Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 19:48

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 481 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 17  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: So, 20 lut 2016, 02:20 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 08.04.2014
Posty: 557
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: zagranica
Czy to normalne ze po kilkukrotnym pulsacyjnym hamowaniu pedal hamulca robi sie twardy ale skutecznosc jest bardzo mala? Nie mowie tutaj o hamowaniu z bardzo duzych predkosci.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 20 lut 2016, 08:31 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.12.2013
Posty: 3035
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: wielkopolski
Jeżeli do tego ,,rośnie" to zapowieytrzony układ :|

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 20 lut 2016, 10:05 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 08.04.2014
Posty: 557
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: zagranica
Gdyby byl zapowietrzony to chyba pedal w podloge idzie?

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 20 lut 2016, 12:02 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.12.2013
Posty: 3035
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: wielkopolski
rośnie,jest coraz wyższy coraz twardszy :wink:

-- Dodano: So, 20 lut 2016, 12:02 --

przy kilkukrotnym naciśnięciu :)

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 20 lut 2016, 12:34 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 08.04.2014
Posty: 557
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: zagranica
Ale przy pierwszym lub drugim idzie w podloge. Wiadomo ze jak podpompujesz kilka razy do bedzie twardszy.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 20 lut 2016, 14:56 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.12.2013
Posty: 3035
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: wielkopolski
No właśnie :|
Przynajmniej kiedyś dawno temu mi się tak zdarzyło ale to były wtedy inne samochody :)
nie tak cudne jak teraz <pucu> i bez filozofii :wink:

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 20 lut 2016, 15:34 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 04.04.2013
Posty: 1935
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Panowie litości ?
Wiecie piszcie - nie , to nie :)
Kilkukrotne szybkie naciskanie hamulca sprawia , że nie zdąży się "uzupełnić" podciśnienie w servo mechanizmie i efekt jest taki jak opisuje kolega. Hamulce są , ale trzeba dużo większej siły użyć , żey skompensować brak WSPOMAGANIA chwilowy.

_________________
pozdrawiam, Mirek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 20 lut 2016, 17:32 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.12.2013
Posty: 3035
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: wielkopolski
Litości,.... ale spadła skuteczność hamowania i kolega uważa ,że ma problem :sad:
rzuciłem,że może być zapowietrzony układ,może,.... ale nie musi
możliwe ,że jakaś inna przyczyna jest :)

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 20 lut 2016, 19:54 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 08.04.2014
Posty: 557
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: zagranica
Myslalem ze pompa vacum pada ... ale mnie troche uspokoiliscie.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 20 lut 2016, 19:59 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 04.04.2013
Posty: 1935
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Nic ci nie pada :)
Ona ma swoją wydajność i wystarcza na pełne hamowanie tzn. zaczynasz wciskać i wciskasz do skutku mniej lub więcej .
Jednak jeżeli kilka razy zrobisz w miarę szybki ruch hamulcem , to zabraknie podciśnienia i nie ma wspomagania , a hamulce są .Trzeba jednak MOCNO cisnąć , żeby nadrobić brak wspomagania.
Poćwicz w sytuacjach nieawaryjnych i zobacz jak się zachowuje pedał hamulca :)
Poza tym masz abs i nie musisz pulsacyjnie .
Jak ABS zacznie terkotać = pracować wystarczy lekko puścić hamulec i łapać przyczepność pełną , a nie ABS-ową :)
Liczę , że jasno to wytłumaczyłem ;)

