Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 11:12

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Śr, 15 mar 2017, 19:33 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.12.2014
Posty: 1499
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Witam czy ktos wie ile dokladnie wchodzi plynu hamulcowego,chce calkowicie zmienic plyn i nie wiem w ile sie zopatrzyc?!

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 16 mar 2017, 11:57 
Wtajemniczony
Offline
Od: 01.08.2015
Posty: 240
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Dokładnie co do ml to się nie da. Zależy ile przepompujesz, moim zdaniem litr powinien być wystarczający.

_________________
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 28 maja 2019, 08:40 
Wstydliwy
Offline
Od: 28.05.2019
Posty: 5
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Witam,

chcę wymienić płyn hamulcowy, gdyż tak wynika z rozpiski w instrukcji pojazdu. Po paru telefonach do serwisu dowiedziałem się że ma to być płyn klasy DOT4. Na korku do wlewu mam napis DOT3. ilość potrzebna do wlania według mazdy to 0,5l. Dość dziwne bo zgodnie ze sztuką układ należy przepłukać, więc potrzeba min 1l. Na koniec mam pytanie czy można zastosować sportowy płyn hamulcowy, np.: MOTUL RBF 660, który parametrami przewyższa inne klasy a jedynie nie zachowuje swoich właściwości w bardzo niskich temperaturach rzędu - 40. Dziękuję za wszelkie odpowiedzi.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 28 maja 2019, 10:24 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 24.11.2014
Posty: 296
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: lubelski
Dot 3 to minimum co możesz lać a im lepszy tym zdrowiej. Dlatego lej Motula

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

_________________
Biała perełka ma 210KM i 494nm a Pomarańczowy V2 162KM i 118nm -który szybszy?? :>


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 28 maja 2019, 10:40 
Wstydliwy
Offline
Od: 28.05.2019
Posty: 5
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Dzięki za szybką odpowiedź. Czy ten sportowy Motul nie spowoduje jakiś awarii, np: zużycie uszczelek gumowych, korozja lub inne reakcje chemiczne na przewodach i całym układzie? Pytam ponieważ mam doświadczenie z układami hamulcowymi hydraulicznymi w rowerach zjazdowych i tam jak wlejemy inny niż zalecany płyn to dochodzi do rozszczelnienia układu poprzez uszkodzenia elementów gumowych.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 28 maja 2019, 11:26 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 24.11.2014
Posty: 296
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: lubelski
według mnie nie zaszkodzi ale jak ktoś mądrzejszy się wypowie to tez nie zaszkodzi. Ja zawsze kupuje najlepszy jaki mają aktualnie w sklepie ale na chwilę obecną ATE mam wlany

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

_________________
Biała perełka ma 210KM i 494nm a Pomarańczowy V2 162KM i 118nm -który szybszy?? :>


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 28 maja 2019, 11:30 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2104
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
Nie stososwałbym tego płynu (RBF 660) do cywilnego wozu.

Raz -wspomniana agresywność, być może w świeżych układach ze świeżymi uszczelkami itd. nie będzie tak źle, ale w niejednej wyścigówce, powiedzmy w wieku youngtimer (co nie znaczy że układy , uszczelnienia itd. także w tym wieku były) powodował rozszczelnienia (w mojej torowej 156 także) - gdy _gorący_ (gdy nie był oddzielony układ hamulców od sprzęgła - wysprzęglik papa) . W cywilnym to raczej nie grozi (takie zagrzanie płynu - wiadomo reakcje chemiczne i agresywność z temperaturą rosną) . Ale jeśli nie grozi - pozostaje pytanie - po co go lać ?

Po drugie będzie wymagał częstszej wymiany niż cywilny płyn (bardziej higroskopijny i szybciej traci swe właściwości) .

Płyn zmieniamy na bardziej "sportowy" gdy się gotuje - objawem pedał w podłogę i brak hamowania. Nie sądzę aby takie zdarzenia miały miejsce w mazdach 6. A jeśli to polecam RBF 600 (nie 660) - aż zanadto odporny (torowo daje radę bez problemu w wozie z kierowcą 1100kg a to sporo) . Mniej agresywny.
Lepsze wrogiem dobrego czasem.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 28 maja 2019, 14:46 
Wstydliwy
Offline
Od: 28.05.2019
Posty: 5
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Kiedyś miałem hothatch Opla Astre 150KM/180KM a czasami na innej mapie paliwa 210KM z torowymi oponami Hankook i jeszcze parę innych pro sportowych elementów. Taka zabawka. Zastosowałem wtedy płyn hamulcowy Motul RBF 660. Wszystko działało pięknie ale.... No właśnie po paru sprawdzianach odnośnie temperatury okazało się, że jest to przerost formy nad treścią. Nigdy nie zbliżyłem się do temperatur, które są graniczne dla tego produktu. Powiem więcej zawsze był to rząd około 70% (przy bardzo dużym obciążeniu układu hamulcowego). Tak więc płyn ten znajdzie pełne zastosowanie przy dużo mocniejszych lub cięższych autach i motocyklach sportowych.
Dostałem właśnie odpowiedź z Motula, że ich płyny DOT3, DOT4, DOT5.1, RBF 600 i RBF 660 można stosować zamiennie, są mieszalne ze sobą i nie powodują degradacji układów hamulcowych. Są to płyny w 100% syntetyczne i na takiej samej bazie czyli glikolu. Płyny RBF 600 oraz RBF 660 są klasyfikowane jako DOT4. Jedynie płyny DOT 5.0, które są bardzo rzadko spotykane nie współgrają z resztą wymienionych płynów.
Dostałem również odpowiedź z Mazdy, że można stosować płyny spełniające klasyfikację DOT3 lub 4. Zgadzam się z wypowiedzią powyżej, że max najlepszym co można wlać to RBF 600 i pewnie tak zrobię chyba że znajdę RBF660 w bardzo dobrej cenie. Na koniec jeszcze mała informacja termin przydatności płynu hamulcowego wynosi 5 lat od daty produkcji czyli tyle samo co dla olejów silnikowych. Mam nadzieje, że zebrane informację komuś się jeszcze przydają :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 2 mar 2020, 10:12 
Wtajemniczony
Offline
Od: 10.09.2018
Posty: 233
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Witam. Wg książki czas na wymianę oleju, rok 2014 2.2d 175bhp mapa do 205bhp, przebieg 145tys km. Jaki polecacie olej hamulcowy?

