Teraz jest Wt, 21 lis 2017, 18:32

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Wt, 7 sty 2014, 16:32 
Wstydliwy
Offline
Od: 07.01.2014
Posty: 1
Witajcie, mam nadzieję, że nie zdubluje tematu :D Chciałbym zakupić mazdę 6 pierwszej generacji i zastanawia mnie fakt, że nikt nie narzeka na auto a jego jedyny mankament z ocen w internecie to rdzewiejące nadkola i progi? Teraz jeżdżę mazdą 626 1995 r. (haha) auto posiadam 9 lat i powiem Wam, że naprawdę nigdy nie było żadnej awarii, mam trochę podrdzewiałe nadkola z tyłu ale auto ma prawie 20 lat! Chcę kupić 6 w benzynie 1,8 albo 2,0. Jakie są koszty wymiany rozrządu w tych slinikach? i jak zabezpieczyć się przed korozją?

Pozdrawiam wszystkich szczęśliwych użytkowników!
D.


Ostatnio edytowano Wt, 7 sty 2014, 17:45 przez TOMASZ, łącznie edytowano 1 raz
Przeniosłem do odpowiedniego działu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 31 sty 2014, 17:31 
Avatar użytkownika
Wstydliwy
Offline
Od: 31.01.2014
Posty: 6
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Region: opolski
Jeśli chodzi o rdzę to oczywiście jest problem szczególnie z nadkolami oraz dolnymi krawędziami drzwi.
Silniki benzynowe w 6-ce 1.8 i 2.0 są wyposażone w łańcuchy rozrządu z gwarancją przebiegu 300 000 więc nie ma najmniejszego sensu zawracać sobie tym głowy.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 1 lut 2014, 15:56 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 20.06.2013
Posty: 99
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Dziś miałem na podnosniku 2006, tylne wahacze, wydech i okolice to dramat.
Dziwne bo drzwi i nadkola miała zdrowe.

_________________
DPF pomoc. UK fordalloys@gmail.com


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 7 lut 2014, 11:55 
Avatar użytkownika
Firma
Offline
Od: 07.01.2014
Posty: 107
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: mazowiecki
hefi napisał(a):
Dziwne bo drzwi i nadkola miała zdrowe.


może już zrobione... :-P

_________________
Obrazek
mazparts.pl AUTORYZOWANY PRZEDSTAWICIEL chemii FORTE i MILLERS OILS


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 15 wrz 2014, 20:24 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 30.06.2014
Posty: 47
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Region: mazowiecki
IceFly77 napisał(a):
Jeśli chodzi o rdzę to oczywiście jest problem szczególnie z nadkolami oraz dolnymi krawędziami drzwi.
Silniki benzynowe w 6-ce 1.8 i 2.0 są wyposażone w łańcuchy rozrządu z gwarancją przebiegu 300 000 więc nie ma najmniejszego sensu zawracać sobie tym głowy.


Ja przy zabezpieczaniu podwozia wymieniłem jeszcze nadkola.Filcowe dywany które długo utrzymują w sobie wilgoć poszły do śmietnika.Podobno przyczyniają się w znacznej mierze do korozji.Zastąpiłem je plastikowymi i jestem na razie zadowolony.

Wyglądaja tak: http://allegro.pl/nadkole-nadkola-mazda ... 95341.html


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 11 paź 2014, 09:21 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 15.04.2014
Posty: 305
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
Po zakupie mojej "6" wymieniałem progi i część jednego nadkola ze rdzą było faktycznie nieciekawie. Kupując madzię liczyłem się z tym i byłem na to finansowo przygotowany . Czyszczone ,konserwowane i malowane były również dolne wewnętrzne ranty wszystkich drzwi i klapy bagażnika , potem konserwacja profili zamkniętych . Zdjęcie z wymiany progów i nadkola w profilu "moja6"


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 11 kwi 2015, 17:18 
Wstydliwy
Offline
Od: 02.04.2015
Posty: 2
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Hej, to i ja podepnę się pod temat. Również zastanawia mnie rdza w tych samochodach i powiedzcie czy może są wersje 6tek w których taki problem nie występuje? ( nie wiem po którymś roczniku albo z którejś fabryki). Powiedźcie też jak kształtują się koszty porządnej naprawy ( w aktualnym samochodzie robiłem progi i nadkola i po 4 latach jest gorzej niż było ( z tym że robiłem to u pana "mietka". I jeszcze jedno pytanie, czy problemem jest tylko powierzchowna rdza czy cała podłoga gnije?

