Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 22:10

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 481 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 17  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Cz, 16 lis 2017, 21:24 
Nałogowiec
Offline
Od: 30.06.2017
Posty: 1520
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Kontrolować albo samemu poprawiać...
Tak, to patologia jest.
A pomyśleć, że czepiałem się serwisu Mitsu, że nie wymieniali skrzypiących amortyzatorów, podczas gdy za Odrą robili to
"od ręki"...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 17 lis 2017, 08:35 
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.11.2013
Posty: 2163
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: mazowiecki
16 listopada 2017, o 21:09 bespartyjny napisał(a):
to jak się przed taką nierzetelnością potencjalną uchronić ?

Nie mam na to recepty i sądzę, że nikt takiej nie posiada. Nawet klienta poleconego przez samego właściciela (dealera) mogą "fahofcy" wydymać złośliwie gdy nie kochają swojego szefa. A klient skutki takiego potraktowania pozna dopiero po czasie.
Uważam jednak, że przyczyna leży gdzie indziej, w braku fachowości, nierzetelności i takim .... polskim cwaniactwie bądź zwykłym olewaniu obowiązków. Bo taki "fachman" robotę znajdzie wszędzie. Charakterystyczna jest - wg moich własnych obserwacji - dosyć częsta wymiana pracowników w ASO Mazdy. Dobrych specjalistów zazwyczaj szef docenia np. finansowo i Ci się długo trzymają. Pozostali natomiast, gdy są zawistni a mają dwie lewe ręce poczuwają się niedocenieni i odchodzą sami bądź wylatują z hukiem.
Ot i cała przyczyna.

_________________
Nie odkładaj do jutra tego, co możesz zrobić pojutrze!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 28 lis 2017, 11:53 
Offline
Na ile wam starczaja fabryczne klocki trw ? niby są twarde ale przy zmienie opon na zimowe wydaje mi się że przy przebiegu 12 tys. km okładziny maja koło połowy, tarcze przednie minimalny ( wyczuwalny po przejewchaniu palcem po tarczy bo nie jest on jeszcze widoczny.).


Ostatnio edytowano Wt, 28 lis 2017, 11:53 przez tombien, łącznie edytowano 1 raz
Poprawny skrót od tysiąca to tys.


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 7 lut 2018, 08:16 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 02.10.2016
Posty: 479
Rok produkcji: 2019
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: podkarpacki
Mam przejechane 22 tys. km, hamulce zaczęły mi piszczeć jak w starym jelczu, czy to problem?


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 7 lut 2018, 08:22 
Bywalec
Offline
Od: 17.05.2015
Posty: 301
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: wielkopolski
Sam powinieneś ocenić czy to problem czy też nie :) Jednym to przeszkadza innym nie :P

A w kwestii rozwiązania tego problemu (dla mnie to problem) to zacznij od wyczyszczenia jarzma czyli miejsca osadzenia klocków, przy okazji "sfazuj" krawędzie klocków i zerknij czy coś niepokojącego nie pojawiło się na ich powierzchni.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 13 lut 2018, 16:23 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 23.11.2016
Posty: 184
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: pomorski
Na przeglądzie wyszło, że osłony przeciwkurzowe przednich zacisków są zmasakrowane. Jutro wymiana...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 14 lut 2018, 13:24 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.12.2013
Posty: 3035
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: wielkopolski
Może masz jeszcze coś więcej z hamulcami , duże tarcie itp. i masz duże spalanie , albo ręczny nie odbija :|

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 14 lut 2018, 17:58 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 23.11.2016
Posty: 184
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: pomorski
No i po naprawie plus świeży płyn. Dodatkowo wyszło, że jeden tłoczek miał lekką korozję. Poszedł zamiennik bo oridżinal tylko w komplecie z całym zaciskiem w cenie....
W każdym razie cała akcja liść dębu po rabatach ok 8stów.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 15 lut 2018, 08:06 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.12.2013
Posty: 3035
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: wielkopolski
teraz sprawdź spalanie :)

