Teraz jest Pt, 29 mar 2024, 15:19

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 674 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pn, 8 lis 2021, 20:22 
Wtajemniczony
Offline
Od: 24.08.2021
Posty: 198
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
zastanawiam się co może być nie tak w nieoryginalnych hamulcach <niewiem>. kupując oryginalne używane i tak trzeba powymieniać uszczelki, może tłoczki więc idziemy w kierunku zamiennych części i tak naprawdę zostaje nam z oryginału tylko korpus


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 8 lis 2021, 20:34 
Nowicjusz
Offline
Od: 26.12.2017
Posty: 38
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: zachodniopomorski
Co może być nie tak? Nie wiem, może być wszytko nie tak a może byc wszystko dobrze. Ale jezeli jest BRAND - i nazwa producenta UNBRANDED.... no to ja bym sie zastanowił, bo gwarancji jakości nie masz żadnej.
Zaminniki tak jak BREMBO... ATE itp są juz BRANDOWANE i masz tutaj jakąś gwarancje jakosci, że jak depniesz heble z predkości 160km/h to sie nie rozpadnie jarzmo albo zacisk. Materiał z jakich wykonuja chinczyki to 90% plastelina i 10% utwrdzacz lakieru.
UNBRANDED to mozna kupic ale zarowki LEDowe do poswietlenia środka

Ponizej link do sklepu z czesciami. Kto pierwszy ten lepszy.. po 50 za sztuke, ale koles nie wysyla za granice.

https://morrisonsautoparts.autopartsearch.com/catalog-6/vehicle/mazda/2016/mazda-cx-9/caliper

Pozdro


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 8 lis 2021, 21:25 
Stały bywalec
Offline
Od: 06.02.2017
Posty: 515
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Jeżeli chodzi o zamienniki to najważniejsze pytanie czy to są ori poddane regeneracji czy całkowicie nowe. Osobiscie szukałbym tych pierwszych.

Zamienniki są różne - można znaleźć lepsze od OEM i całkowita padake.

Części bez podanego producenta maja większa szanse być tym drugim, ale to moje skromne zdanie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 14 lut 2022, 13:32 
Wstydliwy
Offline
Od: 21.02.2021
Posty: 10
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Obrazek

To może ja przedstawię swój projekt BBK
Tarcza 355mm + zacisk 4 tłoczkowy c45 amg.

Zestaw o tyle fajniejszy od zaciskow z Clio RS że jest węższy a co za tym idzie mieści się z felgami o wyższym ET.
W ori 19 też :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 14 lut 2022, 15:38 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 24.11.2014
Posty: 296
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: lubelski
Fajnie to wygląda!!! od czego tarcza?

_________________
Biała perełka ma 210KM i 494nm a Pomarańczowy V2 162KM i 118nm -który szybszy?? :>


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 14 lut 2022, 15:52 
Wstydliwy
Offline
Od: 21.02.2021
Posty: 10
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
macenty napisał(a):
Fajnie to wygląda!!! od czego tarcza?


Tarcza infiniti q50 s po małych przeróbkach.
Zacisk mercedes c45 AMG zacisk i adapter też trzeba modyfikowac

Tył też tarcza zwiększona 320mm
Na dwóch zaciskach. Seria zostaje do ręcznego
A drugi zacisk dwa tłoczki mercedes ML

opiszę cały set w swoim temacie auta :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 14 lut 2022, 16:54 
Wtajemniczony
Offline
Od: 24.08.2021
Posty: 198
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
a nie lepiej (taniej i bezpieczniej) było by założyć zestaw na przód od CX9 :idea: Jak czytam "modyfikować" to jakoś czarno to widzę. A na tyle będą 2 zaciski? :arrow: :arrow: :arrow: Ty się tym samochodem na wyścig 24 Le Mans wybierasz ?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 14 lut 2022, 19:42 
Wstydliwy
Offline
Od: 21.02.2021
Posty: 10
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Zajmuję się takimi rzeczami na codzień, składamy auta do sportu.
Prywatnie posiadam szóstkę a hamulce pozostawiają wiele do życzenia.

