Teraz jest Wt, 21 lis 2017, 13:12

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pn, 31 paź 2016, 17:49 
Wstydliwy
Offline
Od: 22.10.2016
Posty: 13
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
LPG: Tak
Witam wszystkich ktorzy chcieli by odmłodzić, w swojej M6 przedlift, wygląd konsoli i rozważają inwestycje i przeróbkę panelu radia od polifta oraz fabrycznej nawigacji.

Zachęcam do komentowania i wyrażania swoich opinii oraz uwag odnośnie tego co zrobiłem w swojej Maździe lub co powinienem jeszcze zrobić:)

Mazda która dostała nowy wygląd to model z 2003 roku z motorem 2.3L(sedan) wyposażonym w fabryczną nawigację, system Bose oraz standardowe radio wraz ze zmieniarką 6cd.

wszelkie prace wykonane przy aucie oraz zdjęcia są wykonane przeze mnie,(przepraszam za złą jakość zdjęć)

Motywacją do zmiany org. radia była jego usterka:
-brak wyświetlania temperatury oraz dmuchawy.
-brak stałego styku miedzy radiem a panelem sterowania.
-nie działające wejście aux/media.


Radio z wersji Lift kupiłem na powszechnym serwisie aukcyjnym oczywiście Bose 6cd.
-(Posiadając owy system w aucie jest możliwość podłączenia również radia NON Bose ale istnieje duże ryzyko uszkodzenia wzmacniacza ze względu na większą moc wyjściową radia)

Aby w pełni cieszyć się wyglądem i funkcjonalnościa poliftowego radia trzeba też posiadać wyświetlacz, gdyż poprzedni mimo tego ze działał nie jest przystosowany do nowego radia.

Moja M6 wyposażona była w nawigację, wszyscy jej posiadacze wiedzą ze nie działa ona jednak na terenie naszego kraju i jest całkowicie zbędna i bezużyteczna.
W moim przypadku na jej miejsce trafił tablet 7 calowy który jest podłączony do systemu audio więc służy nie tylko jako nawigacja...przyciski wł/wył oraz vol +/- zostały wyprowadzone z tabletu woraz obudowy navi w miejsce łatwo mi dostępne.
Seryjna nawigacja w moim przypadku nie została jednak całkowicie zdemontowana ze względu na przyciski Open/CLOSE oraz TILT, (po odłączeniu navi przestają działać)

Całość nie jest jeszcze skończona lecz w pełni działa,poniżej zamieściłem kilka zdjęć poglądowych.

Finalny efekt w postaci zdjęć i bardziej obszernego opisu postaram się zamieścić w miarę możliwości.pozdrawiam




Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


-- Dodano: Pn, 31 paź 2016, 03:00 --

Po dłuższym oczekiwaniu jest!reszta panelu lift...

Obrazek
Obrazek


Ostatnio edytowano Pn, 31 paź 2016, 17:49 przez TEDEW, łącznie edytowano 1 raz
Nie cytujemy zdjęć (regulamin, pkt 5.6).


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 8 lis 2016, 18:02 
Wstydliwy
Offline
Od: 03.05.2016
Posty: 14
Rok produkcji: 2002
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: małopolski
Bardzo fajnie to wygląda :)
Sam mam zamiar zmienić radio i zamontować tablet, wiec chętnie popatrzę jak ty się za to zabrałeś ;)
Jaki tablet włożyłeś w miejsce nawigacji?:>
Radio trzeba wymienić razem ze wszystkimi tymi panelami nawiewu, klimy itd... tak?
Kosztowo ile cie to mniej więcej wyszło?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 27 lis 2016, 01:14 
Wstydliwy
Offline
Od: 22.10.2016
Posty: 13
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
LPG: Tak
Witam wszystkich ponownie po dłuższej przerwie,obiecałem dodać więcej zdjęć z przeróbki pierwszej Mazdy co się nie udało.:(


Pytanie kolegi MRKAXY Tablet zamontowany w miejsce org. navi to LENOVO TAB 3 A7-10F wyświetlacz pasuje idealnie, wymagał jedynie przerobienia usb oraz przycisków WŁ/WYŁ, +/-VOL. w Media Markt 299zł. radio oraz wyświetlacz-allegro, kable ze starej instalacji wraz z kostką do wyświetlacza.Do tego tunel po lifcie całość około 800zł... efekt bezcenny:)

Wracając do tematu...

