Teraz jest Pt, 19 kwi 2024, 00:39

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2127 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23 ... 71  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Śr, 12 lip 2017, 07:38 
Stały bywalec
Offline
Od: 25.06.2015
Posty: 580
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
Rkarcz - no właśnie może będzie ok albo nie i tak co 10kkm. Nie dawno był zakładany cały komplet. Strasznie mnie wkurza takie olewatorskie podejście Mazdy do głównego systemu bezpieczeństwa jakim są hamulce. Jest wada konstrukcyjna i powinno to być usunięte przez producenta. Podjadę do ASO zobaczymy co powiedzą. Klocki to zawsze sam w autach sobie wymieniłem. Jest jakaś specjalna procedura w M6 czy nie?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 12 lip 2017, 07:42 
Offline
Z przodu nie ma. Uważaj na osłonę tłoczków. I wyczyść prowadzenie klocków w jarzmie.


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 12 lip 2017, 07:48 
Stały bywalec
Offline
Od: 25.06.2015
Posty: 580
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
I elektronicznie też nic nie trzeba ustawiać?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 12 lip 2017, 07:51 
Offline
Nic. Tylko jak masz z tyłu EPB to konieczna jest procedurami cofnięcia elektrycznego "tłoczka" i ponownego wysunięcia.


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 12 lip 2017, 09:45 
Stały bywalec
Offline
Od: 25.06.2015
Posty: 580
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
Ok dzięki.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 19 lip 2017, 09:20 
Adept
Offline
Od: 21.03.2014
Posty: 119
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: kujawsko-pomorski
W przypływie fantazji kupiłem tarcze Power Friction i klocki Yellow Stuff zobaczymy po wymianie czy to działa, te blachy osłonowe w przed lifcie da się odgiąć nieco ? próbował ktoś już ?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 30 lip 2017, 21:45 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.12.2013
Posty: 3036
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: wielkopolski
Przejechałem już trochę,ze 3 tys.km na klockach nie mazdowych tylko innych,pisałem wyżej i twierdzę,że są o niebo lepsze :D .
Po prostu hamują.Teraz mam czucie i panuję nad tym co robię,w zależności od tego jak mocno nacisnę na hamulec tak jest. Na oryginałach zawsze było byle jak,twardo a jednocześnie jak z gumy,nie wiadomo jak cisnąć a one i tak po swojemu a poza tym mało efektywnie :sad: .
Nowe hamują,nic nie drży,nic się nie przegrzewa,jedynie to,że pylą :) .
Bo mazdowe wcale(zawsze sucho,zawsze czysto,niekoniecznie bezpiecznie)
Polecam zmianę mazdowych na cokolwiek innego a na pewno będzie lepiej.
Ja zamontowałem najtańsze - Ashika(gdyby było źle zawsze można wyrzucić) ale są dużo lepsze od oryginalnych :D .Żałuję tylko,że tak późno i kulałem się ponad 90 tys.km na oryginalnych zaliczając w międzyczasie wymianę tarcz <pucu>

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 30 lip 2017, 23:50 
Nałogowiec
Offline
Od: 10.07.2016
Posty: 1679
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Ten temat niestety chyba powinien być rozdzielony. Z tego co tu wyczytałem są 2 generacje tarcz/klocków - tradycyjne i elektro coś tam czary mary. Pierwsze można kupić w normalnej cenie (poniżej 150 wypas klocki na przód, za komplet), drugie - badziew z ASO. Wyznacznikiem chyba jest FL1. Po face liftingu ;) coś zmienili w hamulcach, dalej są tragiczne ale ASO może zarobić więcej.

_________________
Obrazek
A na co dzień dłubię tutaj http://www.wedrowiec.net


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 31 lip 2017, 05:13 
Offline
To dotyczy tylko klocków na tył.


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 31 lip 2017, 06:51 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.12.2013
Posty: 3036
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: wielkopolski
FL ma elektromechaniczny hamulec ręczny i pewnie inne klocki.
Ja pisałem ogólnie o klockach,wymieniłem i przód i tył. :)

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 31 lip 2017, 06:58 
Nałogowiec
Offline
Od: 10.07.2016
Posty: 1679
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
rkarcz napisał(a):
To dotyczy tylko klocków na tył.
czyli tych wymienianych sporadycznie / 2-3 razy rzadziej niż przód? Specem nie jestem, siedzę na forum od roku i odniosłem wrażenie że niestety czeka mnie spory wydatek z powodu "magicznych" zastosowań w M6. Czyli pierwsza wymiana która mnie czeka za ~rok (~40K przebiegu) mogę sobie na przód kupić zwykłe TRW czy coś w tym stylu za mniej niż dwie stówy?

_________________
Obrazek
A na co dzień dłubię tutaj http://www.wedrowiec.net


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 31 lip 2017, 07:17 
Offline
Tak. Jak dobrze ci ktoś zmieni i wyczyści jarzma to starczają na dość długo. Na razie namierzam czy są do kupienia poza ASO. Nie wiem czy to co mają w katalogu to do wersji 2014, czy 2015.


