Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 11:51

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 481 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Śr, 15 kwi 2020, 19:55 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2104
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
Prawdopodobnie chodzi o wewnętrzną stronę tarcz. Tego nie zobaczysz z zewnątrz.
To dość powszechne (oglnie, nie że w mazdach) gdy tylne hamulce mają mniej do roboty i przy stylu jazdy jak opisujesz, solnie dróg też nie pomaga .
Starej daty mechanik daaawno temu radził aby choć trochę temu zapobiec dać autku porzadnie pohamować co jakiśczas , czy nawet samym ręcznym , a już koniecznie po myciu/myjni rozgrzać i schłodzić hamulce przejażdżką ze zdecydowanymi hamowaniami. No i przy takiej wymianie oczyścić i rozruszać dobrze zacisk . Ale cudów nie ma sięco spodziewać, tylne tarcze raczej właśnie z tego powodu sięwymienia niż z powodu zjechania ich grubości . Co kilka lat trzeba to zrobić i tyle. I tak w Maździe są tanie bo małe i popularne
Co do reszty to gwarancja nie obejmuje tarcz i klocków raczej. W ogle jak chcesz oszczędniej i na razie jest auto w ASO, to tam bym nie robił, kup hamulce sam (tu na forum Adam1003 na przykład) i jak nie samemu, to byle warsztat ogólny choćbyjakaś sieciówka je zmieni za ułamek ceny ASO.
Chyba że sobie z elektryczym ręcznym nie poradzą, ale tu na forum jest _skuteczna i sprawdzona_ instrukcja jak to w wersji z elektrycznym ręcznym zrobić.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 15 kwi 2020, 20:15 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 24.02.2019
Posty: 54
Rok produkcji: 2016
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zagranica
Dzięki Andrzejsr za info. W swojej starej polówce sam wymieniałem klocki i tarcze, ale tutaj trochę sie cykam, plus ten elektryczny ręczny ... Tak w ogóle co miałeś na myśli pisząc
Cytuj:
pohamować nawet samym ręcznym
? Auto ogólnie stoi prawie cały czas na ręcznym bo na pochyleniu - też nie wiem czy to jest zdrowe ogólnie dla układu hamulcowego?

Mieszkam w CH, auto na gwarancji, więc póki jeszcze jest to będę pewnie robił w ASO żeby było w papierach - potem ponoć tutaj ciężej sprzedać auto. Bardziej się zastanawiam nad tym czy mogę na razie olać temat skoro i tak dużo nie będzie jeżdżone, a zrobić za jakieś 3 miesiące przed dłuższą trasą, kiedy będę do PL jechał?

A i jeszcze z ciekawości ile tarcze i klocki w PL kosztują + ewentualna robocizna (może być i ASO)?

_________________
Obrazek

Wymiana filtra kainowego Mazda
Wymiana baterii w kluczyku Mazda


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 15 kwi 2020, 21:20 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2104
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
Miałem na myśli po prostu to, że jedziesz na prostej (powoli w miarę, i na prostej co ważne, żeby tego aby w zakręcie i przy szybszej jeździe nie robić!!) ,pustej drodze i sobie zaciągasz ręczny kilka razy co jakiś czas, np do zablokowania tylnych kół (poczujesz że jak mokry po myjni to ciężko o to, a po kilku zahamowaniach takich - ładnie blokuje koła - osuszyły się). Albo seria zwykłych hamowań - po prostu żeby się przyzwoicie rozgrzały i woda odparowała z tarcz i zacisków. No i nie parkować po takim zagrzaniu od razu tylko z 10-15 minut spokojnie bez hamowań mocnych schłodzić.
A samo parkowanie na skosie mu nie zaszkodzi, po to jest przecież. Tylko żeby tak na gorącym nie zostawiać zaciśnietego.
Co do cen to w ASO nie znam, ale tu padały na forum w wątku o przeglądach to znajdziesz. U Adama Kpl przód + tył tarcze i klocki Zimmerman (porządne, przyzwoite cywilne zestawy) kosztowały ok 800zł niecałe 2 lata temu, teraz może więcej bo euro droższe.
Co do sprzedaży i wpisów z ASO rozumiem, takie tam pewnie zwyczaje. W razie czego tu w PL 6tkę to na pniu sprzedasz, zwłąszcza jak będzie kryzys to będą się kolejki po tanie w utrzymaniu, nieawaryjne auta ustawiać .


