Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 18:13

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2127 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48 ... 71  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: So, 7 mar 2020, 17:00 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.05.2018
Posty: 1031
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Ja dzisiaj założyłem samodzielnie na przód klocki LPR 05P1916.
To taka raczej budżetowa marka włoska. Zależy mi na miękkich klockach. Klocki tanie, zestaw na przód około 80 zł.
Zobaczymy jak będą się sprawować. Póki co mogę stwierdzić, że nie piszczą w połączeniu z oryginalną tarczą.

Na TRW zawiodłem się kilka razy i pomimo tego, że zawsze hamowały super to były dwa problemy.
Zestaw tarcza + klocek TRW często u mnie piszczał oraz stwierdzałem niskie zużycie klocka, a duże tarczy. Innymi słowy twarde klocki.
Drugiego zestawu klocków nigdy nie mogłem zjeździć do końca bo brakowało tarczy właśnie. Efekt był tak, że musiałem wywalać prawie nowe klocki przy wymianie tarcz. Dla mnie bez sensu, biorąc pod uwagę cenę za TRW.

Aha, wymiana klocków w GJ M6 prosta jak konstrukcja cepa. Wystarczy odkręcenie jednej śruby i odchylenie zacisku, jak na filmiku:

https://www.youtube.com/watch?v=evbTu65RHHU

Jednak moim zdaniem facet popełnia tu dwa błędy, wciska tłoczek za pomocą śrubokręta, jak wciskałem praską.
Przy dokręcaniu zacisku, nie stosuje kontry. Tu akurat ma szczęście, że udało mu się dokręcić ale zwykle potrzeba klucz 17 do trzymania kontry i 14 do śruby zacisku, bo jednym kluczem można kręcić do usranej śmierci.

_________________
M6 2.5L AT Machine Gray '18
O1 VRS 1.8T MT Corrida Red '03


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 7 mar 2020, 18:47 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 16.04.2014
Posty: 718
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Przydaloby sie posmarowac smarem miedzianym blaszki. Do cofania tloczkow sa fajne narzedzia i nie sa drogie.

_________________
był:
- Rover 420 SDi,
- Focus mk2 2.0 TDCi.
- Mazda 6 Kombi 2.0 165KM e-loop (2014),
Jest:
- Mazda 6 Sedan 2.0 165KM e-loop (2017/18),
- Mazda CX-5 2.0 165KM 6MT (2020/21).
„Płynie się zawsze do źródeł, pod prąd, z prądem płyną śmiecie”.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 8 mar 2020, 10:24 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.05.2018
Posty: 1031
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Ja użyłem takiego:

https://allegro.pl/oferta/zestaw-do-wyciskania-naprawy-tloczkow-hamulcowych-5453373851

Sprawdza się super. Dla zainteresowanych dodam, że do tylnych zacisków potrzeba, z tego co wiem, zestawu uniwersalnego z dwiema praskami, lub jedną o prawym gwincie, dokładnie jak ten.

Moment dokręcania śrub zacisku 30 do 39 Nm.

Ogólnie to zestawy tańsze niż wymiana klocków w warsztacie.

Ja tylko czyściłem, nic nie smarowałem, bo blaszki w których pracuje klocek, są metaliczne i idealnie gładkie.
Uszczelki zacisku odświeżyłem trochę wazeliną ale tylko żeby nie były tak suche.

_________________
M6 2.5L AT Machine Gray '18
O1 VRS 1.8T MT Corrida Red '03


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 8 mar 2020, 21:45 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2105
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
7 marca 2020, o 17:00 Kierowca napisał(a):
... stwierdzałem niskie zużycie klocka, a duże tarczy. Innymi słowy twarde klocki.
Drugiego zestawu klocków nigdy nie mogłem zjeździć do końca bo brakowało tarczy właśnie. Efekt był tak, że musiałem wywalać prawie nowe klocki przy wymianie tarcz. Dla mnie bez sensu, biorąc pod uwagę cenę za TRW.....


