Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 21:24

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 481 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 17  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: N, 2 wrz 2018, 08:01 
Offline
Myślałem że mam dobre hamulce, jechałem starym mondeo 2009 i hamulce w mieście łapały jakby to była inna liga.
Tarcze wielkościowo podobne 300mm , klocki fabryczne,, ilośc tłoczków taka sama, to o co chodzi ? ciśnienie pompy w układzie, tym samym siła wspomagania układu ? wsiadam potem do mazdy i muszę 50% mocniej cisnać pedał aby tak samo hamowało jak stare mondeo.
Jechałem nowym Q5 190 ps diezel i tak samo hamulce jak w mondeo a w mojej m6 jak w focusie III.
Nie mam problemu z biciem tarcz itp więć jak padną klocki fabryczne trw to sprawdze jak będzie na klockach PowerStop Z23.
Z tego co czytam może będzie jakaś poprawa ale nie za wielka na + ( chodzi o reakcje na pedał. )
Mondeo nie ma tarcz 320 mm czy tam 3 tłoczkowych zacisków a jak to hamuje, dokładnie o co chodzi, tą siłe wspomagania układu ?


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 3 wrz 2018, 14:42 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 02.03.2015
Posty: 285
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Kilka dni temu jadąc sobie spokojnie autostradą z prędkością 150 km/h wyprzedziła mnie M6 pierwszy polift... Oceniając szybkość z jaką się zbliżała obstawiam, że jechała jakieś 190km/h lub więcej. Chwilę po tym jak mnie minęła wyjechał jej bus, który postanowił coś wyprzedzić. Mazda hamowała bardzo gwałtownie, wyglądało to dramatycznie...myszkowała i drajwer chyba miał już plan na ucieczkę na bariery ale jakoś dał radę. Znając hamulce M6 mogę sobie wyobrazić co czuł... że nie wspomnę o biciu na pedale :facepalm:


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pn, 3 wrz 2018, 15:06 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Może ktoś z forumowiczów robił testy? :D

BTW - na ile starczają Wam klocki przy automatycznej skrzyni?

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 3 wrz 2018, 15:21 
Nałogowiec
Offline
Od: 10.07.2016
Posty: 1679
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
U mnie póki co jakieś 38 kkm, na przeglądzie powiedzieli że do kolejnego wytrzymają spokojnie.
Tyle że jest bicie przy hamowaniu powyżej 100 km/h :D i czekam na decyzję czy będą na gwarancji wymieniać.

_________________
Obrazek
A na co dzień dłubię tutaj http://www.wedrowiec.net


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 8 wrz 2018, 09:54 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 07.11.2013
Posty: 2285
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: pomorski
popielasty napisał(a):
Może ktoś z forumowiczów robił testy? :D

BTW - na ile starczają Wam klocki przy automatycznej skrzyni?
Przód ( z ASO ale nie wiem jakie, prawdopodobnie Mazda genuine parts): po 28tys 7mm
Tył (orginał) : po 62tys 6mm


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 8 wrz 2018, 15:16 
Bywalec
Offline
Od: 22.03.2018
Posty: 276
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Wracam z wakacji gorączka TIRy brak wszyscy cisną lewą stroną 160 - 180km pan starym Mercem wypada mi z prawego cisnę na maksa dęba staje ( tarcze nie bija ) a tu nagle po trawie pan w Passacie obok srutu - tutu po trawie serce mi załomotało strasznie. Ale tarcze nie padły nie pierwszy raz takie miałem ostre hamowanie. Ciekawe kiedy padną ? oby nie tak szybko jak w ostatnim aucie .
https://www.autozeitung.de/audi-a4-mazd ... 4179.html# a tu jako ciekawostka jak dobrze zrozumiałem na teście hamowania to nie mazda była najgorsza tylko :idea:
ale słabo znam Niemiecki być może się pomyliłem


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 9 wrz 2018, 14:48 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2105
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
popielasty napisał(a):
Może ktoś z forumowiczów robił testy? :D

BTW - na ile starczają Wam klocki przy automatycznej skrzyni?


Właśnie zmieniłem po 73tys km - przód, miały 2-3mm grubości już . Bicia nie było.
Tarcze grubościowo jeszcze myślę że drugi kpl klocków by przetrzymały.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 9 wrz 2018, 16:39 
Offline
Zminiłeś na oryginalne trw albo coś innego na testy ?