Dlatego zrobilem swój zestaw i chciałem go tu pokazać. Nie ma nic złego w hamulcach z adapterami cnc. Zrobiliśmy podobnych BBK do wielu innych marek i wszystko działa poprawnie. Dostosowanie projektu do obciążeń i wytrzymałości materiału

Wydaje mi się że od tego jest forum aby o takich rzeczach pisać. Cena zestawu o którym piszesz jest pewnie niewiele niższa od zestawu który sobie wykonałem. O skuteczności i designie już nie wspomnę.

Wszystko zależy od tego kto czego oczekuje.
Pozdro :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 14 lut 2022, 20:55 
Nowicjusz
Offline
Od: 26.12.2017
Posty: 38
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: zachodniopomorski
Kiedys w Szczecinie widziałem Toyote Corolle a na błotniku koles nakleił sobie S-line <o0>
Mazda i AMG tez jakos dziwnie - ale najwzaniejsze aby było bezpiecznie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 14 lut 2022, 21:52 
Wstydliwy
Offline
Od: 21.02.2021
Posty: 10
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
14 lutego 2022, o 21:55 adas napisał(a):
Kiedys w Szczecinie widziałem Toyote Corolle a na błotniku koles nakleił sobie S-line <o0>
Mazda i AMG tez jakos dziwnie - ale najwzaniejsze aby było bezpiecznie.


Zaciski idą do piaskowania i malowania na oryginalny kolor czerwony z logo Brembo.

Zaktualizuję gdy będzie wszystko ukończone :)

Ale corolla z naklejką S line to słabe porównanie :D


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 14 lut 2022, 22:01 
Stały bywalec
Offline
Od: 06.02.2017
Posty: 515
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
A Jaka ma grubość tarcza? I z ciekawości jakie przeróbki trza jej zrobić by podeszła?

Generalnie szacun! Szczegolnie jak zmieściło się to w ori 19 bez dystansów.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 14 lut 2022, 22:14 
Wtajemniczony
Offline
Od: 24.08.2021
Posty: 198
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
14 lutego 2022, o 19:42 Marcin1993 napisał(a):
Cena zestawu o którym piszesz jest pewnie niewiele niższa od zestawu który sobie wykonałem.


no nie wiem za ile udało Ci się kupić te zaciski, ale ich regeneracja, klocki i tarcze to wyjdzie wg mnie 2-3x drożej niż takie z cx9
nie neguję takich przeróbek a jedynie zastanawiam się nad sensem w cywilnym samochodzie.
Twój samochód, rób z nim co chcesz i nawet chętnie obejrzę gotowy projekt. Ciekawi mnie też na czym ma polegać przystosowanie. Rozstaw śrub mocujących jarzma, wypośrodkowanie, odległość od osi. I jeszcze pozostaje pytanie czy to to się zmieści. I jeszcze nasunął mi się jeden problem, czy pompa hamulcowa ma taką wydajność aby wysunąć 4-6 tłoczków więcej ? Czy to się jakoś oblicza jaką ilość płynu potrzeba i czy to się jakoś da policzyć.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 15 lut 2022, 07:46 
Wstydliwy
Offline
Od: 21.02.2021
Posty: 10
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Jeśli chodzi o tercze hamulcową
Rozstaw śrub jest 5x114, 3 przeróbka otworu centrującego to jest roztoczenie dodatkowo zebranie z wewnętrze j części tarczy 1.5 mm ( bezpieczne wartości)
Grubość tarczy 30mm

Co do kwoty. Nie wiem ile kosztuje ten zestaw z CX9 ale przedstawię ceny mojego zestawu

Zaciski przód 1500zł
Zestaw naprawczy 120zł (na 2 zaciski)
Klocki hamulcowe 350zł
Tarcze hamulcowe 500zł ( komplet)
Adapter i czas ( tu akurat troszkę musiałem posiedzieć)