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 15 kwi 2020, 22:45 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 24.02.2019
Posty: 54
Rok produkcji: 2016
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zagranica
Jeszcze raz dzięki. Jeśli chodzi o elektryczny ręczny, to jakoś nie mam zaufania do tego pstryczka i nienaturalne jest dla mnie zaciąganie go podczas jazdy, ale może to po prostu przyzwyczajenie do manualnej wajchy ;)

To w sumie zostało jedno pytanie. Czy skoro teraz nie planuje jakiś dłuższych tras, nie lepiej z tą wymiana poczekać? Skoro rdzewieje od stania ;) a teraz będzie mało jeżdżone ...

_________________
Obrazek

Wymiana filtra kainowego Mazda
Wymiana baterii w kluczyku Mazda


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 16 kwi 2020, 00:01 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2104
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
Wiem, też nie miałem (do pstryczka zaufania) . Ale pojedź kiedyś zimą (tzn może nie czekaj aż tyle - do zimy :) ale w deszcz przyzwoity przynajmniej) na jakiś plac / parking i pozaciągaj po lekkim rozpędzeniu (ale trzymając cały czas pstryczek podniesiony, nie tylko pyk i puszczając) nie zważając na piski i komunikaty na ekranie. Zobaczysz że całkiem mocno działa . Od wolniutkich prędkosci zaczynając i z dużą ilością miejsca wokół oczywiście.
Póżniej to samo zrób w szybszym zakręcie (tzn stopniowo coraz szybszym). też zobaczysz że działa tyłek zarzucając .
Co do tego kiedy wymieniać to raczej nikt Ci zdalnie nie odpowie, to jendak hamulce. Głównie hamuje przód, ale tył też sporo robi , i jest ważny, a w awaryjnej sytuacji wszystko się liczy, każdy metr czasem drogi hamowania . Nie wiem czy macie tam takie jak u nas stacje diagnostyczne ? - to może podjedź tam żeby zbadać siłę hamowania (bo że szumi to niekoniecznie jest słaby) a przede wszystkim wyjdzie czy oba równo hamują (prawy i lewy) bo jak nie, to gorsza sprawa i nie ma co czekać z wymianą jednak. A i przy okazji niezależny od ASO diagnosta co niejedne hamulce już widziałi zobaczy te Twoje tarcze na podnośniku czy z kanału swoją opinię wyrazi .


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 16 kwi 2020, 09:52 
Nałogowiec
Offline
Od: 10.07.2016
Posty: 1679
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Pisałem kilka razy, cena części w ASO zabija ale koszt wymiany już do przełknięcia. Nie wiem jak w Maździe ale w Mitsu kiedyś w ASO koszt wymiany jednej osi klocki + tarcze to było 250 zł, strata na częściach (gorszych niż zamienniki) była około 1000-1500 zł na oś.

_________________
Obrazek
A na co dzień dłubię tutaj http://www.wedrowiec.net


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 16 kwi 2020, 18:30 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 24.02.2019
Posty: 54
Rok produkcji: 2016
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zagranica
Dzięki Andrzejsr za kolejne porady, pobawię się ręcznym przy najbliższej sposobności <pirat>

Dzisiaj odebrałem auto, hamulce zrobię przed najbliższą dłuższą wyprawą, czyli pewnie za kilka miesięcy. Chyba że odczuję że coś nie teges, bo przy najbliższej przejażdżce potestuję. A po wymianie trzeba będzie je dobrze traktować - czyli używać.