Pytam dokładnie bo planuje kupić auto na długie lata.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 12 kwi 2015, 12:15 
Nowicjusz
Offline
Od: 17.01.2014
Posty: 50
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Region: śląski
Kolego rdza w naszych Mazdach jest tematem już wiele razy wałkowanym . Przykro stwierdzić roczniki 2003-2005 czyli przedlift boryka się z zagadnieniem RUDEJ. Ale nie ukrywajmy Przedlifty czyli 2005 druga połowa roku do 2008 , też nieuchronnie jest zrzerana przez RUDĄ. Jak chcesz kupić mazdę to tylko wersje USA mają lepsze blachy i RUDA mniej znacząco atakuje można rzec że nie ma widocznych śladów korozji WSTRĘTNEJ RUDEJ :wink:

_________________
Using Tapatalk


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 15 kwi 2015, 08:55 
Wstydliwy
Offline
Od: 02.04.2015
Posty: 2
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Ehhh szkoda bo to naprawdę fajne samochody:( Musze pooglądać kilka sztuk i zobaczyć jak wyglądają. Rocznika i tak będę szukał raczej po 2005r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 15 kwi 2015, 13:16 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 27.03.2013
Posty: 1044
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: zachodniopomorski
fajne i linia praktycznie się nie zestarzała :(

_________________
Odeszła na żyletki :( Moja GG
teraz jest.Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 16 kwi 2015, 18:46 
Nowicjusz
Offline
Od: 17.01.2014
Posty: 50
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Region: śląski
Sabat napisał(a):
fajne i linia praktycznie się nie zestarzała :(



Linia najładniejsza z wszyskich marek <spoko>

_________________
Using Tapatalk


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 25 kwi 2015, 21:45 
Świeżak
Offline
Od: 03.05.2014
Posty: 32
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: śląski
Ja się też podepnę pod temat.
U mnie z nadkolami nie jest źle - rdza jest bardzo mała.
Jednak bardziej mnie martwi to, ze na drzwiach przednich pojawiają się pod lakierem małe ogniska rdzy (ok. 5 ogniska na każdych).
Macie też tak ?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 26 kwi 2015, 06:21 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 27.03.2013
Posty: 1044
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: zachodniopomorski
Też mam na jednych drzwiach coś takiego :/ widać że nie uderzone, tylko lekie wybrzuszenie się zrobiło
Czas pokaże bo to już z 2 lata jest

_________________
Odeszła na żyletki :( Moja GG
teraz jest.Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 26 kwi 2015, 23:11 
Świeżak
Offline
Od: 03.05.2014
Posty: 32
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: śląski
Sabat napisał(a):
Też mam na jednych drzwiach coś takiego :/ widać że nie uderzone, tylko lekie wybrzuszenie się zrobiło
Czas pokaże bo to już z 2 lata jest


2 lata i brak postępu ?

Ja to zauważyłem w marcu tego roku ... i też czekam jak to dalej bedzie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 28 kwi 2015, 07:26 
Świeżak
Offline
Od: 07.03.2014
Posty: 21
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Witam wszystkich

Chciałbym otrzymać poradę ponieważ moją mazdę zaczeła atakowac rdza.

Tylne nadkola i drzwi od dołu, także z progami zaczyna się chyba robić źle bo zaczął odchodzić lakier.

Proszę o jakieś sugestie....

Ile mniej więcej będzie kosztować taka usługa żeby to zrobić, bądź czy warto samemu się tego podjąć, może oraz czy ktoś miał już podobnie....

Może ktoś zna dobrego blacharza w okolicach Bydgoszczy

Proszę o pomoc

Pozdrawiam


Ostatnio edytowano Cz, 18 cze 2015, 18:45 przez TEDEW, łącznie edytowano 1 raz
Połączono z istniejącym tematem.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 29 kwi 2015, 13:07 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1338
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
U mnie blacharze biorą ok 300-400zł za element. Nadkola jak mocno skorodowane, to chyba już lepiej reparaturki wstawic. Jest trochę tego na Allegro, bo czytałem że takie łatanie na niewiele się zdaje ponieważ za 2 lata ponownie rudy wychodzi.

