Teraz jest Cz, 18 kwi 2024, 14:54

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 28 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: N, 22 lut 2015, 10:40 
Wstydliwy
Offline
Od: 18.11.2014
Posty: 12
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: TS
Kupiłem aku do mazdy 2.0 diesel 100 ah
Teraz się zastanawiam czy nie za duży, proszę o opinie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 22 lut 2015, 10:48 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Może być za duży, 90-95 Ah...

Chyba że jeździsz na tyle dużo że nie masz czasu zatankować ;)

Sent from my Sony Xperia Z1 using TT 4.11.4


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 22 lut 2015, 10:56 
Wstydliwy
Offline
Od: 18.11.2014
Posty: 12
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: TS
aż tyle to nie jezdze ;p
mialem 85 ale nie mieli takich to kupilem 100
a zalecany jaki powinien być?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 22 lut 2015, 11:19 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
90-95 Ah. ;)

Sent from my Sony Xperia Z1 using TT 4.11.4


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 26 lut 2015, 16:53 
Nowicjusz
Offline
Od: 17.01.2014
Posty: 50
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Region: śląski
Kolego Ja wsadziłem aku 100ah tyle że żelowy . I użytkuje bez mniejszych problemów <disco>

_________________
Using Tapatalk


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 1 lip 2017, 09:03 
Amator
Offline
Od: 29.07.2014
Posty: 80
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Mam pytanie. Kończy mi się akumulator i trzeba kupić nowy , moja Mazda to 2,0 diesel 136KM. Dotychczas miałem akumulator 95 Ah , prąd rozruchu 680.
Myślę kupić trochę mniejszy i teraz pytanie do was , czy akumulator o pojemności 85Ah i prądzie 800A da radę w moim samochodzie ? Dodam, że nie używam Webasta , podczas jazdy idzie radio , lampy typu ksenon .


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 31 maja 2019, 12:23 
Wstydliwy
Offline
Od: 31.05.2019
Posty: 1
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: świętokrzyski
Witam. Właśnie padl mi aku ale nie mam gwarancji że był oryg. Banner 12V 60Ah 420A 560 68 - takie oznaczenia.
I teraz tak: w oryg niemieckiej instrukcji mam
Benzinmotor - Batterie -LFmotor: 12V-40Ah/5 Std. lub 52Ah/5 Std..... nie widze podanej wartości prądu ładowania.
Chcę kupic aku Boscha ale o ile 52Ah jest określone to jaka ma byc prawidlowa wartość ładowania do tego auta??

Dodam tylko że chwilowo włożyłem z drugiego auta aku Bosch s4 023 330A 45Ah i odpala bez problemu.

Prosze napiszcie bo już zgłupialem czytajac info w necie.

_________________
Marcin
Mazda 6 GG1 19F
sil. LF 2.0 (108kW/147KM)
Kombi Sport Exclusive


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 1 cze 2019, 21:16 
Bywalec
Offline
Od: 01.03.2018
Posty: 331
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: podlaski
Słuchaj, jakiego aku byś nie włożył, samochód odpali bez problemu. O ile oczywiście aku będzie sprawne. Producent podaje konkretne wartości, ale można dać większy lub mniejszy i też będzie działać jak należy. Różnica będzie w tym, że np audio na postoju będzie grać krócej na mniejszej pojemności baterii i analogicznie dłużej na większej. Ja zawsze przy wymianie wkładałem sporo większe niż zalecane, po to by w razie potrzeby można było sobie włączyć muzykę, albo coś oświetlić przez dłuższy czas, bez zamartwiania się czy po kilku godzinach wystarczy prądu żeby odpalić silnik i pojechać.
Dla przykładu miałem przez jakiś krótki czas w hondzie 2.4 założony jakiś malutki od Corsy i odpalał bez problemu, jeździł też normalnie. Później założyłem tam jakiś duży dedykowany dla diesla. Teraz też mam jakiś dużo większy niż fabrycznie. Juz nie pamiętam parametrów, ale siedzę sobie kilka godzin, muzyka gra i zawsze odpalam i jadę.
W dieslu jest inna sytuacja bo tam potrzebny jest duży prąd by zakręcić rozrusznikiem, także tam za mały się nie sprawdzi, ale do pb bierz co jaki masz bardziej pod ręką. W Twojej sytuacji bardziej bym się skupił na jakości nowej baterii, niż na pojemności i prądzie.
Ps. pisząc prąd ładowania, prawdopodobnie masz na myśli prąd rozruchu. Bo za ładowanie odpowiedzialny jest altek i aku tu nie ma nic do gadania :)


