Teraz jest Pt, 29 mar 2024, 02:01

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 30 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pn, 11 sty 2016, 13:30 
Świeżak
Offline
Od: 09.06.2015
Posty: 25
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: kujawsko-pomorski
Witam. Właśnie przymierzam się do zakupu opon letnich lub całorocznych do mojej Mazdy 6 GY 2.0 benzyna, rozmiar 195/65 R15. I to co przykuło moją uwagę to indeks prędkości jaki powinny posiadać opony do Mazdy - według producenta to V czyli prędkość maksymalna 240km/h. Opony z tym współczynnikiem są znacznie droższe od tych z np T-190 km/h. Wiem że przepisy mówią o tym iż auto powinno posiadać opony letnie zgodnie z tym indeksem, natomiast zimowe minimum Q-160km/h. Obecnie mam zimówki ze współczynnikiem T oraz naklejką na szybie z informacją o maksymalnej prędkości opony - 190 km/h. Mazda 6 2.0 141km według instrukcji ma prędkość maksymalną 202km/h więc chyba na wyrost jest ten współczynnik V. Jakie Wy posiadacie opony ? Chodzi mi głównie o ten współczynnik. Czy ktoś użytkuje może opony całoroczne ? Czy całoroczne są traktowane jak zimówki i mogą mieć współczynnik T ?


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 11 sty 2016, 19:14 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Uważam że współczynnik prędkości dobierasz idywidualnie do prędkości z jakimi się poruszasz. Ja kupowałem zimówki z indeksem T, bo pomimo tego że auto szybciej pojedzie niż 190 km/h to w zimę z takimi prędkościami przecież nie jeździmy. Ba, nawet bym powiedział że latem też w PL z takimi prędkościami się nie poruszamy, chyba że chwilowo przy wyprzedzaniu czy jak chcemy przetestować prędkośc max. Na lato bym wolał indeks H lub V, bo w razie czego gdyby mnie coś podkusiło :-P Jeżeli wiesz że z takimi prędkościami nie będziesz się poruszał możesz wybrac niższe indeksy. Co do prędkości max. to chyba jest 206 km/h podane przez producenta, więc auto może i trochę więcej się rozpędzić. Druga kwestia to są podejrzewam takie przybliżone prędkości przypisane do indeksów i nie oznacza że jak masz opony z indeksem T, to jak pojedziesz 200 km/h to Ci opony wystrzelą czy coś się strasznego stanie. Osobiście bym wolał jednak kupić osobno zimówki i letnie, chociaż jak klimat się będzie dalej ocieplał to nie wykluczone że niedługo będziemy jeździć na całorocznych. Weź pod uwagę że caloroczne zużyją Ci się dużo szybciej niż jak byś miał dwa komplety. Na felgi 15" to nie jest jakiś duży koszt, bo ja za nówki Fuldy zimowe płaciłem 740 zł.

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 11 sty 2016, 20:26 
Świeżak
Offline
Od: 09.06.2015
Posty: 25
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: kujawsko-pomorski
Kolego a co w przypadku odpukać wypadku/kolizji. Czy ubezpieczyciel nie zakwestionuje wtedy braku zgodności homologacji pomiędzy oponą a autem ? Nie chodzi mi tutaj o odszkodowanie z autocasco ( posiadam tylko to mini od kradzieży ) ale czy np. ubezpieczyciel winowajcy kolizji nie zakwestionuje wtedy OC. Skłaniałbym się do zakupu opony z indeksem H ale męczy mnie ta homologacja.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 11 sty 2016, 21:37 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Raczej nie, bo przecież po kolizji spisujesz protokół z poszkodowanym i do niego później zgłasza się rzeczoznawca, a nie do Ciebie. Gdyby miały być problemy z powodu opon, to 70% ludzi by płaciła z własnej kieszeni a nie z OC. Indeks indeksem, a ilu ludzi jeździ na oponach starych ( 6-7 letnich), ilu ma bieżnik który już do niczego się nie nadaje? Bez przesady, nie masz co się przejmować. Przecież nawet gdyby tak było, to gościa nie będziesz walił z prędkością 190 km/h :lol: , a kto Ci udowodni ile jechałeś? Może gdybyś nie wiem jechał 240 km/h na oponach z indeksem do 180 km/h w wyniku czego by Ci wystarzeliła i tym samym byś spowodował jakiś wypadek na drodze, to by dochodzili czemu na takich a nie innych, pod warunkiem że jeszcze by było udowodnione że jechałeś te 240 km/h. Ale żeby Cię pocieszyć, gdyby odpukać tak było, to Ciebie już chyba by to najmniej interesowało bo ze św. Piotrem już byś piątkę przybijał <hahaha>

