Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 21:20

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 27 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pt, 6 wrz 2013, 12:27 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 28.08.2013
Posty: 174
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Po 200km zauważyłem ciekawą zależność (potwierdzoną instrukcją). Otóż jak na lajcie podjadę do skrzyżowania i powoli się zatrzymam, i-stop nie włączy się. A włączy się doiero wtedy jak wcisnę mocnej pedał hamulca. Normalnie sterowanie ręczne, a nie jakaś tam sztuczna inteligencja ;)
Martwi mnie tylko jedno - czy wobec tego mam za niskie ciśnienie w układzie hamulcowym? Nie przypominam sobie niczego takiego na jazdach próbnych.

_________________
w chwilach wolnych od korpo --> making noise


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 7 wrz 2013, 21:15 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 26.07.2013
Posty: 77
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Mam dokładnie to samo, jak delikatnie trzymam wciśnięty hamulec, to i-stop nie załącza się i silnik dalej pracuje. Wystarczy, że mocniej docisnę i i-stop zadziała. Podoba mi się taki działanie tego systemu, gdyż czasem wiem, że zatrzymuje się dosłownie na sekundę i unieruchomienie silnika nic da mi praktycznie żadnej oszczędności.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 7 wrz 2013, 22:45 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 28.08.2013
Posty: 174
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
ok, ma sens.

_________________
w chwilach wolnych od korpo --> making noise


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 19 wrz 2013, 20:56 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 03.05.2013
Posty: 715
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Tak ma być z założenia... ja lubię ten system. Jak wiem, że za chwilę ruszę i nie ma sensu wyłączać silnika na 1 sekundę, przytrzymuję samochód lekko naciskając hamulec i i-Stop nie zadziała.

_________________
Marcin Bruczkowski
http://www.marcin.bruczkowski.com
http://www.facebook.com/MarcinBruczkowskiAutor


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 19 wrz 2013, 23:23 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 28.08.2013
Posty: 165
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Zgadzam się z przedmówcami i przyznaję, że to rozwiązanie ma sens. Jeździłem wcześniej parę lat A4, z ichniejszym iStopem i muszę przyznać, że miał zwyczaj wyłączać się kiedy nie miało to uzasadnienia. Dodając do tego, że był wolniejszy niż mazdowy w ponownym uruchamianiu, prowadziło to do nerwowych sytuacji szczególnie zanim się do niego przyzwyczaiłem. W mazdzie iStop jest mniej inwazyjny i sterowanie wyłączaniem za pomocą hamulca jest czymś czego w Audi bardzo mi brakowało. Tak poza tym to po kilkuletnim użytkowaniu start-stopa wychodzę z założenia, że jedyną wartością, którą wnosi jest względna cisza pozwalająca na słuchanie w spokoju muzyki stojąc na światłach...

A i jeszcze jedno: czy zauważyliście, że gdzieś pomiędzy mocnym wciśnięciem hamulca powodującym wyłączenie silnika a słabym utrzymującym wolne obroty, znajduje się takie, gdzie moim zdaniem nie pracują wszystkie cylindry? Kilka razy zamyśliłem się na światłach i aż podskoczyłem, kiedy usłyszałem nierówno pracujący silnik. Jestem ciekaw czy ktoś to zaobserwował.

_________________
szybki ale pokrak


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 20 wrz 2013, 07:13 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 03.05.2013
Posty: 715
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Nie, nie zauważyłem tego, ale to brzmi niepokojąco... Na pewno Mazda nie wyłącza cylindra w silniku czterocylindrowym, nie robi się takich rzeczy ze względu na wyrównoważenie silnika, napięcia na wale korbowym, itd. Co innego w ośmiocylindrowych czy jeszcze większych, tam można wyłączyć parę cylindrów, żeby zaoszczędzić paliwa, aczkolwiek producenci odchodzą od takiego rozwiązania.

Jeśli ten dźwięk się powtarza, zapytałbym ASO, co jest grane...

