Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 14:44

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 481 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Cz, 9 maja 2019, 19:55 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 17.11.2018
Posty: 96
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: małopolski
Regenerował ktoś z Was zaciski hamulcowe w GJ? Mam zamiar się za to zabrać i chętnie zaczerpię jakiś porad <spoko>

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 9 maja 2019, 22:47 
Wtajemniczony
Offline
Od: 12.07.2017
Posty: 163
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: lubelski
9 maja 2019, o 10:15 pbbp napisał(a):
nie, nie pisałem osobiście.
ASO wystąpiło z zapytaniem o ich wymianę, ale odpowiedz MMPOL była żeby je przetoczyć.


Miałem tak samo ale pomarudziłem i się udało. Chętnie bym się zgodził na przetoczenie ale to miał być gest handlowy, więc nikt by nie wziął potem za to odpowiedzialności a mnie toczenie nie przekonuje niestety. Toczyć to sobie można ranty tarczy jak się klocki zmienia. Jak się to g...o pogięło po 10 tyś spokojnej jazdy to po przetoczeniu byłoby to samo w jeszcze krótszym czasie. Nie mówię, że tarcze OEM są złe ale zawsze może trafić się np. wada materiału czy błąd podczas procesu wytwarzania.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 10 maja 2019, 07:09 
Wtajemniczony
Offline
Od: 08.03.2018
Posty: 161
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyMotion
Region: małopolski
Tarcze OM nie są złe nawet te do M6. Polecam OM od Mazdy CX5 mają troszkę inną budowę, ale koniecznie klocki różne od OM z podwyższoną termiką np. EBC itp.
Pozdrawiam.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 10 maja 2019, 08:42 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 16.04.2014
Posty: 718
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Problemem sa klocki nie tarcze. W przedlifcie mam oryginalne tarcze tylko klocki zmienione na ebc, tarcza ladna czysta, hamowanie uwazam bardzo dobre, zero najmniejszego bicia, przebieg 55tys i praktycznie zero zuzycia.

_________________
był:
- Rover 420 SDi,
- Focus mk2 2.0 TDCi.
- Mazda 6 Kombi 2.0 165KM e-loop (2014),
Jest:
- Mazda 6 Sedan 2.0 165KM e-loop (2017/18),
- Mazda CX-5 2.0 165KM 6MT (2020/21).
„Płynie się zawsze do źródeł, pod prąd, z prądem płyną śmiecie”.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 19 maja 2019, 19:05 
Amator
Offline
Od: 22.02.2015
Posty: 62
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Tak jak pisałem jakiś czas temu mam zestaw EBC USR + klocki yellowstuff, przejechałem na nich około 2 tys km. Byłem z niego bardzo zadowolony, z hamowaniem wszystko ok ale pojawiło się buczenie przy hamowaniu "autostradowym". Dźwięk podobny do wykończonego łożyska albo zużytych klocków. Pojawia się przy dłuższym przyhamowaniu tylko przy wyższych prędkościach. Łożysko raczej wykluczam, zero innych objawów. Klocki dotarte prawidło, styl jazdy szybki ale delikatny dla systemu hamulcowego (sam fakt, że na oryginałach zrobiłem 35 kkm za nim się przegrzały ...) Czy ktoś ma podobne odgłosy z w/w zestawu?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 20 maja 2019, 20:44 
Bywalec
Offline
Od: 17.05.2015
Posty: 301
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: wielkopolski
Buczenie to oznaka przegrzania.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 22 maja 2019, 22:50 
Amator
Offline
Od: 22.02.2015
Posty: 62
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
@Adam1003
chyba masz racje. To było chwilowe, dziś specjalnie pojechałem potestować hamulce ( wstępnie umowiony byłem na jutro w ASO na reklamację) i wszystko ok. :idea: Będę obserwował. :>


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 23 maja 2019, 06:31 
Wtajemniczony
Offline
Od: 08.03.2018
Posty: 161
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyMotion
Region: małopolski
Zasadnicze pytanie czy serwis pofatygował się z zmierzył czujnikiem zegarowym bicie tarcz. Jak znam życie to pewnie NIE. Niestety problem powróci i to szybciej niż się spodziewasz.Pozdrawiam.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 24 maja 2019, 13:19 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 2640
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Dokładnie to samo pytanie zadałem w bliźniaczym temacie o zmianie tarcz i klocków, dłuższy czas temu, zero odpowiedzi. Usuwanie skutków bez badania przyczyny.