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 11 sty 2016, 22:02 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 04.03.2015
Posty: 542
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: pomorski
Co do całorocznych. To kiedyś słyszałem że ubezpieczyciel odmówił wypłaty właśnie przez takie opony. Moje zdanie jak jest coś do wszystkiego to jest do niczego.

Wysłane z mojego LG-D605 przy użyciu Tapatalka

_________________
mazda, mazda co za jazda <spoko>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 11 sty 2016, 22:59 
Bywalec
Offline
Od: 01.11.2015
Posty: 262
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zagranica
mateusz9986 napisał(a):
Czy ktoś użytkuje może opony całoroczne ? Czy całoroczne są traktowane jak zimówki i mogą mieć współczynnik T ?

krzysiek1980 napisał(a):
Uważam że współczynnik prędkości dobierasz idywidualnie do prędkości z jakimi się poruszasz.
Pytanie nie bylo co uwazasz tylko czy opony wielosezonowe sa traktowane przez prawo tak samo jak zimowe w kontekscie obnizenia indeksu predkosci. Postepowanie w zakresie indeksu predkosci przy oponach reguluje prawo. Dajesz ludziom porady ktore moga prowadzic do powaznych strat materialnych, bo niestety kazdy ubezpieczyciel wykorzysta fakt posiadania opon niezgodnych z homologacja i prawem. Opony M+S czyli wielosezonowe nie sa w praktyce oponami zimowymi, i majac niewlasciwy indeks moga doprowadzic do ew. kłopotow. Nie zycze nikomu szarpaniny z powodu glupiego indeksu, ale takie jest zycie, jak chodzi o wieksze pieniadze nie ma sentymentow... pozdr


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 12 sty 2016, 07:08 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Daje porady z własnego doświadczenia. Mialem kilka w życiu kolizji na drodze i nie zauważyłem żeby ktokolwiek przyglądał się na indeksy prędkości na oponach i nie było problemów z wypłatą odszkodowań. Dodatkowo, W PL nie ma obowiązku jazdy na zimówkach i prawo tego nie reguluje, więc nie wiem czemu by miał mieć problemy na drodze na oponach wielosezonowych? Gdyby miał tak patrzeć, to na oponach powyżej 5 lat też powinno się mieć problemy z wypłatą odszkodowania, bo po tym czasie guma traci swoje właściwości. Co do indeksów to w M6 również dopuszczalne są niższe od V, bo nawet instrukcja ściśle tego nie precyzuje. W PL nawyższą dopuszczalną prędkością jest 140 km/h, więc jakim prawem ubezpieczyciel miałby nie wypłacić odszkodowania za indeks np. T-190 km/h? Należy też rozgraniczyc indeks prędkości od indeksu nośności, i w tym przypadku można mieć indeks nośności 91 z indeksem prędkości T, V czy H, więc uważam że to co napisałeś jest nad wyrost i nie ma żadnego uzasadnienia.