Wedrowiec poniżej poglądowo oferta wymiany dla Mazdy 3, ceny w CHF:
- para klocków hamulcowych = 117.85
- para tarcz hamulcowych = 232.72
- robocizna = 181.00
RAZEM = 531.57

_________________
Obrazek

Wymiana filtra kainowego Mazda
Wymiana baterii w kluczyku Mazda


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 16 kwi 2020, 19:29 
Nałogowiec
Offline
Od: 10.07.2016
Posty: 1679
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
CHF to około 4 zł, klocki w PL można kupić za tyle samo tyle że w PLN :) a nawet jakiś szrot (a nie wiem co ASO daje, przy Mitsu to było o 2 klasy gorsze) kupisz za pół ceny. Więc masz różnicę 4-8 razy. Robocizna wygląda sensownie

Podam jak u mnie było
- ASO klocki 600 oś
- tarcze około 1000-1500 oś
- wymiana 250 oś

klocki kupiłem za 130 zł, lepszych nie było :) tzn były takie "ciut" lepsze za 2x tyle (sprzedawca sam powiedział że wg. mnie jak mam co robić z kasą to nie warto) i kończyła się oferta w necie (mówię o "cywilnych").

Za obydwie osie usłyszałem komplet w ASO (szacowany) na 4-6K, moje części i wymiana u nich skończyło się (nie pamiętam dokładnie) poniżej 1500. Bujali się jeszcze że nie podadzą numerów części ale powołałem się na Unię Europejską i centrala Mitsu mi przysłała numery ;).

https://allegro.pl/oferta/ate-tarcze-kl ... 6334727066
350 zł za komplet części. Czyli jakieś 90 CHF (u nas frank szaleje, poszedł ostro w górę), 1/4 tego co w ASO.
I ze swojej strony zalecam wymianę właśnie w ASO a nie u Zenka.

Edit:
https://allegro.pl/oferta/klocki-ferodo ... 8103842433
20-25 CHF

_________________
Obrazek
A na co dzień dłubię tutaj http://www.wedrowiec.net


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 16 kwi 2020, 19:43 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 24.02.2019
Posty: 54
Rok produkcji: 2016
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zagranica
Dzięki za liczby i namiary na zestaw. Czy skorzystam? Nie wiem. Jak pisałem wyżej, chodzi o to jak to w papierach będzie wyglądać. Chyba przy rocznym przeglądzie wspomniałem im coś o własnych filtrach. To tak się trochę dziwnie na mnie koleś spojrzał, jakby nikt tego tu nie praktykował. Powiedział że można, ale muszą wpisać że to części ode mnie, żeby w razie jakiejś awarii czy coś było na mnie ;). Chyba wtedy też sprawdziłem ceny tego co mi włożyli i nawet tu poza ASO znalazłem za 2x mniej, także to co piszesz się ogólnie sprawdza - przycinają na częściach.

W zasadzie mogę się zapytać jakiej firmy części mi podali w ofercie. Jak okaże się że mi nic się z tymi hamulcami złego ne dzieje, to może je sobie z PL latem przywiozę i tu zmienię, żeby mieć lokalny wpis w książkę. Chyba że polskie części będą z polską instrukcją :D, to sie nie połapią :lol:

Smaczek na koniec. Jakbym chciał jeszcze przycebulić, to musiałbym znaleźć firmę która umożliwia zakupy TAX FREE, wówczas mam do zwrotu jeszcze podatek, a to niemało bo 23% ;).

_________________
Obrazek

Wymiana filtra kainowego Mazda
Wymiana baterii w kluczyku Mazda


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 16 kwi 2020, 20:11 
Nałogowiec
Offline
Od: 10.07.2016
Posty: 1679
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Ale po co jechać... zamów do siebie. Instrukcja w PL? Do mnie części płynęły z Włoch lub USA (no dobra, do sprowadzającego) - instrukcja i napisy były po angielsku. Na forum padło właśnie pytanie o kraj pochodzenia - te z Włoch (lub odwrotnie :D ) miały być lepsze bo te drugie dużo twardsze i bardziej pylące.

Jak coś uderzaj do Mazdy u siebie w kraju, poszukaj przepisów - jest wykładnia UE że mogą skoczyć - jak są normy spełnione to możesz przywieźć cokolwiek. Jak brałem felgi do Mazdy to dostałem elegancki certyfikat TUV że pasuje do tego konkretnego modelu, przy klockach też są wymienione numery zgodne.