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pn, 18 lis 2019, 14:23 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 24.04.2016
Posty: 1847
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: łódzki
Jako, że nadciąga zima, a mój aku ma swoje lata, to zacząłem się rozglądać za czymś.
Pod uwagę biorę tylko nowe akumulatory o rozsądnej pojemności (żeby nie przepłacać) oraz markowe - firmy HART, WorldBATT itp. odpadają.
W oko wpadły mi dwie marki:

VARTA Blue Dynamic D47

Obrazek

https://www.varta-automotive.pl/pl-pl/b ... 60+410+054

Model: 560 410 054
Pojemność: 60 Ah
CCA: 540 A
Szerokość: 173 mm
Długość: 232 mm
Wysokość: 225 mm
Kod skrócony: D47
UK Code: 005



BOSCH S4

Obrazek

https://www.bosch-automotive-catalog.co ... 0092S40240

Independent aftermarket part (IAM) 0092S40240
Type formula 12V 60Ah 540A
Trade abbreviation (HKB) 560 410 054
Search number (KSN) S4 024
Standard designation 560 410 054
Marketing number S4 024
Battery capacity 60,00 Ah
Height with terminal 225 mm
Width 173 mm
Length 232 mm
Cold start current (Amps) 540 A
Circuit 0
Terminal type 1
Bottom rail B00
Battery voltage 12,0 V
UN number 2794

Ktoś użytkuje takie? Albo macie jakieś konkretne opinie o danej marce?

_________________
Moja 6 GG


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pn, 18 lis 2019, 16:09 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 19.07.2015
Posty: 618
Rok produkcji: 2012
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: śląski
victor ja mam varte 95 albo 100ah jakoś tak. I mogę bardzo polecić :) już dwa lata go mam i żadnych problemów.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 18 lis 2019, 16:11 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Oba akumulatory są takie same z inną nalepką.

Szczerze, to ja nie wybrałbym ani jednego ani drugiego.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 20 lis 2019, 12:31 
Świeżak
Offline
Od: 20.11.2019
Posty: 18
Rok produkcji: 2002
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Region: mazowiecki
Witam
Użytkuję taką vartę tylko model d59. Na razie żadnych problemów. Myślę, że w kwestii akumulatora nie warto przepłacać, co prawda w innym samochodzie miałem Boscha silvera, który wytrzymał 8 lat, ale użytkowłem też polskiego zapa i nie było problemów.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 20 lis 2019, 12:54 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Dziękujemy za reklamę.
Uważam jednak nie masz racji.


Ostatnio edytowano Śr, 20 lis 2019, 12:54 przez victor, łącznie edytowano 2 razy
Wypowiedź nie na temat. - nie zaśmiecaj proszę wątka/wątków wypowiedziami nic nie wnoszącymi. Opinia o danej marce to nie reklama - był czas na zgłoszenie się jako Moderator. Kolejna wypowiedź off-topic poskutkuje ostrzeżeniem.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 20 lis 2019, 12:57 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 24.04.2016
Posty: 1847
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: łódzki
gregoriusr dzięki za jakąś opinię :) D59 jest identyczna pod względem parametrów jak D47 - ale D47 ma inną budowę (klemy wystają nad obudowę).
Do mnie też jakoś bardziej przemawia Varta.