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 12 sty 2016, 08:49 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 07.11.2013
Posty: 2285
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: pomorski
Jest kilka typów wielosezonowych opon na rynku które mają pełną zimową homologację ( robią takie Michelin, Nokian, GY). Takie opony są prawnie dopuszczone do ruchu po drogach w Austrii i innych krajach gdzie jest to obowiązkowe. Na takiej oponie w razie wątpliwości należy szukać markera z symbolem śnieżynki i góry. Tak więc nie samo oznaczenie M+S lecz dodatkowe oznaczenie daje nam komfort wobec przepisów. A indeks prędkości jest informacją nt wytrzymałości konstrukcji opony i pośrednio wskazuje na jakość i ilość oplotu , sztywność boczków etc. Ogólnie im wyższy indeks tym opona mnie podatna na odkształcenia , równiejsza i stąd też inna cena.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 12 sty 2016, 11:12 
Świeżak
Offline
Od: 09.06.2015
Posty: 25
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: kujawsko-pomorski
Dziękuję za tak duży odzew :). Z tego co udało mi się dowiedzieć to całoroczne traktowane są jako zimowe właśnie wtedy kiedy mają na oponie śnieżynkę - wiem że takie robi Vredestein/Apollo i jeśli miałbym dokonać zakupu całorocznych to właśnie tej firmy, najlepszy chyba stosunek jakości do ceny. Co do tych indeksów to pewnie każdy z was ma trochę racji. Jednemu doczepią się dopiero gdy opona będzie miała 1 mm bieżnika a drugiemu właśnie za to że ma niższy indeks. Cóż takie durne prawo. Teraz zamiast kupić dobrej jakości o fajnych parametrach opony np Fuldy za 750zł z indeksem H, będę musiał kupić albo te całoroczne albo letnie np Kormorana z indeksem V bo na lepszej firmy musiałbym przeznaczyć koło 1000zł. Niestety remont mieszkania nie pozwala na szaleństwa.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 12 sty 2016, 12:54 
Bywalec
Offline
Od: 01.11.2015
Posty: 262
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zagranica
Tak jest kilka rodzajow opon wielosezonowych ze sniezynka ale to bardzo maly wybor jest. Te bez watpienia mozna podciagnac pod opony zimowe i wtedy temat z glowy. Generalnie wiekszosc opon ma obecnie dosc wysokie indeksy predkosci stad ja przynajmniej nigdy nie mialem z dobraniem opon o prawidlowym indekse zadnego klopotu.
krzysiek1980 napisał(a):
W PL nawyższą dopuszczalną prędkością jest 140 km/h, więc jakim prawem ubezpieczyciel miałby nie wypłacić odszkodowania za indeks np. T-190 km/h? Należy też rozgraniczyc indeks prędkości od indeksu nośności, i w tym przypadku można mieć indeks nośności 91 z indeksem prędkości T, V czy H, więc uważam że to co napisałeś jest nad wyrost i nie ma żadnego uzasadnienia.
Doczytaj jakie jest prawo i wtedy bedzie baza do dyskusji. Nie obowiazuje to co uwazasz tylko to co prawodawca zdecydowal, szczegolnie jak dojdzie do sporu sadowego. Ignorantia legis non excusat. pozdr


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 12 sty 2016, 12:56 
Świeżak
Offline
Od: 09.06.2015
Posty: 25
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: kujawsko-pomorski
Tak to prawda, mało jest opon całorocznych ze śnieżynką. Z tego co się orientują posiadają ją Vredestein Quatrac 5 i Apollo Alnac Allseason. Ktoś coś wie może o tych oponach ? Z tego co udało mi się znaleźć a niestety nie wiele jest takich testów w internecie, to obydwie znajdują się w czołówce opon wielosezonowych, obydwie produkowane są przez ten sam koncern Apollo, mają dość wysokie wskaźniki na etykiecie oraz pozytywne opinie na oponeo.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 12 sty 2016, 15:21 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 07.11.2013
Posty: 2285
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: pomorski
Ja używam wyłącznie wielosezonowych Nokiana , parę tygodni temu kupiłem kolejny komplet. Tym razem jest to Nokian Weatherproof i są jeszcze lepsze niż wczesniejsze WR2.
Są równe i fantastycznie wyważone na etapie produkcji.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 12 sty 2016, 15:27 
Bywalec
Offline
Od: 01.11.2015
Posty: 262
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zagranica
Ew. Michelin crose climat ktora producent reklamuje jako opone letnia z homologacja zimowa. Sam nie uzywalem, wiec nie tyle polecam, co zwracam uwage ze jest cos takiego od tego sezonu na rynku. pozdr


