Teraz jest So, 20 kwi 2024, 04:56

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2127 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58 ... 71  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Wt, 5 sty 2021, 22:20 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 17.03.2016
Posty: 1029
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
5 stycznia 2021, o 22:17 Pablos napisał(a):
No niestety, ja się nie spuszczam na Mazdę, od tego mam żonę

Mówiąc szczerze nie spodziewałęm się takie spadku poziomu dyskusji.
5 stycznia 2021, o 21:51 Pablos napisał(a):
Nie zaglądam nikomu do portfela ale dla mnie samochód to rzecz do przemieszczania się, wydaję tylko na niezbędne naprawy.

Może nie zaglądasz, ale nakazujesz ludziom jak mają żyć. A to dla mnie gorsze niż zaglądanie do portfela...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 5 sty 2021, 22:52 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1303
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Widzisz szuki, są rzeczy, o których fizjonomom się nie śniło, a zwłaszcza Tobie <hahaha>
A propos, tak według regulaminu to nie cytujemy jednego wątka pod drugim :wink:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 6 sty 2021, 09:50 
Wtajemniczony
Offline
Od: 08.03.2018
Posty: 161
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyMotion
Region: małopolski
Czytam ostatnie posty i jestem zażenowany poziomem prowadzonej konwersacji .
Pablos to jest forum na , którym każdy ma możliwość przekazania swoich uwag w kulturalny sposób nie narzucając nikomu swojego toku myślenia , rozumowania oraz postępowania. Pozdrawiam moderatorów prosząc o większą uwagę. Pozdrawiam.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 6 sty 2021, 11:24 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1303
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Spoko, masz rację, niepotrzebnie mnie poniosło, koniec trollowania z mojej strony.
Wszystkiego dobrego wszystkim życzę, zwłaszcza urażonym przeze mnie użytkownikom.
Pozdrawiam i szerokości!


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 6 sty 2021, 13:07 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Pablos, więcej luzu i spokoju :) faktycznie ostatnie Twoje posty w tym wątku jakieś takie niestosowne, raptowne :)

Są wątki o akumulatorach, tarczach, dieslu, spalaniu, DPF - tam każdy może wyrażać swoje zdanie, dyskutować i wymieniać doświadczenia dotyczące dobrych zestawów, dobrych praktyk czy swoich żali na dane rozwiązania.

Ja nad hamulcami się nie rozwodzę zbytnio, tarcze Textar, klocki TRW - dla mnie zestaw jest ok, jeżdżę dosyć delikatnie, ale rozumiem ludzi którzy szukają lepszych doznań z hamowania :)

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 13 sty 2021, 09:21 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1038
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
6 stycznia 2021, o 12:07 popielasty napisał(a):
Ja nad hamulcami się nie rozwodzę zbytnio, tarcze Textar, klocki TRW - dla mnie zestaw jest ok, jeżdżę dosyć delikatnie, ale rozumiem ludzi którzy szukają lepszych doznań z hamowania :)


A u mnie odwrotnie - to była główna bolączka mojego auta. Po kilku latach frustracji wreszcie znalazłem zestaw, który się nie krzywi po jednym urlopie. Owszem, gdybym jeździł tylko po UK, to pewnie i drewniane tarcze by dały radę. Tu się nie da jeździć szybciej niż te 130-140 bo po pierwsze święte krowy na każdym pasie, a po 2 srogie kary za przekroczenie prędkości. Ale w takich niemczech już tak różowo nie ma - limity prędkości większe to i wymagania co do hamulców znacznie rosną. Wystarczy kilkanaście płynnych hamowań 170>100 (ciężarówki) i oryginały mówią papa.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 13 sty 2021, 12:30 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1303
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
popielasty, już teraz bez trolowania i ciętych uwag z mojej strony :wink:, dlaczego akurat tarcze Textar a nie TRW do klocków TRW? Zapewne za jakiś czas będę musiał wymienić wszystko, a widzę, że w większości TRW jest sprzedawane w komplecie. Są też komplety Textar, w sumie niewiele droższe. Z teorii najlepiej grają tarcze i klocki tego samego producenta, nie ma wtedy dziwnych pisków i innych tego typu rzeczy. Dla mnie zaskoczeniem jest, że te mazdowskie TRW tak długo żyją, nie wiem, czy to zasługa skrzyni automatycznej i systemu I-Eloop (mocniejsze hamowanie silnikiem), czy też po prostu stylu jazdy :D


