Teraz jest Pt, 19 kwi 2024, 07:41

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Śr, 2 lip 2014, 08:23 
Świeżak
Offline
Od: 13.06.2014
Posty: 15
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: TS2
LPG: Tak
Witam. Jestem nowym nabywcą mazdy 6 2.0 w automacie przeróbka z anglika. Ostatnio chciałem zobaczyć na trasie jak działa tempomat no i... Nie działa:-( sprawdzałem na różnych prędkościach 50/70/100km/h. Świeci się kontrolka załączenia tempotatu, następnie zapala się też kontrolka po zaprogramowaniu (przycisk set) preękości, ale po puszczeniu gazu samochód zwalnia, aż w końcu gaśnie kontrolka zaprogramowanej prędkości. Słyszałem o jakiejs sprezynce pod pedalem gazu, ale nie wiem jak ja sprawdzić lub może zamontować. Pomóżcie proszę.


Ostatnio edytowano Śr, 2 lip 2014, 14:09 przez glowasiek, łącznie edytowano 1 raz
Przeniesiono do odpowiedniego dzialu.


 Zobacz profil  
Cytuj  

zasłużony
PostNapisane: Śr, 2 lip 2014, 22:53 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 25.10.2012
Posty: 1702
Rok produkcji: 2013
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: zagranica
Zapewne chodzi o czujnik położenia pedału gazu.
Sprawdzić go możesz za pomocą ELM 327 i programu darmowego programu ForScan.

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

_________________
Obrazek Obrazek

IDS - diagnostyka komputerowa, pomoc z zapchanym dpf w Mazdach.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 3 lip 2014, 07:04 
Świeżak
Offline
Od: 13.06.2014
Posty: 15
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: TS2
LPG: Tak
Czyli mam kupić np to:?

http://allegro.pl/elm327-2014-v1-5-usb- ... absContent

I do tego pobrać forscan, który rozumiem, że sprawdza wszystkie czujniki?
A mam jeszcze pytanie:
Mam wrażenie, że mam popsuty czujnik stop-u pod pedałem hamulca. Zreszta po rozebraniu go przeze mnie przestał działać w ogóle. Ale czy ten czujnik też ma związek z tempomatem, bo gdzieś wyczytałem, że musi być 4-pinowy, bo dwa piny są do tempomatu?
Czujnik już zamówiony;-) 4-pinowy.


 Zobacz profil  
Cytuj  

zasłużony
PostNapisane: Cz, 3 lip 2014, 08:30 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 25.10.2012
Posty: 1702
Rok produkcji: 2013
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: zagranica
Tak to jest ten elm.
Musisz mieć sprawny czujnik położenia pedału przyśpieszenia. Potrzebny będzie ten 4 pinowy hamulca jak również czujnik pedału sprzęgła. Lekkie naciśnięcie sprzęgła bądź hamulca musi dezaktywować tempomat.

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

_________________
Obrazek Obrazek

IDS - diagnostyka komputerowa, pomoc z zapchanym dpf w Mazdach.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 3 lip 2014, 16:44 
Amator
Offline
Od: 27.10.2013
Posty: 61
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyDream
Region: pomorski
W gg przedliftowej pedał gazu jest na linkę i chyba nie ma czyjnika. Tempomat ma swoją linkę i idzie ona do przepustnicy. Zobacz czy przy przepustnicy masz dwie linki. Jedna idzie bezpośrednio do pedału gazu a druga do mechanizmu tempomatu na podszybiu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 4 lip 2014, 18:55 
Świeżak
Offline
Od: 13.06.2014
Posty: 15
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: TS2
LPG: Tak
Przy przepustnicy mam dwie linki, a przy pedale gazu nie widzę żadnego czujnika- gdzie mam go szukać?
Czujnik pod hamulcem już wymieniony na kolejny 4-pinowy - tyle, że sprawny.
Szczypik jeśli chodzi o czujnik przy sprzęgle to nie posiadam takiego;-) automat;-p