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 12 sty 2016, 16:36 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 07.11.2013
Posty: 2285
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: pomorski
Tego michelina mam zamiar jesienią nabyć do GJ jak dobiję skądinąd całkiem do rzeczy oemowskie Toyo.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 12 sty 2016, 20:28 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
schildkroete napisał(a):
Doczytaj jakie jest prawo i wtedy bedzie baza do dyskusji. Nie obowiazuje to co uwazasz tylko to co prawodawca zdecydowal, szczegolnie jak dojdzie do sporu sadowego. Ignorantia legis non excusat. pozdr


To może bys wkleił jakiś przepis co precyzuje prawo odnośnie indeksów na oponach? Jak na razie sam nie przedstawiłeś żadnych argumentów na poparcie własnej tezy. Proszę bardzo http://www.kleber.pl/pl/Porady-Kleber/P ... m-drogowym. Więc jak to się ma do Twoich wywodów, skoro pisałem że indeksy mogą byc niższe ale prędkość musi byc do nich dostosowana. To samo w przypadku nośności, gdzie ta sama wartość może mieć różne indeksy prędkości. Pokaż mi w instrukcji Mazdy gdzie producent zabronił stosowania opon z indeksem T? Co do nośności, to ponoć w instrukcji od GH jest że musi być 91 czyli 615 kg obciążenia.

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 12 sty 2016, 21:03 
Świeżak
Offline
Od: 09.06.2015
Posty: 25
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: kujawsko-pomorski
Wszystkie "oficjalne" informacje na temat indeksów prędkości mówią jednoznacznie iż zgodnie z Polskim prawem indeks prędkości opony musi być zgodny z homologacją samochodu. Opony zimowe mogą za to posiadać indeks niższy, ale nie mniejszy niż Q-160 km/h. To są informacje które udało mi się zebrać po dość długiej analizie internetu. Teraz pytanie co do całorocznych - moim zdaniem te które posiadają symbol śnieżynki traktować można jako zimowe, więc indeks ten może być niższy, tyle że trzeba nakleić w widocznym miejscu dla kierowcy naklejkę z dopuszczalną prędkością opon - to jest moje subiektywne zdanie. Ktoś myśli podobnie ?
Myślę że zdecyduję się na zakup raczej opon całorocznych, rocznie robię około 10 tys km z czego 6 tys na dojazdy do pracy - droga wojewódzka i powiatowa więc raczej wielkie śnieżyce nie są mi straszne na które potrzeba by wybitnie zimowe opony.
Kolego Smook - ile zrobiłeś kilometrów na komplecie całorocznych ?


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 12 sty 2016, 22:11 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 07.11.2013
Posty: 2285
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: pomorski
Na ostatnim komplecie 50tys i zostało mi ponad 5mm bieżnika.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 12 sty 2016, 22:50 
Bywalec
Offline
Od: 01.11.2015
Posty: 262
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zagranica
krzysiek1980 napisał(a):
schildkroete napisał(a):
Doczytaj jakie jest prawo i wtedy bedzie baza do dyskusji. Nie obowiazuje to co uwazasz tylko to co prawodawca zdecydowal, szczegolnie jak dojdzie do sporu sadowego. Ignorantia legis non excusat. pozdr


To może bys wkleił jakiś przepis co precyzuje prawo odnośnie indeksów na oponach? Jak na razie sam nie przedstawiłeś żadnych argumentów na poparcie własnej tezy. Proszę bardzo http://www.kleber.pl/pl/Porady-Kleber/P ... m-drogowym. Więc jak to się ma do Twoich wywodów, skoro pisałem że indeksy mogą byc niższe ale prędkość musi byc do nich dostosowana. To samo w przypadku nośności, gdzie ta sama wartość może mieć różne indeksy prędkości. Pokaż mi w instrukcji Mazdy gdzie producent zabronił stosowania opon z indeksem T? Co do nośności, to ponoć w instrukcji od GH jest że musi być 91 czyli 615 kg obciążenia.
Post ponizej swojego wpisu masz wyjasnienie. Ja nie widze potrzeby glebszych dywagacji na temat obowiazujacego prawa, szkoda na to czasu, za stary jestem aby mi zalezalo Tobie cos udowodnic. Autor tematu zasady zna wiec kto ma wiedziec ten wie.
Smook napisał(a):
Tego michelina mam zamiar jesienią nabyć do GJ jak dobiję skądinąd całkiem do rzeczy oemowskie Toyo.
Tez rozwazam te opcje w przyszlym roku. Poczekam jeszcze troche moza wiecej recenzji bedzie. pozdr


