Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 14:51

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2127 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41 ... 71  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: N, 28 kwi 2019, 14:50 
Wtajemniczony
Offline
Od: 11.04.2018
Posty: 204
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
darrecki na tył tylko, chce Ci sie bawić w sciąganie ze stanów i płacenie cła za power stopy?
Jestem w stanie uwierzyć że ta mini tarcza z tyłu tez się potrafi zwichrować, bo ostatnio jak dotknąłem obu z tyłu to były tak gorące jak z przodu. W żadnym wozie tak nie miałem.
Ale uważam że jak wrzucisz to na tył to Ci w zupełności starczy:
https://www.ebay.co.uk/itm/EBC-Rear-Bra ... 3104194837


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 28 kwi 2019, 22:50 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1019
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Klocki powerstop ze wszystkimi opłatami 52 funty z amazonu, tarcze (jakieś pagid) 42 za komplet z ECP, także taniej niż EBC. Pewnie klocki są porównywalne, a tarcze to jeden grzyb. Tyle, że do powerstopów będzie komplet blaszek - niestety było żadnych z zaciskami, obecne nie pasują


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 29 kwi 2019, 07:53 
Bywalec
Offline
Od: 17.05.2015
Posty: 301
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: wielkopolski
Nie wiem czy ktoś już o tym wspominał ale Mazda trochę zakombinowała z tarczami do CX-5 a więc i do GJ. Powstały tarcze które mają dodatkową wentylację. Cudów to pewnie nie zdziała ale myślę, że w niektórych przypadkach może pomóc. Na razie tylko Zimmermann je produkuje, w wersji Standard i Sport.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 29 kwi 2019, 07:58 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.12.2014
Posty: 1499
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Ja rozmawial3m ostatnio z centrala i nie maja niby dostepnych tych tarcz Zimmermany

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 29 kwi 2019, 08:11 
Bywalec
Offline
Od: 17.05.2015
Posty: 301
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: wielkopolski
Z centralą czego ?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 29 kwi 2019, 08:12 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.12.2014
Posty: 1499
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Przedstawicielem Zimmermann

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 29 kwi 2019, 08:13 
Bywalec
Offline
Od: 17.05.2015
Posty: 301
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: wielkopolski
Hmm czyli z naszą firmą ? Tarcze mamy na magazynie więc musiała zajść pomyłka :) Albo nie tu się dodzwoniłeś :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 29 kwi 2019, 08:17 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.12.2014
Posty: 1499
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
https://lewian.pl ??

Przyszly te z dzwonem bez wentylacji. W dodatku chcialem zauwazyc ze wkladane sa do kartonow jakby 2 tarcze prawe, w przypadku tarcz wierconych;) bo kierunek otworow jest odwrotny do kierunku obrotu piasty ;) Co jeat bublem ;) to tak na przyszlosc. Mozna producentowi zwrocic uwage na to.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 29 kwi 2019, 08:18 
Bywalec
Offline
Od: 17.05.2015
Posty: 301
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: wielkopolski
No to widocznie musiałeś się z kimś nie dogadać :) Bo są dostępne od jakichś 3 tygodni. Mazda 6 nie ma tarcz kierunkowych więc to nie bubel :) Obie tarcze są jednakowe.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 29 kwi 2019, 08:19 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.12.2014
Posty: 1499
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Nie no ja z 3 miesiace temu bralem albo 2.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 29 kwi 2019, 08:20 
Bywalec
Offline
Od: 17.05.2015
Posty: 301
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: wielkopolski
Aaa no to wszystko jasne :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 29 kwi 2019, 08:34 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.12.2014
Posty: 1499
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
A tarcze nie sa jednakowe tzn. jak otworzysz karton to sa ;) a problem jest taki . Na zdjeciu tarcza idaca na prawa piaste. I druga jest dokladnie taka sama. Wiec jak zalozysz ja na lewa , to masz nawierty odwrotnie sie ukladaja. W kierunku odwrotnym do obrotu piasty. To jest bubel producenta ;) powinny krecic sie tak jak prawa. Czyli zgodnienze wskazowkami zegara ( chodzi mi o ksztalt nawiercen. Od gory ida w dol jakby patrzac w kierunku przodu auta) w z drugiej strony jest odwrotnie. Jak wroce do domu wrzuce zdjecie. Bo nie wiem czy lapiesz o co mi chodzi;)Obrazek

