Teraz jest Cz, 18 kwi 2024, 13:16

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 481 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 17  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pn, 27 sie 2018, 01:39 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 12.06.2017
Posty: 1200
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Riva spróbuj w górach jeździć za delikwentami tak abyś używał hamulca 1 raz na 10 przyhamowań poprzednika. Ja tak mam i nie mam problemów z hamulcami. Skrzynia MT nadaje się do tego świetnie, lepiej jak automat. Kwestia chęci nauczenia się tego.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 27 sie 2018, 11:35 
Świeżak
Offline
Od: 19.08.2016
Posty: 30
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
grzees napisał(a):
Koniecznie? Ile miałeś kolizji, po których weryfikował ktoś klocki hamulcowe w Twoim samochodzie?
Policjant, rzeczoznawca, uczestnik kolizji? Może podasz jakieś konkrety? :)
Ja tak bym zrobil:) 1 ja, moja zona =2

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 27 sie 2018, 12:01 
Nałogowiec
Offline
Od: 30.06.2017
Posty: 1523
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Trochę nie widzę sytuacji w której trzeba by podważać działanie hamulców... Jak wina drugiego uczestnika - to sytuacja jasna i bez weryfikacji homologacji. Jak wina Twoja - to też nie wiem co tu podważać.


Ostatnio edytowano Wt, 28 sie 2018, 10:57 przez tombien, łącznie edytowano 1 raz
Nie cytujemy poprzedniego postu (regulamin, pkt 5.6).


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 27 sie 2018, 12:35 
Wtajemniczony
Offline
Od: 01.08.2015
Posty: 240
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Cytuj:
Ja tak bym zrobil:) 1 ja, moja zona =2

Czyli nie miałeś jeszcze kolizji. Rozumiem, że na miejscu zdarzenia wyciągniesz lewarek, odkręcisz koło, zdemontujesz zaciski i potwierdzisz, że klocki hamulcowe wszystkich samochodów biorących udział w kolizji posiadają odpowiednie homologacje. Nawet jeśli wpadniesz na taki cudowny pomysł, ciekawi mnie ile osób pozwoli podejść Ci z kluczem do kół do swojego auta.
Przy okazji, zazdroszczę Ci trochę, że Twoja zna się na mechanice na tyle, że byłaby w stanie wymienić klocki hamulcowe. Dasz namiar, bo zbliża się czas wymiany klocków w moim aucie?
Z moich doświadczeń, po kolizji nigdy nawet przez myśl mi nie przeszło, żeby weryfikować legalność części w rozbitych samochodach. Najważniejsze to zapewnienie bezpieczeństwa i sprawdzenie, czy nikomu nic się nie stało.

_________________
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 27 sie 2018, 12:40 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 08.04.2014
Posty: 557
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: zagranica
Ale dlaczego to ty masz weryfikowac takie rzeczy? Od tego sa chyba policja ubezpieczyciel rzeczoznawca?

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 27 sie 2018, 13:44 
Wtajemniczony
Offline
Od: 08.03.2018
Posty: 161
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyMotion
Region: małopolski
Przepraszam ale trzymajmy się konkretów . Dyskusje typu ,,ja Tobie a ty Mnie " chyba nie w tym miejscu. Tematem są hamulce i możliwość polepszenia przez dyskusję i wymianę doświadczeń bezpieczeństwa naszych karawanów.
Pozdrawiam.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 27 sie 2018, 14:27 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 07.11.2013
Posty: 2285
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: pomorski
grzees , niezupełnie masz rację. Kiedyś mi w bagażnik Jeepa wjechał zagapiony Passat i mimo, że sprawca wszystko od razu podpisał i winę wziął na siebie to potem nachodził mnie rzeczoznawca z MTU szukając dziury w całym. A konkretnie europejskiej homologacji świateł stopu!