Co do tego to przecież bez problemu można te prawie nowe klocki, znów zastosować do nowej tarczy .

A patent z odchylaniem zacisku fajny , ja odkręcałem no ale jednocześnie tarcze zmieniałem.
Zestaw do wciskania tłoczków przy ich cenach też polecam, zwłaszcza jak się więcej tych hamulców nazbiera do zrobienia.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 9 mar 2020, 07:29 
Nowicjusz
Offline
Od: 14.05.2019
Posty: 44
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Można założyć i zakłada się nowe klocki do starej tarczy, ale nigdy stare klocki do nowej tarczy


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 9 mar 2020, 09:49 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 03.02.2020
Posty: 228
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: lubelski
Dobra, trochę poczytałem, trochę się zastanowiłem i potrzebują porady:
Samochód ma przejechane 30k. Jazda była spokojna bo i poprzedni właściciel spokojny. W marcu 2019 stan klocków był przód: 7,5 mm i tył 9 mm. Od tamtej pory samochód zrobił 9 k kilometrów.
Mam kilka pytań.
1. Ile średnio wytrzymują fabryczne klocki jeśli możemy mówić o spokojnej jeździe?
2. Mam zamiar zmienić fabryczne klocki na te:
https://powerbrakes.pl/pl/yellowstuff/7 ... 2871r.html

https://powerbrakes.pl/pl/yellowstuff/1 ... 2170r.html

Mam info, że to dosyć mocne klocki i stąd moje pytanie - ile stare tarcze na nich wytrzymają? Czy opłaca mi się teraz inwestować tylko w klocki, czy kupować za jednym zamachem i nowe tarcze?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 9 mar 2020, 10:57 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2105
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
c11darek napisał(a):
Można założyć i zakłada się nowe klocki do starej tarczy, ale nigdy stare klocki do nowej tarczy


A niby dlaczego ? nie widzę przeciwwskazań. Ja zakłądam (przekładam) klocki - czasem potrzebuję bardziej sportowych , czasem ulicznych w jednym aucie (zaciski czterotłoczkowe więc to szybka robota) . Żadnych problemów. I to jest powszechna praktyka przy powiedzmy aucie dojeżdżającym i wracającym na trackdaye na kołach.
Podstawowym powodem wymiany wszystkiego razem jest to że mamy później na długo spokój, zakłądając oczywiście przeczyszczenie wszystkiego w zaciskach itd. Jedna robota i spokój. To jest oczywiście powód. No i jeśli np. prowadnice się blokowały i pracowały na skos.

Jak już , to odwrotnie można się obawiać - gdy na tarczy wytworzy się warstwa przetransferowanego materiału z klocka 'X' i jakoś by nie chciała współpracować z klockiem z mieszanką "Y". Ale to raczej nie przy cywilych klockach jednego z grubsza typu.
Ale z kolei założenie agresywnych klocków na tarcze używane na króki przebieg z delikatnymi hamowaniami jest polecane jako metoda zdarcia starej warstwy przed założeniem innego typuy klocków.

@Sonicsilver - w Twoim przypadku to przy wymianie będziesz miał pewnie około 60-80 tys km, więc komplet i klocki i tarcze.
Co do marki / modelu tyle opinii że szkoda się produkować. Ale napisz do Adama któy tu się udzielał, lepiej Ci podpowie niż użytkownk który miał do czynienia z dwoma na krzyż modelami klocków/tarcz. I doboerze i sprzeda w dobrej cenie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 9 mar 2020, 11:03 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 03.02.2020
Posty: 228
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: lubelski
Eee, to jeszcze mogę śmiało jeździć <spoko> Na pewno się do Adama odezwę w sprawie klocków i tarcz, bo widzę, że jest temacie. A z tymi tarczami to tak przypuszczałem, że jednak lepiej będzie wymienić komplet. To przy mojej jeździe to mi jeszcze ze 2-3 lata zostało do wymiany <o0>


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 9 mar 2020, 15:46 
Nowicjusz
Offline
Od: 14.05.2019
Posty: 44
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
9 marca 2020, o 10:57 Andrzejsr napisał(a):

A niby dlaczego ? nie widzę przeciwwskazań. Ja zakłądam (przekładam) klocki - czasem .....