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Cz, 14 sty 2021, 21:14 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
darrecki, w sumie tak jak piszesz, to jest zależne od stylu jazdy. Ja raczej szybciej niż 120km/h nie jeżdżę... Dobrze, że znalazłeś coś co Ci odpowiada ;)

Pablos ja już wcześniej słyszałem dobre opinie na temat tarcz Textara i takie też kupiłem jak tylko nabyłem samochód (już przy jeździe próbnej wiedziałem, że tarcze były słabe). Nie mówię, że TRW złe :) Po prostu u mnie Textar dobrze zagrał. Jednak klocki Textara są bardzo miękkie, szybko się kończą i bardzo pylą. Następne klocki wziąłem TRW i byłem zadowolony z ich żywotności. W ten sposób powstał mój dobrze spisujący się zestaw - tarcze Textar PRO i klocki TRW.

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 17 sty 2021, 11:40 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1303
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Dzięki popielasty, jeśli taki zestaw się sprawdza to może faktycznie warto spróbować. Przy następnej wymianie chyba tak zrobię.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 29 sty 2021, 23:16 
Świeżak
Offline
Od: 29.01.2021
Posty: 23
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
Witam.
Samochod mam od sierpnia.
Samochod mam SkyPassion na srebrnych 19stkach, wiec drazni mnie pylenie , ktore mam intensywniejsze niz w kazdym bylym samochodzie.
Zauwazono ze prawy przod mam jakies 30% klocka a lewy wyraznie grubszy.

Czy tarcze obowiazkowo zawsze nalezy przetoczyc przed montazem klockow?

Zdecydowany jestem na klocki Power Stop.
Raczej jestem ku Z16 na przod i tyl
Druga opcja to max przeczekac do nastepnej wiosny jesli sie tyle uda i wziac polecane tu tarcze Textar Pro i Z23 na przod i tyl.

-co do klockow Z16 lub Z23 obawiam tylko jak co niektorzy pisali ze przy niskiej temperaturze hamulce sliskie jak maslem smarowane.
A jak to obecnie wyglada przy mrozach?
-Z23 maja wyzszy wspolczynnik tarcia, wiec rozumie ze z nimi tarcze szybciej znikna niz przy Z16?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 30 sty 2021, 08:28 
Stały bywalec
Offline
Od: 06.02.2017
Posty: 515
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Toczenie tarczy - nie to nie jest standard. Dodatkowo moim zdaniem to nie jest takie proste by wykonać dobrze. Także jak nie ma bicia na tarczy to bez sensu to rozważać.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 30 sty 2021, 09:28 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2524
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Mati tarcze pewnie są od nowości. Nie ma sensu rzeźbić. Wymień teraz przód klocki+tarcze a na przyszły rok tył. Tak sobie rozłożysz koszty. Hamulce z przodu najważniejsze :).
Co do klocków Z23, nie sądzę ze przy niskich temp są jak masłem smarowane, było by to baardzo niebezpieczne.

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 30 sty 2021, 10:20 
Nałogowiec
Offline
Od: 10.07.2016
Posty: 1679
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Cytuj:
Czy tarcze obowiazkowo zawsze nalezy przetoczyc przed montazem klockow?

Pierwszy raz słyszę takie historie. Po co?

