Teraz jest Pt, 29 mar 2024, 13:49

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 674 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 23  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Wt, 28 paź 2014, 23:14 
Amator
Offline
Od: 16.10.2013
Posty: 70
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Jako ze minął juz ponad miesiąc od zgłoszenia reklamacyjnego bijacych tarcz i narazie ani widu załatwienia pozytywnego tej sprawy zacząłem szukać zestawu bbk. W sumie nie wierze ze wymiana tarcz cokolwiek zmieni w tym mikro układzie hamulcowym godnym seicento. Wszystkie napotkane zestawy bbk są dedykowane do modelu gg ewentualnie gh. Czy taki zestaw podejdzie do gj na zasadzie p'n'p? Nie mieszajmy w to rozmiaru felg bo i tak w zimie będę jeździł na 19". Chodzi głownie o mocowanie tarczy i zacisku w fabrycznych miejscach.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 29 paź 2014, 12:06 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 17.12.2012
Posty: 2361
Rok produkcji: 2019
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: śląski
Jak chcesz, to mam zaciski i tarcze z 6GH. Możesz przymierzyć do swojej, czy pasują. Jeśli będą pasowały, to i podejdą z 6 GG MPS i wszelkie inne zestawy dedykowane.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 30 paź 2014, 00:35 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 23.10.2012
Posty: 1913
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Region: zagranica
Są większe zestawy od Brembo ale kosztują sporo

_________________
xX KOVAL Xx
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 5 lis 2015, 11:13 
Offline
Podjąłem męską decyzję, na wiosnę przechodzę na felgi 18' (jebać homologacje na koła) i zmieniam zestaw z przodu na:

http://www.k-sportpolska.com/produkty/f ... -18-rim/15

Dowiedziałem się o ceny itp. prezentuje się to tak:
- koszt zestawu to 7500zł/oś, czas oczekiwania ok 10 dni roboczych
- osłon nie ma w kpl - muszę to wyjaśnić jak osłonić tarczę od wody
Części zamienne:
- kpl tarcz 3000zł/kpl oś
- zestaw montażowy tarcz 600zł/kpl oś
- Klocki Ksport - 550zł
- Klocki ferodo ds2500 1100zł
- Zestawy naprawcze zacisków też są dostępne

Jest to sporo tańsza alternatywa względem Brembo za 3500$, gdzie kompletne tarcze jako część zamienna kosztują ok. 2000 $ :)
A jakoś nie chce mi się wierzyć, że porównywalnie gorsza bo mają ciekawe realizacje na samochodach stricte sportowych.
Co ty na poxtazo, nada się to to? :wink:


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 5 lis 2015, 12:22 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 17.12.2012
Posty: 2361
Rok produkcji: 2019
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: śląski
Przerost formy do auta cywilnego.

Ale z drugiej strony: kto bogatemu zabroni...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 5 lis 2015, 14:50 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.12.2014
Posty: 1499
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Nada sie napewno ,Ksport robi tez zawieszenia. Tylko rski zestaw to jest cos typowo na tor. Zagadzam doe z chmooreck. Szkoda kasy na tki zestaw do auta ktore wazy 1400kg i ma 200km. Zdecudowanie jestem zdania ze sprawe zalatwi tu zestaw Zimmerman Sport. Wiecej do tego wozidelka nie trzeba


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 5 lis 2015, 14:53 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.12.2014
Posty: 1499
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
8 tloczkowe zaciski?;) Tu 2 tloczkowe w zupelnosci starcza. Wygladac bedzie to zacnie ale za 7.5k wolabym sobie zrobic nowr mapy wydech dolot i przeprogramowac skrzynie i cieszyc sie 235km i 560 nm ;)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 5 lis 2015, 15:40 
Offline
W moim przypadku wszelkie zmiany wizualne odpadają, bo nie lubię robić z samochodu choinki. Mocy jakoś też mi nie brakuje, tym bardziej, że ktoś układ napędowy przeliczył i raczej bez jakiegoś oszałamiającego zapasu. Dlatego to tez odpada. Miałem robić wyciszenie ale w sumie po zatkaniu dziury przy tapicerce już mi ten hałas jakoś mniej doskwiera. A to właśnie hamulce jako jedyne spędzają mi sen z powiek. Szczególnie że kilka awaryjnych hamowań miałem i jakoś mega bezpieczne te OEMowe to nie są skoro mimo trzymania sporej odległości przy awaryjnym hamowaniu zatrzymałem się na pasie awaryjnym obok samochodu poprzedzającego. I żeby było zabawnie raz była to Insignia która jakimś liderem w długości drogi hamowania nie jest. Zmiany planuję na wiosnę. Do tego czasu na pewno przetestuję Zimmermany nawiercane. Super jakby były wystarczające bo zmiana hamulców pociąga za sobą zmianę felg. A mi te 17 idealnie pasują na drogi po których zwykle jeżdżę.. :wink: Są też 330 mmm. I wejdą do 17..