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 15 lut 2018, 17:10 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 23.11.2016
Posty: 184
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: pomorski
koliber1960 Dużego ''nadtarcia'' raczej nie wyczułem. Klocki równo się zjeżdżały. Jednak dziś reset średniego spalania przed drogą do Gdyni i względnie emerycki styl i wyszło 8.3/100. Myślę jednak, że osłony i tłoczek akurat nie miały dużego wpływu na spalanie tylko moja noga :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 28 mar 2018, 06:47 
Adept
Offline
Od: 30.06.2014
Posty: 134
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
W czwartym roku użytkowania niestety muszę powiedzieć, że hamulce to dramat!!!
W chwil obecnej mam 160 000 i 5 kpl hamulców na przedniej osi
4 kpl przy przebiegu 140 000
5 kpl przy przebiegu 149 000. Teraz dochodzi 160 000 i czuję że hamulce za jakieś 3-4 000 km będą do wymiany.
Do tej pory się nie poddawałem i skutecznie walczyłem z MMPOL o wymianę w ramach gwarancji, niestety będę dalej walczył bo uważam że hamulce to całkowita porażka z którą nie potrafią/ nie chcą sobie poradzić.
Niestety w moich oczach marka straciła bardzo dużo i nie wiem co by się musiało się stać abym zdecydował się na kolejny zakup Mazdy. Nie mam na myśli tylko samych hamulców ale także liczne, drobne i upierdliwe usterki...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 28 mar 2018, 07:33 
Offline
Jak następnym razem będziesz zmieniał tarcze to albo usuń blachy osłonowe, albo wymień je na te z polifta.
Wymiana jest dość kosztowna bo trzeba rozłączyć łożysko od zwrotnicy i może być konieczny pełny dekontaż i prasa.
Po takim przebiegu tam wszystko to jest jedna wielka rdza, która oczywiście nic nie przeszkadza, ale połączyła wszystko w jedną całość. :hihi:
Do tego kup coś w miarę dobrego, tombien zachwalał klocki EBC GreenStuff, tarcze obecnie nawet nie wiem jakie są ok.
Może StopTech, ale bez zmiany blach, czy ich wywalenia nie ma sensu w nic inwestować.


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  

administrator
PostNapisane: Śr, 28 mar 2018, 07:44 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 20.05.2013
Posty: 8080
Rok produkcji: 2018
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: dolnośląski
28 marca 2018, o 08:33 rkarcz napisał(a):
tombien zachwalał klocki EBC GreenStuff

Nie, ja mam podstawowe, EBC Ultimax (lub często nazywane black stuff).
Do oryginalnych tarcz Green będą już za twarde.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 11 cze 2018, 19:10 
Wtajemniczony
Offline
Od: 13.03.2015
Posty: 236
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zagranica
Chlopaki mam pytanie czy w modelu po lifcie zaciski z tylu sa juz ulepszone ze wzgledu na hamulec elektryczny,czy sa z min jakies problemy?,czy w modelu przed liftem podejda na tyl zaciski z GH czy sa poprostu inne,dzieki i pozdro


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 3 lip 2018, 09:28 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 04.04.2013
Posty: 1935
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Heloł koledzy :)
Pomóżcie ...
mianowicie dokąd na FB czy gdzieś pisaliście reklamacje na tarcze tył i klocki ?
Ponoć tam był pozytywny często odzew z MMPOL ....
Klocek rżnie mi tarczę tył jak płytę gramofonową , oni, ze to nalot rdzy i TTTM
Dzięki

_________________
pozdrawiam, Mirek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 3 lip 2018, 09:59 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 21.10.2015
Posty: 932
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zagranica
bespartyjny walcz o wymianę gwarancyjna
Jestem po drugiej wymianie właśnie docieram klocki i tarcze, tez tak ściemniali ostatecznie - uznanie i wymiana aso Fiałkowski Zielona Góra
Tez miałem takie objawy
- za pierwszym razem powiedzieli , wadliwe mocowanie klocka = wymiana kompletu
- drugi raz odmowa MMPOL , odwołanie ponowne pomiary , powiedziałem ,ze jak teraz od mówią to zaczynam atak na FB :wink: = wymiana kompletu
Sam serwis był ok chłopaki życzliwi sami zgłosili jeszcze do wymiany gwarancyjnej osłonę termiczną (peknieta )

_________________
Nieważne kim chciałbyś być, ważne kim jesteś teraz

była GG kombi, GH hb a teraz jest GJ sedan :)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 3 lip 2018, 10:49 
Nałogowiec
Offline
Od: 30.06.2017
Posty: 1520
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Na poprzedniej stronie jest opis mojej "walki". Generalnie MMPOL też mnie olał.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 3 lip 2018, 13:02 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 04.04.2013
Posty: 1935
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
dzięki ...
ktoś jeszcze udane miał boje ? I jak to było ?

_________________
pozdrawiam, Mirek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 6 lip 2018, 12:39 
Wtajemniczony
Offline
Od: 01.08.2015
Posty: 240
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Tak było przed: https://mazda6forum.pl/viewtopic.php?p=200252#p200252
Tak było po: https://mazda6forum.pl/viewtopic.php?p=203402#p203402

_________________
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 6 lip 2018, 15:40 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 31.08.2013
Posty: 1654
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: zagranica
chlopaky, u mnie sie drgania przy hamowaniu poprawili z wywazeniem kol, jestem ciekaw jak bedze na urlopie w chorwacii s obciążonym samochodem, bo wtedy bylo najwiecej cut

_________________
M6 G145 kombi, MT, 2013


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 6 lip 2018, 20:03 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 04.04.2013
Posty: 1935
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
grzees dzięki