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 29 kwi 2019, 08:36 
Bywalec
Offline
Od: 17.05.2015
Posty: 301
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: wielkopolski
Wiem o czym piszesz i potwierdzam, że to nie bubel producenta. To auto nie ma tarcz kierunkowych, producent nie może zrobić według "widzimisię" bo tarcze nie otrzymałyby homologacji. Możesz kupić polskie czy chińskie bez homologacji wtedy na życzenie nawet we wzór kwiatka Ci powiercą ;)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 29 kwi 2019, 09:00 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.12.2014
Posty: 1499
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
A jak na moje to nie zadna homologacja. Tylko redukcja kosztow produkcji. Z jednej tasmy wyjezdzaja wszystie tarcze. Nie trzeba przestawiac maszyny, ani uruchamiac drugiej lini produkcyjnej. Wszystko z jednego miotu ;)

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 29 kwi 2019, 09:36 
Bywalec
Offline
Od: 17.05.2015
Posty: 301
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: wielkopolski
Nie masz racji. Tarcze, które są kierunkowe w oryginale są takie również w wersji wierconej. kierunek wiercenia jest uzależniony od kierunku wentylacji wewnętrznej, nie mogą przecież przewiercić przez żebro bo to osłabiło by konstrukcję tarczy.
Wystarczy trochę popatrzeć na tarcze różnych producentów, tych z homologacją i tych bez ;)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 29 kwi 2019, 12:35 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1019
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Mazda nie oferuje żadnych innych tarcz jak gładkie. To w jaki sposób może dawać homologacje (o to jeszcze jakieś dziwne) na takowe? I skoro kategorycznie nie można pomylić stron z przodu w przypadku tarcz nawiercanych czy też nacinanych, to jak można z tyłu dawać "inną" na tylko 1 stronie? To jest bez sensu z logicznego punktu widzenia. To nawet na przeglądzie może mi diagnosta powiedzieć "panie, masz pan z tyłu prawą tarczę na lewej stronie. Oblałeś"

29 kwietnia 2019, o 06:53 Adam1003 napisał(a):
Nie wiem czy ktoś już o tym wspominał ale Mazda trochę zakombinowała z tarczami do CX-5 a więc i do GJ. Powstały tarcze które mają dodatkową wentylację.


Z przodu tarcze są zamienne, z tyłu nie. CX5 ma zdaje się ponad 300mm, 6 ledwo 278.
Moge prosić o namiary na wersję standard tych tarcz do GJ z pierwszego wypustu? Albo jakiś nr. katalogowy.
Rozumiem, że będą gładkie?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 29 kwi 2019, 12:36 
Bywalec
Offline
Od: 17.05.2015
Posty: 301
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: wielkopolski
A od kiedy to Mazda daje homologację ? :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 29 kwi 2019, 12:39 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1019
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
To co za instytucja daje homologację na takie dziwne twory? Pewnie Parlament EU, oni są do tego zdolni <hahaha>


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 29 kwi 2019, 12:51 
Bywalec
Offline
Od: 17.05.2015
Posty: 301
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: wielkopolski
Dziwne twory ? Co masz na myśli ? Auto, tarcze czy co ?

Za kwestię homologacji i innych tego typu ustrojstw odpowiada przede wszystkim ABE i TUV ;)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 29 kwi 2019, 12:54 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1019
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
29 kwietnia 2019, o 11:51 Adam1003 napisał(a):
Dziwne twory ?


