Teraz jest Pt, 29 mar 2024, 07:28

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2127 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24 ... 71  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pn, 4 wrz 2017, 23:01 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.12.2013
Posty: 3035
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: wielkopolski
Ashika we własnym zakresie,
pomyślałem,tanie,bedą kiepskie to wyrzucę a tu niespodzianka ,lepsze niż oryginały :)

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 6 wrz 2017, 12:56 
Stały bywalec
Offline
Od: 25.06.2015
Posty: 580
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
Ok dzięki.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 14 wrz 2017, 10:50 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 06.08.2016
Posty: 102
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyMotion
Region: śląski
Tak sobie myślę, że przyda się dla potomnych

www.powerbrakes.pl/pl/motoblog/9_Tarcze ... blemy.html


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 16 wrz 2017, 19:11 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 04.04.2013
Posty: 1935
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
bla bla bla <- artykuł

_________________
pozdrawiam, Mirek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 29 wrz 2017, 10:11 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 31.08.2013
Posty: 1654
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: zagranica
ja naraze zrobile "format" hamulcow. Nagrzalm je, potem dostali 3x hamowanie z okolo 140-150 do 50 i moze 3x z okolo 100 do 20. Przy pierwszym amowaniu mocne bicie w okolicy 12okm/g. na drugie hamowaniu juz bylo lepiej a na 3 nie ok, ale tylko delikatne. Od tej pory niebylem nigzie poza miasto ale z predkosci kolo 80 km/h jest tam poprawa. Jutro by mial isc poza miasto a nie pusty, to zobacze. Jeden chlopak movi, ze tak zrobil i od tej pory( przes lato 2017 :) ) niema problemu .Sam jestem ciekaw, a nie wierze ze bedze ok , ale sprobowalem :)

-- Dodano: Pt, 29 wrz 2017, 11:11 --

Juz otestowany format i hamulce do wymiany. Jak sa zimne to kolo domu ok ale ak sie nagrzaly problem byl spowrotem

_________________
M6 G145 kombi, MT, 2013


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 30 wrz 2017, 13:09 
Amator
Offline
Od: 11.10.2014
Posty: 79
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Witam,
Temat niby już jest ale jestem zbyt leniwy żeby przedzierać się przez 500 postów.
Byłem dziś na przeglądzie i panowie w ASO Mazdy zażyczyli sobie prawie £400 za przód o tyle samo za tył. Pytanie do was jakieś ciekawe alternatywy w rozsądnej ceniedo oryginalnego zestawu który pewnie znów pogne?

Wysłane z mojego ONEPLUS A3003 przy użyciu Tapatalka


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 2 paź 2017, 18:12 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 31.08.2013
Posty: 1654
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: zagranica
ja planuje zakupic cosz z tego na przod
tacze :
https://madparts.eu/autodiely/mazda/6-k ... Id=2231182 = Crow masz te same tarcze ?

https://madparts.eu/autodiely/mazda/6-k ... tId=993767
https://madparts.eu/autodiely/mazda/6-k ... Id=1816292
https://madparts.eu/autodiely/mazda/6-k ... Id=1251703
https://madparts.eu/autodiely/mazda/6-k ... tId=964693

a desky moze to co ma koliber1960
https://madparts.eu/autodiely/mazda/6-k ... Id=1548530


zobacze w poniedzialek, musi sie jescze sprawdzic wedlug VIN samochodu

-- Dodano: Pn, 2 paź 2017, 19:12 --

niedalo mi to , bo juz drugi clowiek mi mowil, ze mam moze klopot z kolamy. No to zalozilem zimowky na stalowych felgach i poszlem testowac hamowanie z kolo 150. No i biecie juz tylko bardzo slabe. Zalozilem spowrotem ALU , ale tyl dalem na przod a bicie znow zadne az slabe. Wymiana tarz sie naraze odsuwa, bo moze naprawde bedze klopot we wywazeniu kol :idea:

_________________
M6 G145 kombi, MT, 2013


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 16 paź 2017, 09:43 
Świeżak
Offline
Od: 21.04.2016
Posty: 29
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: podlaski
@koliber1960 jest juz jesien, nadal polecasz te ashiki, nie zaczely bic? :)

link przypomne: http://www.iparts.pl/producenci/klocki- ... 58507.html

Ja na wiosne zmienilem na Brembo (facet w sklepie polecil, bo drogie, a jak taka nowa mazda to lepiej przeciez drogie) i wtedy zaczelo bic :) w sierpniu przetoczylem tarcze i bylo ok, ale teraz - pazdziernik - znow bije (wciaz te same brembo).

Teraz mam zamiar zmienic te brmby na polecane przez ciebie ashiki (i przetoczyc znow tarcze), ale chce sie upewnic ze po pol roku to nadal dobry wybor :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 16 paź 2017, 10:25 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.12.2013
Posty: 3035
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: wielkopolski
Na pewno nie są gorsze od mazdowych.
Tak ja pisałem pylą bo oryginalne wcale,ale mam wrażenie większej kontroli nogą nad tym co robię hamując mocniej lub słabiej w zależności od potrzeby. Jeśli miałbym znowu użyć to bym to zrobił.
Inni forumowicze polecają inne ja poruszam się na tych i jestem z nich zadowolony :)
biją tarcze,nie klocki ale po zmianie u mnie nic nie bije :)

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 16 paź 2017, 11:03 
Świeżak
Offline
Od: 21.04.2016
Posty: 29
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: podlaski
ok, dzieki, a wiec kupuje wlasnie te :)

te super drogie brembo tez pylą ale wlasnie krzywią tarcze przez co tarcze biją.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 26 paź 2017, 12:56 
Amator
Offline
Od: 11.10.2014
Posty: 79
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Wracajac do tematu hamulcow :)
zamawiam na przod:
Kod:
ASHIKA Brake Pad Set, disc brake
NUMBER OF ARTICLE: 50-03-350

ATE Brake Disc
NUMBER OF ARTICLE: 24.0128-0279.1


pytyanie co z tylem, mam elektroniczny reczny, wiem ze inne sa klocki, tylko jakie? i jak z tarczami?


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 21 lis 2017, 20:31 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1019
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Co prawda mam 3 ale niestety tam problem z tarczami/hamulcami również występuje - co roku po urlopie i przejażdżce przez Niemcy tarcze bija.
W tym roku (jak co roku) założyłem Zimermanny - padaka, już biją.
Wiec kupiłem przednie zaciski od 6 (srednica wieksza o 2mm, grubość zdaje się również)
i teraz szukam kompletu, który nie zdechnie mi po roku. Wybór znacznie większy, a i ceny bardziej atrakcyjne. Póki co w oko wpadł mi zestaw Power Stop K6968 Z23 (już o nich wspomniano w tym wątku), ewentualnie EBC z czerwonymi, ceramicznymi klockami. Jakieś za i przeciw, może coś innego?

Dodam, że zaciski kupiłem z 6 po lifcie - z elektronicznym ręcznym jeśli ma to jakieś znaczenie, w końcu to przód a nie tył