_________________
pozdrawiam, Mirek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 20 lut 2016, 20:16 
Offline
bespartyjny w tym samochodzie ABS nie terkocze. Hamulce to spowalniacze, a nie hamulce. Porównałem to do Astry 2009 z zatrważającą mocą 100 KM. Jeździłem parę dni takim cudem i z pełną odpowiedzialnością twierdzę, że w GJ są spowalniacze. Jakby drewniany klocek ktoś wstawił i tyle. Można walczyć z przegrzewaniami, biciami, ale masa, trakcja, szerokość kapcia nie wyjaśnia zastosowania tarczy 297 mm. W Astrze hamujesz i oprócz ABS słyszysz jak opona drze asfalt. W GJ ABS odzywa się przy 30. W Astrze przy 60-70. W GJ drugie hamowanie ze 100-120 praktycznie nie ma terkotania ABS. Obecnie sam załatwiłem temat przegrzewania. Mam spokój. Ale wydajność tych hamulców to masakra. I każdego kto jeździ ponad 160 km/h naprawdę uczulam nad techniką jazdy mijania przeszkód, a nie hamowania.. Bo można się zdziwić, osiwieć, czy zestarzeć jak kto woli.
Jakkolwiek nie krytykuję Mazdy. W tej cenie samochód jest genialny pod każdym względem. A wszelkie mody po 5-7 kPLN ( tapicerka z Alcantary, Hamulce, wyciszenie) i tak wygenerują cenę która jest konkurencyjna z każdym Premium - Volvo, Audi, BMW, Mercedes, czy nawet Passeratti.


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: So, 20 lut 2016, 20:46 
Stały bywalec
Offline
Od: 25.06.2015
Posty: 580
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
Jak sobie poradziłeś z hamulcami? Co to znaczy - lepsze hamowanie?

Wysłane z mojego Lenovo K910 przy użyciu Tapatalka


Ostatnio edytowano So, 20 lut 2016, 21:25 przez tombien, łącznie edytowano 1 raz
Nie cytujemy poprzedniego postu (regulamin, pkt 5.6).


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 20 lut 2016, 21:18 
Offline
Terminator181 poradziłem siebie z przegrzewaniem. Cena kosmos. Ale nie biją. Mam stałą siłę hamownia. Hamując z 200 hamulce nie giną przy 100.. :)


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: So, 20 lut 2016, 21:28 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 16.02.2015
Posty: 827
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: opolski
Wg mnie mazda ma bardzo dobre hamulce, a porownuje je do mietka c-klasy w ktorym mimo ze mam klocki i tarcze ATE to auta te hamują na podobnym bardzo dobrym poziomie.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

administrator
PostNapisane: So, 20 lut 2016, 21:28 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 20.05.2013
Posty: 8080
Rok produkcji: 2018
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: dolnośląski
W GH hamuje gorzej niż w GJ, czuć wyrażnie różnicę. Ja do hamulców w GJ nic nie mam. Dla mnie są ok. :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 20 lut 2016, 21:29 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.12.2013
Posty: 3035
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: wielkopolski
To nadal nie wyjaśnia problemów kolegi niebezpiecznego :idea:

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 20 lut 2016, 21:29 
Stały bywalec
Offline
Od: 25.06.2015
Posty: 580
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
rkarcz napisał(a):
Terminator181 poradziłem siebie z przegrzewaniem. Cena kosmos. Ale nie biją. Mam stałą siłę hamownia. Hamując z 200 hamulce nie giną przy 100.. :)

Pochwal się co zrobiłeś?

Wysłane z mojego Lenovo K910 przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 20 lut 2016, 21:31 
Amator
Offline
Od: 12.12.2015
Posty: 62
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zachodniopomorski
ZBANOWANY!
Dlaczego niebezpiecznego,wyjasnij

Wysłane z mojego Nexus 5 przy użyciu Tapatalka

_________________
Zycie nie raz sypnelo mi piaskiem w twarz :|


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 20 lut 2016, 21:34 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 16.02.2015
Posty: 827
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: opolski
Poczytaj wątek hamulcach, tam masz wyjasnione :wink:


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 20 lut 2016, 21:34 
Stały bywalec
Offline
Od: 25.06.2015
Posty: 580
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
Niebezpieczny - to nick. Ma problem z hamulcami, poczytaj poprzednie posty.