Dlaczego? Hm, nie jestem fachowcem, nie robiłem badań i nie ciągnąłbym wątku gdyby nie twoje pytanie dlaczego, więc odpowiadam, zawsze spotykałem się z takim zaleceniem, we wszystkich artykułach i zaleceniach w warsztatach zajmujących się wymianą, dlatego tak twierdzę, dla mnie było i jest dalej to oczywiste.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 9 mar 2020, 15:56 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2105
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
To jest oczywiste właśnie biorąc pod uwagę przegląd zacisków przy okazji zmiany, i to że raz robota zrobiona i kierowca (który oczywiście nie musi wiedzieć co i dlaczego ) wie ze "ma zrobione hamulce". Mowa o syt gdy to robi warsztat usługowo to już w ogóle - nie będzie się z klientem przepychał , po drugie za większą robotę zainkasuje , obie strony zadowolone . I temat na dłuższy czas z głowy.

Natomiast w sytuacjach skrajnych jak kolega wyżej pisał - ma prawie nowe klocki a tarcze z jakichś powodów decyduje zmienić, nie ma żadnych przeciwwskazań aby te same klocki zastosować, bo z grubsza żywotność tego zestawu będzie podobna jak zestawu nowe klocki + nowe tarcze. Więc też "ma zrobione hamulce" .

Z tym powtarzaniem różnych prawd trzeba uważać, później krążą takie, że syntetyka nie można po minerale wlewać itp.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 11 mar 2020, 09:41 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.05.2018
Posty: 1031
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
8 marca 2020, o 21:45 Andrzejsr napisał(a):
Co do tego to przecież bez problemu można te prawie nowe klocki, znów zastosować do nowej tarczy .

A patent z odchylaniem zacisku fajny , ja odkręcałem no ale jednocześnie tarcze zmieniałem.
Zestaw do wciskania tłoczków przy ich cenach też polecam, zwłaszcza jak się więcej tych hamulców nazbiera do zrobienia.


Nie, właśnie nie powinno się tego robić.
Klocki się układają, robią się podcięcia od razu po zamontowaniu na starej tarczy, która ma rant. O to właśnie chodzi.
Poza podcięciem są też niewidoczne gołym okiem krzywizny od starych tarcz.

_________________
M6 2.5L AT Machine Gray '18
O1 VRS 1.8T MT Corrida Red '03


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 11 mar 2020, 10:48 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2105
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
Nie mam zamiaru nikogo przekonywać. Mówię jak się robi w praktyce w zastosowaniach gdzie hamulce dają z siebie o wiele więcej niż na ulicy. Podszlifowanie klocka, przycięcie, wymiana jednego rodzaju na drugi, na tej samej czy innej tarczy itp. Wszystko z głową i po oględzinach. Natomiast "tak się nie robi bo nie" jest zbytnim uogólnieniem . I na podstawie takiego uogólnienia wybór jakiejś podrzędnej marki klocka zamiast sprawdzonego pewniaka, z powodu jaki opisałeś nie wiem czy nie jest większym złem.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 13 mar 2020, 14:25 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.05.2018
Posty: 1031
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Ja piszę właśnie z praktyki własnej na moich samochodach i wieloletniej pracy w różnych ASO.

O to chodzi właśnie, że klocki oryginalne, nie są w niczym lepsze o innych firmowych. Taki LPR też produkuje klocki na pierwszy montaż do kilku marek samochodów, podobnie jak TRW, ATE, czy Bosch. Rozumiem, że LPR to podrzędna marka klocków i tarcz z powodu ceny?
Po prostu mniej nastawiona na marketing, a bardziej ładująca na rynek OEM, bezpośrednio do fabryk samochodów.