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 27 sie 2018, 15:30 
Świeżak
Offline
Od: 19.08.2016
Posty: 30
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
grzees napisał(a):
Cytuj:
Ja tak bym zrobil:) 1 ja, moja zona =2

Czyli nie miałeś jeszcze kolizji. Rozumiem, że na miejscu zdarzenia wyciągniesz lewarek, odkręcisz koło, zdemontujesz zaciski i potwierdzisz, że klocki hamulcowe wszystkich samochodów biorących udział w kolizji posiadają odpowiednie homologacje. Nawet jeśli wpadniesz na taki cudowny pomysł, ciekawi mnie ile osób pozwoli podejść Ci z kluczem do kół do swojego auta.
Przy okazji, zazdroszczę Ci trochę, że Twoja zna się na mechanice na tyle, że byłaby w stanie wymienić klocki hamulcowe. Dasz namiar, bo zbliża się czas wymiany klocków w moim aucie?
Z moich doświadczeń, po kolizji nigdy nawet przez myśl mi nie przeszło, żeby weryfikować legalność części w rozbitych samochodach. Najważniejsze to zapewnienie bezpieczeństwa i sprawdzenie, czy nikomu nic się nie stało.
Samemu to... mozesz po nosie sie podrapac.
Tylko rzeczoznawca!!!

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 27 sie 2018, 18:27 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 15.04.2015
Posty: 989
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
27 sierpnia 2018, o 02:39 dropt07 napisał(a):
Skrzynia MT nadaje się do tego świetnie, lepiej jak automat. Kwestia chęci nauczenia się tego.

Nie rozumiem dlaczego automat miałby się do tego nie nadawać. Śmiem nawet twierdzić (z własnego doświadczenia), że nadaje się rewelacyjnie, tylko trzeba przejść w tryb manual i albo lewarkiem, albo łopatkami "wachlować".

_________________
Dyskusja z idiotą jest jak zapasy ze świnią w błocie, po pewnym czasie zauważysz, że świni się to podoba.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 27 sie 2018, 18:41 
Wtajemniczony
Offline
Od: 08.03.2018
Posty: 161
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyMotion
Region: małopolski
Kochani o czym Wy piszecie - o spowalnianiu samochodu na wszelkie możliwe sposoby lecz nie o jego bezpiecznym zatrzymaniu czy wyhamowaniu bez dodatkowych atrakcji.
Jeżeli ktoś jest w stanie konkretnie coś zaradzić czy polecić to będę wdzięczny.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 27 sie 2018, 18:54 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
W manualu powinna być informacja o rozkładzie siły hamowania obu osi.

...kiedyś w GH tak sprawdziłem w SKP i były spore braki na tylnej osi. Po wymianie tarcz klocków płynu i idpowietrzeniu, siła hamowania z tyłu bardzo się zwiększyła.
To zakończyło problem z kiepskim hamowaniem samego przodu i ogólnie....

Dlatego analogicznie do GJ, napisałem wyżej czy też zapytałem czy tył dobrze hamuje itd...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 27 sie 2018, 19:15 
Wtajemniczony
Offline
Od: 01.08.2015
Posty: 240
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
27 sierpnia 2018, o 16:30 blackjack29 napisał(a):
Samemu to... mozesz po nosie sie podrapac.
Tylko rzeczoznawca!!!

Napisz może konkretnie o takiej sytuacji, nie fantazjuj. Szkoda zaśmiecać wątek.
Załóżmy, że spowoduję stłuczkę i Ty będziesz poszkodowanym. Przyjedzie Policja, ustali fakty i wypisze mi mandat.
Następnie odjeżdżam z miejsca zdarzenia na kołach lub na lawecie. Pozamiatane.
Kiedy i na jakiej podstawie miałbym udostępnić swój samochód rzeczoznawcy?
No i co z tą żoną, wymieni mi klocki czy nie? :-P

_________________
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 27 sie 2018, 19:31 
Nałogowiec
Offline
Od: 10.07.2016
Posty: 1679
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
ale OT... to i ja dodam - na wakacjach teraz jeździłem buggy, można powiedzieć że hamulców to w ogóle nie miało a leciało się te 70 czy 90 km/h asfaltem w sznurze samochodów...

Wsiadłem wczoraj w Mazdę, wytaczam się na parkingu podziemnym, lekkie hamowanie jak auto w połowie wyjechało z miejsca parkingowego i mało nosem w kierownicę nie zaryłem :D

A mniej OT czekam na decyzję odnośnie bicia przy hamowaniu - w ASO usłyszałem przy przeglądzie że generalnie w 1 roku i do 20 kkm nie robią problemów. U mnie jakieś 38K, 2 lata, oryginalne klocki i tarcze, usłyszałem że klocki spokojnie starczą do następnego przeglądu. Co by wskazywało że jednak nie katuję i nie piłuję auta. Zobaczymy.