_________________
Obrazek
A na co dzień dłubię tutaj http://www.wedrowiec.net


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 30 sty 2021, 12:00 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 10.01.2019
Posty: 510
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
Teoretycznie z23 powinny lepiej hamować na ciepłych ale ja je mem 2 miesiąc i wzgledem fabrycznych trw na zimno czyli odpadal auto i do pierwszego hamowania lub 2 nastepnych klocek łabie bardzo agresywnie, lekko naciskam i jest bardzo duże tarcie, trw tak nie bralo na zimno musialem bardziej naciskać na hamulec a potem na z23 juz w czasie jazdy hamowanie nie jest tak ostre jak te pierwsze hamowania.
Jest bardzo male pylenie bo to ceramiczne klocki ale wydaje mi sie że z23 bardziej sa agresywne dla tarcz, juz po 2 miesiącach wydaje mi sie ze mam wiekszy rant na tarczy, zrobilem pomiary głebogościomierzem i sprawdze za pare miesięcy.
Generalnie u mnie z23 na zimno łapia bardzo mocno a już potem słabiej ale i tak lepiej jak fabryczne trw, przednie tarcze to juz nie lustro jak wcześniej na trw a raczej teraz na z23 z brązowym nalotem z kloców.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 30 sty 2021, 15:53 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2524
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Greg a przypomnij jakie tarcze masz założone ?? Pytanie czy producenci tarcz podają gdzieś twardość ??? Tak by było łatwiej dobierać do klocków. Przy klockach fajnie jest opisane stopnie tarcia itd. Przy tarczach nie spotkałem się z takimi opisami. Ciężko dobrać tarcze aby zużywała się wolniej jak klocek. Np do klocków ceramicznych np Z23 jakie tarcze wybierać ??

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 30 sty 2021, 19:30 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 10.01.2019
Posty: 510
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
Tarcze fabryczne jeszcze, przebieg 54 tys km, tarcze maja tylko koło 0,3mm rant wiec do 1.0mm daleko.
Na fabrycznych trw do 48 tys km klocki mialo koło 3,4mm a tarcze rant koło 0,25mm więc tarcze były prawie jak nowe.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 31 sty 2021, 11:40 
Świeżak
Offline
Od: 29.01.2021
Posty: 23
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
Co do tarcz to zero bicia.
Myslalem ze nalezy przetoczyc zeby byly idealnie rowne na powierzchni hamowania bez tych mikro porow i ze wtedy szybciej sie ulozy z nowymi klockami.
Moze kwestia ze poruszam glownie po miescie.
Jak wjade na trase to wiekszosc te 130-150, ale ze dwa razy na dany kurs pogonie go do 200 i wracam na te 130-150

Grek77 Masz moze foto jak wygladaja tarcze z tym nalotem?

Hmm gdzies czytalem ze tarcze powinny wystarczyc mniej wiecej na 2 komplety klockow.
Obawiam ze biorac nowe tarcze i Z23, to moze okazac ze tarcze przezyja tylko ten jeden komplet...
Ciekaw jestem jak wypada hamowanie i zuzywanie tarcz na Z16.
Kazdy pisal swoja subiektywna opinie o jednej wersji, ale nikt nie mial porownania Z16 vs Z23.
Ciekawe czy na Z16 wolniej zjada tarcze i czy hamuja chociaz tak jak fabryczne...

PS wg tego testu Z16 tez powinny lepiej hamowac niz fabryczne:
https://brakestock.pl/laboratorium/view ... -stop.html


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 31 sty 2021, 12:07 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 10.01.2019
Posty: 510
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
Wiesz że jest nastepca Z16 czyli model Z17 Plus do mazdy ?


https://www.amazon.com/dp/B01ELZW5UM/re ... automotive

To nie moja fotka ale tez od kogos z z23, ja mam prawie takei same, delikatny nalot brązowy, wczesniej jasne lustro na trw.

Obrazek

Nie obchodzi mnie kolor tarcz, hamowanie jest mocniejsze i nie ma tego piszczenia na trw jak na automacie masz P i delikatnie popuszczasz hamulec od nowości z salonu mazda wtedy popiskuje z przednich hamulców, to chyba ten moment odklejenia sie klocka od tarcz, na z23 nie mam już piszczenia i jesli mam na hamulcu i chce delikatnie popuszczać hamulec to na trw zawsze było piszczenie, teraz cisza.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 31 sty 2021, 12:24 
Świeżak
Offline
Od: 29.01.2021
Posty: 23
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
Aha, ja mam manuala.
Pisku nigdy nie uslyszalem.
Za to dosyc slychac tarcie.
Nie pamietam jak latem, ale obecnie w zime wolno jadac po osiedlu, to przy uzyciu hamulca slysze wyrazne tarcie tych hamulcow.
Podobno w ceramice rowniez i to jest wyciszone.