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 31 lip 2017, 08:16 
Stały bywalec
Offline
Od: 25.06.2015
Posty: 580
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
Ja za dwa dni znowu jadę do ASO w sprawie bicia tarcz. Ciekawe czy mogą mi wymienić na klocki Ashika jakby co? Koliber1960 - fajnie, że u Ciebie te klocki sprawdzają się. Tylko, że przy takim spalaniu może tylko są ok. Bo jak się jeździ właśnie tak delikatnie i do 120km/h to się może sprawdzają. Ciekawe jakby było przy takiej jeździe w większości autostradowej?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 31 lip 2017, 08:38 
Offline
To jest jakość paździerza Delphi - u mnie po 9 kkm było 1 mm klocka.. :) I tak niski poziom płynu hamulcowego że wyłączyło wszystkie systemy - SBS, SCBS, MRCC. Także można się zdziwić będąc 400 km od domu.


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 31 lip 2017, 10:45 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.12.2013
Posty: 3036
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: wielkopolski
Nie narzekam :)
a poruszam się nie tylko po zwykłych krajówkach ale i A1 i A2 więc jestem pewien,że hamują lepiej niż oryginalne mimo,że to zwykła Ashika :)
wolę aby się bardziej ścierały,pyliły ale hamowały i były pewniejsze,najwyżej częściej będzie się zmieniało :)

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 31 lip 2017, 22:11 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 04.04.2013
Posty: 1935
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
koliber1960No i racja ,a poziom płynu hamulcowego , to się sprawdza rkarcz :lol: Szczególnie jak się jeździ tak ostro ;)
Ja również wolałbym klocki hamujące i zużywające się niż wieczne z wiecznym problemem :P ;)
Pozdro

_________________
pozdrawiam, Mirek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 26 sie 2017, 17:50 
Adept
Offline
Od: 21.03.2014
Posty: 119
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: kujawsko-pomorski
Po 5000 km mogę stwierdzić że tarcze Power Friction i Yellow Stuff działają jak trzeba, znaczna poprawa wyczucia hamowania, nic się nie przegrzało, nie myślę już o hamulcach po prostu hamuję :wink:
Z wad - klocki Yellow Stuff są raczej agresywne w stosunku do tarcz i zużywają się szybciutko jak ostrzegał rkacz
Generalnie jezdem zadowolony ale mam wrażenie że tarcze nacinane by wystarczyły, mam drilled sloted.
Na testy czekają super duper klocki z ceramiką Z coś tam


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 26 sie 2017, 19:03 
Offline
meches napisał(a):
Na testy czekają super duper klocki z ceramiką Z coś tam


Coś więcej na ten temat ? :)


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: N, 27 sie 2017, 09:55 
Adept
Offline
Od: 21.03.2014
Posty: 119
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: kujawsko-pomorski
Klocki PowerStop Z23
Podobny współczynnik tarcia do Yellow lecz ponoć mniej pylą.
Zobaczymy :idea:
Tarcze Power Friction wydają się godne polecenia na pierwszy rzut oka.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 30 sie 2017, 22:28 
Wstydliwy
Offline
Od: 18.07.2017
Posty: 7
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Szanowni forumowicze,

mam pytanie odnośnie klocków na tył mojej Mazdy 6 rok 2016 2.5 PB (GJ).

Ostatnio będąc w serwisie powiedziano mi, że ich nie wymienią bo są nie pasujące (niby od starszego modelu).

Weryfikowałem na stronie intercarsu i z tego co widzę po wpisaniu parametrów klocki na pierwszy rzut oka wyglądają tak samo.

Chodzi mi czy klocki
EBC DP42171R YELLOWSTUFF
https://www.amazon.com/EBC-Brakes-DP42171R-Yellowstuff-Street/dp/B00YAZC9RI/ref=au_as_r?_encoding=UTF8&Make=Mazda%7C80&Model=6%7C1114&Year=2016%7C2016&ie=UTF8&n=15684181&newVehicle=1&s=automotive&vehicleId=1&vehicleType=automotive

pasują do mojej Mazdy ?

bo już sam nie wiem, serwis mówi, że nie pasują, a wszystko wskazuje, że powinny pasować.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 31 sie 2017, 12:16 
Offline
Nie pasują. Masz zacisk z elektrycznym ręcznym i pozostają ci tylko klocki z ASO. Niby są produkcji TRW ale nie udało mi się ich namierzyć poza ASO. Pamiętaj aby dobrze wyczyścili ci jarzma. Bez tego skończą ci się dużo wcześniej niż powinny.


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 1 wrz 2017, 09:13 
Wstydliwy
Offline
Od: 18.07.2017
Posty: 7
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Dziękuję za informację, widzę, że delikatnie jest dezinformacje wśród producentów klocków innych niż oryginalne.