Klocki schodzą z tych samych linii produkcyjnych dla fabryk samochodów jak i na rynek części zamiennych.
Czasami w obrębie jednego modelu samochodu, producent montuje klocki i tarcze różnych producentów. To samo jest z oponami, itd.

Gdy kupisz oryginalne np. tylne klocki hamulcowe do M6, zobaczysz, że to obecnie produkt TRW. Ale za chwilę będzie inny.
Tak więc nie możesz wychodzić z założenia, że oryginalne klocki to zawsze ten sam, sprawdzony produkt. Są różnice w partiach i różnie to bywa.

Oczywiście, że nie stosuje się starych klocków do nowych tarcz z konkretnych powodów. Opisałem je.

Klocki wyczynowe do sportu to zupełnie co innego. Poza tym takie trwałość mają krótką.

_________________
M6 2.5L AT Machine Gray '18
O1 VRS 1.8T MT Corrida Red '03


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 13 mar 2020, 15:36 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2105
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
Ja się z tym zgadzam i pisałem też w innym wątku (że tzw "oryginalne" klocki to nie żadna oddzielna marka itp i że zwykłe aczkolwiek przyzwoite są jako "oryginalne" sprzedawane w ASO.
Co do LPR - faktycznie nie słyszałem, może za bardzi się "zamknąłem" na pewne, sprawdzone i w bojowych warunkach marki . Życia nie starczy byt wszystkiego sprbować niestety, a jak jest coś sprawdzonego to nie ma co szukać .
Uważam że na żywotność na ulicy sposób jazdy przede wszyztkim wpływa. Między różnymi cywilnymi klockami raczej żadnych grubych różnic bym się nie dopatrywał.

Co do tego co na pierwszy montaż szło - marka marką, ale modele mogą być inne, TRW z pierwszego montażu jakie miałem na tyle w ogóle prawie nie pyliły, TRW kupione w sklepie - pylą. To cecha mało istotna oczywiście, ale świadczy jednak o różnicy - inna mieszanka na pewno w jednych i drugich w okładzinie. A czy inne "mocowanie" okładziny do pleców klocka , co już może być istotniejsze? czy inny materiał okładziny ? - nie dowiemy się.

A co do stosowania "prawie nowych" (nie starych jak teraz inaczej już piszesz :) ) klocków do nowych tarcz, owszem - stosuje się z powodzeniem. Czynnik rantu itp nie ma znaczenia żadnego. Praktyczny powód to święty spokój z klientem (albo te klocki tak naprawdę wcale nie są "prawie nowe" to uniknięcie podwójnej roboty, a nie rant czy "dopasowanie" ).


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 23 mar 2020, 22:51 
Wstydliwy
Offline
Od: 17.07.2015
Posty: 5
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Mam M6 kombi 2,5l z 2015r i przejechane tylko 33 tys. km bo mam jeszcze drugie auto w rodzinie. I tu ciekawostka, pomimo tak małego przebiegu tylne tarcze i klocki są już do wymiany a przód jest jeszcze b.dobry. Jak to jest, że w aucie przednionapędowym które "nurkuje" przodem przy hamowaniu tył kończy się znacznie wcześniej niż przód? Jeżdżę normalnie nie wyczynowo.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 23 mar 2020, 22:55 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Dziwne, bo wręcz niemożliwe


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pn, 23 mar 2020, 22:58 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 20.01.2013
Posty: 384
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: opolski
No a jak ci ręczny działa? albo zapieczone i nie odbijają do końca.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 24 mar 2020, 09:47 
Nałogowiec
Offline
Od: 30.06.2017
Posty: 1520
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
karwiny, nie wiem jak w aucie z 2015, ale w moim z 2016 byla akcja wymiany zacisków, klocków i tarcz z tyłu z powodu wady i zapiekania się. Skutkowało to nierównomiernym zużyciem tarcz. Z pewnością U ciebie jest coś nie tak, Tył zawsze się zużywa wolniej niż przód...