eee ten nalot myslalem ze mocniej widac.
Juz pomyslalem ze zaleta czystych fel, a brzydkie brazowe tarcze za to.
Zapewne podchodzac do samochodu to ledwo widac ten nalot, a za to o wiele mniej brudzi to srebrne felgi.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 31 sty 2021, 12:54 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2107
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
31 stycznia 2021, o 11:40 mati8686x napisał(a):


Mało wiarygodny ten test - jedne klocki 30 metrów a drugie 18m? to bzdura jakaś, albo te pierwsze masłem posmarowane.

Na drogę hamowania to opona wpływa (najsłabsze ogniwo) zakładając pojedyncze a nie serię hamowań i identyczne podłoże, tempraturę asfaltu itp.

Grek77 - jak miałeś tarczę "lustro" na innych klockach to po prostu nie były odpowiednio "dotarte" (to złe słowo ale powszechnie stosowane, bo chodzi o transfer materiału z klocka na tarczę - co bardzo ładnie widać na zdjęciu które wstawiłeś - taka powinna być tarcza. Przy lustrze właśnie jest zgrzytanie, piszczenie i gorsze hamowanie, widać te powerstop lepiej przenoszą materiał na tarczę. Albo je ostrzej traktujesz :) - co służy temu przenoszeniu bo klocek musi się bardzo zagrzać aby to wystąpiło.

Mati8686x - pylenie przy srebrnych felgach to zaleta - bez zmiany felg masz raz srebrne połysk (po umyciu) a raz szary mat - przy niemyciu ;)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 31 sty 2021, 13:32 
Świeżak
Offline
Od: 29.01.2021
Posty: 23
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
Andrzejsr szary mat spoko ale nie czarne zacieki. Podobno ten bialy/siwy osad nawet latwiej schodzi na bezdotykowej niz te czarne zacieki z klasycznych klockow.

Hmm co do wplywu samej opony bym sie klocil :)
Gdyby dac identyczne opony do jakiejs Astry klasycznej i OPC lub Camaro i Camaro ZL1 to napewno wyjda roznice w hamowaniu. Wieksze tarcze,mocniejsze zaciski wplywaja na wytracanie predkosci. Opona ma wplyw by hamowanie nie poszlo w poslizg...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 31 sty 2021, 14:14 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 10.01.2019
Posty: 510
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
Ja napiszę tylko że polecam z23 z amazone.
Jeśli ktoś chce z16 tylko dlatego że mysli że na zimnym z23 są słabe to u mnie jest odrwotnie na zimnym jest super.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 31 sty 2021, 14:32 
Świeżak
Offline
Od: 29.01.2021
Posty: 23
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
Raczej teraz wole Z16 ale ze wzgledu co napisales ze Z23 troche szybciej zjadaja tarcze.
Mysle ze hamowanie na Z16 napewno nie powinno byc slabsze niz na obecnych pylacych klockach.
Skoro na Z23 jest lepsze to na Z16 powinien byc takie jak fabryczne.

Dziwne tylko ze na zimnym masz wrecz lepsze hamowanie.
Lekko rozgrzane hamulce powinny byc efektywniejsze chyba.

PS Z17 nie maja homologacji:
https://www.oilparts.pl/9923,ceramiczne ... p-z17-1337