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: N, 9 wrz 2018, 23:47 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2105
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
Nie tyle na testy tylko po prostu rozsądne w sensie cena/jakość klocki i tarcze - Zimmerman zwykłe podstawowe, tarcze też Zimmerman gladkie , od Adama tu się czasem udzielającego.
Na tył to samo, ale z tyłem, z wymianą się wstrzymałem bo tam jakieś kombinacje z tym elektrycznym ręcznym trzeba robić, a nie mam na razie czasu się zagłębiać w ten temat. Choć te tylne też się dość zużywają jak na przednionapędówkę. Może dlatego że maleńkie są.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 10 wrz 2018, 10:35 
Wtajemniczony
Offline
Od: 08.03.2018
Posty: 161
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyMotion
Region: małopolski
Witam wszystkich. Dzisiaj na Facebooku natknąłem się na wpis dotyczący nowej mazdy redagowany przez przedstawiciela Mazdy : Większe tarcze zastosowano w wersji z silnikiem diesla. Średnice tarcz zwiększono z 297mm do 320mm (grubość pozostała ta sama: 28mm). W wersjach benzynowych pozostały tarcze o średnicy 297mm. Tylne tarcze mają te same wymiary tj. 278mm średnicy i 10mm grubości. Mam nadzieję że jest to światełko w tunelu żeby podmienić nasze pseudo heble na wersję z nowej 6 . Pytanie co z zaciskami i felgami do jakich wejdą.
Pozdrawiam.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 11 wrz 2018, 09:50 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.12.2013
Posty: 3035
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: wielkopolski
Po akcji serwisowej i wymianie zacisków tylnych(już wiele tys.km.temu), mimo,że moje wg.wielu beznadziejne klocki (Ashika), autko toczy się bardzo lekko,bez oporów i jestem zadowolony ze spalania,ogólnie jazdy i hamowania oczywizda <pucugg>
Jeszcze jedno, im mniej ASO Mazdy i MMPol tym mniej kłopotów z autem , serwis oczywiście ale w zaprzyjaźnionym zakładzie :) :) :)

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 17 wrz 2018, 18:49 
Nałogowiec
Offline
Od: 10.07.2016
Posty: 1679
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Minął miesiąc od zgłoszenia problemu bicia tarcz (przy hamowaniu 100-130 km/h), dzwonię do ASO, okazało się że części już czekają, w poniedziałek jadę na wymianę gwarancyjną.

-- Dodano: 17 września 2018, o 19:49 --

I wymienione.

_________________
Obrazek
A na co dzień dłubię tutaj http://www.wedrowiec.net


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 28 wrz 2018, 22:14 
Wtajemniczony
Offline
Od: 08.03.2018
Posty: 161
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyMotion
Region: małopolski
Witam.
Rozmawiałem dzisiaj z serwisem umawiając się na przegląd. Zapytałem co można poczynić aby zatrzymać mazdę 6. Facet podpowiedział że na życzenie klienta zakładają zestaw EBC tarcze nacinane plus klocki. Cena zakupu ponad 2 tys. zł. W ramach reklamacji bijących tarcz zakładają tarcze z mazdy CX5 co i dlaczego nie potrafił wytłumaczyć - niby ta sama tarcza ale pracuje zupełnie inaczej. Z klockami EBC pracuje całkiem dobrze .Taką otrzymałem informację. Jakie wasze opinie można by spróbować.Pozdrawiam.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: So, 29 wrz 2018, 04:32 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Tarcze w CX-5 są większe, ale tylko z tyłu, zakładam że nie proponowali Ci zmiany tarcz z tyłu?

