Teraz jest Cz, 18 kwi 2024, 23:30

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 675 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Śr, 16 lut 2022, 15:52 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 07.11.2013
Posty: 2285
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: pomorski
Owszem, w starych Citroënach nie było pompy ze wspomaganiem lecz zwykły zawór, bowiem w okladzie wspólnym dla zawieszenia i hamulców stałe i wysokie ciśnienie zawsze było. Odczucia z gatunku "ale ostre hamulce". W efekcie przy pierwszym kontakcie z BX lub CX guz był murowany .
Inną ciekawostką był ręczny na przednią oś.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 16 lut 2022, 16:24 
Nałogowiec
Offline
Od: 10.07.2016
Posty: 1679
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Mazda ma generalnie zupełnie inne "branie" hamulców niż inne auta którymi jeździłem. Pamiętam jak wyjeżdżałem świeżo odebraną Dacią i prawie zaryłem twarzą w kierownicę przed szlabanem :D Mitsubishi tak samo, Suzuki żony podobnie.
Wsiadając do Mazdy przypomniał mi się duży fiat :D
Generalnie inne auta mają na wejściu mocniejsze hamowanie, zwłaszcza nowe - wystarczy lekko wcisnąć i jest mocna reakcja. W Maździe - trzeba mocniej wcisnąć a żeby był "hebel" to trzeba w opór.

_________________
Obrazek
A na co dzień dłubię tutaj http://www.wedrowiec.net


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 16 lut 2022, 18:04 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2107
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
A tak, coś tych citroenach słyszałem, ale nie miałem okazji. Ale o to właśnie chodzi.
Taki efekt daje zwiększenie powierzchni tłoczków . W sumie bez BBK jakby założyć zwykły zacisk na tą samą średnicę tarczy, ale z większym tłoczkiem myślę że efekt tego odczucia byłby taki sam.
Ale w sensie skuteczności hamowania też taki sam jest przy silniejszym nacisku stopy po prostu. Bez modyfikacji mechanicznych.

Z tym przełożeniem hamulca (bo to jak przekładnia - lekki nacisk stopą i a zwielokrotnione przez to przełożenie silne ściśnięcie tarczy klockami) to coś jak bezpośrenia maglownica w ukł kierowniczym - mało ruchu od max w prawo do max w lewo , jak w Alfach na przykład. Przyjemne to jest fakt, daje odczucie bezpośredniości, ale przy manewrowaniu czy lekkim "zagapieniu się" ma minusy. na skuteczność prowadzenia nie wpływa (a przez wielu jest tak banalny manewr - do zrobienia w każdym aucie - nazywany "genialnym prowadzeniem" :) - w sensie przyjemności tak, ale skuteczności niekoniecznie. Masa szybkich aut ma mało bezpośrednie ukł kierownicze i czasów im to nie psuje.

Mi tam do Mazdy jak najbardziej jej fabrycznie dobrane przełożnie hamulców pasuje jak ulał.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 16 lut 2022, 21:49 
Wtajemniczony
Offline
Od: 24.08.2021
Posty: 199
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
przyjechał do nie kiedyś klient Citroenem XM (stare czasy, 20 lat temu). Przestawiałem samochód na stanowisko i niewiele brakowało a rozbił bym ten samochód. Lekko zahamowałem a samochód stoi dęba, ja nie dość, że cudem uratowałem zęby i nos waląc w kierownicę to jeszcze mnie wepchnęło pod kierownicę. Trauma do dzisiaj :lol:


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Cz, 17 lut 2022, 08:26 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
ultracar, przeżyłem coś podobnego jadąc BMW 325i E91 znajomego. Lekko wciśnięty hamulec a samochód stanął dęba. Mało przyjemnie się jeździło z tym znajomym jako pasażer, zrozumiałem czemu tak się jeździ kiedy przejechałem się tym samochodem jako kierowca. Koszmar.