Ostatnio edytowano Cz, 5 lis 2015, 15:49 przez rkarcz, łącznie edytowano 1 raz

 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 5 lis 2015, 15:55 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2106
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
Aha, kpl tarcz "na oś" 3000zł :)
klocki ds2500 (całkiem ok , ale nic takiego specjalnego znów) 1100 :)
DSy nawet 2500 pożerają tarcze szybciej niż rdza mazdy .
No, pewnie nie zdążą się zwichrować (swoją drogą jaki producent tarcz i z jakiej fabryki?) bo wcześniej min grubość osiągną :)
Pylenie domyślam się nie jest istotne, bo oczywiście wiesz jak DSy pylą (2500, 3000, nawet DSPF)

8mio tłoczek i tarcze prawie 360mm dwuczęściowe .....

I to wszystko na wóz : Mazda 6 190KM

Nie wiem jakiego emotikonu tu użyć, czy jest taki "ręce opadają" ?

rkarcz uwierz w końcu, że dziurkami i tłoczkami pewnych spraw nie przeskoczysz. Przy hamowaniach GJ podstawowe znaczenie mają opony, hamulce zablokujesz i koniec, reszta to opony. Do "zagotowania" hamulców trzeba się naprawdę trochę przyłożyć, nie grozi to cywilnie nikomu, chyba że ma niesprawne zaciski i klocek gdzieś nie odbija i ociera nonstop o tarczę.
Edit: lub zjeżdża z góry hamując hamulcami a nie silnikiem

Pewnie z 1-2 cm większa średnica tarczy w GJ by się przydała, owszem.
Ale jeśli gładkie przyzwoite zimmerman tarcze będą dostępne i przyzwoite klocki para/sportowe będą dostępne i układ sprawny to nic więcej temu autu nie potrzeba.

A awaryjne hamowania warto przećwiczyć w warunkach torowych na szkoleniu za 500zł , któr więcej w kwestii bezpieczeństwa da niż 8mio tłoki w Maździe 6.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 5 lis 2015, 17:09 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.12.2014
Posty: 1499
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Andrzejsr tu sie z toba nie zgodze do konca. Opona owszem bardzo wazna,ale hamulce w GJ sa slabe. Podatne na przegrzania. Ja ostatnio robilem kolega po obwodnicy pare kołek , 4x hamowanie z 200 i plyn w hanulcach zagotowany, tarcza do czerwonosci rozgrzana, klocki usmazone. Seria jest poprostu slaba podatna na temperature bardzo,wiec jest w stanie drogowe uzytkowanie wykonczyc te hanulce. Natomiast 8 tloczkowe hamulce w aucie 200km jak piszesz, w ogole nie sa potrzebne;) A co do przeniesienia napedu,KM tu nie zaszkodza,zaszkodzi nadmierny momement obrotowy ,dlatego tutaj trzeba umiarkowanie go dokladac. 100 nm to tak bezpiecznie jak ktos nie kopie w sprsego przy MT a w AT trzeba sie martwic o sama orzekladnie bo pol osie powinny dac sobie rade jesli chodzi o D bo w benzynie tego momentu nie ma za wiele.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 5 lis 2015, 17:25 
Offline
Andrzejsr jakby były 2 tłoczkowe to chętnie ale nie ma. Ale tak się zastanawiając to jakoś inne marki mają tarcze w rozmiarze 345, 355 i hamują. I my naszymi M6 możemy jadąc za nimi tylko atakować pobocze. Tak jak poxtazo napisałeś - kilka hamowań z 200 i po zabawie. Każde następne hamowanie to już hamowanie ala seicento. Naprawdę bardzo się ucieszę jak Zimmermany wytrzymają. Zawsze kasę można przeznaczyć na cos innego. Tylko poza hamulcami to ja nie mam co zmieniać.. :)