Dziękuję i pozdrawiam

-- Dodano: 2 marca 2020, o 10:12 --

Bump

Mógłby ktoś pomóc bo zamierzam robić zakupy a olej już pora wymieniać :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 12 cze 2020, 15:43 
Wtajemniczony
Offline
Od: 11.04.2018
Posty: 204
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Krótkie pytanko, czy wymieniając u nas płyn hamulcowy, przepłukujemy/upuszczamy tradycyjnie od najdalszego koła względem zbiorniczka z płynem? Czy jakoś na odwrót? W sieci krążą jakieś metody ( z ABSem) - nadusić hamulec 20x żeby pompa pusciła, zacząc od przednich kół, potem na zapłonie ( z działającą pompą) zrobić tył.. ??
Natknął się ktoś na serwisówkę w tym temacie. ?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 20 cze 2020, 21:40 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 28.09.2013
Posty: 94
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Podepne się pod temat. Będziesz musiał wymienić również płyn w siłowniku sprzęgła. Też się przymierzam. Obejrzałem dzisiaj jak to wygląda. Ten odpowietrznik wygląda jak plastikowy. Ktoś to robil? Odkręca się to jak normalny odpowietrznik?Obrazek

Sent from my Nokia 7.2 using Tapatalk


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 30 cze 2020, 21:18 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 28.09.2013
Posty: 94
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Gregolo, zaczynasz od najdalszego kola patrząc od pompy.Obrazek

Sent from my Nokia 7.2 using Tapatalk


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 5 lis 2020, 21:46 
Wtajemniczony
Offline
Od: 08.03.2018
Posty: 161
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyMotion
Region: małopolski
Witam.
Proszę o info czy ktoś wymieniał płyn hamulcowy na własny koszt. Zasadnicze pytanie ile taka usługa kosztuje w ASO . Jaka jest wartość robocizny i ew. materiału. Mam auto z 2014r. z książki wynika że zmieniany był w 2016r. - chyba nastał czas . Bardzo proszę o informację .


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 6 lis 2020, 15:48 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2104
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
Zapytać musisz w ASo które bierzesz pod uwagę , bo są różnice z tego co tu Forumowicze piszą między takimi samymi czynośdciami w rożnych ASO.
Ja zlecałem wymiany płynu w ASO i o ile pamiętam płyn około 50zł, usługa - była łącznie na fakturze bo jednocześnie zmieniali olej , a drugi raz przy okazji pasek PK i coś jeszcze , ale z pamięci, to coś około 100-200zł za tą usługę wymiany płynu wychodziło.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 10 maja 2022, 11:11 
Adept
Offline
Od: 08.02.2014
Posty: 150
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: dolnośląski
Cześć!

Polecacie może jakiś konkretny płyn hamulcowy?

Oryginalny w ASO to koszt 80 zł za litr.
Motul RBF 600 to 69 zł za litr.
ATE SL6 DOT-4 można kupić za 32 zł za litr.

Warto wlać któryś z nich z jakiegoś konkretnego powodu, będzie lepszy od pozostałych?

Dzięki, pozdrawiam!


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 13 maja 2022, 22:18 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2104
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
Cokolwiek DOT3 , czy Dot4 . Z ATE DOT4 na pewno źle nie bedzie ani gorzej niż z oryginalnym. Czy jakiś Brembo dot 3 albo dot 4 i spokój na 2 lata.

RBF600 to dla zastosowań torowych i częściej wymaga wymiany bo bardziej chłonie wodę tracąc przez to swoje (wysokie swoją drogą, ale dla świeżego) właściwości, zupełnie nie ma sensu w aucie drogowym do którego nie chce się zaglądać bez potrzeby i w któym klocki prędzej się przegrzeją niż płyn.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 13 maja 2022, 23:07 
Adept
Offline
Od: 08.02.2014
Posty: 150
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: dolnośląski
Rozumiem, dzięki za odpowiedź Andrzejsr.
Kupiłem mazdowski DOT4 wczoraj (zbliża się termin wizyty u mechanika), ale przy następnej wymianie wezmę ATE DOT4, skoro nie jest gorszy.
Pozdrawiam!


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: N, 15 maja 2022, 23:51 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Ja u siebie ostatnio wlałem TRW DOT4 ESP 1L. Zostało jeszcze z 1/4 butelki tak na oko.

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 15 wrz 2023, 21:55 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 12.06.2017
Posty: 1199
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
A propos płynu hamulcowego. Na wiosnę br. podczas obsługi w ASO wymieniono płyn hamulcowy i zalano układ płynem klasy DOT-4 firmy HBF (Total) i policzyli 1L za 80,43 zł. Na Allegro 1 L HBF kosztuje - 25 zł (spory narzut). W lepszej cenie mamy Oryginalny DOT-4 mazdowski, który kupimy w granicach 60 zł/litr.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.