Znalazłem trochę wolnego czasu aby zająć się drugą Mazdą która oczywiście także jest przed liftem i wygląd panelu nie jest zadowalający.

Tak jak poprzednie auto, to również zostanie odświeżone wizualnie, do tej pory zdobyłem radio lift bez zmieniarki cd oraz wyświetlacz który tak jak pisałem wcześniej, jest konieczny!

Nie podjąłem jeszcze decyzji co do tunelu oraz ramki drążka zmiany biegów gdyż jasne wnętrze ogranicza jakiekolwiek zmiany w tym modelu.

Z chęcią posilę się waszymi pomysłami...

kilka fotek poglądowych...

Gdybyś potrzebował instrukcji podłączenia radia i wyświetlacza pisz na priv...


Pozdrawiam


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek

Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 12 mar 2017, 15:27 
Wstydliwy
Offline
Od: 13.02.2017
Posty: 5
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: lubelski
witaj, pisalem na priv ale brak odpowiedzi. prosze o podrzucenie schematu jak sie wpiac do instalacji (moja m6 z 2003) mam juz wszystkie graty poliftowe do montazu tylko wiedzy brak :-P i jak podlaczyc winde i cala elektronike z tabletem z instalacja w aucie. pozdrawiam


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 6 cze 2017, 07:16 
Wstydliwy
Offline
Od: 23.11.2016
Posty: 7
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Region: dolnośląski
Panel od DVD, podłączony do zestawu BOSE
Ekran aktywuje się po pojawieniu zasilania na USB
dodatkowy kabel AUX > audio jack
sterowanie głośnością z kierownicy + / -
USB zabudowane by nie zajmować zapalniczki
podpięte OBD2 odczyt parametrów z silnika na TABie
NAVI,Video,MP3,Radio Internet,Bluetooth, przesyłanie plików do TABa przez WIFI
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Automatyka jeszcze nie podpięta ale będzie się otwierać i zamykać po przekręceniu kluczyka, żadnych przycisków