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 5 lis 2015, 17:56 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2106
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
No pod rząd 4x z 200 do - nie wiem ilu to być może. To nie jest normalny drogowy użytek, w normalnym się zdążą schłodzić między tymi hamowaniami. Nie zdarza się pod rząd 4 awaryjne hamowania z 200.
Jeszcze kwestia jak hamowane - czy długo lekkim naciskiem czy zdecydowanie sportowo - jak najkrócej i zdecydowanie ale nie panicznie i bez destabilizacji wozu jeszcze. No ogólne masa czynników jest i faktycznie GJ żyletą nie jest, ale bardziej sądzę że to kwestia materiałów klocków i tarcz oryginalnych.
Nikt nie sprawdził wiarygodnie jaki wsp. tarcia mają klocki przynajmniej "podejrzany" to bardzo prawdopodobne biorąc pod uwagę ilość bicia tarcz.
Poza tym kwestia cholernie wielkich i ciężkich kół w GJ, także 17tki lekkie nie są (coś 20-25kg/szt o ile pamiętam i 17 i 19 z oponami, to ogrom!) - masa koła to mnożnik tak z 5 - kilkunastu razy (różne źródla, ale w uproszczeniu - cholernie dużo razy więcej) w uproszczonym przełożeniu na masę auta (1kg na feldze zaoszczędzony to jak 10kg na wozie. Nie działa to dobrze na hamowanie. Na nic to nie działa dobrze, ale _także na hamowanie_.
Kolejna sprawa - wysoki środek ciężkości i miękkie zawieszenie - wszystko przejmuje przód i jeszcze nurkowanie go obciąża podczas hamowania.

Przerabiałem kwestie hamulcowe dość dogłębnie w realu "na sobie" , mam porównanie w tych samych wozach, różnych zawieszeniach , różnych kołach (masa) , oponach łącznie ze slikami, ze średnicami 284-310mm , zacisk zwykły / brembo 4ro tłok, różne klocki od cywilnych Premierów po DS UNO (przez inne pośrednie) , tarcze gładkie i nacinane . Tak, nawiercane nie.
Oczywiście wszystko amatorsko, ale myślę że z grubsza wiem co ma na co wpływ.

I naprawdę, przy ewidentnych ograniczeniach jakimi jest konstrukcja całego auta plus opony drogowe, to można cuda robić i wydawać $ dla samopoczucia lub granic śmieszności, ale nie przeskoczy się praw fizyki.
Tzn zbliży się do nich bardziej , fakt , ale kosztami użytkowania rzędu wartości grubych tysięcy rocznie. A GJtkę kupuje się bo jest tania w swej klasie i ma być taka w eksploatacji.

Trzeba się pogodzić z tym że umrzemy, oraz z tym że GJ hamuje jak hamuje.
I poprawić to można jeśli się pojawią porządne gładkie tarcze plus klocki ze wsp tarcia rzędu >0,4. (standard pewnie coś koło 0,3 lub mniej ma? - nie wiem) . I dbając o sprawność układu . I dbając o swoje umiejętności. A jak ktoś może sobie pozwolić na lekkie felgi to kolejny stopień . Jak najlepsze opony - kolejny/równoległy.
Zawieszenie kolejny. A dopiero potem większe tarcze (i cała raszeta zacisk itd.) . A najmniej potrzebne są w nich dziurki i nacięcia.