_________________
Obrazek
A na co dzień dłubię tutaj http://www.wedrowiec.net


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 27 sie 2018, 19:42 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Jeszcze garstka informacji, z manuala GJ 2.5 2014 (chyba USA), i nie wiem jak to się ma do Europy, ale....

Dopuszczalne bicie tarczy przedniej jest do 0.04mm.
Grubość tarczy do 26mm, po przetoczeniu do 26.8mm

Dopuszczalne bicie tarczy tylnej do 0.1mm.

Mierzymy (przykładamy zegar) na przykreconej tarczy do piasty, w odległości 10mm od zewnętrznej strony tarczy.

Zmienność grubości tarcz przód i tył to max 0.015mm, powyżej-przetaczamy. :)

Jeszcze poszukam tego rozkładu sił hamowania...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 27 sie 2018, 20:43 
Świeżak
Offline
Od: 19.08.2016
Posty: 30
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Szkoda mi czasu poswiecac na tą dyskusje z takim podejsciem.
Montuj bez homologacji. I powodzenia na trasie.
grzees napisał(a):
27 sierpnia 2018, o 16:30 blackjack29 napisał(a):
Samemu to... mozesz po nosie sie podrapac.
Tylko rzeczoznawca!!!

Napisz może konkretnie o takiej sytuacji, nie fantazjuj. Szkoda zaśmiecać wątek.
Załóżmy, że spowoduję stłuczkę i Ty będziesz poszkodowanym. Przyjedzie Policja, ustali fakty i wypisze mi mandat.
Następnie odjeżdżam z miejsca zdarzenia na kołach lub na lawecie. Pozamiatane.
Kiedy i na jakiej podstawie miałbym udostępnić swój samochód rzeczoznawcy?
No i co z tą żoną, wymieni mi klocki czy nie? :-P


Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 27 sie 2018, 22:39 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 12.06.2017
Posty: 1200
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
26 sierpnia 2018, o 11:12 Riva napisał(a):
Rozwiązanie wymiana tarcz z innych wozów Clio czy zakup całego zestawu w formie kitu za 7-8 tys. to wybaczcie ale przerost formy nad treścią w wózku za ponad 100 tys. zł. Pytanie do wszystkich co sprawdziliście czyli jakie klocki i tarcze , które dobrze się sprawują tj. lepiej niż OM .Pozdrawiam.


Szukasz na siłę półśrodków, to nie w przypadku tego modelu. Z literatury zawartej tu w postach o hamulcach M6 (rocznik 2014 i nie tylko) wynika, że nie zawsze się one sprawdzają, tymbardziej jak jeździ się w górach. Biorąc pod uwagę szereg wad jakie ma mazda 6 w systemie hamulcowym, zwłaszcza w modelu przedliftowym (m.in. słabe chłodzenie, małe tarcze) to nie spodziewaj się, że brembo itp. pomogą. Biorąc pod uwagę jak szybko padły Ci OM-y, notoryczną jazdę w górach, to jak nie chcesz zastosować sposobu "rkarcza" to pozostaje to co wcześniej pisałem. Należy wziąć pod uwagę, że to co jednym pomaga na płaskim, Tobie w górach wcale nie musi. Przejechanie na nowym kpl.-cie o 5 tys. km więcej to żadne rozwiązanie. Tu najwięcej będzie zależeć od Ciebie, od stylu jazdy, a awaryjne hamowania winny być rzadkością. To jest b. indywidualna sprawa. Nie ma sposobu "cud". Kończąc taka inwestycja w przypadku tego wozu wcale nie musi być idiotyczna.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 28 sie 2018, 06:42 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
27 sierpnia 2018, o 13:01 Luke napisał(a):
27 sierpnia 2018, o 12:35 blackjack29 napisał(a):
grzees napisał(a):
Koniecznie? Ile miałeś kolizji, po których weryfikował ktoś klocki hamulcowe w Twoim samochodzie?
Policjant, rzeczoznawca, uczestnik kolizji? Może podasz jakieś konkrety? :)
Ja tak bym zrobil:) 1 ja, moja zona =2

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka

Trochę nie widzę sytuacji w której trzeba by podważać działanie hamulców... Jak wina drugiego uczestnika - to sytuacja jasna i bez weryfikacji homologacji. Jak wina Twoja - to też nie wiem co tu podważać.


