Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 16:24

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pn, 3 lut 2014, 21:11 
Wstydliwy
Offline
Od: 24.01.2014
Posty: 7
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Witam serdecznie!

Jestem nowym użytkownikiem forum wiec z góry przepraszam jeśli nie wpasowałem się w dział lub powielam temat, choć szukałem i nic podobnego nie znalazłem :)

Jestem świeżo upieczonym właścicielem Mazdy 6 z 2003r z silnikiem diesla i nagłośnieniem BOSE.

I tu pojawia się problem. Z tego co czytałem w internecie to domyślnie radio w mojej M6 powinno wyłączać się samo po wyjęciu kluczyka ze stacyjki - ale tak się nie dzieję. Po wyjęciu kluczyka radio przerywa dosłownie na chwilkę po czym gra nadal. Za pierwszym razem nie zauważyłem tego i na drugi dzień idąc do auta powitała mnie dość głośna muzyka (widocznie tak musiałem zostawić) oraz niemal zupełnie rozładowany akumulator.

Jedyne wyjście na jakie do tej pory wpadłem to wyłączanie radia przyciskiem przed zgaszeniem silnika. Jest jednak mankament. Mimo że radio jest niby wyłączone to wyświetlacz pozostaje podświetlony (choć niczego nie pokazuje). Czy to normalne?

Mam nadzieję że w miarę jasno opisałem problem i że ktoś tutaj będzie wiedział jak mi pomóc.

Pozdrawiam.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 3 lut 2014, 21:20 
Weteran
Offline
Od: 22.10.2012
Posty: 6352
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Jak dla mnie to nie jest to normalne, radio powinno się wyłączyć razem z kluczykiem. Wygląda na to, że ktoś majstrował przy instalacji (może ktoś specjalnie to przerobił)? Trzeba by zacząć od wyjęcia jednostki centralnej i sprawdzenia, czy stały + i + ze stacyjki nie są zmostkowane (i czy w ogóle + ze stacyjki pojawia się wtedy kiedy powinien)...

Robiłeś już coś w tym kierunku?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 3 lut 2014, 21:24 
Wstydliwy
Offline
Od: 24.01.2014
Posty: 7
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Niczego nie robiłem. Postanowiłem najpierw zapytać, może ktoś tu miał podobną sytuację. Na elektryce samochodowej się nie znam niestety, więc jeśli rozwiązanie nie będzie dla mnie w miarę wykonalne to pewnie dam zarobić jakiemuś specjaliście.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 3 lut 2014, 21:31 
Weteran
Offline
Od: 22.10.2012
Posty: 6352
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Ja się nie spotkałem z czymś takim, ale słyszałem jak ludzie pytali (nie na forum) co zrobić, żeby radio grało po wyłączeniu zapłonu. Jeśli czujesz się na siłach wyjąć radio i zmierzyć, czy na dwóch kablach z tyłu jest napięcie (na jednym powinno być stałe +12, na drugim tylko po przekręceniu kluczyka) to będziemy mieli dobry punkt wyjścia.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 3 lut 2014, 21:34 
Wstydliwy
Offline
Od: 24.01.2014
Posty: 7
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
No dobrze, to jutro coś popróbuję jak czas pozwoli i dam znać jak poszło. Może w międzyczasie forumowicze jakieś rady podrzucą.
W każdym razie wielkie dzięki za odpowiedź.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 3 lut 2014, 21:58 
Weteran
Offline
Od: 22.10.2012
Posty: 6352
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
To są chyba schematy od GG/GY. Zaznaczyłem na czerwono piny w złączu jednostki centralnej, na których powinieneś mieć stałe +12 i +12 po przekręceniu stacyjki.

Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 4 lut 2014, 19:47 
Wstydliwy
Offline
Od: 24.01.2014
Posty: 7
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
No więc już wiadomo co było przyczyną usterki. Razem z kolegą posiadającym miernik sprawdziliśmy napięcia na radiu i stacyjce. Wszystko zdawało się być dobrze choć z jakiegoś powodu trochę za duże napięcie docierało do radia. Sprawdziliśmy bezpieczniki i okazało się że jeden z nich był przepalony. Szybka wymiana i wszystko zdawało się być dobrze.
Zadowolony pojechałem na zakupy, po zatrzymaniu auta upewniłem się że radio wyłącza się po odcięciu zapłonu - wszystko było ok. Jakież było moje zdziwienie gdy po powrocie powitała mnie muzyka grająca z głośników zanim nawet zdążyłem otworzyć samochód! Trochę już zgłupiałem więc pojechałem do poleconego przez kolegę elektryka. Po dłuższym kombinowaniu i rozkręceniu sporej części deski elektryk znalazł problem.

Okazało się że w skrzynce z bezpiecznikami (tej w nogach kierowcy) znajdowała się woda! Woda powodowała zwarcie co powodowało spontaniczne uruchomienie radia.
Powstaje pytanie jak ta woda się tam znalazła. Elektryk powiedział że wyglądało to dla niego jak płyn do spryskiwaczy - czy w M6 jakikolwiek przewód spryskiwacza prowadzony jest po lewej stronie auta? Możliwe że to to przewód prowadzący do tylnego spryskiwacza? (który nie działa u mnie obecnie swoją drogą).

Wątek trochę schodzi z tematu audio, ale jak komuś się przytrafi coś podobnego to mam nadzieję że mu trochę pomoże.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 4 lut 2014, 20:33 
Weteran
Offline
Od: 22.10.2012
Posty: 6352
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Dzięki za odzew, cieszę się, że sprawa rozwiązana. Co do węża z płynem, to ździwiłbym się gdyby leciał od strony kierowcy, tym bardziej, że zbiornik jest od strony pasażera :| Ale to trzeba by sprawdzić w serwisówce...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 4 lut 2014, 20:48 
Wstydliwy
Offline
Od: 24.01.2014
Posty: 7
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Też się zdziwiłem gdy usłyszałem ze to płyn od spryskiwacza może być. Jest jakaś inna możliwość by się tam znalazł? Np. nieszczelność na podszybiu? Za tydzień oddaje auto do zaufanego mechanika na przegląd gruntowny i konieczne wymiany wiec poproszę odrazu by zajrzał co tam się święci.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 4 lut 2014, 21:03 
Weteran
Offline
Od: 22.10.2012
Posty: 6352
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
To z nieszczelnością to prędzej... trzeba by go dobrze polać wodą i zobaczyć co się dzieje...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 19 lut 2014, 15:47 
Wstydliwy
Offline
Od: 24.01.2014
Posty: 7
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Odświeżę temat na wypadek gdyby komuś jeszcze problem się pojawił.

Płyn, który powodował zwarcie w skrzynce bezpieczników pochodził z klimatyzacji.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 19 lut 2014, 15:50 
Weteran
Offline
Od: 22.10.2012
Posty: 6352
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Napisz coś więcej może (tak dokładnie co i jak), skoro znasz już temat...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 19 lut 2014, 16:52 
Wstydliwy
Offline
Od: 24.01.2014
Posty: 7
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Na razie wiem niewiele bo auto u mechanika i tylko przez tel mi powiedział.
Powiedział mniej więcej że jak jet problem z przepływem w klimatyzacji to płyn skrapla się właśnie w okolicach kokpitu z lewej strony. Skroplony płyn może wtedy ściekać w rejony bezpieczników. Wspomniał coś o spuście którym można się pozbyć płynu . Gdy spotkam się z nim osobiście poproszę o dokładniejsze dane.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 13 lis 2017, 01:03 
Avatar użytkownika
Partner forum
Offline
Od: 22.12.2014
Posty: 658
Rok produkcji: 2006
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: dolnośląski
Czemu ma służyć ten cytat ?

_________________
Naprawa WZMACNIACZY BOSE, ZMIENIAREK, WYŚWIETLACZY (także wysyłkowo) m3,m6,rx8,cx7,cx9
Wyprowadzanie wyjść RCA
Płyta startowa nawigacji GH, Soft nawigacji gg/gy
Żarówki klimatronika
503304123


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.