Edit - seicento podejrzewam znacznie lepiej zahamuje na dobrych materiałach tarcz i klocków w jego std rozmiarach. Bo jest lekkie.
Inne marki mają duże . Tak. Ale przecież kupując GJ wiedziałeś jakie ma hamulce. Takie rzeczy się bierze pod uwagę w I kolejności. I naprawdę nie opowiadajcie o codziennych hamowaniach z 200 kilka razy pod rząd autem typu Mazda 6, no proszę... Wiem, ze ona wygląda jak wygląda. Ale cierpi na syndrom Alfy Brera - nie jeździ jak wygląda, sory. I nie będzie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 5 lis 2015, 18:08 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.12.2014
Posty: 1499
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Andrzejsr znow sie nie dokonca zgodze, Mazda jest bardzo lekka konstrukcja stad rozmiar tarczy 297mm. Materialy sa dlabe dlatego tarcze sie gna i slabo oddaja cieplo Naciecia i nawiercenia maja duze znaczenie bo:
-lepiej odprowadzaja gazy
-szybciej stygna
-przewaznie sa preforowane czyli sa mniej podatne na wysokie temp.

. Zawieszenie fakt pomaga,ale nie skraca w zaden sposob drogi hamowania, poprostu mamy wieksza kontrole nad autem i jest stabilniejsze. Mniejsza masa ,opona i dobre hamulce to jest to co skaraca droge hanowania.Oraz faktycznie styl tego hanowania,tu sie zgadzam w pelni.Srodek ciezkosci tez nijaak ma sie do drogi hamowania,on ma duze znaczenie np w slalomie, bardziej na stabilnosc samochodu to wplywa niz na jego hamowanie. Duze tarcze i wiecej tloczkow na zacisku rowna sie krotsza droga hamowania. Ja mam ssztywniejsze i nizsze zawieszenie do tego kola mam 2kg lzejsze niz seryjne 19 i gdy pisalem ze hamowalem 4x z 200 do 0 nie mialem.na mysli po 450m takich nanewrow jakcto na torze czesto bywa.Tylko po np przejwchaniu 1.5km. Nadal nie oddawaly temperatury swiadczy to o tym.ze materialy sa slabe i jest troszke za mala ta tarcza w stosunku do materialow uzytych. Bo skoro zrobila sie cala czerwona jak twierdzi kolega moj ktory hamowal BMW 330i z tarcza 345mm i jego kolorow nie zmienialy;) Liczmy ze zimmerman uzyl lepszych materialow bo zacisk sam w sobie chyba daje rade;)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 5 lis 2015, 18:12 
Offline
Hamowanie z 220 do 100. Bo to mój problem i ten który wyjeżdża z prawego pasa nie będzie oceniał mojej prędkości. I tak w ciągu 5 minut 4-5 razy i system pada. Sorry. Kiedyś w Vectrze miałem nacinane ATE i ich quasiceramiczne klocki. Układ sprawdzał się na kwestie sprawności hamowania przy akcjach typu 200-100 x 5 w krótkim czasie. I na 4 komplety klocków tarcza starczyła. Ok. 80-100 kkm. I wg wszystkich fachowców ten system nie miał prawa działać dobrze, a tarcza po 1 komplecie klocków powinna być na śmietnik. Powinna być zużyta i przegrzana. Nic takiego nie miało miejsca. Na pewno nie było tak, że lepiej hamowały. Nie,były tylko stale skuteczne a nie jak gładkie po 2 hamowaniach płynęły. Były niestety potwornie głośne powyżej 100 km/h. Czytałem że nawiercane są trochę cichsze. Czy to prawda to pytanie do was.


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 5 lis 2015, 18:18 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.12.2014
Posty: 1499
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Ja mam nawiercane tylko w tym i z przodu i z tylu . Wazy 1100kg i ma 200km. We wnatrz tylko to co niezbedne wiec samonw sobie jest dosyc glosne :) Wiec nie powiem ci czy nawiercane sa ciche czy glosne Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 5 lis 2015, 18:23 
Offline
Andrzejsr jeszcze w kwestii grzania zgadzam się z poxtazo. Prosta matematyka. Tarcza 356 względem 297 daje prawie 200 mm bieżących więcej do przegrzania. To prawie 25%. No sorry... :)


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 5 lis 2015, 18:25 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.12.2014
Posty: 1499
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
a bmw 330i e90 jest ciezsze od mazdy o ponad 250kg


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 5 lis 2015, 19:39 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2106
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
Oczywiście że większa taracza i grubsza ma więskzą pojemność cieplną, plus ramię jest większe . To są oczywistości. Aler dostosowujmey to do zastosowania auta i jego charakteru. Charakter GJ nie uzasadnia takich wielkich tarcza. Fajnie jakby 1-2 cm większa była tarcza. Ale nie jest .
I jestem przekonany że 99% użytkowników nawet się nie zbliży do pojemności cieplnej układu standardowego. Przypadki bicia to nie wina układu a najpewniej materiału tarcz.
Sam wiem jak się zachowuje marna gładka tarcza (współczene z PL Brembo) vs gładka tarcza porządna (stare z Włoch Brembo).