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 13 sty 2016, 06:35 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
To nie chodzi żebyś mi coś udowadniał, tylko jeżeli tak frontem stanałeś przeciwko temu co napisałem to podaj jakieś argumenty? Naskoczyłeś że bzdury piszę, a w gruncie rzeczy napisałem prawdę, tylko się komuś nie chciało dogłębnie przeanalizować. Kolega napisał o prawie związanym z homologacją danego samochodu, więc podaj mi gdzie instrukcja zabrania stosowania niższych indeksów od V, bo tego dotyczyło pytanie autora? Gdzie w prawie masz konkretny wpis jakie indeksy można stosować a jakie są zabronione przy danej klasie pojazdu? Ja próbuję znaleźć konkretne narzucone zasady stosowania opon przez producenta Mazdy i nie mogę, więc może mi pomożesz w tej sprawie i rozwiejesz wszelkie wątpliwości? Chętnie Ci przyznam rację, ale jeżeli kogoś się publicznie krytykuje to kultura wymaga żeby to jakoś uzasadnić, a nie zasłaniać się wiekiem czy lenistwem.

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 13 sty 2016, 07:46 
Świeżak
Offline
Od: 09.06.2015
Posty: 25
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: kujawsko-pomorski
Smook - czyli w moim przypadku spokojnie 4 lata jazdy na jednym komplecie.
W instrukcji obsługi samochodu jako prawidłowy rozmiar opony podany jest 195/65 R15 91V i jest to jedyny rozmiar R15. Dodatkowo taki sam rozmiar opon jest na tabliczce znajdującej się na drzwiach. A przepisy mówią że opony trzeba stosować zgodnie z homologacją producenta samochodu.
Użytkował ktoś opony firmy Apollo ( producent Vredesteina ) ?


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 13 sty 2016, 09:31 
Bywalec
Offline
Od: 01.11.2015
Posty: 262
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zagranica
krzysiek1980 napisał(a):
To nie chodzi żebyś mi coś udowadniał, tylko jeżeli tak frontem stanałeś przeciwko temu co napisałem to podaj jakieś argumenty? Naskoczyłeś że bzdury piszę, a w gruncie rzeczy napisałem prawdę, tylko się komuś nie chciało dogłębnie przeanalizować. Kolega napisał o prawie związanym z homologacją danego samochodu, więc podaj mi gdzie instrukcja zabrania stosowania niższych indeksów od V, bo tego dotyczyło pytanie autora? Gdzie w prawie masz konkretny wpis jakie indeksy można stosować a jakie są zabronione przy danej klasie pojazdu? Ja próbuję znaleźć konkretne narzucone zasady stosowania opon przez producenta Mazdy i nie mogę, więc może mi pomożesz w tej sprawie i rozwiejesz wszelkie wątpliwości? Chętnie Ci przyznam rację, ale jeżeli kogoś się publicznie krytykuje to kultura wymaga żeby to jakoś uzasadnić, a nie zasłaniać się wiekiem czy lenistwem.

DYREKTYWA RADY 92/23/EWG
z dnia 31 marca 1992 r.
odnosząca się do opon pojazdów silnikowych i ich przyczep oraz ich instalowania
(Dz.U. L 129 z 14.5.1992, str. 95)