_________________
Marcin Bruczkowski
http://www.marcin.bruczkowski.com
http://www.facebook.com/MarcinBruczkowskiAutor


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 20 wrz 2013, 08:58 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 15.09.2013
Posty: 35
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: kujawsko-pomorski
VW robi w 4 cylindrowych od tego roku w 1.4 TSI system ACT - przy niskim obciazeniu silnika 2 cylindry są wyłączane

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 20 wrz 2013, 12:52 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 03.05.2013
Posty: 715
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
I może dlatego silniki TSI tego koncernu nie mają opinii specjalnie trwałych :) Przy tak nierównej pracy wzrasta obciążenie wału korbowego no i koła dwumasowego, które musi wyrównać te przyśpieszenia wału.

_________________
Marcin Bruczkowski
http://www.marcin.bruczkowski.com
http://www.facebook.com/MarcinBruczkowskiAutor


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 9 maja 2014, 10:09 
Avatar użytkownika
Wstydliwy
Offline
Od: 09.05.2014
Posty: 9
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Witam Wszystkich

Zauważyłem niepokojącą mnie sytuacje w mojej 6 o której wspomina kolega matkowpa. Na wolnych obrotach moja mazda pracuje jakby nie na wszystkich cylindrach dodam iż sytuacja pojawia się tylko na rozgrzanym silniku przed uruchomieniem się i-stop. Sprawę zgłosiłem w serwisie i o ile faktycznie potwierdzają moje odczucia o tyle nie bardzo wiedzą jak podejść do tematu. Otrzymałem informację że zgłosili sprawę do mazdy polska. Próbują mi też wytłumaczyć że silnik uspokaja się przed włączeniem funkcji i-stop co powoduje obniżenie obrotów do ok 500/min a z tego z kolei wynika nie równa praca. Wcześniej tego nie zauważałem a jestem "uczulony delikatnie mówiąc" na równą pracę silnika. Może więcej użytkowników ma takie spostrzeżenia i warto by było coś począć w tym temacie.

Pozdrawiam


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 9 maja 2014, 10:23 
Avatar użytkownika
Stary wyjadacz
Offline
Od: 20.09.2013
Posty: 3961
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Czy tę nierówną pracę to tylko słyszysz, czy dochodzi jakieś lekkie szarpanie od strony silnika?

_________________
Zoom-zoom to czyste emocje... soul red GJ 6 2.5 G AT kombi skypassion

JESTEM UBEZPIECZONY W D.A.S.

Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 9 maja 2014, 10:32 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 29.01.2014
Posty: 114
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
u mnie, dla odmiany, przy wyłączonym I-stop, przy rozgrzanym silniku obroty spadają na biegu neutralnym do około 500, a poźniej wahają się pomiędzy 500 a 700. Też się zastanawiam czy tak to powinno wyglądać.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 9 maja 2014, 16:29 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 18.11.2013
Posty: 78
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
radekice napisał(a):
Na wolnych obrotach moja mazda pracuje jakby nie na wszystkich cylindrach dodam iż sytuacja pojawia się tylko na rozgrzanym silniku przed uruchomieniem się i-stop.


A nie jest tak że ciśniesz hamulec i i-stop zaczyna działać, tzn. "lekko styka", silnik pracuje na granicy on/off?

Jak byś wcisnął delikatnie mocniej to się wyłączy, a jak lekko ruszysz to będzie już działał normalnie?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 12 maja 2014, 11:19 
Avatar użytkownika
Wstydliwy
Offline
Od: 09.05.2014
Posty: 9
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Witam

U mnie nie słychać żadnych niepokojących dźwięków ale czuć drgania w kabinie, auto nie równo chodzi przy rozgrzanym silniku na wolnych obrotach. Po weekendowych testach potwierdzam to co mówi kolega tomfx. Samochód przy włączonym systemie i-stop ma bardzo niskie obroty tak ok 500obr/min i nie równo pracuje. Wystarczy przytrzymać przycisk i wyłączyć i-stop auto zaczyna pracować idealnie włączam i-stop i znów pracuje nie równo. Rozmawiałem jeszcze z serwisem twierdzą że przy włączonym i-stop silnik przygotowuje się do tzw. "uśpienia" w trybie i-stop stąd te niskie obroty. Mimo wszystko uważam że tak nie było wcześniej i będę dążył do tego aby te drgania zlikwidowali.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 12 maja 2014, 11:51 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 05.11.2013
Posty: 772
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
U siebie nie zaobserwowałem żadnych anomali z działaniem i-stop i nierówną pracą silnika.