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 28 maja 2019, 15:22 
Wstydliwy
Offline
Od: 16.05.2018
Posty: 13
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: dolnośląski
U mnie w GL FL 2.0-G MT 2017:

- przy 40kkm wymiana tarcz i klocków przód (stan klocków przy zmianie: 4mm od zewnątrz, 2mm od wewnątrz, zmieniałem we własnym zakresie, zestaw Textar)
- przy 52kkm wymiana tarcz i klocków tył (stan klocków przy zmianie: 4mm od zewnątrz, 2mm od wewnątrz, zmieniałem we własnym zakresie, tarcze Zimmermann + klocki Roadhouse, czyli idące z tej samej fabryki co TRW)

Tarcze w obu przypadkach wyglądały gorzej jak w 10-letnim aucie. Może i grube, ale ranty, rdza z każdej strony, wewnętrzne klocki nie do końca dociskały, tarcze miały tam warstwę chropowatej rdzy na powierzchni, po której trze klocek.

Ciekawostka w CX-3 (2016) wymieniałem tarcze i klocki z przodu przy 35kkm, klocki zjadły tarcze (sic!), huczały (+ wibracje na kierownicy) przy wyhamowywaniu z np. 150 km/h do 120 km/h. Oczywiście ASO twierdziło, że wina jest całkowicie po stronie "naturalnego" zużycia i mocnego hamowania w mieście tym "suvem" (litości, CX-3 w tej wersji ważył niecałe 1160 kg).

Widzę, że problem hamulców w Mazdzie to nie tylko problem 6-tki...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 28 maja 2019, 20:52 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 10.01.2019
Posty: 510
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
Fabryczne tarcze bardzo szybko rdzewieją , jaka firma robi fabryczne tarcze ?
Nie wiem czy to wina klocka czy jakości tarczy ale widziałem wiele mazd i 70% z nich ma taki wygląd tylnych tarcz, moja też tak wygląda, na pewnie to nie przegrzanie bo nawet po ostrym hamowaniu nie są tak bardzo gorące.

Zdjęcie nie wiem z jakiego auta ale mam identyczne tylne tarcze, tylko niewiele mazd miało tylne tarcze jak przednie czyli nie ciemne tylko jasny z połyskiem, chodzi o wygląd tarczy gdzie klocek hamuje.

Obrazek

W tym filmiku tarcze tylne miały identyczny wygląd i auto słabo hamowało , zmiana samych klocków na inne i zobaczcie na końcu filmiku jak świeciły się tarcze.

https://www.youtube.com/watch?v=QvysOMXHSmE


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 29 maja 2019, 19:46 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 16.04.2014
Posty: 718
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
A moje hamulce coraz lepiej. Powiekszony rowek dziala bo felga ufajdana i nawet zapomnialem, ze byly wibracje na kierownicy. Poki o jest bardzo dobrze.

_________________
był:
- Rover 420 SDi,
- Focus mk2 2.0 TDCi.
- Mazda 6 Kombi 2.0 165KM e-loop (2014),
Jest:
- Mazda 6 Sedan 2.0 165KM e-loop (2017/18),
- Mazda CX-5 2.0 165KM 6MT (2020/21).
„Płynie się zawsze do źródeł, pod prąd, z prądem płyną śmiecie”.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 31 maja 2019, 21:08 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 17.11.2018
Posty: 96
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: małopolski
Wie ktoś może z Was jak złożony jest mechanizm hamulca ręcznego w zacisku? Przy wymianie tłoczka kiedy go wyjmowałem wypadł mi właśnie ten mechanizm i się rozsypał w mak :sad:

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 26 wrz 2019, 13:38 
Wstydliwy
Offline
Od: 30.04.2019
Posty: 3
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Active
Region: zachodniopomorski
Podczas ruszania z miejsca występuje odgłos tarcia jak gdyby nie odbiły klocki hamulcowe. Podobnie jest gdy zredukuję prędkość do minimum (hamowanie silnikiem).Wymieniłem tarcze ,klocki nowe .Nie mam żadnego drgania kierownicy przy różnych prędkościach.


