Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 15:44

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2127 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35 ... 71  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: N, 21 paź 2018, 18:49 
Wtajemniczony
Offline
Od: 08.03.2018
Posty: 161
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyMotion
Region: małopolski
Sprostowanie
CX5 wygląda potężnie i już widzę jak staje dęba po naciśnięciu hamulca - mikro hamulca z tarczą 297 mm. Naprawdę potężny samochód bardzo ładny ale odziedziczył cały stary układ hamulcowy po poprzedniej wersji.
Kłopoty nowych użytkowników murowane.
Rozmawiałem z serwisantem bardzo miły gość rozumiejący zasady wolnego rynku czyli wciskanie kitu za wszelką cenę - czego zaniechał po krótkiej rozmowie.
Do mazdy 6 pakują Zimermany plus klocki tej firmy. Podobno dają radę. Za komplet tarcze plus klocki kasują 1,2 tys. Osobiście skłaniam się ku Rotingerom cena około 400 zł za komplet plus klocki EBC - żółte.
Jak się sprawdzi to podobny układ na tył.


 Zobacz profil  
Cytuj  

administrator
PostNapisane: N, 21 paź 2018, 20:26 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 20.05.2013
Posty: 8080
Rok produkcji: 2018
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: dolnośląski
Po bardzo dobrym początku z Textar'em (tarcze) + (klocki) Z16 Power Brake z przodu (1 tys. przejechany) - zero pylenia, bicia, skuteczne hamowanie itd. zamówiłem taki sam komplet na tył, gdzie od nowości jest fabryka (100 tys. km). Liczę na bezproblemowe 100 tys. na tych zestawach. :) Jak będzie zobaczymy. :)
Całkowity koszt (obie osie) 1300 zł.
21 września 2018, o 17:26 Martinus napisał(a):
Jedyne co to pierwsze hamowanie rankiem jest słabsze,ale klocki są ceramiczne więc to chyba normalne

Na Z16 dziś miałem podobnie, temperatura na zewnątrz 7 stopni, mała prędkość i uczucie przy hamowaniu jakby ktoś mi tarcze olejem posmarował. Trzeba mocniej nacisnąć. Jak się trochę rozgrzeją to jest po staremu. Do tej pory tego nie odczułem, ale temperatury były wyższe. :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 22 paź 2018, 10:09 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.12.2013
Posty: 3035
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: wielkopolski
Ja nie narzekam na mój :wink: ,,beznadziejny" zestaw , niezależnie czy zimno,czy ciepło zawsze dobrze ale pylenie duże :)

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 22 paź 2018, 13:04 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 02.10.2016
Posty: 479
Rok produkcji: 2019
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: podkarpacki
A mój "pro" zestaw Z23 + EBC USR na przodzie, Z16 i stockowe tarcze na tyle wciąż piszczą, gdy jest zimno i wilgotne, tj. teraz każdego ranka. Po przejechania 500m pisk ustaje.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 23 paź 2018, 20:28 
Wstydliwy
Offline
Od: 23.10.2018
Posty: 3
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zagranica
Witam serdecznie forumowiczów.
Mam pytanie odnośnie mojej mazdy chciałbym się dowiedzieć czy przy wymianie klocków jak i tarcz powinienem podpic komputer aby zrobić wymianę tarcz i klocków.
Pozdrawiam


 Zobacz profil  
Cytuj  

administrator
PostNapisane: Wt, 23 paź 2018, 20:46 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 20.05.2013
Posty: 8080
Rok produkcji: 2018
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: dolnośląski
Operus witaj, jak chcesz to sobie podepnij, nawet Amigę ;) ale tarcze i klocki wymienia się mechaniczne przy pomocy rąk i narzędzi. :)

A tak bardziej merytorycznie (trzeba się domyślić, bo pytanie nieprecyzyjne), to przy hamulcach z przodu nic się nie programuje, przy tylnych (elektrycznym ręcznym) jest procedura serwisowa dostępna na Forum, da się to zrobić bez komputera. :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 23 paź 2018, 21:17 
Wstydliwy
Offline
Od: 23.10.2018
Posty: 3
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zagranica
Przepraszam złe sprecyzowałem pytanie.
Pytanie dotyczy tylnich hamulców przy elektrycznym ręcznym od znajomego się dowiedziałem ze należy podłączyć pod komputer samochód aby tłoczki schować by można było zdjąć zacisk.