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 31 sty 2021, 14:39 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 10.01.2019
Posty: 510
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
Niech napiszą inni czy z23 są bardziej agresywne dla tarcz ? może mi sie wydaje, zrobiłem pomiary tarcz i sprawdzę za parę miesięcy.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 31 sty 2021, 14:48 
Świeżak
Offline
Od: 29.01.2021
Posty: 23
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
Znalazlem ciekawe forum zagraniczne. Co prawda Audi. Ale model klocka rowniez Z16,Z17.
Jak to napisal ktos w polowie strony o Z17...pierw mial wrazenie ze hamalce sa slabsze niz oem.
Po czym nizej wpisal ze znacznie sie poprawiaja i sa takie same jak oem lub lepsze.
Podejrzewam ze Z17 to ten sam wspolczynnik tarcia co Z16?
Nigdzie nie znalazlem danych Z17...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 31 sty 2021, 14:48 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 14.01.2020
Posty: 84
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Wtrącę i ja swoje trzy grosze. Tarcze z klockami wymieniane dokładnie 8 miechów temu. Przód tarcze Zimmerman Sport (nawiercane) plus klocki Z23, na tyle fabryczny komplet TRW. Przez ten czas zrobione ok. 5K mil trasa i miasto, mniej więcej po równo. Jazda raczej spokojna, zdarzyło się kilka razy awaryjne hamowanie. Tarcze tak na przodzie jak i tyle wizualnie wyglądają jak nowe. Hamuje to bardzo dobrze, o wiele lepiej niż wtedy kiedy miałem na przodzie fabryczne TRW. Zero pylenia. Na fabrycznym z tyłu minimalne pylenie. Gdyby nie akcja wymiany w ASO w ramach gwarancji zacisków, tarcz i klocków na tylnej osi, to też miałem zamiar wrzucić na tył PowerStopy. Ogólnie jestem bardzo zadowolony. Pozdrawiam


Sent from my iPhone using Tapatalk


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 31 sty 2021, 15:08 
Świeżak
Offline
Od: 29.01.2021
Posty: 23
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
Greg78 moja jedyna obawa nim pojde w te ceramiki:
Znalazlem na powyzszym forum wpis (tlumaczony przez Chrome):
"Próbowałem Power Stop Z17 (Z16 ze sprzętem) przez 10k mil w moim samochodzie. Nie było żadnego kurzu, o którym można by mówić. Jak żaden. Jednak nie zatrzymali prawidłowo mojego samochodu. Brak ugryzienia początkowego podczas zatrzymywania. Wymagało to ogromnego nacisku na pedał, aby wytworzyć znaczną siłę hamowania. A na autostradzie przekraczającej 90 mil na godzinę byli wręcz przerażający. Występowało również niezwykła ilość odcisków i osadów na moich tarczach z przodu iz tyłu z tymi klockami. I były na tyle znaczące, że wyczuwały je podczas hamowania. Miałem dużo drgań z tymi padami.

Próbowałem wszystkiego, od hamowania hamulców po agresywne procedury pościelowe. Pewnej nocy byłem tak sfrustrowany, że wykonałem kilka ostrych hamowań z prędkości 50 mil na godzinę do 0 z rzędu. Moje przednie hamulce dosłownie dymiły, a tarcze były poparzone na niebiesko ... LOL. Oczywiście to nie pomogło w mojej sytuacji LOLOL.

Trzeba przyznać, że moje przednie wirniki miały początkowo pewne bicie (próbowałem użyć źle wyciętych nowych wirników, długa historia ...), co mogło nie pozwalać klockom działać najlepiej, jak mogły. Jednak kiedy porzuciłem Z17 dla Wearever Golds (na tych samych wirnikach), zauważyłem natychmiastową poprawę skuteczności hamowania, nawet ze złymi wirnikami. Słabsze złoto szybko osadziło się w wirnikach, a potem stało się jasne, że mam problem z biciem, ponieważ czułem wibracje. Kto wie, może moja szalona procedura przy łóżku ich wypaczyła… nie mogę powiedzieć.

Następnie rozwidliłem nowe wirniki na przód i kolejny zestaw klocków Wearever Gold, ponieważ nie chciałem mieć żadnych problemów z nowymi wirnikami (klocki zużyły się okropnie w "złych" wirnikach, więc nie chciałem aby je ponownie wykorzystać). W każdym razie była to lekcja, która kosztowała mnie około 125 dolarów w padach, ponieważ całą pracę wykonałem sam.