_________________
pozdrawiam, Mirek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 25 sie 2018, 17:11 
Świeżak
Offline
Od: 07.01.2018
Posty: 26
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Czy ma ktos problem z piszczacymi klockami podczas hamowania? doslownie czuje sie jakbym jechal autobusem podczas hamowania...
W ASO mi powiedzieli ze to zapieczone tarcze.

mam tarcze ate, klocki zimmermany. czy ktos ma sprawdzony sposob, aby sie z tym uporac, ewentualnie zalecenia co do kupna nowych czesci?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 25 sie 2018, 17:48 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 08.04.2014
Posty: 557
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: zagranica
A przesmarowales wszystko dobrze podczas wymiany? Prowadnice? Styk klocja z zaciskiem?

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 26 sie 2018, 10:12 
Wtajemniczony
Offline
Od: 08.03.2018
Posty: 161
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyMotion
Region: małopolski
Witam wszystkich.
Od kilku miesięcy użytkuje mazdę 6. Przeczytałem na forum chyba wszystkie posty na temat hamulców lub ich braku . Fakt samochód pod tym względem nie gwarantuje optymalnego bezpieczeństwa. Mieszkam w górach , wyjeżdżam często na trasy z dużymi spadkami z dużą ilością zakrętów wymagających częstych dohamowań. Zupełna klapa tarcze po kilku takich hamowaniach przegrzewają się biją auto praktycznie nie do zatrzymania.
Zwracam uwagę że nie chodzi tu o ciśniecie z 180 do 80 na autostradzie , łamaniu przepisów itp. Normalne użytkowanie załatwia to ,,cudo".
Rozmawiałem z gościem poleconym w jednym z postów polecił mi tarcze Brembo i klocki TRW. W licznych postach polecane są inne firmy.
Rozwiązanie wymiana tarcz z innych wozów Clio czy zakup całego zestawu w formie kitu za 7-8 tys. to wybaczcie ale przerost formy nad treścią w wózku za ponad 100 tys. zł. Pytanie do wszystkich co sprawdziliście czyli jakie klocki i tarcze , które dobrze się sprawują tj. lepiej niż OM .Pozdrawiam.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 26 sie 2018, 15:46 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
A tylne koła dobrze hamują?
...jeśli tył hamuje słabo, to przód nie daje rady, przegrzewają się itd etc...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 26 sie 2018, 15:57 
Nowicjusz
Offline
Od: 08.08.2016
Posty: 42
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Riva

Wszystkie zamienniki oryginalnych też będą się grzać i bić.
Chyba już wszystko zostało przetestowane.

Rozwiązania są dwa:
1. Albo będziesz co chwilę krzywić i wymieniać tarcze, a przy tym wyklinać na auto.
2. Albo kupisz kit na oś przednią i zapomnisz o problemie z hamulcami.

Najtańszy na razie zestaw to kit od K-SYSTEM.PRO (zaciski od Clio RS, tarcze 324mm od 350Z, jarzma, dystanse Eibach 20mm), klocki Ferodo DS)
Wychodzi jakoś 4000zł


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 26 sie 2018, 16:15 
Stały bywalec
Offline
Od: 06.02.2017
Posty: 515
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Jak nie chcesz BBK to mozesz kombinować z trcza 320mm z najnowszej wersji klekota.
Nie widziałem jeszcze info na forum by ktos to ogarnął, także masz szanse byc pierwszy :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 26 sie 2018, 16:41 
Świeżak
Offline
Od: 19.08.2016
Posty: 30
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Panowie,
Koniecznie sprawdzie przed zakupem czy ferrodo ds maja homologacje na drogi publiczne.
Jesli brak to kazdy kumaty w razie kolizji robi z siebie poszkodowanego a dalej juz nie trzeba nic mowic

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 26 sie 2018, 16:51 
Wtajemniczony
Offline
Od: 01.08.2015
Posty: 240
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Koniecznie? Ile miałeś kolizji, po których weryfikował ktoś klocki hamulcowe w Twoim samochodzie?
Policjant, rzeczoznawca, uczestnik kolizji? Może podasz jakieś konkrety? :)

_________________
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 26 sie 2018, 17:07 
Wtajemniczony
Offline
Od: 08.03.2018
Posty: 161
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyMotion
Region: małopolski
26 sierpnia 2018, o 16:46 Millerek napisał(a):
A tylne koła dobrze hamują?
...jeśli tył hamuje słabo, to przód nie daje rady, przegrzewają się itd etc...

Tylne hamulce po akcji serwisowej - wymienili kompletne zaciski.Klocki i tarcze stan bdb. Tył hamuje Ok. Kombinowałem żeby podmienić klocki szkoda wywalić praktycznie nowe tarcze. Pozdrawiam.


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 481 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 17  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.