 Zobacz profil  
Cytuj  

administrator
PostNapisane: Śr, 24 paź 2018, 07:28 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 20.05.2013
Posty: 8080
Rok produkcji: 2018
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: dolnośląski
Operus wyżej podałem odnośnik do dokumentu serwisowego (zamieszczony był w tym wątku 2 strony wcześniej), który opisuje co należy zrobić, żeby wymienić klocki z tyłu, gdy się ma elektryczny ręczny a nie ma się komputera.


 Zobacz profil  
Cytuj  

administrator
PostNapisane: N, 18 lis 2018, 00:27 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 20.05.2013
Posty: 8080
Rok produkcji: 2018
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: dolnośląski
Ciąg dalszy prac przy hamulcach u mnie, tym razem tył.

Zestaw taki sam jak w przypadku przodu (viewtopic.php?p=307658#p307658), tj. Tarcze gładkie Textar Pro (92254703) + klocki ceramiczne Power Stop Z16 Evolution (16-1679).

Tył od nowości przejechał 100 tys. km, po pomiarach elementów roboczych okazało się, że przy tej samej technice jazdy, zestaw wytrzymałby kolejne 100 tys. km. Zużycie tarcz 1 mm, zużycie klocków 2,5 mm.
Wymieniłem dla porządku, skoro przód nowy, niech tył będzie też nowy i to taki sam. Będzie porównanie. :)

Przy wymianie standardowo pomiary bicia, na obu nowych tarczach 0,02 mm, starych nie mierzyłem.
1.jpg
2.jpg


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 18 lis 2018, 07:51 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 07.11.2013
Posty: 2285
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: pomorski
Riva napisał(a):
Sprostowanie
CX5 wygląda potężnie i już widzę jak staje dęba po naciśnięciu hamulca - mikro hamulca z tarczą 297 mm. Naprawdę potężny samochód bardzo ładny ale odziedziczył cały stary układ hamulcowy po poprzedniej wersji.
Kłopoty nowych użytkowników murowane.


Rozśmieszyło mnie to "potężnie", no ale ojtam..
Mam nową CX5, jeżdżę ja, jeździ moja żona i nie mamy wrażenia, że hamulce nie wyrabiają. Jest wręcz lepiej niż w moim poprzednim Jeepie GC WK.
W GJ po akcji gwarancyjnej również nie mam powodów do narzekania. 2gi komplet ma za sobą 30tys i pozostaje wciąż jak nowy.
Oczywiscie to kwestia stylu jazdy, ale przecież każdy ma jakieś awaryjne sytuacje- to nie do unikniecia szczególnie na polskich horrordrogach. Też nam się zdarza ostro reagować a tarcze się jakoś nie krzywią ani maska nie skraca.
Moim zdaniem normalnego użytkownika hamulce GJ i KE są jak najbardziej poprawne. Można też odniesć się do powszechnie dostępnych testów porównawczych, gdzie Mazda w niczym nie ustępuje konkurencji.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 29 gru 2018, 21:47 
Wtajemniczony
Offline
Od: 08.03.2018
Posty: 161
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyMotion
Region: małopolski
Witam wszystkich.Wałkuje nadal temat klocków i tarcz do mojej kłody.Wczoraj pomierzyłem czujnikiem bicie tarcz przednich i tylnych.
Ku mojemu zaskoczeniu walą tyły około 0,04-0,08 mm. Tarcze przednie gdzieś w okolicy 0,04-0,06 mm. Czytając posty na forum zwróciłem uwagę na wpis dotyczący prowadnic jarzma hamulca. Zauważyłem że mają one dość spory luz boczy tak że całe jarzmo delikatnie się rusza.
Kombinuje sprawdzić na drugim samochodzie ( Honda) czy ten też występuje. Ew wymienić prowadnice.
Zamierzam wymienić tarcze i klocki skłaniam się ku takiej specyfikacji :
EBC D1912 STANDARD - 585 zł.
klocki przód:
+EBC Yellow Stuff DP42170R - 329zł/komplet