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 29 wrz 2018, 08:21 
Wtajemniczony
Offline
Od: 08.03.2018
Posty: 161
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyMotion
Region: małopolski
Tak oczywiście problem dotyczy tarcz przednich. Kusi mnie zakupić używki z rozbitka z małym przebiegiem założyć klocki EBC i mieć nadzieję że się uda.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 1 gru 2018, 20:37 
Adept
Offline
Od: 14.01.2015
Posty: 106
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: dolnośląski
20 lipca 2018, o 21:25 Plichcior napisał(a):
Teraz sa dwa rozmiary:)
Diesel z 4x4 ma 320mm

Z tego, co się doczytałem, to diesel FWD też ma mieć z przodu 320 mm + wewnętrznie wentylowane. Czy ta ostatnia cecha to będzie coś nowego w M6?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 1 gru 2018, 22:44 
Stały bywalec
Offline
Od: 06.02.2017
Posty: 515
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Pytanie co się pod tym magicznym stwierdzeniem kryje.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 1 gru 2018, 23:02 
Adept
Offline
Od: 14.01.2015
Posty: 106
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: dolnośląski
:) info z niemieckiej strony. Nazywa się to tamże "innenbelüftete bremsscheiben", a tamto to moje tłumaczenie. Tak wrzucisz frazę w Google, to zobaczysz. W środku są puste zasadniczo.

Gesendet von meinem SM-G935F mit Tapatalk


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 2 gru 2018, 09:00 
Stały bywalec
Offline
Od: 06.02.2017
Posty: 515
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Tak to standard dla przednich tarczy. Nie ma tu zmiany. Grubość tarczy również pozostała bez zmian ( 28mm) niezależnie od srednicy.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 2 gru 2018, 14:59 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 17.12.2012
Posty: 2361
Rok produkcji: 2019
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: śląski
Ale to 20mm na średnicy będzie robiło różnicę.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 2 gru 2018, 18:15 
Stały bywalec
Offline
Od: 06.02.2017
Posty: 515
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
U mnie 320mm robi różnice już od roku:)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 2 gru 2018, 18:24 
Nowicjusz
Offline
Od: 08.08.2016
Posty: 42
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
A jaki masz set z przodu?

Wysłane z mojego ONEPLUS A6003 przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 2 gru 2018, 20:02 
Stały bywalec
Offline
Od: 06.02.2017
Posty: 515
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Jest wszystko opisane w sąsiednim temacie.

Zaciski dwutloczkowe od najnowszej Mazdy cx9 + customowa tarcza 320x28 + klocki hawk hps


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 2 gru 2018, 20:04 
Nowicjusz
Offline
Od: 08.08.2016
Posty: 42
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Sam zacisk dużo zmienia.
W nowej mazdzie jest ten sam 1 tłok

Wysłane z mojego ONEPLUS A6003 przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 2 gru 2018, 20:15 
Stały bywalec
Offline
Od: 06.02.2017
Posty: 515
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Zacisk daje duzo większe pole do modulacji, jak wsiadam do 2 auta to wydaje mi sie zero jedynkowy zakres.

Niestety nadal nie ustaliłem jaka nowa tarcza w my2018 ma wysokość, a tym samym nie wiem czy będzie w koncu p&p.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 2 gru 2018, 21:18 
Wtajemniczony
Offline
Od: 08.03.2018
Posty: 161
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyMotion
Region: małopolski
PlichciorWitaj. Jeżeli możesz podaj linka to tematu tarcz i zacisków z mazdy cx9. Pozdrawiam. ps. chyba japońce nic nie zmienili w modelach 2018 .


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 2 gru 2018, 22:46 
Stały bywalec
Offline
Od: 06.02.2017
Posty: 515
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Temat o hamulcach gj/gl - upgrade, big brake kit. Informacje niestety trochę rozproszone. Fotki są w poście #280, podsumowanie kosztów post #363. Reszta gdzieś pomiędzy.

W razie pytań zapraszam na pw.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 8 mar 2019, 13:20 
Nowicjusz
Offline
Od: 21.01.2016
Posty: 37
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Zauważyłem na tarczach (na przednich więcej) dziwne promieniowe - no właśnie co ? wżery ? mikropęknięcia ? miejscowe przegrzania ? Nie wiem czy to coś groźnego, bałem się, że to pęknięcia, ale to raczej płytkie rysy. Może jakieś sugestie czy coś z tym robić , czy tylko obserwować ?
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 8 mar 2019, 17:04 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 17.11.2018
Posty: 96
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: małopolski
Zawsze możesz lekko przetoczyć tarcze. Oczywiście jeśli jej grubość na to pozwala.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 8 mar 2019, 17:19 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Powiem wam szczerze, że nigdy nie przetaczałem tarcz hamulcowych. Jaki jest tego cel i jaki koszt? Czy to bezpieczne?

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 481 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 17  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 28 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.