Co jeszcze najlepsze jak wchodzą na stronę katalogu intercarsu to też pokazuje te same klocki:

https://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/3315221733350-GDB3583-O58508-klocek-hamulcowy-kpl.html


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 1 wrz 2017, 09:15 
Offline
Nie wiedzą że jest zmiana. Jak zmieniałem pierwszy raz to żadne ASO w Wwie nie wiedziało i nie miało tych klocków.


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: N, 3 wrz 2017, 06:57 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.12.2013
Posty: 3036
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: wielkopolski
Na klockach Ashika też przejechałem ok.5000km.
Nie oglądam się na hamulce,nic się nie przegrzewa,nic nie drży,hamują lepiej niż oryginalne,bardziej się zużywają i pylą,mam lepsze czucie a to przecież zwykła Ashika. :)

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 3 wrz 2017, 14:35 
Offline
Nie obraź się ale bądź szczery do końca - nie jeździsz po autostradach i innych "eS-kach" z prędkościami mniej lub bardziej tam dozwolonymi...Raczej się toczysz niż jeździsz (patrząc na Twoje spalanie). Przypuszczam, że kilka ostrych dohamowań pod rząd i Ashiki byłyby wspomnieniem...


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: N, 3 wrz 2017, 21:22 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.12.2013
Posty: 3036
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: wielkopolski
Matarez nie obraź się będę szczery do bólu,wyobraź sobie,że jeżdżę też po autostradach i s-kach ale nie jeżdżę jak wariat starując i hamując co chwilę,oszołomów pełno na drogach,którzy nie mają za grosz wyczucia i niestety muszą hamować na wariackich papierach.Możesz nazywać to toczeniem się ale jazda nie polega na zdzieraniu klocków hamulcowych.Ponieważ zrobiłem już ponad 100 tys.km. swoją Mazdą 6 mogę i mam prawo porównywać klocki obecne do tych poprzednich gdyż nie zmiełem stylu jazdy i twierdzę,że na oryginalnych było bicie przy hamowaniu jak się trochę podgrzały,na tyle,że ASO wymieniło na nowe przy 40 tys.km., na obecnych nie ma bicia i mam lepsze czucie.
Przy okazji ma to wpływ na spalanie co mnie bardzo cieszy a niektórych boli :wink: :)

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 3 wrz 2017, 21:31 
Offline
Nie mówię tutaj o szaleńczej jeździe ale o szybkiej jeździe- to różnica. Owszem nie przewidzisz wszystkiego i trzeba myśleć za niektórych użytkowników dróg i mieć czym hamować jak jeden pajac z drugim nie patrząc w lusterka wyjeżdża na lewy pas i "jedzie" 100 km/h. Ale to nie wątek na takie dywagacje więc koniec OT.

Wysłane z mojego SM-J710F przy użyciu Tapatalka


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: N, 3 wrz 2017, 22:35 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.12.2013
Posty: 3036
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: wielkopolski
Żaden OT gdyż sposób w jaki się jeździ ma ogromny wpływ na zużywające się tarcze i klocki.
Moje uważam na pewno sprawują się lepiej niż oryginalne mazdowskie ,tyle,że pylą,bo tamte wcale.
Jeżeli się zedrą zmienię na nowe,najwyżej częściej.
Nie chciałbym być niegrzeczny ale po autostradach,czy też drogach szybkiego ruchu nawet ja nie ,,jeżdżę" 100 km/godz tylko szybciej,zdziwiłbyś się, a z lewego pasa korzystam kiedy trzeba. Wszystko sprowadziłbym do przewidywania sytuacji drogowych nie tylko na szybkich drogach ale i zwykłych krajówkach oraz w miastach gdzie też nie trzeba gnać od świateł do świateł i zdzierać klocki i przegrzewać tarcze.
ASO zmieniając bijące tarcze nawet się nie zająknęło tylko po prostu była szybka decyzja,że są do dupy.
Klocki Mazdy też są do dupy twarde,niezdzieralne,nieodprowadzające ciepła,niewspółpracujące z tarczami.
Stąd te problemy z którymi właściwie wszyscy użytkownicy się zetknęli.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 3 wrz 2017, 22:49 
Stały bywalec
Offline
Od: 25.06.2015
Posty: 580
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
Koliber1960 - w ramach gwarancji założyli ci klocki Ashika?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 4 wrz 2017, 09:12 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 28.07.2013
Posty: 1952
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: zagranica
Ja na razie zestaw ATE i Hella Pagid sobie chwalę. Muszę trzymać się, by nie zjechać w fotela przy hamowaniu. Oczywiście taka parabola, bo to nie jakieś mega doznania, ale w stosunku do mazdowkich jest jakaś poprawa. Kilka mocnych wymuszonych po dotarciu hamowań i nic się nie dzieje.

_________________
Samochodami się albo jeździ albo się je kocha, fajnie jak jest jedno i drugie


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2127 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23 ... 71  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.