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 17 lut 2022, 08:58 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Słabe hamulce (fabryczne) są liche..., spowalniacze.., zagrożenie życia... Itd...
Super hamulce? Trauma..., koszmar..., ja pierd..e, jak tu żyć?
Normalnie, czyli przewidywalnie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 17 lut 2022, 10:08 
Wtajemniczony
Offline
Od: 24.08.2021
Posty: 199
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
We współczesnych (myśle, że od 2000 roku) samochodach osobowych, jeżeli zastosujemy dobre klocki, tarcze i opony to dla 99% kierowców efekt hamowania awaryjnego jest wystarczający. Dużo osób natomiast zapomina o okresowej wymianie płynu hamulcowego. I być może fading nie bierze się z niewydolności tarcz i klocków ale z przegrzania starego płynu który doskonale absorbuje wodę.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 17 lut 2022, 10:22 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
W każdym bądź razie, gratulacje dla kolegi Marcin1993


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 20 lut 2022, 19:04 
Stały bywalec
Offline
Od: 06.02.2017
Posty: 515
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Ja jestem ciekaw co tam wsadza za hamulce do tej cx-60. Teoretycznie hybryda + wieksza moc + wieksza masa to powinien być konkretniejszy hamulec.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 21 lut 2022, 08:17 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 14.11.2016
Posty: 571
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: śląski
Obym się mylił ale wydaje mi się, że hebelek będzie taki jak w GJ :/


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 21 lut 2022, 11:49 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1038
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
17 lutego 2022, o 07:26 popielasty napisał(a):
ultracar, przeżyłem coś podobnego jadąc BMW 325i E91 znajomego. Lekko wciśnięty hamulec a samochód stanął dęba. Mało przyjemnie się jeździło z tym znajomym jako pasażer, zrozumiałem czemu tak się jeździ kiedy przejechałem się tym samochodem jako kierowca. Koszmar.


No ja przeżywam koszmar za każdym razem jak wracam do mojej Mazdy jeżdżąc innymi markami. Pierwsze odczucie to zawsze - toż to nie hamuje... i raczej nie chodzi tu o rozmiar tarcz, a samą konstrukcję układu.
Popielasty, założyłeś już zestaw z CX9?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 21 lut 2022, 12:24 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 12.06.2017
Posty: 1200
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
A jak miałeś ją nową to hamowała inaczej?

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pn, 21 lut 2022, 12:45 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
darrecki, jeszcze nie... Brak czasu, ale chciałbym to do wiosny ogarnąć.

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 22 lut 2022, 09:38 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1038
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
21 lutego 2022, o 11:24 dropt07 napisał(a):
A jak miałeś ją nową to hamowała inaczej?


Ciężko mi stwierdzić, jeżdżę tym już prawie 8 lat i zwyczajnie nie pamiętam jak było na początku. Poza tym przesiadłem się wówczas z innej Mazdy w dieslu z równie gównianymi hamulcami.

Mazdy jakimi miałem przyjemność jeździć w niezbyt odległej przeszłości

Hamulce
CX5 2.0Pb 2012 - kiepsko, niewiele lepiej niż 6/3
2 1.5Pb 2015 - żyleta
6 2.2D 2013 - nędza
3 2.2D 2014 - nędza
MX5 2.0Pb 2016 - killer, pierwsze hamowanie nie było zbyt przyjemne.

Ostatnio zrobiłem trochę km służbowymi (problem pewnie w tym, że w zasadzie nowymi) passatem / mondeo i pod koniec dnia ciężko było wrócić do mojej 3 - miałem wrażenie, że muszę używać masy własnego ciała wciskając pedał żeby się zatrzymać. Oczywiście potem powracało przyzwyczajenie i było już OK.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 22 lut 2022, 10:04 
Wtajemniczony
Offline
Od: 24.08.2021
Posty: 199
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
CX5 lepiej niż 6 ?? To pokazuje jak różne są odczucia w zależności od typu samochodu. Mx5 to roadster i mega mały i lekki wiec porównywać nie ma co. A co to to 1,5 ?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 22 lut 2022, 10:27 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1038
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
1.5 Pb to Mazda 2, również małe auto

Ale wytłumacz mi dlaczego w takim Passacie czy Mondeo czyli ta sama grupa co 6 wystarczy delikatnie wcisnąć hamulec i auto fajnie reaguje. To samo u mnie i efektu zero, trzeba użyć kilka razy większej siły chcąc osiągnąć ten sam efekt.
Płyn Motul 5.1 o podwyższonej temperaturze wrzenia a efektów brak. Zmieniłem nawet komplet zacisków / tarcz na odpowiedniki z 6 (oryginały z przodu klekotały, a tył się zapiekł i pokrzywił tarczę) Pompa vacuum trzyma parametry, także jedyny wniosek, że ten typ tak ma.