_________________
Moja 6 GG


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 20 lis 2019, 13:11 
Świeżak
Offline
Od: 20.11.2019
Posty: 18
Rok produkcji: 2002
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Region: mazowiecki
Sorki nie chodziło mi o reklamę. Uważam tylko że jak się dobrze użytkuje akumulator to nie powinien sprawiać problemów przez wiele lat. Trzeba pamiętać żeby przepalać samochód bądź doładowywać akumulator jak się go rzadko używa.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 20 lis 2019, 13:51 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Dobrze i słusznie napisałeś o doladowywaniu akumulatora okresowo.
To ma sens, i powiedzmy nie ma już dywagacji jaki akumulator kupujemy.
Powiedzmy że wybór marki akumulatora już nie jest priorytetem.

Jednakże, podane przez Moderatora oba akumulatory są takie same z inną nalepką i nie różnią się parametrami patrząc na specyfikację.
Analizując dokładnie oba akumulatory wyjść może nawet, ze varta wyjdzie najsłabiej w testach nawet domowych.
Obciążając oba akumulatory tak samo po uprzednim powiedzmy odpowiednim naładowaniu, wyjść mogą różnice w pojemności jak również w czasie ich uzupełnianiu/ładowaniu.
Miałem owego czasu oba akumulatory, te same, i niestety mimo starań nie wychodziły super a normalne użytkowanie było powiedzmy wystarczające.
Niestety wystarczające użytkowanie nie odniesie zamierzonego celu który mógłby się przełożyć na 8 lat w samochodzie.
Kolega słusznie napisał i mogę to sobie wyobrazić, że wytrzymał 8 lat w samochodzie (prawdopodobnie to nie była mazda) przy okresowym może nawet podwójnym ładowaniem w roku kalendarzowym.kanre marki akumulatora omijam, w mojej ocenie nie są godne uwagi.
Użytkownik przytoczonej propozycji akumulatora nie może polecić produktu do którego dodatkowo dołożył starań czsu i pieniędzy.
To dobre akumulatory jeśli dołożymy starań czasu i pieniędzy (chyba że ktoś ma darmowy prąd w zagrodzie do ładowania akumulatora), to wtedy wytrzyma 8 lat.
Podejrzewam że ładowanie owego akumulatora poczynione było większych starań niż ładowanie dwa razy do roku. Myślę że było to częste ładowanie powszechnym sposobem bez odłączenia go od instalacji sposobem na zawierzeniu programu automatycznej ładowarki.
Od czasu do czasu mogło być sprawdzenie gęstości czy poziomu elektrolitu.

Nie mniej jednak, akumulator to akumulator, i jako urządzenie rozruchowe nada się wyśmienicie, na jakiś czas, ewentualnie możemy o niego dodatkowo zadbać


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 5 sty 2020, 17:56 
Wstydliwy
Offline
Od: 21.03.2018
Posty: 13
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Active
LPG: Tak
Region: dolnośląski
Cześć,
Padł mi akumulator w mojej mazdzie, muszę kupić nowy, to ten ma już 7 lat, problem w tym, że nie wiem jaki, bo ten który wymontowem, jest chyba mniejszy niż powinien, wnioskuje po tacce na której stoi. Czytam ma różnych stronach i są różne informacje
Mazda 6, 2006, 1,8, 120km


Ostatnio edytowano N, 5 sty 2020, 18:01 przez Burman, łącznie edytowano 1 raz
Połączono z istniejącym tematem.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: N, 5 sty 2020, 18:06 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 19.07.2015
Posty: 618
Rok produkcji: 2012
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: śląski
free3er do benzyny 60Ah powinno Ci starczyć. Podstawka jest większa niż akumulator.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 6 sty 2020, 08:44 
Wstydliwy
Offline
Od: 21.03.2018
Posty: 13
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Active
LPG: Tak
Region: dolnośląski
Bo właśnie facet w sklepie mówił, że spokojnie 70, albo nawet większy może być, tylko boję się, żeby nie był za duży, bo to też źle chyba


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pn, 6 sty 2020, 10:18 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 19.07.2015
Posty: 618
Rok produkcji: 2012
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: śląski
free3er ja w dieslu mam 95. 60 Ci wystarczy. Jaki masz aktualnie ?