_________________
2.0 143KM/GG/Liftback,BOSE+ AUX/
chip 166/tył A-spec/7" TAB/Janosik/Bluetooth/OBD2+Torque


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 13 lip 2017, 19:26 
Świeżak
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 26
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: łódzki
Mógł by ktoś opisać ja przerzucić wyświetlacz od polifta do przedlifta? W przedlifcie jest przycisk odpowiedzialny za jasność wyświetlacza, jak to działa w polifcie?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 12 sie 2017, 00:34 
Wstydliwy
Offline
Od: 11.08.2017
Posty: 5
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS
Region: zagranica
Czekam na jakies opisy i schematy co z czym jesli chodzi o podlaczenie tableta...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 5 wrz 2017, 15:47 
Wstydliwy
Offline
Od: 23.11.2016
Posty: 7
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Region: dolnośląski
Witam,
W związku z tym, że zabudowa tabletu zajęła trochę czasu i wiele rzeczy które w fazie początkowej wydawały się dobrym zastosowaniem, rzeczywistość zweryfikowała i zaproponowała zupełnie inne.
Zebrałem do kupy wszystkie informacje i opiszę w punktach.
Zabudowa monitora: Oryginalnie sterowana jest z radia samochodowego, jednak w mojej wersji po lifcie panel radia 3 przyciskowy ma zupełnie inną wiązkę. Posiadam też 2 inne panele 4 klawiszowy i 6 z wersji z DVD ale nie BOSE. Z obudowy usuwamy cały ekran i wszystkie wiązki pozostaje jedynie przekładnia i silnik. To zupełnie inne podejście od omawianego w necie Nexusa7 montowanego w Roverze czy Audi. Tam panel jest cały czas na wierzchu więc włącznie i wyłączanie odbywa się przez aktywcję bluetooth z Xcarlinka.
Z racji tego, że silnik prądu stałego wymaga zmiany biegunów do zamykania i otwierania schowka, trzeba dorobić z prawej strony (tam nie ma przekładni) przełącznik obrotów.
Moje rozwiązanie oparte jest na prostej mechanice (mniej rzeczy do zepsucia) dwa mikroprzełączniki, połączone skrzyżnie.
Idee nakreśliłem na rysunku
Obrazek
Dwa mikroprzełączniki umieszczone w takim rozchyleniu by istniały 3 pozycje, Pozycja 0 potrzebna do zatrzymania się schowka w pozycji krańcowej. Najlepiej zrobić płytkę i najpierw przykleić na taśmę 2 stronną i wyregulować tak by samo nie przeskakiwało a siły blaszek przełączników się równoważyły, dopiero potem przylutować i przykleić.
Oczywiście jak można się domyślić, przewody przeciągnięte są przez otwory plastikowych kołków osi. Wewnątrz obudowy obok silnika również mieści się ładowarka USB, dzięki czemu doprowadzamy do góry jedynie 3 przewody.
1. +12V żółto szary z kostki wyświetlacza radia, Napięcie stałe nawet po wyłączeniu stacyjki. Dzięki czemu tab nie rozładowuje się na krótkich trasach (o aktywacji i zużyciu prądu będzie dalej)
2. -12V Masa obojętnie może być też z wyświetlacza (czarny)
3. +12V z mikrowyłącznika ja z racji, że miałem inne panele, dołożyłem do panelu radia zarówno przycisk, jaki mikrostyk.
(uwaga, nie należy wlutowywać go w oryginalne otwory na płytce, gdyż zmienia to całe sterowanie w panelu oraz ma wpływ na pozostałem klawisze. Najlepiej włożyć i podkleić  Napięcie to podajemy na przełącznik obrotami silnika.
Obrazek
Przewody wprowadzamy od lewej strony tam gdzie jest przekładnia zębata, przez otwór w plastikowym korku osi obrotu. Na rysunku zaznaczyłem tez położenie przełącznika obrotów.
Obrazek
Przewody do podłączenia
1. Kabel AUX -> Jack do kupienia na Allegro za kilka złotych, wtyczkę Jack należy wymienić na kątową.
2. Kabel z wtyczką 4 pinową dowolny, 4 przewody podałem wyżej

SOFTWARE : Do wygaszania ekranu zastosowałem wyłącznik kontraktonowy i magnesik w połowie drogi schowka. Jednak można też sprawę rozwiązać za pomocą aplikacji i reakcji na żyroskop. W androidzie ustawiamy, że po wygaszeniu ekranu mają też zostać wyłączone Bluetooth, wszelkie modemy i WIFI ale nie GPS. dzięki temu mam tab gotowy do pracy w kilka sekund po uruchomieniu.
Jako darmowy CAR Launcher proponuję aplikację CWD Carwebguru posiada opcję odtwarzacza MP3 w tle oraz aktywuje i działa cały czas GPS. Z płatnych bardzo dobrze wygląda też rosyjski Car Launcher AG płatny 12 zł.
Dodatkowo polecam zakupienie OBD2 na bluetooth oraz program Torque,
Jako navi Janosik (niestety jest moment gdy uruchamia się w pionie)
Obrazek

Kierowałem się minimalistyką, jak najmniej grzebania w oryginalnych wtyczkach, całość podłączenia do samochodu jest banalnie prosta, znacznie więcej czasu zajmuje wyregulowanie i ustawienie przełącznika oraz wmontowanie wyłącznika do panelu radia.

_________________
2.0 143KM/GG/Liftback,BOSE+ AUX/
chip 166/tył A-spec/7" TAB/Janosik/Bluetooth/OBD2+Torque


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 6 wrz 2017, 13:24 
Wstydliwy
Offline
Od: 05.08.2017
Posty: 2
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: pomorski
W takim sposobie nie działa otwieranie i zamykanie po stacyjce?