Rzeczywiście ostatnio obroty silnika na luzie są nierówne, ale przecież klima teraz chodzi.

Wysłane z mojego GT-I9192 przy użyciu Tapatalka

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 22 maja 2014, 12:13 
Avatar użytkownika
Wstydliwy
Offline
Od: 09.05.2014
Posty: 9
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
U mnie są nierówne cały czas na wolnych obrotach przy włączonym i-stop, nie ma różnicy czy klima włączona czy wyłączona.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 3 cze 2014, 12:37 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 28.05.2014
Posty: 80
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: wielkopolski
Miałem ten sam problem co matkowpa. Silnik nie wiedział czy ma sie wyłączyć czy pozostać na obrotach. Dla diesla to makabra. Zgłosiłem to przy przeglądzie i... hmmm
Uruchomili tryb nauki systemu i-STOP. Zobaczymy co się ten system nauczy. Jak na razie jest OK.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 3 cze 2014, 12:46 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.07.2013
Posty: 3060
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: wielkopolski
Chris w jaki sposób uruchomili ten tryb nauki?


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 3 cze 2014, 19:24 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 11.03.2014
Posty: 940
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: opolski
Hmm.. a u mnie jest na odwrót... jak trzymam lekko hamulec to silnik się wyłącza, a jak docisnę to sie włącza...troche to bez sensu.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 3 cze 2014, 21:32 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 28.08.2013
Posty: 165
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
To może nie dociskasz hamulca tylko coś innego :-)

Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka

_________________
szybki ale pokrak


 Zobacz profil  
Cytuj  

administrator
PostNapisane: Wt, 3 cze 2014, 21:33 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 20.05.2013
Posty: 8080
Rok produkcji: 2018
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: dolnośląski
tatahani - w MT nie ma znaczenia czy naciskasz hamulec czy nie, na i-Stopa ma wpływ tylko sprzęgło i połóżenie kierownicy. :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 3 cze 2014, 21:46 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 11.03.2014
Posty: 940
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: opolski
Spróbuj swój docisnąć na stopie. U mnie wtedy odpala.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 4 cze 2014, 08:36 
Offline
tombien napisał(a):
na i-Stopa ma wpływ tylko sprzęgło i połóżenie kierownicy.

i koła - jak samochód zacznie się np. staczać to i-Stop się wyłączy i silnik odpala....


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 4 cze 2014, 16:18 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 11.03.2014
Posty: 940
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: opolski
Sprawdziłem jeszcze raz. Jednak siła nie ma znaczenia ale jak naciśniemy na stopie 2 razy hamulec to auto odpali.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  

administrator
PostNapisane: Śr, 4 cze 2014, 22:07 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 20.05.2013
Posty: 8080
Rok produkcji: 2018
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: dolnośląski
tatahani - właśnie to dzisiaj sprawdzałem, jest tak jak piszesz, ale trzeba ostro na pedał depnąć. :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 5 cze 2014, 12:11 
Offline
sprawdzałem i potwierdzam... :)


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 23 paź 2014, 14:44 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 02.09.2014
Posty: 41
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zagranica
Mój i-stop od początku słabo działał włączał się kiedy chciał i przeważnie na sekundę a potem odpalal znow chce podkreslic ze nie dociskałem lekko na hamulec i nie ruszałem kierownica bez względu co robilem odpalal zaraz po zgaszeniu silnika a teraz już od 2 dni w ogóle się nie włącza. Istnieje jakies restartowanie systemu czy cos w tym stylu?? czy lepiej pojechać do ASO z tym problemem


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 23 paź 2014, 15:53 
Avatar użytkownika
Stary wyjadacz
Offline
Od: 20.09.2013
Posty: 3961
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
emyll, tu sobie poczytaj
viewtopic.php?f=62&t=729

_________________
Zoom-zoom to czyste emocje... soul red GJ 6 2.5 G AT kombi skypassion

JESTEM UBEZPIECZONY W D.A.S.

Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 27 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.