Wysłane z mojego Lenovo K910 przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 20 lut 2016, 21:38 
Offline
tombien zahamuj ze 120 do 0. Rozpędź się znowu i powtórka. I napisz swoje wrażenia. :)


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: So, 20 lut 2016, 21:56 
Amator
Offline
Od: 12.12.2015
Posty: 62
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zachodniopomorski
ZBANOWANY!
Czytałem ,nie znalazłem ,ale oki,wasze zdrowie:)

Wysłane z mojego Nexus 5 przy użyciu Tapatalka

_________________
Zycie nie raz sypnelo mi piaskiem w twarz :|


 Zobacz profil  
Cytuj  

administrator
PostNapisane: So, 20 lut 2016, 22:04 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 20.05.2013
Posty: 8080
Rok produkcji: 2018
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: dolnośląski
rkarcz - a możesz mi powiedzieć dlaczego mam to robić? Dla zabawy? Na drodze publicznej mam sobie tor wyścigowy robić? Co mi da taki test? To nie mój styl jazdy. Na nowym komplecie klocków z przodu zrobiłem 85 tys km (GH). Hamuję przy pomocy hamulców tylko jak jestem od tego zmuszony. Staram się tak jeździć, żeby silnik hamował samochód. Przewiduję sytuacje na drodze, jeżdżę płynnie a nie zero-jedynkowo. Gaz-hamulec-gaz-hamulec.

A co porównania do GH to tylko przedstawiam jaka jest różnica w sile hamowania, jak już musiałem szybko zbijać prędkość - sytuacja awaryjna.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 20 lut 2016, 22:17 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 16.02.2015
Posty: 827
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: opolski
Też jestem zdania, że nie hamulce są problemem tylko styl jazdy, a stylu rkarcz-a mazda najwidoczniej nie toleruje :D
Nie wiem czy miałem kilka awaryjnych hamowań pod rząd, ale emerycko nie jeżdżę i hamulce nie raz dostały mocno po dupie i zaznaczam nigdy nie miałem żadnych problemów, nic zero, wręcz jestem zadowolony z tego ile znoszą jak na oryginały.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 20 lut 2016, 22:38 
Offline
tombien zobaczyłbyś jak szybko topnieje ich wydajność. A nawet jak są zimne to spowalniają, a na pewno nie hamują. I nie dziwię się, że masz taką technikę jazdy skoro piszesz o hamulcach GH, że są gorsze niż to co jest w GH :). Jeździłem wieloma samochodami, lepszymi, gorszymi, ale to co oferuje GJ w kwestii hamulców to masakra.

-- Dodano: 20 lutego 2016, o 22:23 --

TheBesTia jaki styl jazdy. 120 to chyba jazda emerycka i z moim nieakceptowanym na tym forum "stylem" nie ma nic wspólnego. Porównałem z kompaktem z innego okresu technicznego, nie swoim, stąd prędkość do porównań. Astra staje dęba a Mazda GJ przy hamowaniu jedzie, jedzie, jedzie... :( Ale dla jasności, jeśli wam to odpowiada to już się zamykam i nie psuję opinii GJ. :)

-- Dodano: 20 lutego 2016, o 22:38 --

http://player.pl/programy-online/automa ... cinki,139/

Sezon 11 odcinek 1 od 6:00. I najlepsze jest to że długość drogi hamowania jest odwrotnie proporcjonalna do średnicy tarczy. Mazda 297, Passat 320, Lancia 345. Mam wersję FL. I mam identycznie jak w tym teście gdzie widać jak zachowują się samochody. Słychać opony. Sorry, nic nie zmieniono, poza tym, że zestaw GJ FL jest bardziej odporny na przegrzania. I tyle..


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  

administrator
PostNapisane: So, 20 lut 2016, 22:40 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 20.05.2013
Posty: 8080
Rok produkcji: 2018
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: dolnośląski
rkarcz napisał(a):
skoro piszesz o hamulcach GH, że są gorsze niż to co jest w GH

Gorsze są w GH w GJ są lepsze - mocniejsze.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 20 lut 2016, 22:48 
Offline
tombien sorry. Klawiatura w Win10 mobile nie rozpieszcza..