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 10 maja 2015, 10:13 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 3090
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: łódzki
Piszesz że ruda szarpie drzwi, progi i tylne nadkola. Szczerze kiepsko to widzę w naprawach, dwa lata i znów wyjdzie. To jest walka bez wygranej niestety....

W drzwiach Zapchane odpływy na dole i gnije od wewnątrz, progi to samo, nadkola od nieszczęsnej maty.... :(

Pożądna naprawa liczona będzie w tysiącach zł bo który lakiernik blacharz czyści i naprawia drzwi od wewnątrz ;)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 26 sie 2016, 12:29 
Wstydliwy
Offline
Od: 11.06.2016
Posty: 3
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
LPG: Tak
Witam.
Odgrzeję starego kotleta.
U mnie ruda przeżarła próg prawy, z lewym wcale lepiej nie jest.
Byłem u blacharza-lakiernika-czarodzieja i będzie mi robił:
- oba progi (wspawanie nowych razem z odciągami)
- błotniki dwa przednie i dwa tylne
- 2 szt drzwi
- zabezpieczenie podwozia

Za te usługi zażyczył sobie 3800zł.
Jak myslicie warto robić?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 27 paź 2016, 13:28 
Wstydliwy
Offline
Od: 27.10.2016
Posty: 4
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
LPG: Tak
Region: mazowiecki
dla zainteresowanych błotniki GG w kolorze
http://ezderzaki.pl/pol_m_MAZDA_6-GG-GY_06-2002-11-2007_Blotnik-lewy-499.html
dzisiaj będę zakładał także wrzucę foto


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Cz, 27 paź 2016, 14:47 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 24.04.2016
Posty: 529
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: łódzki
Aż jestem ciekaw czy trafili z kolorem <boisie>

_________________
moja マツダ <pucu>
126p 84' :houk:


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 29 paź 2016, 16:05 
Wstydliwy
Offline
Od: 27.10.2016
Posty: 4
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
LPG: Tak
Region: mazowiecki
jutro będą fotki bo dopiero skończyłem
jak to żona zauważyła - jest delikatna różnica
jak umyje to zobaczę ale raczej jest ok

-- Dodano: So, 29 paź 2016, 16:05 --

na fotkach nie widać ale na żywo jest różnica
maska i drzwi srebrno szare a błotnik "niebieskawo"szary
jeśli ktoś jest wymagający to się nie sprawdzi :/
a jeśli ktoś za 212zł sztuka oczekuje blachy zdrowej do auta na codzień to jest git
mi to np. troche przeszkadza ale do przeżycia
co ciekawe klapa a tylne błotniki też mają różnicę w lakierze a nigdy malowane nie były <zgłupiał>

Obrazek
Obrazek
Obrazek

dla potomnych
reperaturka tylna 150zł wstawienie 200zł lakierowanie dopiero będzie ale około 300zł
550zł za jedną stronę (w.Opolskie)
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: So, 29 paź 2016, 19:02 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 15.01.2014
Posty: 773
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: śląski
sponer Nie działają fotki.

_________________
Obrazek
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: N, 30 paź 2016, 09:23 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 24.04.2016
Posty: 529
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: łódzki
TEDEW działają, wczoraj też działały.

_________________
moja マツダ <pucu>
126p 84' :houk:


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 30 paź 2016, 10:13 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1338
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
U mnie tez nie działają.