Jednak koszt 7500+ z raz w roku 3000+1100 (moze 1100x X razy)
Rkarcz, w ciągu 4 minut z 220km/h ? to nie jest zwykła jazda.

Mazda 6 GJ wcale AŻ tak lekka jak byśmy chcieli nie jest, w SkyPassion chyba dobrze >1400kg.

Zawieszenie i wysoki środek ciężkości ma wpływ : wysoki środek ciężkości + miękki przód - przy hamowaniu przechyla się na przód i hamuje prawie tylko przodem. Przy sztywnym i z lekko obniżonym tyłem i w ogóle niższym nie ma efektu huśtawki i bujnięcia na przód i tył również hamuje , trochę odciążając przód.
Na razie mało, ale przestawiam na gwincie trochę i jakieś tam obsewacje mam.

Poxatzo a ja teraz w takiej mam gładkie, cały puchar AR156 miał gładkie :
https://www.youtube.com/watch?v=LS3VLsAvIB8
i nic a nic lepiej nie trzeba. Plus oglądam kto czym i na czym jeździ - czy jest pozerem czy faktycznie jedzie efektywnie i wie co po co w wozie zastosował. Procent nacięć i perforacji w grupie pierwszej jest wysoki, w drugiej niski. Pewnie że nie popsują one nic , mogą poprawić, ale huki/szum (przy wrażliwości userów GJ na szumy :) ) plus pylenie i szybsze zużycie klocków nie sądzę aby uzasadniały dziurki i nacięcia.
Ale jak ktoś ma kaprys do dla samopoczucia może, mniejsza strata niż zestaw za 7tys i jego eksploatacja w grubych tysiącach rocznie.

Myślę że po prostu jak tylko będą dostępne, to stosujmy te zimmermany gładkie/ czy kto chce dziurkowane + klocki DS PF a może i DS2500 będą czy odpowiedniki ze wsp >0,4 i powinno być ok.
Jak na charakter tego auta podkreślam.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 5 lis 2015, 19:46 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 17.12.2012
Posty: 2361
Rok produkcji: 2019
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: śląski
Moze byscie po prostu poszukali, czy z jakiegos innego samochodu nie pasuja troche wieksze tarcze/zaciski ?
Ja mam u siebie zmineniony przod na 320mm z 6 GG mps i roznica wzgledem ori jest zauwazalna.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 5 lis 2015, 20:11 
Offline
chmooreck widzisz ty masz odpowiednik w serii, z którego możesz coś zaadoptować. A tu jest lipa z mocowaniem zacisku do piasty + otwór centrujący. Nie ma dawców..
Andrzejsr no przecież nie napisałem że jeżdżę 20 ponad przepisy.. :wink: Od zawsze miałem problem z tarczami gładkimi. I używanie hamulców ograniczam do minimum. Po to są łopatki od AT żeby 30-40% prędkości wytracić biegami. Co też czynię. Ale nie raz miałem już wlaśnie takie serie gdzie ludzie w ogóle nie patrzą w lusterka. I tak jak pisałem jeżdżąc szybko pretensje można mieć do siebie. I chcę zwyczajnie zabezpieczyć własny tyłek żeby nie uszkodzić siebie i innych. Odpytam ich jeszcze o 330 mm. :idea: Co do kosztów to jak ze 100 km/h droga hamowania spadnie o 5m to już będzie przepaść. Do tego praktycznie brak problemów z przegrzewaniem to ja to wolę z całą otoczką kosztów bardziej od tłumika, dolotu, obniżenia zawieszenia, podświetlanych progów, nakładek na pedały i wyciszenia. To zawsze będzie fanaberia jak każda z tych rzeczy jakie wymieniłem.. :wink:


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 5 lis 2015, 20:14 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.12.2014
Posty: 1499
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
w gj trzeba by bylo adsptowac cala zwrotnixe chyba, a to nie przejdzie nawet przy zapzyjaznionym ASO


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 5 lis 2015, 21:18 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2106
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
Jakby przeszczep na coś większego kosztował nie wiem 500-1000-2000zł to jak najbardziej, był plug & play, ewentualnie z adapterem do zwrotnicy to byłbym jak najbardziej za.
Ale 7tys zaciski i adaptery + 4 tys zestaw tarcz i klocków. To naprawdę za dużo w stos do efektów.

Można poszukać , są ludzie którzy kombinują zaciski + adapter "customowy" bo pewnie byłbyś pierwszym który do GJ zamawia (o ile fizycznie się da) plus tarcze z nawiercanymi dodatkowymi otworami żeby rozstaw i obwód na jakim otwory są do szpilek GJ dostosować no i otwór centralny. Pewnie się da.
Ale to już tzw gruba rzeźba oraz trzeba ze sobą drugi zestaw już wcześniej poprzerabianych tarcz wozić lub przynajmniej mieć na zapas i zaprzyjaźnionego tokarza. No i oczywiście ASO szerokim łukiem omijać. Za dużo problemów i problemików wg mnie.
Plus trzeba rozważyć w razie W ewentualne problemy z ubezpieczycielem czy odpukać poszkodowanym (biegły może podnosić zaburzenie proporcji przód / tył itp. - nie wiem czy zasadnie , ale trzeba mieć to na uwadze)

Można szukać ten człowiek od dawna robi takie rzeczy :
http://allegro.pl/listing/user/listing. ... d=20251598

Może go popytaj, pewnie coś znajdzie / dorobi taniej niż te 7tys + 4 tys.
Sam nie kupowałem tam ani go nie znam ani jego roboty, wygląda na ok choć i tak za drogo wg mnie.
W swojej 156 cywilnej zrobiłem zmianę za 800zł z 284 na 305mm - pasują 4rotłoki brembo z Punto Abartha bez adapterów a tarcze o identycznym rozst. otworów i cetralnym są dostępne i niewiele droższe). Ale do wyścigówki nie mam zamiaru ich wkładać choć też P&P by weszły ale nie ma po prostu potrzeby mimo że naprawdę obrywają właśnie termicznie bo kilkanaście kółek raz za razem. Ale wystarczają a zalet z mniejszych i lżejszych jest więcej.
Jak i kolega wyżej pisze są w GH takie możliwości bo była wersja MPS. W GJ w jednej grupie by trzeba posprawdzać - nie wiem, jakie ma CX5 ? CX9 ? co tam mazda jeszcze ma, może na inne rynki? nie wiem, mając czas można szperać. Nie musi być 4ro tłok zaraz, zwykły zacisk pływający + większa tarcza - taki zestaw z rozbitka. Przewody dorobić bo pewnie inna długość, ale to już drobiazg. Tylko nie w tak chorych pieniądzach.
Ale to dla upartego kogoś ścieżka i tak uważam i ilość zachodu niewarta efektu.
Szkolić SIĘ trzeba a nie w sprzęt ładować!


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 5 lis 2015, 21:55 
Offline
Andrzejsr 7500 komplet, a reszta to ceny części zamiennych... :)
Nie zmienia to faktu, że jak można coś polepszyć (skrócić drogę hamowania) to tylko kwestia akceptacji kosztów.
Gdzieś widziałem dyskusję na temat BBKitów i była dość zażarta. Odradzano, odradzano.
Aż delikwent napisał, że chce mieć lepsze hamulce dla swojego bezpieczeńtwa. I dyskusja się skończyła..
Koszty? Jakie koszty..? Te koszty można sobie wytłumaczyć na milion sposobów.
Kupiłem Mazdę, a nie VW, czy Volvo, nie doposażyłem jej w zbędne moim zdaniem gadżety wizualne.
Nie mam 19, tylko 17 i oszczędzam ponad 1kPLN rocznie na oponach. I tak można wymieniać bez końca.
Jak jeszcze dojdzie zakup z FVAT i koszt wyjdzie 74% kwoty na fakturze to nie są to jakieś kosmiczne pieniądze.
7500 PLN brutto => 5550 PLN w żywej gotówce.. A to wyciszenie, nowy zestaw Zimmermana + roczna oszczędność na oponach.
Na resztę części eksploatacyjnych będzie z kolejnych niekupionych opon 19'.
Dlatego odpytam ich faktycznie o 330 mm bo wejdą do moich "beznadziejnych" 17' felg.
Wydawanie pieniędzy nie boli jak wydajemy oszczędzone, czytaj nie wydane na rzeczy równie zbędne.. :lol:
Szczególnie, że trochę trzeba z życia korzystać, a nie na wszystkim oszczędzać...