Więc teraz mam nowe wirniki z przodu i klocki Wearever Gold dookoła i na razie jestem zadowolony. Robią kurz, ale zgadzam się z poprzednim postem, że jest to około połowa ilości pyłu wyprodukowanego przez OEM. Wydaje się, że kurz mniej przylega do moich kół. Łatwiej jest zmyć. Prosta dysza i wąż usuwają większość z nich od razu, pod warunkiem, że wcześniej nie pozwalano, by kurz zamoczył się, a następnie wysechł na kołach - wydaje się, że zawsze mocniej przylega niezależnie od padów). Hamowanie nie jest tak dobre jak klocki OEM, ale przy nieco większym wysiłku na pedał niż OEM zapewnia bardzo dobrą siłę hamowania. Nadal lekceważę hamulce, ponieważ przednie nie są jeszcze w pełni osadzone w wirnikach, ale hamuję mocno.

Szkoda, że ​​Z26 nie był dostępny, kiedy pierwszy raz spróbowałem Power Stop. Boję się każdej kolejnej próby ponownego użycia produktu Power Stop z powodu okropnego doświadczenia, jakie miałem. Ale święty Graal braku kurzu i dobrego hamowania jest prawie zbyt kuszący, by go zignorować."

Czy na Z16/Z23 hamuje sie jakos inaczej niz na oem?
Trzeba mocniej przycisnac pedal hamulca, albo pod jakims wzgledem inna reakcja hamowania?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 31 sty 2021, 15:20 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 14.01.2020
Posty: 84
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Dopóki sam czegoś nie spróbujesz, to nie będziesz wiedział jedni zachwalają, drudzy ganią. Ja polecam Z23. W moim przypadku sprawdzają się o wiele lepiej niż fabryczne TRW. Przed wymianą moja Mazda na fabrycznym zestawie hamowała tragicznie. Na Twoim miejscu spróbowałbym PowerStop. Nawet jak Ci nie podpasują, to nie będą gorsze od TRW. Jeżeli będziesz jeździł normalnie, to o tarcze byłbym spokojny.


Sent from my iPhone using Tapatalk


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 31 sty 2021, 15:29 
Świeżak
Offline
Od: 29.01.2021
Posty: 23
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
No tylko tego obawiam zeby klocki ktore sa drogie nie byly gorsze niz oem.
Bedac w ASO mowilem ze bede bral Power Stop za 600 na przod, to nawet w ASO przyznal ze drogie bo ich ASO sa za 400.
Dlaczego mowisz ze jedni chwala a inni gania?
To hamuje sie z nimi jakos inaczej?
Mowisz ze hamowanie przy Z23 jest lepsze, a jakkolwiek inne niz z oem?

Mnie sila hamowania oemowych pasuje przy moim stylu jazdy.
Nie chce tylko zeby po zmianie byla cos gorsza.
Duzo komentarzy na powyzszym forum Audi pisze ze na ich Power Stop "nie ma tego „nagłego” początkowego ugryzienia OEM, ale ogólny zgryz wydaje się mieć taką samą lub podobną siłę (jeśli ma to sens). Nie czuję, że muszę mocniej naciskać pedał, aby zatrzymać lub zwolnić."


Jak napisalem Power Stopy to dosc drogie, na samochod odlozylem z sumiennego zbierania ze swojej minimalnej krajowej. Za to napewno nie mam budzetu zeby kupic probnie Z23, a gdy nie spasuja to za miesiac inne...
Uwazam ze w GJ efektywnosc hamowania jest bardzo zblizona do tej w bylym samochodzie: Hyundai Coupe 2008r 2.0 143KM
1370kg jakos mial


Ostatnio edytowano N, 31 sty 2021, 15:43 przez mati8686x, łącznie edytowano 2 razy

 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 31 sty 2021, 15:35 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 14.01.2020
Posty: 84
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
mati8686x napisał(a):
Mnie sila hamowania oemowych pasuje przy moim stylu jazdy.
Nie chce tylko zeby po zmianie byla cos gorsza.


Jeżeli Ci pasują to po co kombinować? Lepsze jest wrogiem dobrego! Zostań w takim razie przy OEM.
Pozdrawiam


Sent from my iPhone using Tapatalk


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2127 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58 ... 71  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.