3.4. Prędkość
3.4.1. Każda opona, w którą pojazd jest zwykle wyposażony musi posiadać
symbol kategorii prędkości (patrz ppkt 2.29 załącznika II) zgodny z
maksymalną prędkością konstrukcyjną pojazdu (zgłoszoną przez producenta
pojazdu) lub zestawieniem nośności/prędkości (patrz ppkt 2.30
załącznika II).
3.4.2. Powyższy warunek nie stosuje się:
3.4.2.1. w przypadku jednostek zapasowych do czasowego zastosowania, do
których stosuje się ppkt 3.8;
3.4.2.2. w przypadku pojazdów zazwyczaj wyposażonych w zwykłe opony i
okolicznościowo wyposażonych w opony śniegowe.
Jednakże, w tym przypadku symbol kategorii prędkości opon śniegowych
musi odpowiadać prędkości albo większej od maksymalnej prędkości
konstrukcyjnej pojazdu (zgłoszonej przez producenta pojazdu),
albo nie mniejszej niż 160 km/h (lub obu).
Niemniej, jeżeli maksymalna prędkość konstrukcyjna pojazdu (zgłoszona
przez producenta pojazdu) jest większa niż prędkość odpowiadająca
symbolowi kategorii prędkości opon śniegowych, wewnątrz
pojazdu w widocznym, dobrze widzialnym miejscu musi być umieszczona
nalepka ostrzegawcza o maksymalnej prędkości, określająca
maksymalną prędkość opon śniegowych.


Teraz tylko rzut okiem do CoC i juz wiadomo na czym wolno jezdzic. pozdr


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 13 sty 2016, 10:07 
Świeżak
Offline
Od: 09.06.2015
Posty: 25
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: kujawsko-pomorski
3.4.2.2. w przypadku pojazdów zazwyczaj wyposażonych w zwykłe opony i
okolicznościowo wyposażonych w opony śniegowe.
- zwykłe opony ciekawe co tutaj mają na myśli. A dwa czy prędkość konstruktora to ta podana w instrukcji czy oznaczenie opon homologowanych.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 13 sty 2016, 10:23 
Bywalec
Offline
Od: 01.11.2015
Posty: 262
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zagranica
Predkosc konstrukcyjna masz podana w CoC i w zaleznosci od kraju w UE w dowodzie czy karcie pojazdu. Napisalem wiec wyraznie na dole, zajrzyj do CoC. Watpliwosci rozwiane? Pozdr


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 13 sty 2016, 11:35 
Świeżak
Offline
Od: 09.06.2015
Posty: 25
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: kujawsko-pomorski
CoC tzn ? Skąd to wziąść ?


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 13 sty 2016, 12:51 
Bywalec
Offline
Od: 01.11.2015
Posty: 262
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zagranica
CoC= Certificate of Conformity, po polsku bodajze swiadectwo zgodnosci. Dostaje sie przy odbiorze auta. Jak nie masz to mazda moze to wystawic. W niektorych krajach bez CoC nie chca rejestrowac auta, jak sprzedawalem swoje auto do Francji to CoC kupujacy koniecznie musial miec. W PL dokument praktycznie nieznany. pozdr


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 13 sty 2016, 18:57 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
No dobra, tylko jest napisane że:

".4.2.2. w przypadku pojazdów zazwyczaj wyposażonych w zwykłe opony i
okolicznościowo wyposażonych w opony śniegowe.
Jednakże, w tym przypadku symbol kategorii prędkości opon śniegowych
musi odpowiadać prędkości albo większej od maksymalnej prędkości
konstrukcyjnej pojazdu (zgłoszonej przez producenta pojazdu),
albo nie mniejszej niż 160 km/h (lub obu).
Niemniej, jeżeli maksymalna prędkość konstrukcyjna pojazdu (zgłoszona
przez producenta pojazdu) jest większa niż prędkość odpowiadająca
symbolowi kategorii prędkości opon śniegowych, wewnątrz
pojazdu w widocznym, dobrze widzialnym miejscu musi być umieszczona
nalepka ostrzegawcza o maksymalnej prędkości, określająca
maksymalną prędkość opon śniegowych."