Ostatnio edytowano Cz, 26 wrz 2019, 13:38 przez tombien, łącznie edytowano 1 raz
Połączono z istniejącym tematem.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 26 wrz 2019, 20:35 
Bywalec
Offline
Od: 17.05.2015
Posty: 301
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: wielkopolski
Sam wymieniałeś ? Układ może zapowietrzyłeś ?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 27 wrz 2019, 06:12 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 17.03.2016
Posty: 1029
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
W samochodzie tak nie miałem, ale w rowerze taki problem miałem i tak jak Adam mówi zapowietrzenie hamulce były przyczyną


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 27 wrz 2019, 08:28 
Bywalec
Offline
Od: 17.05.2015
Posty: 301
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: wielkopolski
A podobno wymiana tarcz czy klocków to taka prosta sprawa :)
Patrząc mocno optymistycznie to 1 na 10 mechaników ma pojęcie jak wymienia się tarcze i klocki.

Byłem wielokrotnie na szkoleniach które były w grupach 10-15 osobowych, byli tam kierownicy czy mechanicy wielkich serwisów kilku czy kilkunastu stanowiskowych i nie mieli nawet podstawowej wiedzy o hamulcach... A później ludzie na forach piszą, że im się tarcze pogięły <niewiem>


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 27 wrz 2019, 09:52 
Wstydliwy
Offline
Od: 30.04.2019
Posty: 3
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Active
Region: zachodniopomorski
Tarcze i klocki wymieniałem w serwisie. Podczas ruszania z miejsca, zwiększania prędkości dochodzi odgłos jakby rozpędzała się sieczkarnia. Na wyższych prędkościach - od 50 -60 nie jest słyszalne lecz wydaje mi się, że jest samochód głośniejszy.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 27 wrz 2019, 09:58 
Bywalec
Offline
Od: 17.05.2015
Posty: 301
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: wielkopolski
No to obstawiam, że serwis się nie popisał ;) Lepiej szybko jedź do kogoś kto zna się na tym bo za chwilę możesz mieć tarcze i klocki do wyrzucenia.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 27 wrz 2019, 10:35 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 24.04.2016
Posty: 1847
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: łódzki
27 września 2019, o 10:58 Adam1003 napisał(a):
Lepiej szybko jedź do kogoś kto zna się na tym bo za chwilę możesz mieć tarcze i klocki do wyrzucenia

Ale po co płacić jeszcze raz za tą samą prace, jak to serwis prawdopodobnie coś zrobił źle. Dziwne podejście do usługi wykonanej przez ASO. :idea:

27 września 2019, o 10:52 lonek5 napisał(a):
Tarcze i klocki wymieniałem w serwisie.

Jedź do serwisu i reklamuj, niech poprawiają.

_________________
Moja 6 GG


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 27 wrz 2019, 10:38 
Bywalec
Offline
Od: 17.05.2015
Posty: 301
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: wielkopolski
Skoro raz sobie nie poradzili to myślisz, że za drugim razem zrobią to lepiej ? :) Niestety usługi ASO tak wyglądają.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 27 wrz 2019, 11:07 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Wracać do serwisu, niech się uczą
Ale chyba już po ptakach, tzn po czasie na reklamację


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 30 wrz 2019, 11:46 
Wtajemniczony
Offline
Od: 01.08.2015
Posty: 240
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
26 września 2019, o 21:35 Adam1003 napisał(a):
Sam wymieniałeś ? Układ może zapowietrzyłeś ?


Zapowietrzony układ hamulcowy kojarzy mi się głównie z miękkim pedałem. Co do różnych dźwięków dochodzących z układu hamulcowego to najczęściej przyczyną jest blokowanie się jednego z elementów hamulca, np. klocków.
Możesz rozwinąć temat? Co wspólnego ma zapowietrzenie układu hamulcowego z dobiegającymi dźwiękami?

