Witam ponownie,
tak jak mówiłem kolega dziś przyjechał i poszukiwania STOP-ów od nowa...
Sprawdziłem masę na żarówce, ale tak jak mówiłem pozycja świeci, więc raczej być powinna. Ale zgodnie z wcześniejszymi poradami zweryfikowane - masa również jest.
Sprawdziłem też całą wiązkę od czujnika (włącznika) do lamp.. stopu jest ok...
I już ręce opadły...bo wszystko ok, a świateł nadal nie ma
Ale mówię rozpoczynamy poszukiwania od nowa...
Tak jak pisałem bezpiecznik pod maską 20A jest ok. Zasilanie na nim jest ok - ponad 12,5 V. Klakson też działa (wspólne zasilanie ze stopem).
Więc ponownie nurkowanie do czujnika/ włącznika. Włącznik przemierzony po raz kolejny - jest ok (z resztą podkładany był drugi).
Kolejny krok... ponowny pomiar napięcia/zasilania dochodzącego na czujnik/włącznik..
I...... zasilanie od sterowania tempomatem na włączonym silniku ponad 13,5 V. Natomiast na wiązce/ kablu (zielono-białym) zasilającym lampy stopu 10,4 V hmm....coś mało..
No to kolejny pomiar - "pod obciążeniem" - zasilanie = 0 V - czyli ginie
/
Także problem znaleziony, ale przyczyna nie. Zasilanie pod obciążeniem ginie do 0V, więc na kabel zielono-żółty (po zwarciu czujnikiem/włącznikiem) na światła STOP nie idzie... Czyli zasilanie za słabe...(możliwości...: przetarty, niestykający, może utleniony kabel)...
Ale gdzie ?
Wybebeszyłem w górę (ile się dało) skrzynkę bezpieczników aby zobaczyć, czy coś tam pod nią z kablami idącymi do gniazda bezpiecznika od STOPU się nie dzieje... ale optycznie - na ile można było zweryfikować nie widać problemu (kable są na tyle napięte, że nie da się swobodnie wysunąć skrzynki z bezpiecznikami i skrupulatnie przejrzeć).
Więc pomysł na rozwiązanie kłopotu...na szybko - puścić nowy plus (po bezpieczniku) do czujnika/włącznika świateł stopu - ale dzisiaj czasu już brakło, więc po niedzieli taki plan do wykonania.
Czy ktoś z Szanownych Kolegów orientuje się gdzie może być przerwa na tym kablu zasilającym czujnik? Czy spotkał się ktoś z takim problemem ? Tzn. może znacie "słaby punkt" (np. we wiązce) gdzie może być problem z zasilaniem na "włącznik" STOP-ów ?
Niestety śledzenie po kabelku wiązało by się z pruciem całych grubych wiązek
Dlatego prostszym rozwiązaniem będzie puszczenie nowego plusa.
Schematami nie dysponujemy, więc nie wiemy gdzie może być jakieś połączenie, w którym może ginąć prąd...?
Zastanawiam się też, w którym miejscu następuje rozejście zasilania na klakson i na czujnik stopów. Klakson działa bez zarzutów - także podejrzewam, że na niego zasilanie idzie prawidłowe. Więc może na tym "rozwidleniu / rozgałęzieniu " czujnik STOP <-> klakson jest problem... ale gdzie tego szukać? Duże pęki wiązek idą pod deską...żeby tam kopać to trzeba by połowę deski rozebrać i rozpruwać te wiązki
Wolelibyśmy z kolegą żeby miał to zasilanie w oryginale i sprawne, ale... nie mamy pomysłu gdzie konkretnie znaleźć zanik napięcia..
Jeżeli ktoś ma jakiś pomysł - podpowiedź, chętnie skorzystamy :-)
Także częściowo problem można uznać za rozwiązany, ale nie mamy przyczyny...by usunąć usterkę i przywrócić fabryczne zasilanie na włącznik STOPu.
-- Dodano: 31 stycznia 2021, o 21:34 --
Dziękuję Państwu za wszelkie nakierowania i sugestie.
Finalnie puściliśmy nowy plus na włącznik/czujnik przy pedale hamulca.
Zasilanie wzięte najkrótszą drogą - ze skrzynki bezpieczników przy pedale sprzęgła. Oczywiście na zasilaniu dołożony bezpiecznik.
Także temat do zamknięcia.
Pozdrawiam!