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 6 sty 2020, 16:36 
Wstydliwy
Offline
Od: 21.03.2018
Posty: 13
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Active
LPG: Tak
Region: dolnośląski
Akumulator, który wyjalem, to Varta Blue 60 Ah, 540A, 2013 rok


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pn, 6 sty 2020, 19:41 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 19.07.2015
Posty: 618
Rok produkcji: 2012
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: śląski
free3er I dokładnie tak samo możesz kupić, również 60 Ah. Jest to w zupełności wystarczające dla benzynki. Lepiej zainwestować w lepszą markę niż większą pojemność o 5 czy 10 Ah.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 10 sty 2020, 18:03 
Wstydliwy
Offline
Od: 21.03.2018
Posty: 13
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Active
LPG: Tak
Region: dolnośląski
Kupiłem akumulator firmy Topla, koleś w sklepie mówił, że dobry:)

Mam jeszcze jedno pytanie
Wymieniłem ten akumulator, wszystko śmiga, ale zajrzałem pod maske po jakichś 20 km i akumulator jest tak dobre ciepły, żeby nie powiedzieć bardzo
Czy to normalne?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 10 sty 2020, 18:05 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Ale w jakim sensie że ciepły, po samym podłączeniu klem? Czy po jeździe 20 minut od ciepłego silnika się nagrzał ?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 10 sty 2020, 18:13 
Wstydliwy
Offline
Od: 21.03.2018
Posty: 13
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Active
LPG: Tak
Region: dolnośląski
Po kilkunastu minutach jazdy. Tak mi się wydawało, że od silnika, ale już mam jakieś obawy dziwne i pewnie wymyślam. Czyli to zupełnie zwyczajne?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 10 sty 2020, 18:44 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Nagrzewanie się urządzeń pod pokrywą silnika, od nagrzanego pracującego silnika jest raczej normalne.

Natomiast, gorący akumulator jeśli nie ogrzał się od cieploty silnika, może nabrać temperatury od dużego prądu ładowania, bądź od dużego poboru prądu w instalacji.

No i bądź tu mądry z jakiej przyczyny akumulator jest ciepły

Oczywiście można wszystko zweryfikować


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 4 gru 2020, 10:33 
Wstydliwy
Offline
Od: 04.12.2020
Posty: 1
Rok produkcji: 2012
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: mazowiecki
free3er napisał(a):
Kupiłem akumulator firmy Topla, koleś w sklepie mówił, że dobry:)

Mam jeszcze jedno pytanie
Wymieniłem ten akumulator, wszystko śmiga, ale zajrzałem pod maske po jakichś 20 km i akumulator jest tak dobre ciepły, żeby nie powiedzieć bardzo
Czy to normalne?


Cześć..
Czy mógłbyś się podzielić opinią o tym akumulatorze po takim okresie użytkowania ?
Pytam bo jestem na etapie wyboru i też mi właśnie TOPLĘ polecają w sklepie. Dokładnie mówią o modelu TOP STANDARD TOPLA.

z góry dziękuję.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 25 cze 2021, 18:22 
Wstydliwy
Offline
Od: 25.06.2021
Posty: 3
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zagranica
Witam,

chce zakupic nowy akumulator do mojej Mazdy 6 I (GG) 2.0 benzyna.

Z tego, co widze, sa dwa dostepne wymiary akumulatora dla tego modelu :

232x173x225 mm lub 230x173x222 mm

Czy obydwa te wymiary sa kompatybilne i moge brac w ciemno jeden z nich?

z gory dziekuje,
pozdrawiam


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 28 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.