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 25 lis 2017, 12:56 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 17.10.2014
Posty: 78
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
To i ja opiszę swoją przygodę (jeszcze nie zakończoną) z tarczami w mojej M6.
Wszystko zaczęło się w maju 2015, kiedy to zacząłem czuć bicie na kierownicy podczas hamowania (stan licznika około 37’000 km). Jako że jestem samochodowym laikiem, popytałem się znajomych i od razu pojawił się temat tarcz.
Oczywiście z miejsca umówiłem się i pojechałem na sprawdzenie i pomiar tarcz do Wrocławskiego salony Mazdy – Jaremko. Panowie po oględzinach przyznali, że tarcze są pokrzywione i zalecają wymianę. „Uprzejmy” Pan od razu zasugerował wymianę na nieoryginalne tarcze i klocki (DOKUJI NJ0387F RS i NC1509) gdyż MMPOL nie uzna gwarancji na tarcze oraz że te DOKUJI dają pewność na wiele lat. Bez zastanowienia przystałem na propozycje, która kosztowała mnie 1250zł. Oczywiście pierwsze 1’000 km zrobiłem z delikatnym hamowanie i tzw. docieraniem tarcz.
Po niecałym roku użytkowania nowych tarcz ponownie pojawiło się bicie na kierownicy. Wizyta w serwisie i diagnoza: tarcze pokrzywione (odchylenie powyżej dopuszczalnej normy) i trzeba oddać na gwarancje do hurtowni (Hipol Sp. z o.o), z której zostały zakupione. Z hurtowni za to wysłali do producenta (Hiszpania). Producent stwierdził że pokrzywienie mieści się w jego normach i nie uzna gwarancji. Na szczęście salon Jaremko „przycisnął” hurtownie i zrobiła ona gest handlowy, czyli bez uznania gwarancji przez producenta, wymieniła tarcze na nowe za darmo. Salon Jaremko wziął na siebie koszt robocizny, więc ja zapłaciłem tylko za klocki (około 220zł). Wszystko trwało około 5 tygodni, podczas których byłem bez auta.
Tym razem po następnych 3 miesiącach (przy oczywiście docieraniu tarcz i klocków przez pierwsze 1’000 km) ponownie pojawiło się bicie na kierownicy, ale tym razem tylko po jakimś czasie (czyli jak tarcze były zimne wszystko było OK, jednak po nagrzaniu się tarcz, pojawiało się bicie na kierownicy, i to bardzo mocne). Znowu: wizyta w salonie->stwierdzenie krzywych tarcz->wysyłka do hurtowni->wysyłka do producenta. Na chwilę obecną, po 6 tygodniach, sprawa wygląda tak że producent odrzucił gwarancję, Jaremko napisało odwołanie i czekam na odpowiedź.

Podsumowując:
- do tej pory miałem już 3 komplety tarcz + klocki, w tym 2 komplety to nie OEM, a DOKUJI
- aktualnie czekam na rozpatrzenie odwołania od nieuznania gwarancji 2 kompletu nie OEM
- auto unieruchomione od 6 tygodni (w tym na jeden tydzień dostałem auto zastępcze z salonu)
- jeżdżę głownie po mieście, ale na trasy też wypadam. Styl jazdy dynamiczny, w tym rozwijanie prędkości do 180km/h, ale sporadycznie. Tempomat też używany sporadycznie.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 25 lis 2017, 19:52 
Wstydliwy
Offline
Od: 24.04.2017
Posty: 8
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
No to dziwne co piszesz bo mi w Jaremko wymienili komplet tarcze plus klocki na przód bez problemu na gwarancji. Bicie było na tarczach albo 0,1 albo 1 mm - nie uważnie słuchałem. Szokiem jest ze po 11 kkm no ale co zrobić. W sumie to raczej czytanie forum mnie nakręciło bo lekkie bicie wyczuwalne było jedynie przy hamowaniu przy około 200 do 160 niżej ok. Jedyne co mnie dziwi to to że teraz klocki z przodu mają jakieś blaszki i nawet producenta nie widac. Ktoś wie o co chodzi?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 25 lis 2017, 21:46 
Świeżak
Offline
Od: 21.04.2016
Posty: 29
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: podlaski
@marianowic, przy drugiej reklamacji chyba mozesz zadac zwrotu kasy i nie moga powiedziec "nie" (jeszcze zalezy czy samochod prywatnie czy na firme)

i potem:
- przetocz tarcze (koszt w bstoku okolo 120zl)
- klocki wspomniane wyzej oshiki

ja dwa razy juz przetaczalem oryginalne tarcze na jakichs drogich klockach i dopiero jak wyzej powiedziano o tych tanich oshikach to zalozylem i potwierdzam: zero zmartwien