_________________
Obrazek
A na co dzień dłubię tutaj http://www.wedrowiec.net


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 16 kwi 2020, 21:21 
Stały bywalec
Offline
Od: 06.02.2017
Posty: 515
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Madstorm możesz również w pl w dobrym ASO wymienić będąc na miejscu. Wpis w książce będzie. Baza jest ogólnoeuropejska.

Koleżanka wybrała sie na wakacje motorem bawarskiej marki i wpis w książce ma z Azerbejdżanu bodajże. Gwarancyjny.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 17 kwi 2020, 23:22 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 24.02.2019
Posty: 54
Rok produkcji: 2016
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zagranica
Tylko wiesz Wedrowiec, CH nie jest w UE ;), ale jest pewnie tak jak mówisz.

Plichcior nie wiem jak to z tym jest dokładnie. Mówiono mi że tu się krzywią czasami nawet na wpisy choćby z sąsiednich DE, a co dopiero z tak egzotycznego kraju jak PL - o Azerbejdżanie nie mówiąc :wstyd:

_________________
Obrazek

Wymiana filtra kainowego Mazda
Wymiana baterii w kluczyku Mazda


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 18 kwi 2020, 00:45 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2104
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
Akurat mazda 6 jest tak banalna obslugowo w sensie oleju, hamulcow nie mówiąc o filtrach ( to już w ogóle bajka) że naprawdę aż szkoda to do serwisu zlecać. To jest jedna z podstaw jej niezawodnosci- mechanikowi czy użytkownikowi trudno coś skopać.l bo nie ma co po drodze popsuć a dostęp jest idealny.
Kwestia tego ile zamierzasz nią jeździć i jakie są różnice cen i łatwości odsprzedaży z wpisami z ASO vs niezależnymi. Nie ma nie-aso u Was? Jakichs sieciowek co też dokumentują co robią?

Krzywić to się mogą. Pewnie że się będą krzywić, u nas też niektóre ASO się krzywią, bo jak auta się nie psują to z czego mają żyć, z obsługi eksploatacyjnej tylko.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 18 kwi 2020, 00:50 
Nałogowiec
Offline
Od: 10.07.2016
Posty: 1679
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
madstorm racja :) Ja patrzę na to tak - w krajach 3 świata nikt nawet do nich nie zadzwoni. A jak już to mogą go olać. Bo nie zadzwoni wyżej. Drugi sort - Polska - nie chce mi się rozwijać tematu.

Mogą i mają wytyczne bo muszą mieć. Ale nie są to wytyczne "zgolić jelenia" tylko socjalistyczne (wybaczcie) kapitalistyczne golenie - ma być tak i koniec. Więc na prikaz odpowiadasz prikazem i nie dyskutują - nie ma pola do myślenia. Ma być bezpiecznie i według normy.

_________________
Obrazek
A na co dzień dłubię tutaj http://www.wedrowiec.net


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 18 kwi 2020, 07:39 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 24.02.2019
Posty: 54
Rok produkcji: 2016
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zagranica
Wiecie co, nie wiem jak tu jest,ale swoimi postami zmusiliście mnie do przemyśleń. Chcąc kupić Mazdę, wiedziałem że będzie z 2-giej ręki, bo na nową nie było środków. W związku z niewielką ilością ofert na rynku wtórnym, ostatecznie zdecydowałem się na M3 - których było więcej, ale nie przesadnie. I tu małe sprostowanie Andrzejsr, nie mam M6 :-P, co chyba za wiele w temacie nie zmienia, gdyż te samochody są bardzo podobne.

I teraz przemyślenia. Skoro było mało ofert, może to znaczyć, że albo jest tu mało-popularnym autem, albo na tyle niezawodnym, że nikt nie chciał go zaraz sprzedawać (celowałem w 2 - 3-latka). Ja uważam że obie opcje są prawdziwe. Skoro tak, to czy z dobrymi wpisami, czy nie może być tak czy inaczej ciężko go tu sprzedać. Więc pomysł sprzedaży w PL nie jest wcale złym. A kiedy to będzie? Nie wiem, ale raczej przywiązuje się do rzeczy. Moje poprzednie i zarazem pierwsze auto miałem 10 lat :D. Moją M3 bardzo lubię i na razie o tym w ogle nie myślę. Jeśli jest jak mówicie, z łatwością serwisowania + niezawodnością itd. to myślę że posłuży długo.