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 5 lis 2015, 22:10 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.12.2014
Posty: 1499
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
rkarcz pominales jeden istotny fakt :) czy twoja pompa ma wystarczajaca wydajnosc zeby obsluzyc skutecznie takie zaciski. Co z tego ze masz 8 tloczkow jak pompa cisnienie robocze ma wystarczajace Eby ruszyc 1 albo 2 ?;) Wiec koszta beda wyzsze bo obecnie to tylko czesci gratow sa. Rzezbienie bedzie tak czy siak i jeztem zdania jak ty ze na bezpieczenstwie sie nie oszcEdza, ale to auto ma 200 km tu naprawde taki zestaw nie potrzebny. 330mm to max i poczekaj chwile i zobaczysz ze pojawi sie tego opor do Gj


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 6 lis 2015, 08:52 
Offline
poxtazo dystrybutor to TGAuto, można zamówić z montażem u nich jako kompleksową usługę. Zamawiam, stawiam samochód na montaż, testuję przy odbiorze. Coś będzie nie tak to niech sobie cudo wykręcają. Ale widzę sporą zbieżność w rozmiarach tarcz. Obstawiam, że i kształt klocków jest zbieżny z tym co oferują Brembo, Rotora, StopTech. Na razie udało mi się znaleźć 3 dostawców - Brembo za 3,5 k$, Rotora za 2 k$ (niestety brak dystrybutorów w Europie, a koszt transportu to może być nawet 200-400$ + cło, VAT itp. - wyjdzie ponad 3 k$) i KSport za 2,4 k$ z możliwością zamontowania u sprzedawcy. Także myślę, że to już jest opór - 3 dostawców dla auta, którego jeździ dość mało i którego właściciele może w 0,0001% pomyślą nad takim urozmaiceniem swojego wozidła. Póki co odpytałem o wersję 330 mm. Zobaczymy co odpowiedzą. Pozostaje jeszcze kwestia osłony blaszanej, której nie mają w komplecie. Żeby nie było tak, że po miesiącu biją tarcze bo od nadkola lała się na nią non stop woda spod kół.. <slabo> Pooglądałem zdjęcia takich zacisków i te tłoczki są bardzo małe. Fachowcem nie jestem, ale chyba chodzi o równomierne i dociśnięcie klocka na jak największej powierzchni w kontakcie z tarczą. I powierzchnia tych tłoczków może być zbliżona lub niewiele większa od jednego OEMowego. Zapytałem, zobaczymy co odpowiedzą.


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 6 lis 2015, 09:03 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2106
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
Plus podział siły hamowania przód tył, nie wiem, może się nie zmieni, ale może w razie "W" tak Ci odciąży tyłek, że obróci ani się obejrzysz i po całym bezpieczeństwie. W razie "W" również masz gwarantowane przeboje z ubezpieczalnią , biegłymi itd. Pewnie do wybronienia się, ale czy na pewno?