 Zobacz profil  
Cytuj  

administrator
PostNapisane: So, 25 lis 2017, 22:12 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 20.05.2013
Posty: 8080
Rok produkcji: 2018
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: dolnośląski
25 listopada 2017, o 21:46 konradk napisał(a):
klocki wspomniane wyzej oshiki

Lub EBC Ultimax seria Black Stuff.
viewtopic.php?p=261463#p261463


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 28 lis 2017, 14:15 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 17.10.2014
Posty: 78
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Aktualizacja do mojej sprawy: Hurtownia (Hipol Sp. z o.o) uznała odwołanie od gwarancji i da nowe tarcze w ramach "gestu handlowego". Salon Jaremko bierze na siebie koszt wymiany, ja zapłacę "tylko" za klocki.
Reasumując: jestem zadowolony, pomimo 4-tego kompletu tarcz+klocki i 6 tygodni bez auta.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 28 lis 2017, 14:52 
Stały bywalec
Offline
Od: 17.08.2014
Posty: 637
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: warmińsko-mazurski
marianowic napisał(a):
jestem zadowolony, pomimo <ciach> 6 tygodni bez auta

Podziwiam i chylę czoła...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 28 lis 2017, 22:31 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 16.02.2015
Posty: 827
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: opolski
... u mnie juz 52tys km i nadal zero problemow.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 30 lis 2017, 07:07 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 28.07.2013
Posty: 1952
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: zagranica
Coś mazda ma pecha do tych tarcz i widzę, że albo ciężkich albo dynamicznych kierowców :/

_________________
Samochodami się albo jeździ albo się je kocha, fajnie jak jest jedno i drugie


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 5 gru 2017, 14:03 
Offline
Muszę niestety potwierdzić, że układ hamulcowy w Maździe 6 GJ jest dotknięty wadą fabryczną, a importer i dealerzy nie biorą za to odpowiedzialności.

Po pierwszych 40 tys. km tarcze zaczęły bić przy hamowaniu (pulsowanie hamulca, drżenie kierownicy).
Diagnoza w serwisie - tarcze przegrzane. Przy czym tarcze nie były zużyte, a klocki może w połowie.
Importer nie zgodził się na pokrycie kosztu naprawy w ramach gwarancji, więc nie miałem wyjścia. Zainwestowałem w nowy komplet na przód ok. 1 tys. zł, w tym tarcze Zimmermann i klocki Mazdy.
Jak zapewniał doradca serwisowy, ten komplet miał być niezniszczalny. Nic bardziej mylnego - po kolejnych 40 tys. km identyczny problem wrócił.
Ponieważ u dealera nie wskórałem nic, zgłosiłem problem do importera i poprosiłem o uwzględnienie reklamacji.

Odpowiedź była odmowna, zobaczcie na jakim poziomie:

(...) Zgodnie z warunkami gwarancji, gwarancja producenta nie obejmuje normalnych czynności konserwacyjnych oraz wymiany elementów eksploatacyjnych samochodu. Elementy cierne układu hamulcowego, t.j. klocki i tarcze hamulcowe są jednym z elementów eksploatacyjnych samochodu, tym samym zostały wyłączone z gwarancji. Zużycie tarcz hamulcowych jest determinowane przez szereg czynników, w tym warunków eksploatacji samochodu takich jak na przykład: obciążenie pojazdu, rodzaj trasy, styl jazdy kierowcy itp. W zależności od między innymi wymienionych czynników, czas zużycia tarcz hamulcowych może się różnić. Z informacji, które otrzymaliśmy wynika, ze tarcze zostały zużyte w trakcie ekspolatacji. Jest mi bardzo przykro, że nie podlegają naprawie gwarancyjnej.

Oczywiście odpowiedziałem na to, że jeżdżę rozważnie, z niewielkim obciążeniem, po płaskim terenie i najczęściej z małymi dziećmi. Podkreśliłem, że zużycie tarcz nie powinno być oceniane w oderwaniu od zużycia pozostałych części układu hamulcowego i jezdnego, takich jak klocki hamulcowe i opony - które są w moim aucie w bardzo dobrym stanie i świadczą o umiarkowanym, czy też ekonomicznym stylu jazdy. Przy przebiegu 90 tys. km wciąż mam pierwszy komplet opon letnich.