_________________
Obrazek

Wymiana filtra kainowego Mazda
Wymiana baterii w kluczyku Mazda


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 18 kwi 2020, 09:07 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 10.01.2019
Posty: 510
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
18 kwietnia 2020, o 01:45 Andrzejsr napisał(a):
Akurat mazda 6 jest tak banalna obslugowo w sensie oleju, hamulcow

Sam bym wymienił tylne klocki ale jak mam bez kompa wcisnąć tłoczki w wersji od 2015 z elektrycznym ręcznym ?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 18 kwi 2020, 10:07 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 16.04.2014
Posty: 718
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Jest na to procedura z wciskaniem pedalu hamulca, recznego i przycisku start. Nie trzeba komputera, nie moge teraz znalezc linka, gdzies jest na forum, poszukaj albo moze ktos podesle. Jesli masz tylko checi to wymiana prosta szkoda wyrzucac kase na takie roboty.

_________________
był:
- Rover 420 SDi,
- Focus mk2 2.0 TDCi.
- Mazda 6 Kombi 2.0 165KM e-loop (2014),
Jest:
- Mazda 6 Sedan 2.0 165KM e-loop (2017/18),
- Mazda CX-5 2.0 165KM 6MT (2020/21).
„Płynie się zawsze do źródeł, pod prąd, z prądem płyną śmiecie”.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 18 kwi 2020, 11:38 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2104
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
Jest na forum , sam korzystałem, model z 2015, potwierdzam że działa, tu skrót :

viewtopic.php?p=326626#p326626


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 18 kwi 2020, 12:04 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 10.01.2019
Posty: 510
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
Dzięki.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 5 mar 2021, 11:44 
Avatar użytkownika
Wstydliwy
Offline
Od: 31.12.2020
Posty: 8
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: łódzki
Kupiłem Mazdę na początku stycznia, która stała wcześniej w komisie przez 2 miesiące. Jak ją kupowałem to pojechałem na stację diagnostyczną i z tego co pamiętam to wartości hamowania wyszły około 1.9-2.1. Teraz dopiero zacząłem nią jeździć i ogólnie słabo hamuje, pedał trochę wpada w podłogę. Wczoraj przejechałem pierwszy raz jakieś 60km i kilkanaście razy zrobiłem większe i mniejsze dohamowania i nadal szału nie ma. Próbowałem na suchym asfalcie zahamować z piskiem ale się nie dało. Tarcze i klocki wyglądają ok, płyn dopiero co wymieniłem. Pytanie czy w tej Maździe to standard czy coś tu trzeba odpowietrzać? Szykuje mi się za chwilę dalszy wyjazd i muszę szybko podjąć jakieś ewentualne działania.
Tarcze wyglądają tak

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 5 mar 2021, 12:00 
Nałogowiec
Offline
Od: 30.06.2017
Posty: 1520
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Powierzchnia tarcz nie wygląda najlepiej, może te wżery muszą się jednak zeszlifować.
Ale zwrócę uwagę na coś innego: ja po przesiadce z innego auta (też japońskiego) do Mazdy zwróciłem uwagę, że trzeba trochę mocniej naciskać pedał hamulca. Minimalnie, ale jednak to było zauważalne. Nie wiem czym wcześniej jeździłeś, ale może to, w połączeniu ze średnim stanem powierzchni tarcz powoduje takie odczucia?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 5 mar 2021, 12:05 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 21.12.2015
Posty: 186
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: zachodniopomorski
Generalnie hamuje mega slabo ale zeby pedal wpadal w podloge to raczej nie, przynajmniej nie u mnie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 5 mar 2021, 12:12 
Avatar użytkownika
Wstydliwy
Offline
Od: 31.12.2020
Posty: 8
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: łódzki
Mam jeszcze Crolollę E12 z 2003r i hamowanie jest dość podobne ale to auto ma prawie 20lat :) Myślałem, że w nowszej Maździe będzie inaczej - auto co prawda z 2012 ale pierwsza rejestracja 2014r


