Teraz jest Pn, 6 kwi 2020, 14:43

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: So, 14 mar 2020, 21:08 
Wstydliwy
Offline
Od: 14.12.2019
Posty: 6
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: pomorski
Nie wdając się w powody, chcę wykonać coś takiego: https://www.youtube.com/watch?v=j-_sNNgXc6k
czyli zamontować radio 1 din w schowku nad wyświetlaczem.
Jeżeli chodzi o wykonanie panelu, to sobie z tym poradzę. Nie wiem jak podłączyć się we wtyczkę, tak aby zachować wszystkie funkcje nawiewu, klimy, wyświetlacza itd...
Przeglądając internet znalazłem taki wątek gdzie ktoś radzi coś takiego :

"Kupiłem używane radio Alpine ida-x301 – 360 zł
Zasilanie – można podpiąć bez problemu, kable sygnałowe tniemy i puszczamy przez przekaźniki sterowane kabelkiem od anteny (jak x301 jest wyłączony działa fabrycze – jak włączę x301 działa tylko x301). Antenę FM podpinamy do nowego radia.
Panel od IDA-X301 na dorobionej przedłużce lokujemy w dowolnie wybranym miejscu np. górny schowek konsoli środkowej.
Dzięki temu mamy dwa niezależne systemy audio zachowując pełną ich funkcjonalność. Dodatkowo działa klima i reszta gadgetów.
Przedłużka, to zwykły cienki (bo są też grube) komputerowy kabel LPT (stare drukarki). Potrzebne jest 14 żył. Z jednej strony lutujemy bezpośrednio do płyty radia a z drugiej, bardzo delikatnie do złącza z tyłu panela. Kable są zazwyczaj 1,5m więc możliwość odpowiedniego ustawienia panela spora."

Może jestem dziwny,ale ja dalej nie wiem jak to zrobić... Które przewody ciąć? Które lutować? Jakiś schemat? Coś?
Proszę o pomoc


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: So, 14 mar 2020, 21:56 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 19.07.2015
Posty: 389
Rok produkcji: 2012
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: śląski
Bardzo prosta rzecz. Musisz zrobić rozdwojenie kabli. W sensie walutować nowe kable do wiązki od radia. Czyli z tych co są by wychodziły nowe. W tedy zostanie stare radio i będzie też nowe.
Schematy wtyczek znajdziesz tutaj na forum. Schemat wtyczki do radia 1 din na google.

Niekiedy jeśli czegoś co końca nie rozumiemy to lepiej odpuścić bądź oddać do fachowca by nie zrobić sobie dodatkowych kosztów.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 15 mar 2020, 14:56 
Wstydliwy
Offline
Od: 14.12.2019
Posty: 6
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: pomorski
A ja myślę,że warto próbować nowych wyzwań. Tylko wtedy jesteśmy się w stanie czegoś nauczyć.
Proszę mi powiedzieć czy dobrze myślę. Chcę kupić taką złączkę: https://archiwum.allegro.pl/oferta/kost ... 70572.html
odetnę od niej tą szeroką wtyczkę i wlutuję się w przewody od instalacji w samochodzie jeden do jednego. Pozostałych nie będę ruszał. Teoretycznie wszystko powinno być dobrze, tak?
Nie wiem tylko jak zrobić żeby móc niezależnie korzystać z jednego lub drugiego radia. Sterować to +który idzie po stacyjce? Puszczam go albo na fabryczne radio, albo na dołożone? Ale jeżeli tak zrobię i + ze stacyjki zniknie z radia fabrycznego, to zniknie też z wyświetlacza itd. ?


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: N, 15 mar 2020, 20:56 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 19.07.2015
Posty: 389
Rok produkcji: 2012
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: śląski
Najlepiej by było pociągnąć oddzielne zasilanie. Nie ma potrzeby byś robił 1 do 1 wszystko. Potrzebujesz zasilanie radia które możesz wziąć nawet z innego miejsca. Więc z oryginalnego radia potrzeba Ci tylko sygnały do głośników oraz sterowania z kierownicy. W oryginalnej kostce masz jeszcze inne rzeczy które nie będą Ci potrzebne.
Powiedz czy masz system bose ?


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 23 mar 2020, 23:19 
Avatar użytkownika
Partner forum
Offline
Od: 22.12.2014
Posty: 557
Rok produkcji: 2006
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: dolnośląski
Przy takiej konfiguracji należy przewody do głośników rzeczywiście zrobić przełączane tak jak ktoś wcześniej robił.
Na dwóch przekaźnikach przełączanych 4 torowych lub na jednym przełącznym 8 torowym ale z zakupem tego drugiego może być problem.

Dlaczego tyle torów ?
Mamy 4 kanały a w każdym z nich dwie linie + i -. Czyli 4x2=8 linii

Należy pamiętać aby sumaryczny prąd cewki przekaźnika (przekaźników) nie przekraczał dopuszczalnego prądu dla wyjścia remote radia sterującego. Zazwyczaj jest to ok. 200-300mA. Dobrą i zalecaną praktyką jest równolegle do cewki przekaźnika podpiąć diodę prostowniczą (prąd 1A) w kierunku zaporowym aby tłumić przepięcia w momencie rozłączenia cewki.

Dlaczego przekaźnik ?
Ponieważ należy odseparować sygnały z końcówek mocy jednego radia od drugiego. W sytuacji kiedy będą obydwa włączone nastąpi "pompowanie" mocy z jednego w drugie co doprowadzi do uszkodzenia końcówek mocy w obu radiach. Wyjścia końcówek mocy nie są skonstruowane aby na nich pojawiało się "obce" napięcie więc nawet gdy tylko jedno radio będzie włączone to i tak nadal będzie źle.

_________________
Naprawa WZMACNIACZY BOSE, ZMIENIAREK, WYŚWIETLACZY (także wysyłkowo) m3,m6,rx8,cx7,cx9
Wyprowadzanie wyjść RCA
Płyta startowa nawigacji GH, Soft nawigacji gg/gy
Żarówki klimatronika
503304123


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.