Teraz jest Wt, 21 lis 2017, 13:11

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: So, 18 sty 2014, 15:43 
Wstydliwy
Offline
Od: 18.01.2014
Posty: 2
Rok produkcji: 2008
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Wymieniłem felgi w Maździe i chcę przełożyć ze starych felg czujniki na nowe felgi, moje pytanie dotyczy tego czy to jest obojętne jak nałoże czujniki (nie wiem już który czujnik na którym kole się znajdował) interesuje mnie jeszcz gdzie mogę wykonać kalibracje. Moja mazda 2.3L 166 Km 2008r wersja z USA


 Zobacz profil  
Cytuj  

zasłużony
PostNapisane: So, 18 sty 2014, 16:10 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 25.10.2012
Posty: 1714
Rok produkcji: 2013
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: zagranica
Możesz założyć jak chcesz. Nie ma znaczenia z którego koła. Kalibracje zrobisz gdy napompujesz koła do odpowuedniego ciśnienia i przyjedziesz kawałek autem rozpedzając je do jakiejś tam prędkości (nie pamiętam jakiej dokładnie) 30 może 50 km/h.

_________________
Obrazek Obrazek

IDS - diagnostyka komputerowa, pomoc z zapchanym dpf w Mazdach.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 18 sty 2014, 21:24 
Wstydliwy
Offline
Od: 18.01.2014
Posty: 2
Rok produkcji: 2008
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Dzięki za szybką odpowiedż, szukając tego tematu wcześniej wyczytałem że jest potrzebna kalibracja systemu ale jeśli nie jest to tylko lepiej.


 Zobacz profil  
Cytuj  

zasłużony
PostNapisane: So, 18 sty 2014, 22:13 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 25.10.2012
Posty: 1714
Rok produkcji: 2013
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: zagranica
Cholerka mogę się mylić. Pisząc wcześniejszą odpowiedź zasugerowałem się rokiem produkcji twojego auta. I nie zauważyłem, że masz 1 generacji. To co napisałem dotyczy 2 generacji. Ale może tak samo jest w pierwszej. Powinno być opisane to w manualu do GG.

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

_________________
Obrazek Obrazek

IDS - diagnostyka komputerowa, pomoc z zapchanym dpf w Mazdach.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 30 mar 2016, 13:35 
Świeżak
Offline
Od: 23.03.2016
Posty: 23
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: -
LPG: Tak
Witam,
od piątku jestem posiadaczem mazdy 6 (2008 z USA). Wracając autem do domu, droga ok. 250km, zauważyłem, że ze dwa razy na 1-2 sekundy mrugnęła mi kontrolka od ciśnienia w kołach - wtedy jeszcze nie wiedziałem, że to od tego. Zadzwoniłem w trasie do poprzedniego właściciela, który powiedział, żę to ciśnienie w oponach i możliwe, że w którejś jest mniej, a on zawsze pompował na 2,2. Zjechałem, sprawdziłem, z tyłu było 2,2 jak mówił, natomiast z przodu 2,7. Na święta zrobiłem trasę ponad 500km i na wszelki nabiłem tył na 2.3. W trasie znowu mi mrugnęła kilka razy ta kontrolka (tak od 1 do 3 sekund). Co dziwniejsze, dzieje się tak na równych powierzchniach - autostrada A4, równa prędkość i droga, randomowa zaświeciła się kontrolka. Ze dwa razy mrugnęła jak podjeżdżałem do czerwonych świateł, albo ostrzej zahamowałem. Były odcinki z nierówną drogą, kostką i nic...

Walnięte czujniki? Zamierzam zmieniać opony, bo aktualne letnie są w kiepskim stanie... - kupować nowe czujniki? Niby nie przeszkadza, ale może zmylić jak gdzieś naprawdę będzie uciekało powietrze...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 30 mar 2016, 18:18 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 30.06.2013
Posty: 104
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
LPG: Tak
Region: pomorski
Jak powietrze zejdzie poniżej progu - wydaje mi się że poniżej 1,5 atmosfery, to kontrolka zapali się na stałe, do momentu podniesienia ciśnienia. Jak ja sprawdzałem działanie czujników, to na stacji benzynowej przy sprężarce, na odpalonym silniku lub załączonym zapłonie powoli spuszczałem powietrze do momentu zapalenia się kontrolki. Potem na sprężarce odczytywałem wartość i od razu dopompowywałem koło. I tak z pozostałymi 3 kołami. Mrugnięć u mnie nie zauważyłem. Może powoli pada bateria w którymś z czujników, lub nie we wszystkich są zamontowane. Wentyle powinny być takie same w metalowej obudowie. Jak będziesz zmieniał koła to niech mechanik się im przyjrzy. Zresztą niektóre zakłady posiadają urządzenia do ich diagnostyki.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 3 kwi 2016, 19:45 
Świeżak
Offline
Od: 23.03.2016
Posty: 23
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: -
LPG: Tak
Wydaje mi się, że jakiś czujnik może padać (bateria). Wczoraj po przejechaniu kilku kilometrów, stojąc na czerwonym świetle ni z gruszki, ni z pietruszki, zaświeciła się na 2-3 sekundy kontrolka ciśnienia. Czytałem, że baterii się nie wymienia w tych czujnikach... ktoś na jakimś forum zeszlifowywał obudowę, wymieniał baterię i zalewał żywicą - o dziwo działało.

Ja na lato i tak kupuje nowe opony, więc i czujniki chyba przyjdzie mi kupić nowe. Stare może zrobię tak jak właśnie pisali z tą wymianą i założę na zimę :P

Czy można mieć dwa komplety czujników - idzie zaprogramować? Jesteście w stanie mi podrzucić link do czujników, które by pasowały? nie chcę, żeby mnie nacięli w serwisie opon, na alledrogo widziałem jakieś, ale nie chcę kupować kota w worku, koszt jednak ~400-600zł. Chyba, że pojadę do jakiegoś wulkanizatora i może uda się sprawdzić, który to czujnik powoli pada?

Dodam, że auto to wersja amerykańska, nie wiem cz tam były montowane inne czujniki.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 8 mar 2017, 08:42 
Świeżak
Offline
Od: 23.03.2016
Posty: 23
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: -
LPG: Tak
Witam,

urwał mi się wczoraj zawór od czujnika i przyjechałem do serwisu opon na dojazdówce. Serwisant zdjął uszkodzony czujnik, zeskanował dane, zaprogramował nowy czujnik, sprawdzi i... poza kołem jest okej, po zamontowaniu na felgę go nie widzi. Normalnie kontrolka świeci cały czas ciągłym światłem, od czasu do czasu piszczy sygnał. Auto 1 gen, ale z USA, więc wyposażone w system TPMS.

Robiłem jakieś restarty z internetu: OFF, ACC, OFF, 15 minut i przejechać się, ale nic nie daje. Jakieś pomysły?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 20 lis 2017, 04:54 
Wstydliwy
Offline
Od: 06.07.2016
Posty: 4
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Da się je zamontować do Mazdy 1 generacji?
Jeśli tak, to jaki jest tego koszt, i co będzie odbiornikiem sygnału.
Robił ktoś już coś takiego?

Dodatkowe pytanie :)
Zna ktoś jakieś dobre i niedrogie opony typu run-flat, które zapewniają względne bezpieczeństwo przy pęknięciu podczas jazdy autostradą?


Ostatnio edytowano Pn, 20 lis 2017, 04:54 przez dejwid, łącznie edytowano 1 raz
Połączono z istniejącym tematem.


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.