Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 16:34

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Cz, 9 sty 2020, 10:13 
Świeżak
Offline
Od: 10.10.2018
Posty: 15
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
LPG: Tak
Region: podlaski
Witam wszystkich.

Problem u mnie pojawił się ponad tydzień temu.

Polega na tym, że przy obrotach ~1700-2200 (na każdym biegu) i delikatnym dodawaniu gazu autkiem zaczyna szarpać. Zarówno na benzynie jak i na gazie. Redukcja biegu na niższy lub wciśnięcie pedału gazu do podłogi niweluje tą sytuację.

Check Engine nie wyskakuje, komputer nie pokazuje żadnego błędu.

Jedyne wg mnie niepoprawne wskazanie to "temperatura powietrza dolotowego -25 st".

Czy może mieć to wpływ na szarpanie? I gdzie ewentualnie szukać tego czujnika?



Mazda 6 03 1.8 benzyna+LPG Station Wagon


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Cz, 9 sty 2020, 14:46 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 24.04.2016
Posty: 1847
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: łódzki
Oczywiście, że to ma wpływ na pracę silnika.
Na początek zacząłbym od czyszczenia przepustnicy i przepływomierza. Jeżeli to nie pomoże - wymiana przepływomierza.

_________________
Moja 6 GG


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 9 sty 2020, 15:17 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Czy w tym silniku, w obudowie filtra powietrza, nie występuje dodatkowy czujnik temperatury powietrza?
I jakie ma oznaczenie przepływomierz?

Temperatura jest błędnie odczytywana, albo czujnik na obudowie (jeśli jest) albo sama przepływka do wymiany.

Możesz zrobić taki myk....

Uruchom silnik, weź jakiegoś Plaka do tapicerki, i popsikaj z daleka na dolot. W okolice obudowy (tylko nie tam gdzie zasysa normalnie powietrze), z tyłu na rurę na kolektor ssący itp...

Jeśli będziesz mieć nieszczelności w układzie, obroty lekko wzrosną bo dostaną kontrolowaną przez ciebie dodatkową ilość środka palnego jako dodatkowe paliwo, czyli Plak.

Jeśli tak się stanie, szukaj nieszczelności jako przyczynę.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 9 sty 2020, 17:17 
Świeżak
Offline
Od: 10.10.2018
Posty: 15
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
LPG: Tak
Region: podlaski
Victor - przepustnica była czyszczona. Przepływomierz niestety nie, ale zabiorę się za to dzisiaj wieczorem. Prawdę mowiąc nie mam pojęcia jak i gdzie ale od czego jest internet :wink:
Millerek - obudowa filtra i wąż dolotowy są całe. Te dwie rzeczy sprawdziłem jako pierwsze. Ale moim zdaniem jeśli byłaby jakaś nieszczelność to czy obroty by nie szalały podczas postoju a nie tylko w konkretnym przedziale podczas jazdy? Popraw mnie proszę jeśli się mylę

Dorzucam zdjęcie jakiegoś (chyba) czujnika na pokrywie filtra powietrza

https://zapodaj.net/0e22a644ab683.jpg.html

Plan na dzisiaj: poczyścić przewody elektryczne i styki. Znajomy jeszcze zasugerował świece. Kupiłem w razie czego NGK ITR6F13 (mam dokładnie takie same i przelatałem na nich jakieś 60k km). Wykręcę i zobaczę

Bardzo Wam dziekuję za sugestię i oczywiście czekam na nowe :cool:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 9 sty 2020, 17:23 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Na zdjęciu to przepływomierz.
Mierzy ilość przepływanego powietrza w M3, oraz mierzy temperaturę powietrza zasysanego.

Najprawdopodobniej będzie cały w środku zasyfiony.

Uważaj na niego, wewnątrz jest taka mała kuleczka, powinna być miodowa (jak jest nowa to była miodowa).
No i wewnątrz masz dwa takie pręciki, są bardzo delikatne, nie możesz ich uszkodzić.
Czyscimy używając preparatów czyszczących, nie możesz czyścić mechanicznie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 9 sty 2020, 18:49 
Świeżak
Offline
Od: 10.10.2018
Posty: 15
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
LPG: Tak
Region: podlaski
Tak to wygląda po wyjęciu...widać że swoje (350k km) przelatało - widok od strony rury dolotowej. Od filtra wygląda jeszcze gorzej (cały czarny - ale cały)

Obrazek

Podpowiesz mi jakie środki chemiczne? Benzynę ekstr. wlać do spryskiwacza? Konkretnej chemii dzisiaj już nie kupię, więc pewnie wrzucę wszystko do środka i jutro podejmę dalszy ciąg :mad:

Mały edit: nie wiem czy nie namieszałem, ale podczas pracy silnika odłaczylem przepływomierz. Obroty spadly i jak by zaczął się dusić. Po podłączeniu (również podczas pracy) obroty wróciły do normy. Zapalił się "check" na tablicy ale mam nadzieje że jutro w pracy go skasuje. Ale...no właśnie...czyli przepływomierz działa


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Cz, 9 sty 2020, 21:16 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 24.04.2016
Posty: 1847
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: łódzki
BhaalBB odłączyłeś na uruchomionym silniku (stacyjka na ON) - czyli komputer odnotował błąd - przerwa w obwodzie przepływomierza, dlatego "check engine".
Nie wiadomo czy przepływomierz jest sprawny - może podawać stały odczyt, który jest błędny i błędnie będzie dawkowana mieszanka paliwo-powietrze.

Ta "łezka" powinna być jak bursztyn, ja czyściłem preparatem do tego dedykowanym.
Np.:
Obrazek

Alkohol izopropylowy też się nada. Najważniejsze to nie czyścić przepływomierza mechanicznie !

_________________
Moja 6 GG


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 9 sty 2020, 21:20 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Jak złapałeś błędy przez przypadek to nic się nie stało. Skasujesz je.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 10 sty 2020, 09:07 
Świeżak
Offline
Od: 10.10.2018
Posty: 15
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
LPG: Tak
Region: podlaski
Wczoraj nie mogłem znaleźć 16 do świec, dlatego dopiero dzisiaj w pracy udało mi się do nich dostać. A po odkręceniu oczom moim ukazał się taki widok

Obrazek

Na nowych świecach zupełnie inny samochód. I objawy zniknęły. A urwana anoda pewnie gdzieś poszła z gazem, bo na kamerze endoskopowej nie widać uszkodzeń. Na szczęście <boisie>

Tak czy inaczej, Panowie, pozostała jeszcze kwestia tej temperatury powietrza dolotowego, bo na dworzu na pewno nie ma -25 stopni.
Ktoś wie gdzie ten czujnik znajdę?


Ostatnio edytowano Pt, 10 sty 2020, 09:23 przez victor, łącznie edytowano 1 raz
Poprawa linku.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 10 sty 2020, 09:22 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 24.04.2016
Posty: 1847
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: łódzki
9 stycznia 2020, o 17:23 Millerek napisał(a):
Na zdjęciu to przepływomierz.
Mierzy ilość przepływanego powietrza w M3, oraz mierzy temperaturę powietrza zasysanego.


Przepływomierz - on mierzy temp powietrza.

_________________
Moja 6 GG


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 10 sty 2020, 09:30 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
victor napisał(a):
Przepływomierz - on mierzy temp powietrza.



Oraz ilość przepływanego powietrza

No ładnie czekałem na te świeczki, jak je wkrecisz
Podaj dokładny PID opis z którego odczytujesz tą temperaturę.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 15 sty 2020, 14:04 
Świeżak
Offline
Od: 10.10.2018
Posty: 15
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
LPG: Tak
Region: podlaski
https://zapodaj.net/7b4c0e35c23e8.jpg.html

Tylko takie coś mogę podesłać

-- Dodano: 15 stycznia 2020, o 13:13 --

Czyszczenie niestety nic nie dało, więc muszę kupić nowy przepływomierz. Teraz pytanie? Takie coś może być?

https://allegro.pl/oferta/przeplywomierz-mazda-6-1-8-2-0-2-3-2-0d-gg-gy-02-7245759409?bi_s=ads&bi_m=listing%3Adesktop%3Aquery&bi_c=NDhmNmU3ODUtOTUzNS00YmZmLTliOWMtMWQwNDNhYTgxYzcxAA&bi_t=ape&referrer=proxy&emission_unit_id=b2ccb396-f594-45c1-b6e8-d38cc93fc6ba

Czy jest sens inwestowania w jakiś droższy? Np:

https://allegro.pl/oferta/denso-przeplywomierz-mazda-6-gg-gh-1-8-2-0-7708360201

-- Dodano: 15 stycznia 2020, o 14:04 --

A teraz ciekawostka - kolega miernikiem posprawdzał prądy i oporności na podłączonym czujniku i wszystko wskazuje na to że jednak jest dobry. Komputer przekłamuje? Bo nie wiem czy jest sens kupowania nowego, jeśli wskazania się nie zmienią <boisie> <boisie>


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.