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 5 lip 2014, 19:26 
Świeżak
Offline
Od: 13.06.2014
Posty: 15
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: TS2
LPG: Tak
Poczytałem trochę i:
- Wymieniłem czujnik stop-u (przy hamulcu)
- sprawdziłem światła stop-u, pozycyjne, przeciwmgielne, wszystkie światła z tyłu, bo ponoć mogą mieć znaczenie. (Nie działa tylko jedna żaróweczka przy tablicy rejestracyjnej, bo akurat nie miałem na wymiane.
- przy pedale hamulca nie znalazłem czujnika, ale przy przepustnicy są dwie linki i jakaś wtyczka - czy tu znajduje się ten czujnik?
Co jeszcze mogę sprawdzić?
Jak mogę sprawdzić ten czuujnik bądź sam tempomat bez tego elm 327, bo muszę jeszcze poczekać na przesyłkę;-(


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 6 lip 2014, 21:09 
Amator
Offline
Od: 27.10.2013
Posty: 61
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyDream
Region: pomorski
Jak rozumiem to masz tak. Jedziesz sobie ponad 50km/h wciskasz main cruise zapala się kontrolka na pomarańczowo. przyciskiem set zadajesz prędkość i kontrolka zmienia się na zielono. Puszczasz gaz ale prędkość maleje. Na moje oko to uszkodzona jest linka pomiędzy przepustnicą a komorze silnika na podszybiu na srodku, tuz obok pompy hamulcowej (za blaszana oslona) jest Cruise Aktuator. Pociągnij za linkę i zobacz czy nie jest urwana. Tylko nie za linkę która idzie do pedału gazu.
Możesz jeszcze zrobić test tempomatu. Na włączonym silniku na luzie bez wciśniętych pedałów bez świateł naciśnij main cruise i przytrzymaj przycisk ACC przez 5 sekund załączy sie na okolo 2s zielona dioda: cruise set a później zaczynie mrugać. Policz mrugnięcia i daj znać.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 7 lip 2014, 08:32 
Świeżak
Offline
Od: 13.06.2014
Posty: 15
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: TS2
LPG: Tak
Tzn.tak: u mnie jest kontrolka main cruse pomarańczowa, potem po rozpędzeniu się powyżej 50km/h naciskam set i zapala się druga kontrolka cruise - zielona. Ale tak jak pisałeś prędkość spada. Wykonałem też test, o którym mówisz, ale zielona lampka zapala się na ok. 2s. gaśnie i to tyle - bez mruganis. Sprawdzę jeszcze tą linkę o której mówisz i napisze obserwacje...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 9 lip 2014, 12:53 
Świeżak
Offline
Od: 13.06.2014
Posty: 15
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: TS2
LPG: Tak
Mam pytanie: linka nie jest zerwana, ale czy powinna tak lekko ruszać tą sprężynką przy tempomacie?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 14 lip 2014, 18:51 
Świeżak
Offline
Od: 13.06.2014
Posty: 15
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: TS2
LPG: Tak
Ok. przyszedł elm327 i przeskanowałem moją mazdę programem forscan i podejrzewam czujnik przy pedale hamulca:-( który już wymieniłem na używkę:-(wykazało mi błąd B1486 - "obwód pedała hamulcowego zwarty do masy". wykazało mi te dwa inne błędy więc załączam skany - może cos mi podpowiecie.

P.S. czy ten obwód hamulca można jakoś naprawić czy to wina czujnika i muszę kupić kolejny?

Obrazek
Obrazek
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 16 lip 2014, 09:36 
Świeżak
Offline
Od: 13.06.2014
Posty: 15
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: TS2
LPG: Tak
Czy nikt nie potrafi mi pomóc? Zdiagnozowane zostały takie błędy jak je naprawić? Szczególnie to zwarcie przy hamulcu, bo nie mogę nigdzie na forum odpowiedzi znaleźć;-(


 Zobacz profil  
Cytuj  

zasłużony
PostNapisane: Śr, 16 lip 2014, 09:52 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 25.10.2012
Posty: 1702
Rok produkcji: 2013
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: zagranica
Sprawdź może czy te obwody elektryczne nie są uszkodzone zanim zaczniesz kupować kolejne czujniki. Zaprowadzić auto do auto elektryka i pokaż mu co powinien sprawdzić.