Ostatnio edytowano Wt, 22 lut 2022, 10:38 przez darrecki, łącznie edytowano 1 raz

 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 22 lut 2022, 10:36 
Wtajemniczony
Offline
Od: 24.08.2021
Posty: 199
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
A teraz w kwestii hamulców z cx9 po 2016 roku które podobno pasują p&p. Ale piszecie tez, że klocki pasują od wcześniejszego modelu ale zaciski nie. Czyli różnią się tylko jarzmami ? A może ktoś „ ćwiczył” wymianę samych zacisków 1 tłoczkowych na 2 tłoczkowe z cx 9 ( do 2015). Zawsze 2 tłoczki będą dawały ( przynajmniej teoretycznie) lepsze rozłożenie siły na klocek i może lepsze hamowanie. Wiem, że nie zmieni to odporności na fading

-- Dodano: 22 lutego 2022, o 10:36 --

22 lutego 2022, o 10:27 darrecki napisał(a):
Mazda 2
tez maleństwo


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 22 lut 2022, 12:33 
Stały bywalec
Offline
Od: 06.02.2017
Posty: 515
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Dwutloczek w Cx-9 TC Wg mnie to ten sam zacisk różniący sie jarzmem. Dowodów w postaci numerów katalogowych nie mam, ale tak jak pisałem klocki pasują od starej generacji TB i starszego Forda Edge, przez co wybór jest szeroki.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 22 lut 2022, 13:24 
Wtajemniczony
Offline
Od: 24.08.2021
Posty: 199
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Gdyby tak było, można by pomyśleć jak przerobić ( dorobić, zaadoptować) samo jarzmo aby weszła większa tarcza

-- Dodano: 22 lutego 2022, o 13:24 --

22 lutego 2022, o 10:27 darrecki napisał(a):
1.5 Pb to Mazda 2, również małe auto

Ale wytłumacz mi dlaczego w takim Passacie czy Mondeo czyli ta sama grupa co 6 wystarczy delikatnie wcisnąć hamulec i auto fajnie reaguje. To samo u mnie i efektu zero, trzeba użyć kilka razy większej siły chcąc osiągnąć ten sam efekt.
Płyn Motul 5.1 o podwyższonej temperaturze wrzenia a efektów brak. Zmieniłem nawet komplet zacisków / tarcz na odpowiedniki z 6 (oryginały z przodu klekotały, a tył się zapiekł i pokrzywił tarczę) Pompa vacuum trzyma parametry, także jedyny wniosek, że ten typ tak ma.

Ale forumowicze po zmianie zacisków twierdzą, że jest dużo lepiej, wiec albo ściemniają, albo sugestia po wydaniu nie małej kasy, albo … nie mam pomysłu