klocki tył:
+EBC Green Stuff DP22171 - 167zł/komplet
tarcza tył :
EBC D1914 STANDARD 360 zł.
Czy taki układ ma szansę przeżycia w cudzie technologi.
Pozdrawiam.

-- Dodano: 29 grudnia 2018, o 21:42 --

Witam wszystkich.
Dzisiaj założyłem troszkę kombinowany zestaw w mojej kłodzie ,,6". Postanowiłem skorzystać z porad serwisantów z Katowic i założyć tarcze hamulcowe od CX5.
Rzeczywiście tarcze posiadają inną konstrukcję i są podwójnie wentylowane.
Tak wygląda stara tarcza z 6
Moja stara tarcza.jpg
Tak wygląda tarcza z CX5 - widoczne podwójne wentylowanie. Wcześniej były już posty o tarczach "innenbelüftete bremsscheiben".
Widok zewnętrznej części tarczy
CX5 od zewnątrz.jpg
Widok wew. części tarczy
CX5 od wewnątrz.jpg
Kupiłem używki z rozbitka po około 10 tys. km. Mierzyłem elektroniczną suwmiarką i tarcze miały około 27,99 mm , 28,02 a więc praktycznie bez oznak użytkowania. Założenie tego typu tarcz traktuję jako doświadczenie empiryczne - doszedłem do wniosku że jak nie wyjdzie to stracę 200 zł a nie np. 500 za Textary czy 585 za EBC ( za jedną sztukę) .
Myślałem również o Rotingerach ale odpuściłem - lepiej chyba kupić EBC gładkie. Jak na razie pozostaje przy swoim.
Foto z porównania dwóch różnych tarcz
Porównanie tarcz.jpg
Założyłem nowe klocki EBC Yellow Stuff DP42170R jeżeli pójdzie dobrze to na tył założe EBC zielone .
Po założeniu wykonałem jazdę próbną z delikatnym kilkukrotnym hamowaniem z 60 km/h do 20-30 km/h jak na razie wszystko działa i fajnie pracuje . Następne 500 km spokojna jazda bez ostrych dohamowań tak aby się wszystko ułożyło.
Na marginesie dwa miesiące temu byłem na serwisie wg. FACHOWCÓW hamulce igła bez wskazań dotyczących ich wymiany - ładna mi igła klocki praktycznie do wymiany tarcze
sfrezowane nie pracujące całą powierzchnią. Rozbierając zaciski zauważyłem że Panowie tylko prysnęli smarem z zewnątrz po miejscach mocowania klocka i tyle.
No cóż mam nadzieje że nie wszyscy podchodzą w ten sposób do swojej pracy. Jutro trochę dalej od domu dystans 300 km zobaczymy jak się będzie sprawdzała ta kombinacja.Pozdrawiam.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 2 sty 2019, 00:34 
Wstydliwy
Offline
Od: 22.10.2017
Posty: 6
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: zagranica
Jakie klocki powinienem kupic, zeby nie zdawac sie na te z ASO z marza jak w Providencie? Musza byc jakies oryginalne Mazdy czy obojetnie jakie, zeby tylko pasowaly do tego modelu?
Chcialem wziac ze soba na kolejny serwis w razie gdyby byly do wymiany.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 2 sty 2019, 09:12 
Nałogowiec
Offline
Od: 30.06.2017
Posty: 1520
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Obojętnie jakie. Polecam miękkie, pylące, bo nie zarżną tarcz.
Możesz również sam wymienić, ale wymiana w ASO to jakieś 130 zł, więc ja zdecydowałem się wymienić u nich.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 2 sty 2019, 19:39 
Amator
Offline
Od: 28.03.2017
Posty: 69
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: pomorski
Ja mam teraz TRW klocki, zrobione na nich 35tys, na oko jest jeszcze 3.5-4mm i nie moge powiedziec zlego slowa, pod koniec lutego przeglad i od razu wrzuce nowe takie same. Aso w Gdansku zaklada tylko TRW, zreszta MAzda takie wysyła na wymiany gwarancyjne. Po lekturze forum myslalem, aby kupic cos lepszego, ale jak czytam ten watek, to chyba nie bede kombinowal:)

