Teraz jest So, 27 kwi 2024, 13:26

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2127 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 67, 68, 69, 70, 71
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pt, 2 lut 2024, 19:48 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.05.2018
Posty: 1031
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
To jest zalecenie o którym piszę się od lat, ale praktyka mówi co innego.

Rozróżnijmy też dwie rzeczy, smarowanie piast pod tarcze oraz smarowanie tarcz pod aluflegi.
Ja zostawiam film smarny na tym pierwszym połączeniu.

Nie smaruje się na pierwszy montaż tych elementów. Są pokryte lakierem. Piasta używana jest już wielokrotnie czyszczona.
Niestety pojawiają się nierówności, głównie właśnie na skutek korozji. Chodzi o pozostawienie cienkiego filmu a nie smarowanie jak to niektórzy robią.
Chodzi tu o zabezpieczenie przez użytkownikiem, który czasami używa pędzla do smarowania piasty na zasadzie im więcej tym lepiej.
Niektórzy smarują też śruby czy szpilki piast, co jest bez sensu.

Poza tym ludzie zapominają też że po niewielkim przebiegu od zdjęcia kół, ponownie sprawdzamy połączenie kluczem dynamometrycznym.


https://intercars.com.pl/pl/informacje/ciekawostki/tarcze-hamulcowe-smarowac-czy-nie-ekspert-radzi

_________________
M6 2.5L AT Machine Gray '18
O1 VRS 1.8T MT Corrida Red '03


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 2 lut 2024, 22:14 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2107
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
Zgadza się od lat. Ja od lat za radą Wójcika przed kilkudziesięciu już laty na suchych połączeniach piasta tarcza i tarcza felga jeżdżę w cywilnych i w torowych autach i bicia nie doświadczyłem w tym po grubo gorących w mokra płytę poślizgowa itp. czy rzekomo za małych mazdy.
To że trzeba oczyścić porządnie (za Twoją rekomendacja zacząłem syntetycznych szczotek używać - super btw vs druciane !) to inna sprawa. Dynamometr tez jasna sprawa. Ale dziele sie po prostu doświadczeniem i przekazuje wiedzę od ludzi zjadających żeby na hamulcach i na tej podstawie sugeruje na czysto i na sucho.
Śruby czy szpilki delikatnie też na sucho przeczyscic szczotka nie zaszkodzi i na sucho dokręcić.
Wygoda ściągającego zużyte tarcze nie ma znaczenia jak nie umie i wali młotem gdzie popadnie to należy takiego unikać. Albo robić samemu np psikajac jakims rost off wurtha itp przed ściąganiem tarczy jak faktycznie zapieczona.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 3 lut 2024, 19:44 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.05.2018
Posty: 1031
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Ja obstukuję bardzo delikatnie i używam też WD40 lub podobnego. Później i tak wszystko pryskam zmywaczem.

Ogólnie to już nauczyłem się, że cokolwiek bym nie robił przy podwoziu to zawsze najpierw preparat ułatwiający odkręcanie. Przy grubszych tematach nawet dzień wcześniej aplikuję.
Można odkręcić naprawdę upierdliwe połączenia i zaoszczędzić sobie sporo problemów. W przypadku starych aut i zardzewiałych łbów śrub, których nie chcemy obrobić, dobra też jest nafta.

_________________
M6 2.5L AT Machine Gray '18
O1 VRS 1.8T MT Corrida Red '03


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 4 lut 2024, 18:45 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2107
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
Zgadza się .
Ja uwielbiam Wurtha Rost Off BLACK :

https://eshop.wurth.pl/Kategorie-produk ... pl/PL/PLN/

Zostawia warstewkę zabezpieczającą na łbach, sterczących gwintach itp.

-- Dodano: 4 lutego 2024, o 18:45 --

EDIT w temacie smar piasta-tarcza, to oczywiście mniej wiarygodne źródło w porównaniu do oficialnego Ferodo czy EBC, ale mechanik raczej z przyzwoitych - trafiłem diś na program Pana Klimka "naprawy nie do naprawy" z 2022r odc 7.
Alfa 150 zaciski brembo 4ro tłoko, potężne 330mm tarcze i niewiadomego pochodzenia bicia.
Prowadzący mocno zganił smarowanie między piastą a tarczą (to musi wypłynąć odśrodkowo - tzn to mój skrót) po czym nierówno rozejśc się po tarczy powodując skokowe nierówne jej zużycie. Coś tam jeszcze o zatykaniu otworór w tarczy perforowanej mówił ale akurat myląc perforację z wentylacją..
Druga przyczyna - zapieczony klocek (w sumie wg mnie to akurat bardziej przyczyna) w zacisku nie mający swobody poruszania się i nie odskakujący.
Niemniej waracjąc do smarownia - tam się pojawia kilkastet st C, i dosć jednak szybkie obroty koła, no musi to wypływać na tarczę nie ma bata.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 6 lut 2024, 13:54 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.12.2013
Posty: 3037
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: wielkopolski
Klocki Bosch też dają radę bezproblemowo :)