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 22 lut 2022, 13:54 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 07.11.2013
Posty: 2285
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: pomorski
Pomijając subiektywne odczucie odnośnie hamowania istnieją również testy skuteczności hamulców w których M6 oraz CX5 radzą sobie całkiem dobrze. Ponieważ już od kilku lat robię coroczne przeglądy w DEKRZE zapytałem inżyniera jak wypadają hamulce mojej M6 na rolkach. Na co odpowiedział, że nie widzi różnicy w stosunku do innych aut tej samej klasy.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 22 lut 2022, 14:12 
Nałogowiec
Offline
Od: 30.06.2017
Posty: 1523
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Po prostu w Maździe hamulce wymagają minimalnie mocniejszego naciśnięcia. I o to głównie mają pretensje ci, którzy twierdzą, że hamulce są kiepskie (oczywiście pozostaje kwestia przegrzewania się przy wielokrotnym mocnym hamowaniu, ale to inna sprawa). Jak przesiadłem się z Mitsu, to za pierwszym razem lekko się zdziwiłem, że muszę mocniej przycisnąć. Następnego dnia już o tym nie pamiętałem.
Jeżeli zaś chodzi o to przegrzewanie przy wielokrotnym, mocnym hamowaniu, to moje zdanie jest takie, że jak ktoś hamuje na autostradzie wiele razy pod rząd ze 160 do 80, to znaczy że nie potrafi przewidywać sytuacji, albo po prostu jedzie za szybko do panujących warunków, albo kupił auto cywilne, a powinien sportowe... :)
PS. ja nie mam żadnych problemów z hamulcami, tarcze przednie zmieniłem po 100 tys (od nowości), klocki po jakiś 50 tys. od ostatniej wymiany.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 22 lut 2022, 15:22 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2107
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
darrecki napisał(a):
1.5 Pb to Mazda 2, również małe auto

Ale wytłumacz mi dlaczego w takim Passacie czy Mondeo czyli ta sama grupa co 6 wystarczy delikatnie wcisnąć hamulec i auto fajnie reaguje. To samo u mnie i efektu zero, trzeba użyć kilka razy większej siły chcąc osiągnąć ten sam efekt.
Płyn Motul 5.1 o podwyższonej temperaturze wrzenia a efektów brak. Zmieniłem nawet komplet zacisków / tarcz na odpowiedniki z 6 (oryginały z przodu klekotały, a tył się zapiekł i pokrzywił tarczę) Pompa vacuum trzyma parametry, także jedyny wniosek, że ten typ tak ma.



Tak jak Luke pisze, to nie że "auto fajnie reaguje" to nic nie ma wspólnego ze skutecznością hamowania . Nic. Fajnie to pojęcie bardzo subiektywne, ja akurat nic fajnego nie widzę w zbyt silnym wspomaganiu czy przełożeniu (bo pompa hamulcowa - zacisk to przekładnia w uproszczeniu) .

Co do płynu to on już kompletnie nic nie ma do odczuć, i żadnego efektu nie odczujesz po zmianie, a do skuteczności ma gdy przekroczy tem wrzenia (mocno wątpliwe na ulicy w Maździe) czy jest zawilgocony (to wtedy znacznie wcześniej ją osiągnie) . A o zawilgocenie łatwiej w sportowych płynach, nie wiem który to Motul zalałeś, ale generalnie niektóre sportowe co chwilę trzeba wymieniać tak chłoną wilgoć. Sa wtedy gorsze niż najzwyklejszy płyn.


EDIT
aż sprawdziłem
droga hamowania 100 - 0
Mazda 6 2,5 : 34,6m

Wspomniane "fajniej reagujące" Mondeo : 34,9m
Passata nie znalazłem ale jakiś Audik 34,3

https://zeperfs.com/en/duel6168-5552.htm
https://zeperfs.com/en/duel6031-6168.htm

I przypomnijmy sobie różnice w drodze hamowania między oponami różnymi, jakiego rzędu są , a to na tych samych autach są testy przecież

https://www.tyrereviews.com/Article/202 ... g-Test.htm

kilkumetrowe i to nie jakichś dziadowskich opon, a przywoitych.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 22 lut 2022, 15:36 
Stały bywalec
Offline
Od: 06.02.2017
Posty: 515
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Smook na rolkach rozwijasz minimalna prędkość. Mi hamulce w M6 nie odpowiadają na autostradzie. W mieście i przy małych prędkościach jest ok.

Luke na polskiej autostradzie to nie idzie przewidzieć zachowania niedzielnych kierowców. Temat na oddzielny wątek.

Andrzejsr patrzę na opony z niższej półki w przytoczonym teście i mamy 10 metrów różnicy. Przepaść. 100% się zgadzam, ze opona jest w tej układance mega ważna.