ewentualnie mysle o Ferodo, bo sa na rynku, tylko czy ktos je zakladal?? Cena ta sama co TRW, a moze byc ciut lepiej hamowaly, chociaz przy trw nie jest gorzej jak mialem wczesniej przy Hyundaiu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 2 sty 2019, 21:53 
Wstydliwy
Offline
Od: 22.10.2017
Posty: 6
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: zagranica
Ja dzisiaj dzwonilem do ASO to wychodzi 640 za wymiane z klockami. Skoro wymiana 130zl to troche sobie cenia te klocki :P

Myslalem o wymianie samemu, w sumie nie trzeba miec tego wpisanego w historie serwisowa, w razie sprzedazy auta mozna fakture zostawic, ale kto sprzedaje po 2 latach :P Sa tacy co zjada je w 25tys a innym na 60 starcza...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 2 sty 2019, 22:00 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 21.10.2015
Posty: 932
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zagranica
Założyłem w serwisie klocki EBC Yellow Stuff po tysiącu kilometrów mogę tylko powiedzieć ... <spoko> oby tak dalej , mam wrażenie , że są bardziej miękkie ( na pedale :wink: ) niż TRW i zdecydowanie lepiej hamują . Serwis Mazdy w ZG (FZ) ma jako alternatywę dla ori klocki i tarcze EBC, ciekawe czy inne serwisy tez je polecają na wymianę zamiast TRW.
Klocki z wymianą 550 zl brutto

_________________
Nieważne kim chciałbyś być, ważne kim jesteś teraz

była GG kombi, GH hb a teraz jest GJ sedan :)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 3 sty 2019, 11:10 
Wstydliwy
Offline
Od: 11.03.2017
Posty: 13
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Mazda Długołęka również to oferuje, kilka tygodni temu wymieniałem tarcze na EBC Ultimax Grooved + YellowStuff i wyszło 1444 brutto. Szczerze polecam <spoko>


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 3 sty 2019, 12:46 
Wtajemniczony
Offline
Od: 08.03.2018
Posty: 161
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyMotion
Region: małopolski
Zrobiłem dopiero ponad 400 km na tarczach z CX5 z klockami EBC Yellow Stuff .
Super hamują , dopiero teraz można wyczuć pedał hamulca - początkowo biorą bardzo delikatnie bez niepotrzebnej nerwowości , bardziej sukcesywnie dociskane pokazują co potrafią.
Na tył zmówiłem klocki EBC Green z nowymi oryginalnymi tarczami mazdy.
Początkowo myślałem o Z16 lub Z23 ale odpuściłem bo tak naprawdę odpowiednikami tych klocków są klocki EBC zielone lub żółte stricte skracające drogę hamowania i przenoszące wyższe obciążenia cieplne.
Pomiary czujnikiem zegarowym pokazały że wymieniane tarze biją 0,04-0,08 mm pomimo braku ich zużycia.Ciekawe jaki serwis wymieniając tylko klocki pokusi się o pomiar zużycia i bicia tarcz.
Pozdrawiam wszystkich.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Cz, 3 sty 2019, 13:41 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Teraz mi się jeszcze przypomniała jedna rzecz - po zakupie auta (używka) od razu biły tarcze. Mój mechanik (nie ASO tylko normalny, uczciwy mechanik) przy wymianie ich spędził dobre 15-20 minut czyszcząc powierzchnię piasty w miejscu styku z tarczą, podsumował, że chyba wcześniej ktoś słabo to czyścił. Aktualnie przejechane mam prawie 50k na tarczach Textar (klocki Textar a teraz TRW) - zero bicia, więc warto też przypilnować mechaników w tej materii - dobre oczyszczenie powierzchni (druciak na wiertarce).