Czyli nie jest zabronione stosowanie opon o niższym indeksie prędkości niż prędkośc max. zadeklarowana przez producenta, tylko w widocznym miejscu musi być odpowiednia informacja? Co do instrukcji od Mazdy, to jeżeli ktoś ma ta w pdf., to na stronie 279 jest tabelka z wykazem właściwego ciśnienia w oponach przy danej średnicy i szerokości, a ten indeks V jak dla mnie jest tylko przykładowym. Na stronie 281 mamy tabelę odnoszącą się do ciśnienia w oponach zimowych, przy czym przy każdej pozycji jest gwiazdka i na dole wyjasnienie

* - symbol prędkości dla opon zimowych tylko Q, T lub H
** - symbol prędkości dla opon zimowych tylko Q

Więc jak dla mnie wygląda na to, że producent nie zabrania stosowania w zimówkach niższych indeksów prędkości?

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 13 sty 2016, 21:43 
Bywalec
Offline
Od: 01.11.2015
Posty: 262
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zagranica
Przepisy masz podane, zrob z ta wiedzą co uwazasz. pozdr


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 6 mar 2016, 18:30 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 14.09.2014
Posty: 927
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
Niedawno nabyłem komplet Michelin CrossClimate z indeksem V.
Nie są to oponki tanie ale nie żałuję żadnej złotówki wydanej <spoko>

_________________

"Gdzie wszyscy myślą tak samo, nikt nie myśli zbyt wiele"


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 17 mar 2016, 12:58 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 25.02.2016
Posty: 159
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: mazowiecki
Gdzie kupiłeś i ile dałeś:)? Ja się poważnie zastanawiam nad sprzedażą swoich "zimowych" felg aluminiowych z zimowymi Dunlopami z minimalnym zużyciem (oraz za jakieś grosze dobrych jeszcze letnich Bridgestonów - fabrycznych) i kupnem kompletu całorocznych oponek na fabryczne felgi. Nie chce mi się zmieniać kół 2x w roku i magazynować ich w piwnicy.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 5 lut 2018, 10:27 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 14.09.2014
Posty: 927
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
Za sztukę 205/55 R16 dałem 370,-PLN zamawiając przez warsztat oponiarski gdzie zawsze kupuje lub zmieniam oponki.
W cenie opon miałem jak zwykle darmowe założenie i wyważenie.
W internecie ofert jest sporo i można te oponki nieco taniej "ustrzelić" lecz wówczas doliczać bym musiał koszt przekładki co by mi na to samo wyszło.
Powszechnie uważa się, że "jak coś jest od wszystkiego to jest do niczego" czyt. "opona wielosezonowa".
Jak do tej pory podkreślam CrossClimate mile mnie zaskakują w zakresie komfortu prowadzenia jak również w stosunku: jakość/cena.
Nie wiem jak będzie z trwałością ale to opona klasy premium z 10 letnią gwarancją od daty produkcji więc jestem dobrej myśli.
Osobiście zawsze korzystałem z opon sezonowych i pierwszy raz zdecydowałem się na "całoroczne" choć przyznam, że długo się wahałem.

-- Dodano: 5 lutego 2018, o 10:15 --

Myślę, że warto podzielić się swoimi spostrzeżeniami z używania opon całorocznych.
Mam za sobą trasę Słowacja - Białka Tatrzańska "po białych nawierzchniach" przy temp. -5 i muszę przyznać, że opony dawały radę tak jak dedykowane opony zimowe.
Trochę się obawiałem stromych i krętych górskich wzniesień i zjazdów gdyż w takich skrajnych warunkach jeszcze nie testowałem opon.
Dziś mogę powiedzieć, że moje "wielosezonówki" dadzą radę tam wszędzie gdzie daje rade dedykowana zimowa opona. Niewątpliwie parametrami w pewnych aspektach całoroczna nieco ustępować będzie sezonówce ale ogólnie nie żałuję zakupu CrossClimate.
Nie chcę nikogo przekonywać do wyboru całorocznej, dzielę się tylko własną opinią gdyż dla niektórych forumowiczów wybór ten może stanowić dobrą alternatywę. :wink:

EDIT:
Prosimy kontynuować we właściwym wątku:
viewtopic.php?f=76&t=8290

_________________

"Gdzie wszyscy myślą tak samo, nikt nie myśli zbyt wiele"


Ostatnio edytowano Pn, 5 lut 2018, 10:27 przez victor, łącznie edytowano 1 raz
Prosimy kontynuować we właściwym wątku:


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 30 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.