Mam na myśli 2 prawe tarcze na lewą i prawą stronę. Ale już przestaję, proszę tylko podaj nr. katalogowy do tej wentylowanej, gładkiej tarczy dla GJ z roczników 12-15 i mnie nie ma :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 29 kwi 2019, 12:57 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Hehe, jałowa dyskusja, wychodzi na to że jedna tarcza, obracając się, chłodzi łożysko/przegub, a druga skutecznie je ogrzewa chłodząc się podczas hamowania=oddawania ciepła...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 29 kwi 2019, 13:00 
Bywalec
Offline
Od: 17.05.2015
Posty: 301
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: wielkopolski
Tak niestety to producenci aut robią, mało które auta mają tarcze kierunkowe, Mazdy nie kojarzę żadnej.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 29 kwi 2019, 13:45 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 17.12.2012
Posty: 2361
Rok produkcji: 2019
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: śląski
Millerek no coś ty..

Przecież kanały są proste i powietrze zawsze idzie od wewnątrz na zewnątrz zgodnie z działaniem siły odśrodkowej... Co wy tu wymyślacie ?

Nawiercane mają po jednym otworze na kanał, jeden kij w która stronę się kręcą...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 29 kwi 2019, 15:12 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2104
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
No właśnie, ja też nie wiem o co chodzi z kierunkami, bo raczej (*przypuszczenie ale może ktoś potwierdzi) tarcze o których mowa mają kanały wentylacyjne jak te środkowe lub najdalsze na poniższym rysunku, nie jak te pierwsze gdzie może faktycznie powina być P i L strona.
Układ dziurek jest bez znaczenia, znaczenie ma układ "przegród" między zewn i wen częścią tarczy.
(już abstrahując od sensu dziurkowania w ogóle)

Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 29 kwi 2019, 16:25 
Bywalec
Offline
Od: 17.05.2015
Posty: 301
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: wielkopolski
Niektórzy mylnie doszukują się w wierceniu efektu wiatraka a to po prostu ma odprowadzać gazy i pyły do wewnątrz tarczy zapobiegając tym fadingowi. Pretensje do producenta auta należy mieć, że nie zrobił tarcz kierunkowych gdzie układ wentylacji wewnętrznej zapewniałby lepsze oddawanie ciepła.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 29 kwi 2019, 17:35 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1019
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Odpowiedzi na pytanie odnośnie numeru katalogowego nie otrzymałem, sprawdziłem więc sam. No i w katalogu na oficjalnej niemieckiej stronie zimermanna nie ma nic nowego w kwestii tarcz to tyłu w 6 jak i CX5. Są jedynie standardowe pełne, w przypadku 6 jest to 370.3052.20. Także nie wiem gdzie są te tarcze, jak na stronie producenta ich nie ma...

A co do certyfikacji, to zapewne taki BBK Brembo za grubą kasę też nie ma homologacji, bo mazda nie przewiduje nic większego, z pływającymi tarczami i 4 tłokami. No i skoro nie certyfikuje producent tylko ktoś inny, to dlaczego nie może dać certyfikatu produktowi który pasuje, a jest lepszy względem oryginału?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 29 kwi 2019, 17:39 
Bywalec
Offline
Od: 17.05.2015
Posty: 301
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: wielkopolski
O tyle nie było mowy, rozmawialiśmy o przednich tarczach ;)

Chodzi o to, że by produkt otrzymał homologacje musi być zgodny z oryginałem i spełniać wskazane normy ;) w PL nikt na to nie patrzy ale np w Niemczech jak będziesz miał w aucie tarcze no name bez homologacji i nawet ktoś najedzie Ci na tył to i tak będzie Twoja wina ;)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 30 kwi 2019, 23:22 
Świeżak
Offline
Od: 08.10.2015
Posty: 25
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
5 kwietnia 2019, o 22:39 krabu napisał(a):
Pytanie z innej beczki, samochód mam w trakcie przedłużonej gwarancji. Muszę wymienić klocki z przodu bo już prawie ich nie ma, mogę zrobić to poza ASO i zachować gwarancje? Zadzwoniłem do ASO i Pani stwierdziła ze muszę w ASO ... co myślicie ??