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 12 sty 2019, 22:43 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 17.11.2018
Posty: 96
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: małopolski
Czytam i czytam i nasuwa mi się pytanie :idea:
Jakie tarcze i klocki polecacie założyć żeby nie było żadnego bicia i żeby to hamowalo tak jak powinno? Chodzi mi o jakieś już sprawdzone, z czystym sumieniem godne polecenia :)

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 13 sty 2019, 00:01 
Stały bywalec
Offline
Od: 06.02.2017
Posty: 515
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Jeżeli chcesz podpowiedz to może napisz jaki masz styl jazdy i jakie będzie przeZnaczenie.
Nie ma uniwersalnych zestawów, które sprawdzaja się w każdych warunkach...
Chociaż jak ma być agresywna jazda z wysokimi prędkościami to nic w oryginalnym rozmiarze się nie sprawdzi :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 13 sty 2019, 09:49 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 17.11.2018
Posty: 96
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: małopolski
Nie nie agresywna jazda to nie u mnie. Styl jazdy mogę ocenić na standardowy czasem szybki. Raczej staram się nie fisiować i dbam o samochód. Jeśli chodzi o przeznaczenie to głównie jazda poza miastem, ale też w mieście jak i też od czasu do czasu autostrada. Szukam czegoś z czego będę zadowolony i nie będę musiał tego zmieniać po 5,10 tys km.
Liczę na pomoc <spoko>

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 14 sty 2019, 10:25 
Wstydliwy
Offline
Od: 24.01.2017
Posty: 6
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Hej,

miałem ostatnio przegląd swojej 6 i wyszło że klocki 5mm :/
Mam jeszcze jeździć, ale zmiana szykuje się na 100%.
ASO wyceniło mi oryginalne klocki (komplet) + przetoczenie tarcz + robocinzna na ok. 800 zł brutto.
Za klocki chcą 458 zł + VAT
Toczenie 100 zł + VAT
Wymiana 112 zł + VAT.

Polecacie jakieś lepsze klocki niż te oryginalne (dodam tylko że mam tylko 30 tys przebiegu :/ )?
Czy warto toczyć tarcze czy lepiej nowe zamówić? Jak nowe to jakie polecacie?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 14 sty 2019, 10:44 
Bywalec
Offline
Od: 17.05.2015
Posty: 301
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: wielkopolski
Dlaczego toczyć ? Jaką maja grubość ?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 14 sty 2019, 11:10 
Wstydliwy
Offline
Od: 24.01.2017
Posty: 6
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Szczerze, zapomniałem zapytać. Pewnie chcą toczyć bo są nierówności i korozja.


Ostatnio edytowano Pn, 14 sty 2019, 13:02 przez tombien, łącznie edytowano 1 raz
Nie cytujemy poprzedniego postu (regulamin, pkt 5.6).


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 14 sty 2019, 11:20 
Bywalec
Offline
Od: 17.05.2015
Posty: 301
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: wielkopolski
No to lepiej poszukaj kogoś kto się zna na tym bo Ci więcej narobią problemu niż to warte.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 14 sty 2019, 14:51 
Wtajemniczony
Offline
Od: 08.03.2018
Posty: 161
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyMotion
Region: małopolski
Panowie toczenie tarcz - proszę nie żartować to było dobre 10-15 lat temu.
Praktycznie każde przetoczenie kończy się porażką w ciągu następnych 2-3 miesięcy.
Rada praktycznie jest jedna kupić dobre klocki typu EBC lub Ferrodo lub cholernie drogie Power Stop oraz nowe tarcze.
Z reguły wystarcza wymiana tarcz i klocków na przód na tylnej osi można zostawić OM tarcze
jeżeli nie są zużyte .
Ważne aby stosować kocki na tył i przód o takich samych parametrach.
Pozdrawiam.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 14 sty 2019, 18:11 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 17.11.2018
Posty: 96
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: małopolski
A więc drodzy forumowicze polecicie jakieś sprawdzone godne polecenia tarcze i klocki? :idea:

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 14 sty 2019, 18:54 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.12.2013
Posty: 3035
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: wielkopolski
Śmiali się ze mnie wspólforumowicze ,że zainwestowałem w najtańsze na rynku klocki :lol: (myślę sobie :idea: zawsze można wyrzucić jakby co)
ale od tamtego czasu zrobiłem dużo tys.km. i mam spokój z drżeniem,grzaniem tarcz nawet latem gdy temp.były w gr.35st.C. a hamowanie jest nawet lepsze niż na oryginalnych klockach gdyż lepiej czuje się hamulec,ma się lepszą kontrolę w zależności od siły nacisku.
Pisałem już ,że na pewno więcej pylą bo pewnie bardziej miękkie ale na moje jazdy bez szaleństw akurat,jak się zetrą to wymienię .
Tarcze mam oryginalne mazdowskie wymieniane przez serwis po przeglądzie na 40 tys.km. teraz mam 126 tys.km i nic się nie dzieje.
Hamulce w M6 nigdy nie były rewelacyjne ale te teraz na pewno nie są gorsze, bez drżeń,bez konieczności toczenia itp.pierdół.
Piszę bo po użytkowaniu auta przez 5,5 roku mogę już coś powiedzieć. :)
Rozumiem też tych co chcieliby zrobić z Mazdy 6..... Ferrari, Lambo lub inne Porsche z genialnymi hamulcami ale chyba się nie da.
Pozdrawiam wszystkich :D

Mam też porównanie do innego auta tak a propos hamulców :zona: najnowszego Golfa7 1,5 TSI i tu możemy pogadać,że ma rewelacyjne hamulce :D

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  

administrator
PostNapisane: Pn, 14 sty 2019, 22:06 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 20.05.2013
Posty: 8080
Rok produkcji: 2018
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: dolnośląski
koliber1960, ale Twój pomysł na klocki już upadł - ktoś już napisał, że się u niego nie sprawdziło. Ja zainwestowałem w nieco droższe (jeszcze przed Tobą) i po 20 tys, km drgania powróciły przy hamowaniu z prędkości powyżej 100 km/h po przebiegu . Być może też to masz tylko nie sprawdzałeś ostatnio. Rozpędź się do 150 i naciśnij kilka razy mocniej hamulec. Będziesz miał odpowiedź.

Jak drgania są to niestety tarcze trzeba nowe razem z klockami założyć. Tylko nie te klocki co Mazda wkłada, bo one są głównym źródłem późniejszych problemów.

U mnie od 3 tys. km z przodu i 1,5 tys. km z tyłu zestaw Textar Pro (tarcze gładkie) + klocki Power Stop Z16 Evolution. Wszystko się dotarło i już nie ma różnicy w sile hamowania, czy hamulce zimne czy ciepłe. Początkowo na zimnych można było przez szybę wylecieć przy lekkim naciśnięciu hamulca. Przy ciepłych było podobnie jak w fabrycznych. Teraz różnica coraz mniej zauważalna. Widać styl mojej jazdy nie służy szybkiemu docieraniu nowych elementów. Po założeniu też nie przeprowadzałem procedury docierania.

Oczywiście nic nie bije i co najważniejsze nic nie pyli - bo to jednak straszna udręka. Mam nadzieję, że ten spokój potrwa jak najdłużej. Na fabrycznych klockach i tarczach u mnie drgania pojawiały się po ok. 35 tys. km. Sytuacja powtórzyła się dwukrotnie. Nigdy więcej. :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2127 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35 ... 71  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.