Odpukać, spowoduj wypadek w którymś ktoś zostanie ciężko ranny lub zginie, to dowiesz się wtedy o biegłych, homologacjach, wypłatach odszkodowania AC a raczej szukaniu sposobu aby nie wypłacić...

Akurat tutaj bardzo fajnie, że został podniesiony wątek homologacji. Przyciemnij sobie szyby przednie boczne folią i rozwal furę za 100k, myślisz że ubezpieczyciel się tym nie zainteresuje? Policjant może wpisać do protokołu, że miałeś nielegalną modyfikację. To jest podstawa do odmowy wypłaty odszkodowania z AC, bo samochód nie spełnia wyznaczonych prawnie norm i przepisów!

Ciekawe, czy jarzma do tych BBK są homologowane / atestowane - jak takie jarzmo pęknie i walniesz dzwona, to co zrobisz? W Niemczech na głupi bagażnik dachowy musisz mieć TUV bo inaczej prosisz się o problemy ;) Jak w Niemczech kupowałeś np lampy aftermarket'owe Helli (przyciemniane) to dostawałeś do tego TUV i były zalecenia, żeby go ze sobą wozić i w razie kontroli policyjnej pokazać.

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 28 sie 2018, 08:20 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Ot.
...z tą homologacją to nie są żarty, tylko polska to żart bo wydaje się że można dowolnie modyfikować co się chce w świetle prawa. Swift mojej żony sprowadzany że Szwajcarii, ma nawet homologację na układ wydechowy na lotkę z tyłu na klapie oraz posiada homologację na zmieniony grill oraz modyfikacje silnika. W polszy jest "róbta co chceta"....

Wracając do hamulców w GJ.

Zaraz dojdzie do tego, że seryjne hamulce Mazdy, nie nadają się w tereny górskie. Są tak beznadziejnie słabe że się krzywką na pierwszym awaryjnym hamowaniu....
Trzeba zmienić broszurę dla M6 lub instrukcje pod względem nie wyjeżdżaj mazdą w góry itp :)

Nie chcę jak dotąd myśleć w ten sposób.
To, że wiele osób poczynilo już wiele modyfikacji lub tuzin zmian zestawów tarcz i klocków, nie dowodzi to absolutnie niczemu oprócz temu że dalej nie rozwiązuje to problemu samej strony technicznej od której bym zaczął.

To że zmienisz kit od Clio nie dowodzi temu, że taki kit powinien być już fabrycznie montowany. Jak chcesz być szybkim biegaczem to kupujesz najszybsze buty do biegania?

Jest cały szereg innych zależności przez które GJ (GG GH też podobno słabo hamują) hamuje tak a nie inaczej, które trzeba sprawdzić. Nikt nic nie analizuje, nie sprawdza, tylko wymienia następny trzeci czy piąty set z przodu a resztę ma głęboko w ciemnościach.... nie pisząc że.w.dupie.
Jak zawalisz DPF to winny jest DPF czy silnik?

Napisałem wyżej, jak hamuje tył? To że był zacisk wymieniany o niczym nie świadczy jak zostały stare tarcze i stare klocki, a może w dodatku klocki są zamienione miejscami. Więc pytałem czy tył został cały wymieniony, zaciski tarcze klocki? Nie wiem...

I jeszcze garść informacji ogólnych.