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 19 lut 2024, 21:42 
Wstydliwy
Offline
Od: 13.01.2022
Posty: 4
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: opolski
Hej. Planuje wymienić tarcze i klocki 2016 2,5.
Tłoczki z przodu i z tyłu są wciskane czy wkręcane ?
Pozdrawiam


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 19 lut 2024, 21:45 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 28.09.2013
Posty: 94
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Z przodu zawsze wciskane. Tył jak ręczny na lince to wkręcane, jak ręczy elektryczny to wciskane.

Sent from my Nokia X30 5G using Tapatalk


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 19 lut 2024, 21:51 
Wstydliwy
Offline
Od: 13.01.2022
Posty: 4
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: opolski
Dziękuję :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 20 lut 2024, 09:31 
Świeżak
Offline
Od: 05.03.2017
Posty: 16
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Panowie, gdzie tanio i szybko można dostać klocki power Stop Z23 i Tarcze Power Friction DS do M6 2017r 2.5 AT ? Jakiej ceny takiego zestawu na przód się spodziewać ?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 18 mar 2024, 13:30 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 14.01.2020
Posty: 84
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Witam. Właśnie kurier dostarczył nowy komplet klocków PowerStop Z23. Kupowałem w amerykańskim sklepie Summit.
Ceny: przód: 46.99$
Tył: 30.99$
Przesyłka do UK: 54.20$ (FedEx) economy.
Zamówione 2 Marca, wysłane dopiero 13-go, bo nie mieli na stanie. Dzisiaj jest 18-ty, więc paczka szła 5 dni. Pozdrawiam!
Obrazek


Sent from my iPhone using Tapatalk


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 18 mar 2024, 20:33 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2107
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
China -> USA -> UK prawie okrążyły świat ;)


Jakie mają oznaczenia literek tej normy SAE J 866 ? GG ?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 18 mar 2024, 20:47 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 14.01.2020
Posty: 84
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
FG


Sent from my iPhone using Tapatalk


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 18 mar 2024, 21:25 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 12.06.2017
Posty: 1200
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Do jakich tarcz zamierzasz ww klocki założyć.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 18 mar 2024, 21:37 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 14.01.2020
Posty: 84
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Z przodu mam nawiercane Zimmermann Sport, a z tyłu zwykłe TWR. Jak się skończą to na tył dam również Zimmermanny. Klocki Z23 mam na przodzie już kilka lat i z tymi tarczami stanowią idealną parę. Hamowanie świetne, a felgi czyściutkie.


Sent from my iPhone using Tapatalk


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 18 mar 2024, 22:14 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 12.06.2017
Posty: 1200
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Skoro nabyłeś klocki to rozumiem, że te z przodu się zużyły - wcześniej niż tarcze?

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 18 mar 2024, 22:30 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 14.01.2020
Posty: 84
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Nie zużyły się jeszcze- kupiłem na zapas Tak mam A tak na serio to jeżeli w trakcie badania MOT (przeglądu) które robię wraz z serwisem w tutejszym ASO uznają że klocki do wymiany, to mi wlozą TWR, albo mi nie „podbiją” przeglądu za który i tak zapłacę, będę musiał zamawiać klocki, wracać z powrotem na przegląd i jeszcze raz płacić za wymianę i MOT. A tak w razie co mam w bagażniku gotowe do montażu.


Sent from my iPhone using Tapatalk


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 19 mar 2024, 11:25 
Nałogowiec
Offline
Od: 30.06.2017
Posty: 1527
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
dropt07, klocki przeważnie się wcześniej zużywają niż tarcze...
Greg78, zawsze zweryfikuj sam to co mówi ASO. Mi chcieli klocki wymieniać przy połowie grubości... Przejeździłem jeszcze cały następny rok a i tak nie były jeszcze zużyte...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 19 mar 2024, 11:36 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1040
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Greg78 Wystarczy zdjąć koło i popatrzeć przez szczelinę w zacisku jak wyglądają klocki. Żaden serwis nie może oblać przeglądu gdy powierzchnia ścierna ma więcej niż 3mm. Co najwyżej da advisory. Ba, legalny limit to 1.5mm i od tej grubości klocka auto oblewa od strzała.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 19 mar 2024, 11:51 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 14.01.2020
Posty: 84
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Macie rację Panowie- będę weryfikował. Tak czy inaczej klocki już mam w razie czego. Bardzo się do nich przyzwyczaiłem. Trwałe, ciche, świetnie hamują i co dla mnie bardzo ważne, praktycznie zero pylenia.