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 30 paź 2016, 11:31 
Wstydliwy
Offline
Od: 27.10.2016
Posty: 4
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
LPG: Tak
Region: mazowiecki
jak dodam link albumu może zadziałają
https://photos.google.com/album/AF1QipNzDhatI3AffP1wbIOXyQtN07DvZ59yjuLDTDU


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 8 mar 2017, 10:47 
Avatar użytkownika
Wstydliwy
Offline
Od: 07.03.2017
Posty: 7
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Active+
LPG: Tak
Region: świętokrzyski
Witam
Co do rdzy w madzi...przed zakupem był to jedyny temat jakiego się obawiałem w tym samochodzie i powiem tak...nawet chyba jak się dba to trzeba regularnie sprawdzać co i jak bo faktycznie jest to bolączka. Dopracowany samochodzik mechaniczne ale zabezpieczenie....tragedia...z drugiej strony w dobie ciągłej konsumpcji...skoro się nie psuje i nie zardzewieje to fabryka padnie :mad:
Na jesieni (nie polecam bo zimno nijak nie pomaga w pracy) stwierdziłem że trzeba jakoś zimę przebiedować. Madzię nabyłem pod koniec wakacji ale jeszcze prawie 3 miesiące użytkowałem poprzedni samochód bo zapragnąłem mieć lpg i czekałem w kolejce do gazownika w Busku-polecam każdemu poczekać i założyć u gościa który wszystko rzeczowo wytłumaczy co trzeba a co zbędne bez owijania "wie pan różnie ludzie robią" "nie zaszkodzi" itp. Tym sposobem kończył się październik i jak zaczęło się w listopadzie zimno to
zacząłem rundę wstępną w konkursie "ruda tańczy jak szalona" <hahaha> Z uwagi na niezbyt sprzyjającą aurę ograniczyłem się minimum a i tak zajęło mi to 30 godzin <brawo> Także przestałem wierzyć w konserwację podwozia przez pana Zenka w jedno popołudnie. To jest moja pierwsza Madziula i o ile sam samochód jest taki jak powinien być....siadam i echh...mój ci on :lol: to zabezpieczenie przed korozją....sorki ale jak to powiedział postronny obserwator "tego tfu inżyniera co odpowiada za zabezpieczenie to za jaja powiesić"....zgadzam się w pełni. Ale skoro już postanowiłem pozostać na dłużej z samochodzikiem należało coś zrobić żeby zimę przetrwał.
I tak...dwie szczotki na wiertarkę dziwnym trafem zniknęły w czasie pracy, poszło trochę nitro na przemycia, trochę podkładu i trzy puszki masy bitumicznej. Co mnie bardzo zdziwiło to nawet pod fabryczną masą zabezpieczającą pojawiała się rdza. No dosłownie :parowka: jak się patrzy.
Ale uparcie tropiłem każdego bąbelka na owej masie i dłubałem aż była blacha. Zastanawiają mnie dwie rzeczy....tylne nadkola z jakby filcu...oprócz utrzymywania wilgoci chyba więcej nic nie robią, a druga to plastikowe listwy pod progami....są chyba tylko po to żeby bród nie mógł odpaść i mogło sobie spokojnie zardzewieć.
Poniżej wyniki mojej walki.....mam nadzieję że nie poszła na marne. W lecie zobaczy się co zostało po zimie i kochanym "utrzymaniu" dróg przy pomocy soli i podobnych substancji.
Tak przy okazji...czy ktoś wie gdzie można kupić osłony układu wydechowego...te miękkie...jakby folia prasowana z włókniną...oczywiście poza ASO papa
Madzia jako poduszkowiec :) czyli nauka lewitacji bez kół
Obrazek
próg po zdjęciu plastiku...
Obrazek
próg po walce, ale jeszcze przed malowaniem i zabezpieczeniem
Obrazek
nadkole po przygotowaniu do dalszych czynności
Obrazek
czerwone to ślady walki :) i wyniki tropienia złowrogich bąbelków
Obrazek
Obrazek
efekt końcowy
Obrazek
efekt końcowy
Obrazek
owszem znalazłem na necie firmy które robią takie zabezpieczenie...demontują osłony myją, czyszczą przemywają...całość trwa 3-5 dni w zależności od wielkości i stanu samochodu ale ceny zaczynają się od 1500....mnie materiały wyniosły około 200 zł i kupę pracy, choć jak zaznaczyłem z uwagi na porę roku ograniczyłem czas wykonania bo myślę że demontując wydech czy zbiornik spokojnie można by się bawić z tydzień albo i lepiej...
Pozdrawiam wszystkich "tropicieli bąbelków" i przeciwników rudego koloru w naszych madziach papa

_________________
JATBo


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.