Jak chcesz dbać o bezpieczeństwo, to pojedź na kilka szkoleń typu SJS. Gwarantuję Ci, że więcej Ci dadzą niż te wielgachne tarcze. A do jazdy dla wrażeń kup sobie wóz za cenę dwóch takich zestawów i odechce Ci się tą GJtką "dynamicznej" jazdy , bo Cię będzie śmieszyć. Bo to żadna dynamika w palnik na prostej i trrrrach po hamulcach, to uśmiech politowania budzi. Sam czasem przycisnę , nie powiem , ale żeby na publicznych drogach raz za razem półtora toną z 200 w dół hamować? I opowiadać o bezpieczeństwie w jednym zdaniu? Hipokryzja.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 6 lis 2015, 09:30 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.12.2014
Posty: 1499
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Zgadzam sie tutaj z Andrzejsr. Gj nie daje nawet namiastki sportowej jazdy:) To rodzinne wozidlo, aczkolwiek dobre hamulce by sie jej przydaly. rkarcz kompleksowa usluga to jest zamontowanie tarcz i zacisku i pozdro. Nikt ci pompy hamlucowej i serwa nie wymienia ;) To juz naiwne myslenie. Jak in przywieziesz takowa pomoe i zaplacisz to ci ja zamontuja. Zobacz auta sportowe tj typowo do sportu,mala masa przykladowo 4 tloczkowe zaciski, tarcze wcale nie ogromne bo i masa mala. Ale do czego daze popytaj jak bedziesz mial okazje ,jaka pompe i serwo maja do tego;) No i jak plyn hamulcowy. Byc moze seryjna pompa wydoli ale przy takim zestawie jaki zaproponowales mi sie wydaje ze nie .


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 6 lis 2015, 09:47 
Offline
poxtazo nie zakładam, że mi wymienią pompę. Tylko sprzedają komplet z usługą montażu.
Jak nie działa to niech to zabierają. Na pewno nie pójdę na układ - Panie my tylko montujemy.
Jak Pan nam dasz klocki z drewna też zamontujemy. :wink:
O pompę zapytałem, zobaczymy co odpowiedzą.
Andrzejsr chcesz podyskutować o technice to dyskutujmy.
Zauważ, że ja pytam o kwestie techniczne, a ty wchodzisz w jakieś tematy o hipokryzji, szkoleniach itp.
Tak niby radzisz, ale z drugiej strony :parowka: Proszę cię daj sobie spokój.
Jest taki wątek o Kulturze jazdy viewtopic.php?f=19&t=3439
i tam można się udzielić w kwestii oceny innych.
Tutaj pozostańmy w koncepcji rozważań o technice systemów hamulcowych.. :wink:


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 6 lis 2015, 10:23 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2106
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
Radzę. Radzę tego nie robić bo to nie ma sensu w tym aucie i szczerze radzę odpuść skoro nie ma zestawów mniej ekstremalnych do przeszczepu z innej Mazdy. Przerabiałem trochę w tym temacie, widać sam musisz przerobić bo nie chcesz nikogo posłuchać, sądzisz że sam wymyślisz sposób na naprawienie mazdy 6. Tzn przepraszam, nie wymyślisz , tylko _kupisz_.
Radzę poczekać na dostępność przyzwoitych klocków z parametrami jak podałem i tarcz, w zwykłym rozmiarze, je zamontować i korzystać z tego co się ma w pełni i dobrze, a nie zbroić się w sprzęt którego w 1/10 nie wykorzystasz - bo ten woz nie ma takiego potencjału.
Kwestii technicznych nie ma co rozważać, bo Cię nie interesują - bo "dajesz do warsztatu i ma działać", no to nie ma o czym rozmawiać. Swoją drogą ciekawe jak to stwierdzisz oraz jak zwrócisz gdy "nie będzie działać" zużyte choć trochę tarcze i klocki w cenie 4 tys . Aha.
Nie mówię kulturze jazdy tylko Ty uzasadniasz te całe kombinacje bezpieczeństwem, więc stwierdzam że guzik Ci to da w kwestii bezpieczeństwa, a na pewno mniej niż inwestycja w siebie zamiast w konstrukcję auta.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 6 lis 2015, 14:11 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.12.2014
Posty: 1499
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
rkarcz zglos sie do tych ludzi

https://m.facebook.com/ftwlmotorsport/

Zrobia ci wsYstko jak nalezy,cokolwiek sobie nie wymyslisz zaadaptuja to do Gj czy do czego bedzies chcial. Mam nadzieje ze pojoga ;)


Ostatnio edytowano Pt, 6 lis 2015, 15:54 przez poxtazo, łącznie edytowano 1 raz

 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 674 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 23  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Geniek i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.