W normalnym stanie rzeczy, nie jest możliwe, aby tarcze w tym czasie musiały być wymieniane już 2-krotnie! Dlaczego robią z nas durniów?
Przecież odwieczną zasadą jest, że wymianę tarcz robi się zazwyczaj co drugą wymianę klocków (2 komplety klocków / 1 komplet tarcz)!


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 5 gru 2017, 14:20 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 17.12.2012
Posty: 2361
Rok produkcji: 2019
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: śląski
Leć proszę teraz z tymi tarczami do Adam1003, niech Ci odda za nie kasę. Przynajmniej część za to, co pozostało z tarcz.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 5 gru 2017, 15:25 
Offline
Co ty radzisz koledze aby zaburzał statystyki Ziemermanna na całym świecie?
Nie masz litości.. :hihi: Zimmerman niezniszczalny, padłem... :goraco:


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  

administrator
PostNapisane: Wt, 5 gru 2017, 15:46 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 20.05.2013
Posty: 8080
Rok produkcji: 2018
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: dolnośląski
5 grudnia 2017, o 14:03 maz6gj napisał(a):
Zainwestowałem w nowy komplet na przód ok. 1 tys. zł, w tym tarcze Zimmermann i klocki Mazdy. (...)
(...)Po kolejnych 40 tys. km identyczny problem wrócił.

Czyli dokładnie jak u mnie, a pisałem co zrobiłem i co pomogło:
viewtopic.php?p=261463#p261463
viewtopic.php?p=263465#p263465


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 5 gru 2017, 16:01 
Bywalec
Offline
Od: 17.05.2015
Posty: 301
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: wielkopolski
maz6gj Zimmermann'y odsyłaj na reklamacje, jeśli nie ma drastycznych zaniedbań związanych z montażem to masz kasę zwróconą.

5 grudnia 2017, o 15:25 rkarcz napisał(a):
Nie masz litości.. :hihi: Zimmerman niezniszczalny, padłem... :goraco:


Jeśli nawiązujesz do mojej osoby to pora potrenować czytanie ze zrozumieniem, trzeba było chodzi do szkoły a nie w nią kamieniami rzucać :wink: Nie kojarzę by gdzieś od kogokolwiek padło stwierdzenie, że jakiekolwiek tarcze są niezniszczalne ale jeśli znasz takie to płacę Ci za nie złotem <hahaha>


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 5 gru 2017, 17:20 
Adept
Offline
Od: 21.03.2014
Posty: 119
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: kujawsko-pomorski
5 grudnia 2017, o 15:46 tombien napisał(a):
5 grudnia 2017, o 14:03 maz6gj napisał(a):
Zainwestowałem w nowy komplet na przód ok. 1 tys. zł, w tym tarcze Zimmermann i klocki Mazdy. (...)
(...)Po kolejnych 40 tys. km identyczny problem wrócił.

Czyli dokładnie jak u mnie, a pisałem co zrobiłem i co pomogło:
viewtopic.php?p=261463#p261463
viewtopic.php?p=263465#p263465


Jestem zwolennikiem teorii tombiena, u mnie na podobnej zasadzie działały miękkie klocki Textara na OM tarczach.


 Zobacz profil  
Cytuj  

administrator
PostNapisane: Wt, 5 gru 2017, 19:42 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 20.05.2013
Posty: 8080
Rok produkcji: 2018
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: dolnośląski
Teoria to była przed zastosowaniem. Teraz to już praktyka. :)
A do tego nie trzeba aż tyle kasy inwestować. :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 5 gru 2017, 21:46 
Offline
Dzięki tombien, już kiedyś czytałem Twoje posty. To niezły pomysł, taki sprytny półśrodek, ale chciałem najpierw przycisnąć dilera i importera. Jak widać, z mizernym efektem.