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 6 wrz 2017, 20:12 
Wstydliwy
Offline
Od: 23.11.2016
Posty: 7
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Region: dolnośląski
Niestety nie,
stąd moja przeróbka i silnik otwierania jest zasilany teraz nie ze stacyjki tylko ze stałego zasilania od wtyczki radia poprzez dorobiony włącznik w panelu.
o ile otwieranie po przekręceniu stacyjki jest proste bo wystarczy mały przekaźnik sterujący przyciskiem otwierania, o tyle po wyłączeniu stacyjki nastąpi zanik zasilania i nie mam sposobu na zainicjowanie kolejnego naciśnięcia. Można to zrobić tylko przez dorobienie elektroniki, podanie impulsu wywołuje zasilanie przez 2 sekundy i zanik napięcia kolejne zasilanie przez 2 sekundy, tyle by wystarczyło na otwarcie i zamknięcie.
Pomyślę, nad multiwibratorem astabilnym na NE555
jeszcze raz podam zasilania:
1. napięcie +12V z radia stałe nawet bez kluczyka, zasila schowek by mógł się zamknąć po wyłączeniu stacyjki
2. napięcie +12V z zapalniczki, podaje po kluczyku, zasilenie do ładowarki jeśli chcemy by reagował aktywował ekran po podaniu napięcia, ja zrezygnowałem z tego na konto dorobionego wyłącznika na kontaktronie, dzięki temu TAB jest cały czas na zasilaniu, w pełni naładowany praktycznie nie obciąża akumulatora, działa GPS i Apki, bez ekranu.
3. Masa, wiadomo
przy okazji z zasilania zapalniczki zasilana jest druga ładowarka podwójna schowana pod konsolą zmiany biegów, z niej idzie zasilanie rejestratora i zasilanie do komórki w schowku na napoje pod ręką :) nie lubię kabli na wierzchu.


zamaskowana dziurka w obudowie to reset (TAB to najtańszy z IPSem 2x kartą SIM z marketu więc nie wymagam od niego stabilności)

_________________
2.0 143KM/GG/Liftback,BOSE+ AUX/
chip 166/tył A-spec/7" TAB/Janosik/Bluetooth/OBD2+Torque


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 6 wrz 2017, 21:15 
Świeżak
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 26
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: łódzki
Multiwibrator astabilny robi się na 2 takich samych tranzystorach, na ne555 możesz jakiś generator możesz zrobić. Nie łatwiej było by zastosować jakiś mikrokontroler? przy okazji można było by mu przypisać jakieś dodatkowe funkcje.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 6 wrz 2017, 21:49 
Wstydliwy
Offline
Od: 05.08.2017
Posty: 2
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: pomorski
Coraz bardziej się zaglebiam, żeby u siebie też wyrzucić navi i wstawić tablet. Jezeli chciałbym, żeby winda działała tak jak dotychczas musiałbym elektronikę zostawić w spokoju, jest tam tyle miejsca, żeby tylko wyrzucić wyświetlacz i wstawić tablet?

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 6 wrz 2017, 22:04 
Wstydliwy
Offline
Od: 23.11.2016
Posty: 7
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Region: dolnośląski
Demo napisał(a):
Multiwibrator astabilny robi się na 2 takich samych tranzystorach, na ne555 możesz jakiś generator możesz zrobić. Nie łatwiej było by zastosować jakiś mikrokontroler? przy okazji można było by mu przypisać jakieś dodatkowe funkcje.


faktycznie pochrzaniłem, chodziło o monostabilny bo podanie zasilania na silnik wymaga ściśle określonego czasu na pełne otwarcie i zamknięcie, aż do przełączenia.
Oczywiście ci którzy maja już sterowanie w swoim panelu nie muszą tego robić, ja jednak skłaniam się do zintegrowania tego z kluczykiem. Popracuję nad tym po weekendzie.

_________________
2.0 143KM/GG/Liftback,BOSE+ AUX/
chip 166/tył A-spec/7" TAB/Janosik/Bluetooth/OBD2+Torque


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.