Ostatnio edytowano Wt, 22 lut 2022, 15:42 przez Plichcior, łącznie edytowano 1 raz

 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 22 lut 2022, 15:40 
Nałogowiec
Offline
Od: 30.06.2017
Posty: 1523
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
22 lutego 2022, o 16:36 Plichcior napisał(a):
Luke na polskiej autostradzie to nie idzie przewidzieć zachowania niedzielnych kierowców.

Często jeżdżę ekspresówkami, czasami, w wakacje autostradami (Polska). Nie mam problemu z hamowaniem. Może skoro nie jestem w stanie przewidzieć to po prostu jadę wolniej?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 22 lut 2022, 15:50 
Stały bywalec
Offline
Od: 06.02.2017
Posty: 515
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Luke - temat rzeka. Ja jadę wolniej, ale niektórzy nie. Króle wioski w leasingowych BMW i Audi na lewym pasie w szczególności. To w połączeniu z niedzielnymi kierowcami którzy nie maja doświadczenia i panikują to masakra. Mówię o okresie wakacyjnym. Kiedy ruch jest okrutny. Strach się bać.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 22 lut 2022, 15:54 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1038
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Ale mi właśnie tylko o odczucia chodzi. Efektywność jest akceptowalna, przynajmniej gdy hamulce nie są przegrzane i już się do nich przyzwyczaisz. Płyn to "zwykły" 5.1, który sam w sobie ma lepsze parametry niż dot4.
Ale jak Ci kobieta mówi, że "nie jadę twoim autem, bo ono nie hamuje" to wg mnie coś jest na rzeczy. Jej nawet nie przeszkadzały wibracje na kierownicy przy 120km/h, bo myślała że "to znacznik żeby szybciej nie jechać".
Gdyby taką Mazdą jeździć regularnie na torze, to po jakimś czasie trzeba by było chodzić na siłownię ćwiczyć lewą nogę, bo prawa była by jak u kulturysty.
W ostatnich kilku latach jechałem tylko jednym autem z jeszcze mniej responsywnymi hamulcami (i dodatkowo twardym sprzęgłem) - Alfa Gulietta.

Dalego zastanawia mnie jak by to wyglądało z zestawem z CX9. Nie chodzi o skuteczność, a feeling.
W konkretny BBK nie zamierzam się bawić, koszty nieadekwatne do korzyści.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 22 lut 2022, 16:04 
Stały bywalec
Offline
Od: 06.02.2017
Posty: 515
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Darrecki - ciężko opisywać feeling.Musiałbyś się przejechać. U mnie komplet czeka. Pewnie za jakiś czas montaż - jak będziesz w 3city to zapraszam. Przetestujemy.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 22 lut 2022, 16:06 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2107
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
No co do odczuć to dobrze że są różne auta, i że się różnią. Ja np nie zniósłbym na codzień hamulca/zawiasu/startstopa/skrzyni w szkopskim wykonaniu (tzn Seat chyba to samo).

Nie wiem, może faktycznie masz jakieś trefne klocki że zachowują sie drenopodobnie .

Co do feelingu to jak wzrośnie powierzchnia tłoczków (nie wiem czy te z CX9 mają większą ) przy zachowaniu tej samej pompy przy pedale , to będzie "feeling " że "lepiej" hamuje (choć nie będzie lepiej) , pedał będzie pokonywał większą droogę - zmieni się to przełożenie o którym pisałem.
Z wszelkimi wadami tego.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 22 mar 2022, 23:12 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Dzisiaj w końcu założyłem swój zestaw który pomógł mi sprowadzić Plichcior - jeszcze raz dzięki :)

Robota przyjemna, godzinka na podnośniku z kumplem. Wszystko plug&play.

Tutaj trochę zdjęć z montażu: https://photos.app.goo.gl/mYGf4sLBghbx16Eq7

Obrazek

Przy kołach 20 nadal wygląda to trochę śmiesznie :D ale zobaczymy z czasem jak skuteczność :) póki co grzecznie docieram.

Obrazek

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 23 mar 2022, 00:05 
Stały bywalec
Offline
Od: 06.02.2017
Posty: 515
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Cx60 bedzie miec tarcze 347mm, także jak będzie mało to pokombinujemy ;)


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 675 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.