To żenujące, że tak się obchodzą z tym tematem i nie zależy im na dobrej opinii klienta. Przecież zadowolony klient to w dzisiejszych czasach (a może i od zawsze) największa wartość i darmowa reklama! Ale może niektórzy (MMPol) nie są w to wtajemniczeni... Gdyby tak robił jakiś sklep internetowy, zła opinia rozniosła by się lotem błyskawicy (coś o tym wiem). Na szczęście dla nich, motoryzacja rządzi się innymi prawami.

rkarcz, cieszę się, że znalazłeś w tym wątek humorystyczny, ale większość chyba domyśla się, że nie chodzi o niezużywalność części eksploatacyjnej.

Też dostrzegam w tym coś optymistycznego, np. mniej hamuję... Tylko skutek uboczny jest taki, że też mniej się rozpędzam, a czy tak ma wyglądać satysfakcja z jazdy autem z mocniejszym silnikiem, za którego rzekomą trwałość i bezawaryjność płacimy ekstra, głównie w formie podwyższonej akcyzy? Wynik finansowy i tak jest wprawdzie całkiem niezły, bo zamiast "padniętej" turbiny za 3-5 tys. zł w dwulitrówce innej marki mam do wymiany dwa razy tarcze i klocki za 2x1000 zł. Chociaż tu akurat mam wrażenie, że przy turbinie większy wpływ na jej żywotność ma właśnie kierowca (też to przerobiłem, ale byłem wówczas drugim właścicielem i brałem na to poprawkę).

Adam1003, oczekiwałbym takiej inicjatywy na czas od dilera, w końcu to on mi te tarcze sprzedał, więc jako klienta nie interesuje mnie, gdzie on je odsyła. Rękojmię realizuje się u sprzedawcy. Miałbym zostawić u nich auto na podnośniku i płacić im za wynajem zastępczego? Z drugiej strony mam negatywne doświadczenia z reklamacją wyząbkowanych opon w poprzednim aucie... i najśmieszniejsze, że argumenty przy odmowie były bardzo podobne, jak w przypadku tych tarcz. Haha!!!

Lubię to auto, nawet bardzo, ale krew mnie zalewa, jak sobie pomyślę, że można tak postępować z klientami... Przecież nie jestem odosobnionym przypadkiem kierowcy "niedorajdy, który "psuje" hamulce...

PS. Jak już się zareklamowałem, to będę sprzedawał Mazdę w styczniu. tombien, kiedy mogę zamieścić ogłoszenie? ;)


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 5 gru 2017, 21:51 
Bywalec
Offline
Od: 17.05.2015
Posty: 301
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: wielkopolski
Niestety takie podejście nie jest odosobnione tylko z drugiej strony też nie możesz obwiniać np konkretnego ASO bo wiadomo, że oni tylko pośredniczą, winna jest góra ale wiecie co mnie najbardziej bawi ? Auto produkowane już kilka lat, mało kto nie miewa problemów z hamulcami w nim, wychodzi "nowy" model i nic z tym nie robią ;(( Nadal hamulce jak od punto 1.2, niczego się nie nauczyli przez te lata a to nasuwa jeden wniosek, najlepiej dać sobie na kilka lat spokój z autami tej marki...

Co do reklamacji tych tarcz to nie odpuszczaj, jeśli oni faktycznie je zareklamują to dostaniesz zwrot kasy, chyba że np nawalili miedzi w miejsce styku bo na to producenci są strasznie wyczuleni i z miejsca odrzucają za to.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 5 gru 2017, 22:05 
Offline
Adam1003, nie winię ich za te tarcze czy klocki, ale za ich podejście! Wiadomo, czasem ktoś gdzieś popełni błąd, czy to na etapie projektu, czy produkcji, lecz sztuką jest się do tego przyznać i wziąć za to odpowiedzialność - i tego najbardziej brakuje... Jeśli jeszcze będę miał kiedyś ochotę na Mazdę, to przy zakupie zażądam od razu awansem 2 zapasowych kompletów na przód!!! :D


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2127 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24 ... 71  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.