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 5 mar 2021, 12:14 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 21.12.2015
Posty: 186
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: zachodniopomorski
Wiek tu nie ma znaczenia, moj ojciec tez tam ma jakas 12 letnia toyote i hamuje az deba staje.

hm


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 5 mar 2021, 12:30 
Nałogowiec
Offline
Od: 10.07.2016
Posty: 1679
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Mazda co do wrażeń hamuje jak duży fiat :D zupełnie inaczej niż wszystkie inne auta którymi jeździłem tzn. nie ma tego ostrego początku - wszystkie auta miały tak że jak nawet średnio czy czasem słabo dotkniesz to jest od razu odczuwalny początek. A tutaj można powiedzieć jak silnik mazdy bez turbo :D Leci liniowo.

_________________
Obrazek
A na co dzień dłubię tutaj http://www.wedrowiec.net


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 5 mar 2021, 12:45 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 21.12.2015
Posty: 186
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: zachodniopomorski
a i jak tak policze wszystkie $$ jakie wladowalem w hamulce przez te moje 6 lat z ta 6 to jest to kwota spokojnie z granicach 6-7 tys nie liczac wymiany tarcz na nowe na poczatku przez ASO po tym jak mialem zwichrowane tarcze.
8 miesiecy temu wladowalem 2 tys w klocki ebc yellow stuff i wentylowane tarcze zimmermann i wczoraj juz wymienialem klocki z przodu a mechanik mowi ze no te tarcze to juz tez ranty maja i przydaloby sie je tez wymienic!!!!!

Przez te 8 mc przejechalem raptem z 15kkm i naprawde staram sie hamulcow uzywac tylko w ostaecznosci.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 5 mar 2021, 14:44 
Wtajemniczony
Offline
Od: 08.03.2018
Posty: 161
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyMotion
Region: małopolski
Potwierdzam EBC Yellow żreją tarcze w expresowym tempie. Ja musiałem je podmienić po około 15 tys. z przodu tył poszedł po 20 tys.
Aktualnie mam założone klocki Bosch ale na tarczach od CX5 już podjedzonych przez EBC i dziwnym trafem system daje radę pyli jak cholera ale hamulce nie biją . Oczywiście nie ma porównania do skuteczności klocków EBC na nowych tarczach od CX5 bo pracowały one fenomenalnie ale pakowanie co rok kupę kasy na tarcze i klocki za 500 zł to przesada. Tył z konieczności dostał z powrotem stare oryginalne klocki TRW na też zjedzone tarcze przez EBC i trzyma się dzielnie. Idzie wiosna wiec czas coś zmienić mam nadzieję że nie hamulce tylko dupowóz , który posiada takie hamulce.Pozdrawiam.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 5 mar 2021, 15:54 
Nałogowiec
Offline
Od: 30.06.2017
Posty: 1520
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
5 marca 2021, o 12:45 mHuba napisał(a):
a i jak tak policze wszystkie $$ jakie wladowalem w hamulce przez te moje 6 lat z ta 6 to jest to kwota spokojnie z granicach 6-7 tys

Hmm... A ja przez 5 lat raz wymienilem klocki z przodu... Koszt 200 zł. Teraz szykuje się powoli druga wymiana, zapewne już jednak z tarczami.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 5 mar 2021, 16:37 
Stały bywalec
Offline
Od: 06.02.2017
Posty: 515
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Ja tam nadal wszystkim dynamicznie jeżdżącym polecam wstawianie tarczy 320mm. Koszty klocków/tarczy są porównywalne z tym badziewiem 297mm.

Trzeba tylko jednorazowo zaciski kupić.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 5 mar 2021, 17:05 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 21.12.2015
Posty: 186
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: zachodniopomorski
5 marca 2021, o 15:54 Luke napisał(a):
Hmm... A ja przez 5 lat raz wymienilem klocki z przodu... Koszt 200 zł. Teraz szykuje się powoli druga wymiana, zapewne już jednak z tarczami.


no jak samochod stal w garazu ...
zawsze znajdzie sie jeden czy drugi typ na kilkudziesięciu ktory pieje z zachwytu nad hamulcami 6
ciezko mi sobie wyobrazic co to za styl jazdy musi byc, chyba koscielny niedzielny.

hm


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 481 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.