Sent from my iPhone using Tapatalk


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 19 mar 2024, 11:58 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1040
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Co do klocków to się zgadzam, natomiast dla mnie Zimmermann to szmelc. Pokrzywiłem tego dziesiątki kg. Ostatnio musiałem zmienić komplet tarcz razem z klockami, bo 1 zestaw klocków TRW zeżarł tarcze poniżej limitu - Mazda 2 w tym przypadku.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 19 mar 2024, 12:14 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 14.01.2020
Posty: 84
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Też miałem obiekcje co do tych tarcz Zimmermana, bo przed kupnem naczytałem się różnych opinii: jedni chwalili, ale sporo osób podobnie jak Ty miała złe doświadczenia. Uparłem się na tarcze nawiercane i je kupiłem. Ja akurat jestem zadowolony. Może być tak że te tarcze to loteria, albo jakiś wypust był wadliwy, może słaba kontrola jakości, cholera wie… Do tej pory mialem/ mam tylko jeden komplet…


Sent from my iPhone using Tapatalk


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 19 mar 2024, 15:06 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 12.06.2017
Posty: 1200
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
19 marca 2024, o 11:25 Luke napisał(a):
dropt07, klocki przeważnie się wcześniej zużywają niż tarcze…

Przeważnie tak, z tym że tutaj mówimy o klockach ceramicznych i zwykłych tarczach. Stąd moje pytanie. Ale Greg78 „problem” wyjaśnił.
Dla mnie dobrze dobrany komplet (tarcz+klocki) to taki co jego elementy zużywają się jednocześnie. A przy tym skutecznie hamują, bez pisków itp. Dla każdego to będzie trochę inny zestaw. Wszystko zależy od stylu jazdy.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 19 mar 2024, 19:08 
Wstydliwy
Offline
Od: 27.07.2022
Posty: 11
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Cześć,

śledzę ten temat od jakiegoś czasu i nadszedł czas na wymianę klocków i tarcz w mojej Mazdzie. (2018 rok, 2.0)
Co myślicie o zestawie na tył i przód tarcze ATE + klocki ATE ceramiczne? Z tego co wyczytałem to nie ma sensu się pchać w oryginały Mazdy. Mazdę mam już po gwarancji, choć chciałbym aby wymienili mi w ASO (nie wiem czy mogę dostarczyć swoje części).


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 19 mar 2024, 23:52 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2107
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
darrecki napisał(a):
Co do klocków to się zgadzam, natomiast dla mnie Zimmermann to szmelc. Pokrzywiłem tego dziesiątki kg. Ostatnio musiałem zmienić komplet tarcz razem z klockami, bo 1 zestaw klocków TRW zeżarł tarcze poniżej limitu - Mazda 2 w tym przypadku.


W sumie ciekawe czy tarcze też występują podrabiane jak oleje na rynku? Widząc filmiki jak w Pakistanie itp się produkuje tarcze i klocki w sumie możliwe .
Ja tam kilka kpl zimmerman w kilku autach przejechałem i bez zastrzeżeń. Tylko kupowałem u udzielającego się tu kiedyś dystrybutora. Plus gratis poza niebiciem, to ta powłoka coat costam faktycznie działająca na niepracujących powierzchniach tarczy.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 20 mar 2024, 07:38 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2531
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Ja mam juz z 2 lata tarcze nawiercne zimmermann i klocki powerstop ceramiczne, pięknie to hamuje <spoko>

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 20 mar 2024, 09:55 
Nałogowiec
Offline
Od: 30.06.2017
Posty: 1527
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Może w GH to lepiej działa. Ja musiałem Zimmermany zwrócić, pokrzywiły się po 8 miesiącach, bez konkretnej przyczyny - nie było żadnej kałuży, żadnego ostrego hamowania...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 20 mar 2024, 11:16 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1040
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
19 marca 2024, o 22:52 Andrzejsr napisał(a):
W sumie ciekawe czy tarcze też występują podrabiane jak oleje na rynku? Widząc filmiki jak w Pakistanie itp się produkuje tarcze i klocki w sumie możliwe .


Kupuje tylko w dużych sieciówkach, Autodoc, eurocarparts albo GSF w UK. W PL 1x w InterCars.

Jak dlamnie debeściaki to były Power Friction DS


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2127 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 67, 68, 69, 70, 71

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.