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 24 mar 2020, 10:23 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
karwiny, na obydwu stronach tak masz? U mnie stał zacisk z jednej strony, klocek wyparował po 8k km. Czyszczenie załatwiło temat (w mojej CX-5 nie było akcji na zaciski tył)... Nie jest to raczej możliwe, ze tak szybko Ci tył się zużył bez jakiegoś czynnika dodatkowego.

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 24 mar 2020, 11:37 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 16.04.2014
Posty: 718
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
karwiny a widziales auto ktore przy hamowaniu "nurkuje" tylem ?
Balans hamulcow tak jest ustawiony, u mnie tez szybciej "idą" klocki i tarcze z tylu. Fakt ze 33tys to troche maly przebieg zeby sie skonczyly, moze faktycznie nie odbija tloczek. Malo jezdzisz to szybcie sie zapiecze.

_________________
był:
- Rover 420 SDi,
- Focus mk2 2.0 TDCi.
- Mazda 6 Kombi 2.0 165KM e-loop (2014),
Jest:
- Mazda 6 Sedan 2.0 165KM e-loop (2017/18),
- Mazda CX-5 2.0 165KM 6MT (2020/21).
„Płynie się zawsze do źródeł, pod prąd, z prądem płyną śmiecie”.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 24 mar 2020, 11:44 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.12.2014
Posty: 1499
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Balans hamulcow z przewaga tylnej osi? W seryjnyn sanochodzie? Z ABSem? Jakies nowe prawa fizyki zostaly w twoim samochodzie zastosowane. Eksperymentalne wrecz :D

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka


Ostatnio edytowano Wt, 24 mar 2020, 11:50 przez poxtazo, łącznie edytowano 1 raz

 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 24 mar 2020, 11:48 
Świeżak
Offline
Od: 05.12.2015
Posty: 17
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
No i pytanie skąd wiesz ze są do wymiany? W ASO w Katowicach przy przeglądzie po 4 latach-77 tys. było przejechane, powiedzieli mi że do wymiany, za komplet tylnej osi chcieli chyba 1,5 tys zł czy jakoś tak. Wiem jak jeżdżę i mam przód i tył od nowości z klockami po 6-7 mm więc się nie zgodziłem. Pojechalem do znajomego mechanika, który za głowę się złapał, że takie dobre hamulce chcieli wymieniać. Jest trochę wzerow, trochę nalotu rdzawego ale tak wg niego wyglądają normalne hamulce, więc sprawdź jeszcze czy na pewno są do wymiany.

Wysłane z mojego VIE-L09 przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 24 mar 2020, 12:20 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 16.04.2014
Posty: 718
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
poxtazo to czemu tyl sie szybciej konczy? Czekamy na naukowe wytlumaczenie :)

_________________
był:
- Rover 420 SDi,
- Focus mk2 2.0 TDCi.
- Mazda 6 Kombi 2.0 165KM e-loop (2014),
Jest:
- Mazda 6 Sedan 2.0 165KM e-loop (2017/18),
- Mazda CX-5 2.0 165KM 6MT (2020/21).
„Płynie się zawsze do źródeł, pod prąd, z prądem płyną śmiecie”.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 24 mar 2020, 12:31 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.12.2014
Posty: 1499
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Bo jest cos zjebane. Cala filozofia.