_________________
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 30 wrz 2019, 12:34 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Może osłona zagięta, może klocek odwrotnie włożony, może coś innego podobnego do sieczkarni ....


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 30 wrz 2019, 17:38 
Bywalec
Offline
Od: 17.05.2015
Posty: 301
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: wielkopolski
30 września 2019, o 12:46 grzees napisał(a):
26 września 2019, o 21:35 Adam1003 napisał(a):
Sam wymieniałeś ? Układ może zapowietrzyłeś ?


Zapowietrzony układ hamulcowy kojarzy mi się głównie z miękkim pedałem. Co do różnych dźwięków dochodzących z układu hamulcowego to najczęściej przyczyną jest blokowanie się jednego z elementów hamulca, np. klocków.
Możesz rozwinąć temat? Co wspólnego ma zapowietrzenie układu hamulcowego z dobiegającymi dźwiękami?


W przypadku zapowietrzonego układu klocki mogą nie cofać się prawidłowo.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 15 paź 2019, 10:49 
Wstydliwy
Offline
Od: 30.04.2019
Posty: 3
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Active
Region: zachodniopomorski
Wymieniłem tarcze i klocki, przód i tył. Sprawdzone, nic jakby nie ociera a mimo wszystko wyraźnie słyszę tarcie przy puszczeniu gazu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 30 paź 2019, 14:53 
Świeżak
Offline
Od: 18.03.2018
Posty: 24
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: wielkopolski
Witam użytkowników

Chciałem poradzić się w sprawie piszczenia podczas lekkiego hamowania. Chodzi o pisk który ujawnia się podczas zwalniania z prędkości 50-70 km/h, kiedy dojeżdżam do świateł czy po prostu zmniejszam prędkość by zachować odstęp. Dzieje się tak gdy delikatnie wciskam pedał hamulca - gdy mocno wciska i hamuję "porządnie" to nic nie piszczy.

Pisk dobiega z prawej przedniej strony. Byłem z tym w ASO dwa razy, ale jak na złość na jeździe testowej nie chciało piszczeć. Za pierwszym razem przeczyścili hamulce, ale już w drodze do domu słyszałem ten irytujący dźwięk. Za drugiej razem stwierdzili że jest lekko wyczuwalny rant tarczy, mówili też coś o jakiejś "szklistej warstwie" na powierzchni tarczy, i że "wyskosowali" klocek hamulcowy. Pomogło na jeden tydzień. Teraz niestety sprawa się powtarza. Po drugiej stronie (lewy przód) wyczuwam taki sam rant, i nigdy nic nie piszczało przy hamowaniu.

Bicia tarcz na kierownicy jak dotąd nie doświadczyłem.

Za miesiąc mam kolejną wizytę w ASO, na roczny przegląd. Będę wdzięczny za jakieś sugestie co dalej mogę osiągnąć lub zaproponować mechanikom podczas wizyty.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 30 paź 2019, 17:33 
Bywalec
Offline
Od: 17.05.2015
Posty: 301
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: wielkopolski
jeżeli pisk jest przy delikatnym hamowaniu a nie ma przy mocnym to na logikę wiadomo, że nie piszczy Ci klocek o tarczę tylko drgając w jarzmie piszczy, w momencie gdy dociśniesz hamulec to klocki są unieruchomione i cisza. Sprawdzić jarzmo, zacisk, wyczyścić, posmarować, sprawdzić stan blaszek prowadzących klocki.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 30 paź 2019, 19:07 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 2640
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Ewentualnie zastosować podkładki antywibracyjne.

Wysłane z mojego Redmi Note 7 przy użyciu Tapatalka

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 14 lis 2019, 16:43 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Odnośnie klocków, ich grubości.
W mojej, na przeglądach corocznych, wygląda to zgoła inaczej.
Ja mam zużycie klocka rzędu 1mm na rok.
Tak wychodzi, po roku miałem 1mm, na drugim przeglądzie 2mm zużycia.

Więc. 4mm w rok to hmmm, sporo.
Obecnie mam około 38kkm przebiegu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 481 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.