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: So, 20 lut 2016, 22:55 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 06.05.2015
Posty: 2703
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
rkarcz, w sumie troszke mnie dziwi to co piszesz... bo jak moge zrozumiec, ze zbyt mala powierzchnia powoduje zbyt szybkie przegrzewanie i utrate skutecznosci hamulcow... Nie testowalem i nie zamierzam testowac zachowan ekstremalnych, ale moge zrozumiec, ze czegos brakuje w takiej sytuacji...

Ale jesli chodzi o zwykla jazde to do hamulcow Mazdy nic nie mam... dobrze sie je wyczuwa, ze im mocniej cisniesz tym mocniej hamuja... nie ma czegos takiego, ze ledwo nacisniesz i juz masz pelna sile hamowania...
ABS uruchamia sie dosc rzadko, ale terkotania juz na "oblodzeniu" zaznalem i skutecznosc hamowania przy ABS jest calkiem dobra... Przy ABS nie rwie asfaltu, ale w sytuacji gdy moze rwac asfalt to w Mazdzie ABS sie nie uruchamia, przynajmniej u mnie...

_________________
Obrazek <pucu>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 21 lut 2016, 07:47 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.12.2013
Posty: 3035
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: wielkopolski
To go sprawdź(ABS) a może przeróbki powodują,że coś nie tak :| ,mnie wali :) .
Nieakceptowany przez Ciebie styl jazdy zwany emeryckim nie polega na zamulaniu lecz płynności jazdy czego Ty po prostu nie umiesz a na pewno nie chcesz.Testów zachowań ekstremalnych na naszych drogach nie popieram,gdyż stanowi to zagrożenie dla innych użytkowników,osrał pies testującego.
Co do hamulców GJ to na pewno nie są rewelacyjne zgadzam się,że mogłyby być dużo lepsze.
Przy moim stylu jazdy a poruszam się po drogach z prędkością nie rewelacyjną ale ok.100km/godz.,lecz równo,płynnie,niezbyt często używając hamulców lecz mózgu,kiedy trzeba i można to i dużo więcej :X
Miałem kilkukrotnie awaryjne hamowanie moją Mazdą 6,nawet nie tak dawno temu kiedy Astra chciała mnie zepchnąć do rowu i mazdunia zachowywała się bardzo przewidywalnie,stabilnie i ABS działał jak należy. Bez problemu wyhamowałem. :) <pucu>
Gorzej uważam się dzieje przy żwawszym ruszaniu gdy niekiedy zrywana jest przyczepność :|
ale ogólnie <pucu> <pucu> <pucu> .

-- Dodano: N, 21 lut 2016, 07:47 --

rkarcz,nie żebym Cię atakował,jesteś wartościowym ,mającym swoje zdanie forumowiczem,ale nie popieram twojego stylu jazdy, jak i zarzynania auta :)

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 21 lut 2016, 09:26 
Offline
koliber1960 o stylach i bezpieczeństwie to nie ten wątek - ja po prostu jadąc punktu A do B czerpię przyjemność z przeciążeń - tyle ci powiem. I dodam tylko że większość dróg jest bardzo niebezpieczna powyżej 60, bo ta prędkość zabija pieszych - na poboczach, pasach, czy przystankach, chodnikach itp. Możesz zginąć uderzając zwierza, czy zawinąć się na drzewie. Generalnie samochód to niebezpieczne narzędzie czy miejsce przebywania. :(
Co do zarzynania silnika to jestem ciekaw co jest lepsze dla silnika - 3000 na szóstce u mnie czy 1500 na szóstce u ciebie? Obstawiam pierwsze. Smarowanie to jedno, a dopalenie całości paliwa to drugie. Ostatnio upaliłem zawór w dieslu po emerytce, więc nawet nic mi nie mów o płynnej jeździe.. :)
Mody moich hamulców nie zmieniły nic w ich wydajności. Zauważ że moje spostrzeżenie, opinia wynika z porównania do Astry, bolidu Formuły 1 z ceramicznymi hamulcami, genialną aerodynamiką itp. ;)
I tak jak wyciszeniem może mam nieudany egzemplarz.. ;)


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 481 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 17  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.