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 24 mar 2020, 12:39 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 16.04.2014
Posty: 718
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
poxtazo bez urazy ale takiej wlasnie odpowiedzi sie spodziewalem :)

_________________
był:
- Rover 420 SDi,
- Focus mk2 2.0 TDCi.
- Mazda 6 Kombi 2.0 165KM e-loop (2014),
Jest:
- Mazda 6 Sedan 2.0 165KM e-loop (2017/18),
- Mazda CX-5 2.0 165KM 6MT (2020/21).
„Płynie się zawsze do źródeł, pod prąd, z prądem płyną śmiecie”.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 24 mar 2020, 12:45 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1297
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
U mnie klocki na tyle wytrzymały jakieś 90 tys. km. Założyłem nowe na te same tarcze, bo wszystko wyglądało dobrze. Zrobioną miałem też akcję z wymianą obu zacisków.
Jeśli klocki z tyłu się ścierają tak szybko to ewidentnie wina zacisków. Miałem tak u siebie w poprzednim aucie. Na jeden zestaw klocków z przodu wymieniłem chyba ze trzy z tyłu. Były czyszczone zaciski, kupowane jakieś zestawy naprawcze. Aż w końcu ręczny zaczął się blokować, felgi gorące, drążek luźny. Z początku padło podejrzenie na stare linki, dobrze, że nie wymieniałem. Wystarczyło wymienić jeden z zacisków, nawet nie na nowy a na taki po porządnej regeneracji i problem zniknął.
Nie dodawajmy sobie jakiś dziwnych teorii do zjebanych rzeczy, akurat w tym przypadku muszę przyznać rację Poxtazo.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 24 mar 2020, 12:47 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.12.2014
Posty: 1499
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
A coo uwazasz ze korektor sily hamowania ktory dziala w parze z abs rozdziela wiekszosc sily hamowania na tyl? Na fizyke chodziles pewnie. To mysle ze wiesz co sie dzieje z masa samochodu przy hamowaniu, oraz jak zachowa sie ta masa w przypadku przekazania sily hamowania wiekszej na tyl samochodu. Jakis ewenement rozumiem u mazdy nastapil. A dlaczego zuzywa sie szybciej tyl? Prawdopodobnie dlatego ze prowadnice zardzewialy i sie zablokowaly lub sam tlok. 2 najczestrze przyczyny. Lub awaria mechanizmu hamulca postojowego.

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 24 mar 2020, 13:01 
Nałogowiec
Offline
Od: 30.06.2017
Posty: 1520
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
karwiny, wrzuć zdjęcie obydwu tarcz z tyłu, to będzie można coś powiedzieć.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 24 mar 2020, 13:45 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 16.04.2014
Posty: 718
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Mam dwie mazdy i w obu tylne tarcze maja wieksze zurzycie niz przednie. I nie uwazam, ze cos jest nie tak. Tarcze sie nie grzeja wiec to nie jest problem zaciskow czy zablokowanego tloczka. Jedna ma klasyczny reczny druga elektryczny i w obu tyl szybciej sie konczy. Jezdze normalnie plynnie. W przedlifcie na przod zalozyem twardsze klocki ale i tak tyl szybcie "idzie".
A na fizyke chodzile, na studiach tez :)

_________________
był:
- Rover 420 SDi,
- Focus mk2 2.0 TDCi.
- Mazda 6 Kombi 2.0 165KM e-loop (2014),
Jest:
- Mazda 6 Sedan 2.0 165KM e-loop (2017/18),
- Mazda CX-5 2.0 165KM 6MT (2020/21).
„Płynie się zawsze do źródeł, pod prąd, z prądem płyną śmiecie”.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 24 mar 2020, 13:52 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1019
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Mechanizm ręcznego zapieka się od czasów GG, więc nie licząc liftu GJ z elektronicznym hamulcem postojowym będzie to jakieś 13 lat i 2 kolejne generacje. To samo jest w 3 i CX5, gdzie zaciski są inne. Jak widać na powyższym ten problem miał dla Mazdy zerowy priorytet. Miał, bo może elektroniczny ręczny został poprawiony, albo jest za krótko na rynku żeby dawać objawy.


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2127 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48 ... 71  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.