_________________
Obrazek Obrazek

IDS - diagnostyka komputerowa, pomoc z zapchanym dpf w Mazdach.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 16 lip 2014, 09:59 
Świeżak
Offline
Od: 13.06.2014
Posty: 15
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: TS2
LPG: Tak
W jaki sposób sprawdzić ten obwód do czego leci ta wtyczka z czujnika, gdzie tego szukać? Gdybym chcial oddać do elektryka to dawno bym to zrobił. Czujnik sprawny dwa piny po wciśnieciu przewodzą, orzed wciśnięciem nie, a kolejne dwa piny przed wciśnieciem przewodzą, a po wciśnieciu nie. Gdzie szukać obwodu czujnika?


 Zobacz profil  
Cytuj  

zasłużony
PostNapisane: Śr, 16 lip 2014, 10:28 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 25.10.2012
Posty: 1702
Rok produkcji: 2013
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: zagranica
Nie mam pojęcia jak to sprawdzić. Ale pewnie bez sprzętu do pomiaru się nie obejdzie. Z taką diagnostyką układu od którego zależy moje i innych życie pojechał bym do kogoś kto się na tym zna.

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

_________________
Obrazek Obrazek

IDS - diagnostyka komputerowa, pomoc z zapchanym dpf w Mazdach.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 16 lip 2014, 10:35 
Świeżak
Offline
Od: 13.06.2014
Posty: 15
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: TS2
LPG: Tak
Ale wszystko działa - czujnik załącza światła stopu - jedynie mam podejrzenie, ze na dwóch pinach idących do tempomatu pokazuje mi po podłączeniu do masy jednego bądź drugiego pinu jakąś małą oporność. I nie wiem gdzie miałbym szukać przyczyny?

-- Dodano: Śr, 16 lip 2014, 14:50 --

Chciałem jeszcze spytać: wywaliło mi problem z tylnym czujnikiem lewym abs, ale po rozłączeniu wtyczki w lewym pokazuje mi 0,7ohm - wydaje się, ze źle działa bo wyczytałem na forum, że powinno mieć ok. 1,3ohm. Dlatego dla porownania sprawdziłem na prawym tylnym kole, ale.... Tam też pokazało 0,7ohm. Co jest grane? Obydwa są popsute? Dlaczego tego drugiego komputer mi nie wykazał?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 24 lip 2014, 17:00 
Świeżak
Offline
Od: 13.06.2014
Posty: 15
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: TS2
LPG: Tak
Wszystkie błędy naprawione - komputer żadnych błędów już mi nie pokazuje, a jednak tempomat nadal się nie uruchamia tzn. cały czas ten sam problem: świeci się pomarańczowa kontrolka potem naciskam set - zapala się zielona, ale prędkość normalnie spada - nie pomaga naciskanie przycisku by podwyższyć prędkość zadaną tempomatowi:-( co to może być?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 4 sie 2014, 22:45 
Świeżak
Offline
Od: 13.06.2014
Posty: 15
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: TS2
LPG: Tak
Urlop się zaczął, więc zajrzałem troszkę do wnętrza mojej madzi:-) Dojście do tempomatu nie było zbyt łatwe - chcąc go wyciągnąć, trzeba rozebrać podszybie i odkręcić trzy śruby mocujące tempomat, które nie są zbyt dobrze dostępne (podrapane ręce). Dzięki temu, że wyciągnąłem tempomat przeanalizowałem sobie działanie całego tempomatu, jednak rozwiązanie okazało się prostsze: Linka była przeciągnięta ze złej strony i zamiast tempomat naciągać przepustnicę to ją luzował, a dokładnie nie spełniał żadnej funkcji.
Cały problem opisałem na dokładnym zdjęciu. Oczywiście tempomat teraz śmiga;-)

Obrazek

Przy okazji - zanim do tego doszedłem rozkręciłem cały tempomat więc oto fotorelacja:-)

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.