http://zssplus.pl/publikacje/publikacje45.htm


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 28 sie 2018, 09:11 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 07.11.2013
Posty: 2285
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: pomorski
Jeżdżę regularnie na narty w Alpy a latem jak czas pozwala też śmigam po alpejskich drogach bo..lubię. Od 5 lat Mazdą 6. Pierwsze tarcze zmieniłem korzystając z uprzejmości serwisu tuż przed końcem gwarancji ok 34tys (zasadniczo nie było przesłanek ale temat był na tyle gorący, że wymieniano wszystkim) . Na zmienionych zrobiłem tyle samo km do dzisiaj bez żadnych sensacji, bicia i wibracji i myślę że do setki wystarczą.
Hamowanie z 200 do zera zdarza mi się od czasu do czasu lecz podczas lądowania samolotem i jest to tańsza opcja o jeżeli szukamy adrenaliny.
Sądzę, że normalne i zgodne z zasadami obchodzenie się z hamulcami na górskich drogach (hamowanie silnikiem przede wszystkim) nie skraca życia tarczom. Istotną sprawą jest też unikanie mocnego dociskania klocków do bardzo rozgrzanych tarcz na skrzyżowaniu czy postoju - warto użyć ręcznego w takim przypadku, aby proces stygniecia tarcz odbywał sie równomiernie bez naprężeń termicznych.
W CX5 są zamontowane równie małe tarcze co w M6 , w zestawie z bardzo pylącymi klockami. Całość działa bardzo sprawnie. Spore pylenie jak dotąd to jedyna zaobserwowana przezemnie cecha hamulców w tym modelu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 28 sie 2018, 10:51 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 12.06.2017
Posty: 1200
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
To wszysko co piszesz Smook to prawda oczywista, choć jak widać nie dla wszystkich.
Mnie się nie zdarzyło wymienić klocków przed 60 tys. km. W poprzednim samochodzie, który miałem od nowości pierwsze klocki wymieniłem: przód po 95 tys. km tylne po 140 tys. km. Teraz po ok. 14 tys. km mam zużycie kloców ok. 1 mm. Dobre przyzwyczajenia na początku "kariery kierowcy" teraz procentują. Miałem to szczęście, że swego czasu robiłem kurs prawa jazdy w grupie eksperymentalnej w PZMot. Jako kursant przez pierwsze 10 lekcji nie wolno było mi używać hamulców - tylko hamowanie skrzynią biegów. Zatrzymywał pojazd, jak trzeba było, tylko nauczyciel jazdy. Technikę jazdy bez używania hamulców trenuję do dziś na odcinku most Północny - Wilanów (nie więcej jak 5 przyhamowań) przy założeniu, że pojazdy które mnie chwilowo wyprzedzą, ja na tej trasie muszę je "przegonić" no chyba, że wcześniej skręcą.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 28 sie 2018, 12:48 
Wtajemniczony
Offline
Od: 08.03.2018
Posty: 161
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyMotion
Region: małopolski
Panowie to jest zaklinanie rzeczywistości lub przywoływanie deszczu. Hamulce mają być sprawne i zapewniać bezpieczeństwo w normalnej jeździe . Czego nie czynią. Ilość wpisów negatywnych dotyczących sprawności hamulców w maździe i ich oceny jest ogromna więc nie jest różowo.
Temat zgłębiam aby się zorientować co do technicznej możliwości poprawy tej sytuacji.
Jak na razie to wniosek jeden - zero perspektywy poprawy skuteczności chyba że zmiana samochodu. Pozdrawiam.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 28 sie 2018, 12:53 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
A co zrobiłeś żeby poprawić skuteczność hamowania w GJ ??


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 28 sie 2018, 15:20 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 02.03.2015
Posty: 285
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
28 sierpnia 2018, o 13:48 Riva napisał(a):
zero perspektywy poprawy skuteczności chyba że zmiana samochodu.

... polecam wybrać tę drogę.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 28 sie 2018, 19:34 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 21.10.2015
Posty: 932
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zagranica
Mam dwa razy przód wymieniony na gwarancji (bicie ) , dwa razy tył . Tylne klocki za pierwszym razem rysowały,,darly" tarczę = głębokie wrzery i rdza. Wymiana, ponoć cicha akcja serwisowa na złe mocowanie klocków :wink: . Minął jakiś czas i problem powrócił... walka z aso cztery miesiące , czarowali mnie ,ze to korektor sił hamowania i więcej przód hamuje i takie tam lecz ja swoje ....Auto ma hamować a nie zwalniać !!! Tył kompletnie zardzewiał klocki brały może na 20% powierzchni .
Tak mnie nachodzi jedna myśl , skoro częściej auto jest spowolniane (hamuje :hihi: ) przodem to może dlatego tarcze w większości przypadków wytrzymują do 40 tyś, taka specyfika M6 GH i GJ bo w innych autach( a miałem kilka) takiego czegoś nie miałem

-- Dodano: 28 sierpnia 2018, o 20:34 --

Zdarza mi się jeździć po górskich drogach i M6 daje rade nawet gdy nie odpuszczam gazu a lewą nogą przyhamowuje w zakręcie jednak na autostradzie sytuacja jest inna kilka ostrych hamowań i juz po ,,zawodach" :sad:
Mój wniosek .... M6 nie lubi gwałtownych długich mocnych hamowania a całkiem dobrze znosi krótkie i częste (jednak z mniejszych prędkości ) .