Zgodnie z dyrektywą UE dot. wymiany części eksploatacyjnych w samochodach sprzedawanych na terenie UE (nie importowanych samodzielnie) przez autoryzowanych przedstawicieli firm produkujących samochody na terenie UE i poza UE, NIE MUSISZ wykonywać czynności /wymian eksploatacyjnych (czyli części zużytych) w autoryzowanych serwisach z prawem zachowania gwarancji producenta/dystrybutora/sprzedawcy.

W skrócie, samodzielna wymiana żarówki/wycieraczek, oleju, filtrów oleju i paliwa, powietrza, kabinowych, klocków i tarcz hamulcowych (na zgodne ze specyfikacją producenta) nie powoduje utraty gwarancji. Co więcej, instrukcje obsługi pojazdów powinny zawierać dokładne opisy czynności związanych z wymianą ww. podzespołów. W przypadku, gdy nie zawierają (a Mazda nie zawiera), należy zwrócić się pisemnie do przedstawiciela celem uzyskania ww. dokumentacji (wystarczy email). W przypadku odmowy -> UOKiK.

Przy okazji:

Wymieniłem fabryczne tylne klocki i przetoczyłem fabryczne tylne tarcze po 86 000 km :) Skorzystałem z procedury opisanej kilka stron wcześniej w tym wątku " ... procedura do cofnięcia/regulacji tłoczków (...) zamieszczona pod tym linkiem PROCEDURAi ... zadziałało :) Tak więc dla przypomnienia:

Hamulec elektryczny do wymiany klocków/tarcz/itp. to:
0) Wyłączenie silnika ;-)
1) Załączenie zasilania systemów elektrycznych (lampki na desce ON)
2) Wciśnięcie pedała gazu w podłogę (trzymać wciśnięty)
3) Podniesienie hamulca do góry (trzymać podniesiony)
4) Wyłączenie zasilania (lampki na desce OFF)
5) Załączenie zasilania systemów elektrycznych (lampki na desce ON)
Słychać jak się szczęki cofają ...
Punkty należy wykonać w 5 sek.

Dioda na hamulcu miga bursztynowo przy próbie użycia.

Wymieć klocki/tarcze i co tam kto lubi a następnie:
0) Silnik OFF ;-)
1) Załączenie zasilania systemów elektrycznych (lampki na desce ON)
2) Wciśnięcie pedała gazu w podłogę (trzymać wciśnięty)
3) Wciśnięcie hamulca ręcznego w dół (trzymać naciśniety)
4) Wyłączenie zasilania (lampki na desce OFF)
5) Załączenie zasilania systemów elektrycznych (lampki na desce ON)
Punkty należy wykonać w 5 sek.

Słychać jak szczęki ciut krócej wracają na miejsce.
Dotrzeć klocki do tarcz zgodnie z instrukcją producenta.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 6 cze 2019, 08:13 
Stały bywalec
Offline
Od: 25.06.2015
Posty: 580
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
Panowie mam pytanie. Kupiłem klocki hamulcowe Ashika, tył i przód. Przód pasuje tył nie. Domyślam się, że nie pasują bo mam hamulec elektryczny. Kupiłem w iparts, więc dzwonię, że nie pasują. Po chwili podając im nr ze starych TRW, konsultant mówi, że zamienników jeszcze nie ma. Czy to może być prawda? Czy tylko przez mazdę muszę kupić?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 6 cze 2019, 08:34 
Bywalec
Offline
Od: 17.05.2015
Posty: 301
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: wielkopolski
Nie jest to prawda ;)


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2127 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41 ... 71  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.