Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 15:02

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Wt, 3 lis 2015, 08:58 
Wstydliwy
Offline
Od: 01.09.2015
Posty: 8
Rok produkcji: 2017
Generacja: I
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: mazowiecki
Hej!

Jak w temacie, jakie preparaty zabezpieczające na rdzę polecacie? Przykładowo - widać lekko rdzę na krawędzi drzwi, ale nie ma jeszcze pęcherzy i jest pomysł aby zabezpieczyć to przed dalszym gniciem. Spowolnić proces. Tylko na zimę, bo wiadomo że i tak wyjdzie znowu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 3 lis 2015, 11:28 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 05.01.2015
Posty: 51
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
Region: warmińsko-mazurski
Też miałem nalot na krawędzi drzwi. Starłem to papierem ściernym i użyłem takiego środka jak fluidol. Jak na razie miesiąc czasu wytrzymało, a na wiosnę i tak to zrobię. Można jeszcze użyć wazeliny technicznej bezkwasowej, słyszałem że ta w tubce jest lepsza od spray'u.

_________________
Jestem w kropce....... zgadnij w której


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 14 lis 2015, 22:49 
Wstydliwy
Offline
Od: 01.09.2015
Posty: 8
Rok produkcji: 2017
Generacja: I
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: mazowiecki
Dzisiaj powalczyłem z korozją na krawędzi drzwi. Użyłem standardowo cortanin na oczyszczoną warstwę rdzy. Jednak efekt mnie nie zadowalał więc poszedłem dalej. Jak cortanin zasechł, usunąłem nadmiar rdzy szczotką drucianą, później znowu cortanin i szczota. I tak z 4 razy aż rdza cała zeszła. Został tylko czarny nalot.
Całość zabezpieczyłem żywicą techniczną. Za jakiś czas pomaluję lakierem w kolorze i zobaczę ile to wytrzyma ;-)

Pozdrawiam.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 14 lis 2015, 22:52 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 04.03.2015
Posty: 542
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: pomorski
Pamiętałeś że cortinian zostawiamy na 24h?

Wysłane z mojego LG-D605 przy użyciu Tapatalka

_________________
mazda, mazda co za jazda <spoko>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

zasłużony
PostNapisane: N, 15 lis 2015, 13:32 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 15.01.2014
Posty: 775
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: śląski
Moim zdaniem cortanin jest nie wystarczający bo to jest tylko odrdzewiacz a nie neutralizator rdzy.
Ja kupiłem taki zestaw :
1. Cortanin F
2. Dinitrol Converrust RC900
3. Corina

Ja taki zabieg będę przeprowadzał na wiosnę. Po oczyszczeniu rdzy mechanicznie użyję cortanina do usunięcia pozostałego rdzawego pyłu i oczyszczenia miejsc, do których nie będę umiał się dostać. Po 24 h zastosuję Dinitrol jako właściwy neutralizator rdzy odczekam kolejne 24 h i jako podkład anty korozyjny użyję Coriny przed podkładem pod lakier bazowy i na sam koniec pójdzie podkład, lakier i bezbarwny.

_________________
Obrazek
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 15 lis 2015, 16:00 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Ponoć od Cortanin lepszy jest Fertan, bo on właśnie wiąże rdzę pozostawiając czarny proszek do zmycia. Z takich dość dobrych odrdzewiaczy to jeszcze polecają Brunox Epoxy. Może wkleję to co udalo mi się swojego czasu zanotowac zagłębiając się w temat:

Odrdzewiacze:

Fertan
Brunox Epoxy
Cortanin

Profile zamknięte:

Noxudol 750
Valvoline Tectyl ML


Zabezpieczenie konserwujące:

Noxudol 900
Valvoline Tectyl Bodysafe

Ostatecznie z powodu braku kanału dałem do prefesjonalnego warsztatu.

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  

zasłużony
PostNapisane: N, 15 lis 2015, 18:48 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 15.01.2014
Posty: 775
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: śląski
Z opinii innych i z tego co wyczytałem do Dinitrol Converrust RC900 bije wszystkie na głowę. Zobaczę na wiosnę czy rzeczywiście :>

_________________
Obrazek
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 16 lis 2015, 10:31 
Wstydliwy
Offline
Od: 01.09.2015
Posty: 8
Rok produkcji: 2017
Generacja: I
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: mazowiecki
flesi napisał(a):
Pamiętałeś że cortinian zostawiamy na 24h?

Wysłane z mojego LG-D605 przy użyciu Tapatalka



Nie czekałem 24h. Nie mam na to warunków, aby odstawić Mazdę do suchego miejsca. Zamiast tego rdza została potraktowana drucianą szczotą na wiertarce. Ruda wyszła tylko na wewnętrznej stronie, więc względy praktyczne zwyciężyły nad estetyką. Na to wszystko żywica epoksydowa z utwardzaczem. Jak znajdę chwile pomaluję wszystko lakierem w kolorze nadwozia i tak zostawię na zimę.


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.