_________________
Nieważne kim chciałbyś być, ważne kim jesteś teraz

była GG kombi, GH hb a teraz jest GJ sedan :)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 28 sie 2018, 22:14 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2107
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
Co do dopuszczenia klocków Ferodo DS na drogi to DS Performance jak najbardziej są drogowe. DS 2500 i DS3000 czy DS Uno - te faktycznie mają zastrzeżenie że nie. Ale nie zabiją, wsp tarcia na zimno mają wyższy niż cywilne. Tyle że inne kwestie tu mogą mieć znaczenie. Aczkolwiek przy modyfikacji typu adapter+zacisk+tarcza+ dystanse to akurat klocki, to ostatnie do czepiania się przez kogoś czepialskiego (ubezpieczyciel , prokurator itp).
Tarcze Mazdy fakt nie mają jakiejś wybitnej pojemności cieplnej, ale bez przesady. Właśnie przed kilku dniami zmieniałem po >70tys km i ponad 3 latach fabryczne. I tak po tym przebiegu w Polsce z solnymi zimami największym problemem okazało się ich zdjęcie z piast (!) brrr... ależ te "mazdy rdzewieją" ;-) Tarcze Zimmerman Coat Z mają niby tą powłoką "Coat Z"utrudniać rdzewienie i zapiekanie części niepracujących tarcz, więc może i przylgni do piasty i styku z obwodem piast, zobaczymy.

A co do gór i automatu - też widzę , że hamowanie silnikiem jest dość upośledzone w tym wozie (oczywiście po przejściu na "manual") , nie wiem czemu ale marnie hamuje i faktycznie może być pokusa ciągłego deptania czy utrzymywania lekkiego nacisku na hamulcu, co delikatnie mówiąc dobre dla niego nie jest.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 28 sie 2018, 22:33 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 12.06.2017
Posty: 1200
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
28 sierpnia 2018, o 13:48 Riva napisał(a):
Panowie to jest zaklinanie rzeczywistości lub przywoływanie deszczu. Hamulce mają być sprawne i zapewniać bezpieczeństwo w normalnej jeździe


Pozostaje zatem tylko wózek Flinstonów. Tam hamulce nie do zdarcia.
Po lekturze dobrze wiesz, że masz wózek, w którym nie najlepiej jest z chłodzeniem tarcz (to znacznie zmodyfikowano w późniejszych wersjach) ale tarcze nadal są do kitu. Kup sobie zestaw tarcz, kóre mają znacznie większą pojemność cieplną (co wiąże się najczęściej z ich większą średnicą) a do tego specjalny, spasowany cieplnie z tarczami zestaw zacisków z klockami (czyli kit) bo inaczej przy kiepskim chłodzeniu będziesz miał to samo po kilku zjazdach z ostrymi zakrętami. Inaczej to tak jak mówisz, rozważ sprzedaż auta i szukaj gdzie indziej szczęścia.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 28 sie 2018, 22:48 
Wtajemniczony
Offline
Od: 08.03.2018
Posty: 161
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyMotion
Region: małopolski
Witam.
Temat odżył super.
Czy ktoś z forumowiczów ma doświadczenia ze stosowaniem Ferodo DS Performance i z jakimi tarczami. W necie jest pełno opisów marketingowych tarcz klocków . które cudownie mają hamować o 30-40 % lepiej niż OM.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 29 sie 2018, 13:11 
Bywalec
Offline
Od: 17.05.2015
Posty: 303
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: wielkopolski
Klocki Ferodo DS Performance możesz stosować praktycznie z każdymi tarczami, ja osobiście mam z nimi dobre doświadczenia w połączeniu z tarczami Brembo, Textar, Zimmermann, Zimmermann sport.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 29 sie 2018, 21:58 
Wtajemniczony
Offline
Od: 08.03.2018
Posty: 161
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyMotion
Region: małopolski
Jak spisywały się Zimmermann sport.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 30 sie 2018, 12:40 
Bywalec
Offline
Od: 17.05.2015
Posty: 303
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: wielkopolski
Bardzo dobrze, zarówno do jazdy cywilnej jak i na trackdayach :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 481 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 17  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.