Jeśli chodzi o pompę hamulcową i obliczanie tego.
Średnice tłoczków w tym zacisku to 42mm czyli praktycznie standardowa wielkość tłoczka we wszystkich 4 tłokach (od 38 do 44mm)

Jesli chodzi o to czy pompa sobie poradzi, będzie brała nieco niżej, ale obejdzie się bez jej zmiany.
To że mamy 6 tłoczków więcej nie znaczy że będzie 6 razy bardziej dłuższy skok pedału.

Łatwo sobie to policzyć, mając zacisk NA JARZMIE z jednym tłoczkiem 57 mm aby urealnić jego powierzchnię trzeba pomnożyć ją x2, ponieważ jarzmo działa niejako jako drugi tłoczek, tzn przenosi siłę na drugą stronę tarczy.
Zaciski 4 tłoczkowe liczymy rormalnie.
Zatem pedał. Może łapać max 1/4 niżej ( domniemam ze z w przypadku 2 tłoków też lekko się opuścił, ponieważ takich zestawów też zakadalismy np w hondach Accord, ale była to nieodczuwalna różnica)

Czemu w cywilnym aucie? Może też przez to że zajmusie się takimi rzeczami zawodowo, i jest to szansa na pokazanie swoich zdolności.
Na pewno też aspekt wizualny i że takie zaciski kupiłem dla klienta który zdecydował się na jeszcze większe zaciski i te mi w sumie zostały.

Ja na nikim nie wymuszam że moje rozwiązanie jest NAJ ale opisuje to tutaj dlatego, że znajdą się tu ludzie którzy tego nie zrobią ale poczytają.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 15 lut 2022, 08:24 
Świeżak
Offline
Od: 07.07.2021
Posty: 29
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Bardzo fajny mod! Ja dopinguję i trzymam kciuki za ludzi którym się chce robić takie rzeczy.
A jak z ET i wpasowaniem kół w nadkole? Przewody hamulcowe wrzucasz w oplocie, czy zostawiasz serię?


Ostatnio edytowano Wt, 15 lut 2022, 18:04 przez popielasty, łącznie edytowano 1 raz
Nie cytujemy poprzedniego postu (regulamin, pkt 5.6).


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 15 lut 2022, 08:30 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 17.12.2012
Posty: 2361
Rok produkcji: 2019
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: śląski
15 lutego 2022, o 08:46 Marcin1993 napisał(a):
Co do kwoty. Nie wiem ile kosztuje ten zestaw z CX9 ale przedstawię ceny mojego zestawu

Pytanie brzmi: na ile wycenisz takiego swapa na gotowo, ze wszystkimi częściami dla klientów/forumiwiczów ?
Bo rozumiem, że skoro zajmujesz się tym zawodowo to jest taka możliwość ?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 15 lut 2022, 08:49 
Wstydliwy
Offline
Od: 21.02.2021
Posty: 10
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Koła letnie mam 20" et 37 i wchodzi bez żadnego dystansu
Pod seryjna 19" mam dystans 25mm i jest równo z nadkolem
Tak oplot jest do tego obowiązkowy.

Jeśli chodzi o cenę zestawu. Tutaj wiele zależy od tego za ile ktoś znajdzie zaciski, druga sprawa muszę tym autem pojeździć aby zdać werdykt że działa wszystko poprawnie i mogę to powielić.

Mam jeszcze opcje budżetową na zacisku z Mercedesa W211 których komplet zaciskow kosztuje około 400-500 zł bo na takim zacisku był pierwszy zamysł. Na takim zacisku robiłem kila zestawów do GH


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 15 lut 2022, 08:56 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 14.11.2016
Posty: 571
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: śląski
15 lutego 2022, o 08:46 Marcin1993 napisał(a):
Jeśli chodzi o tercze hamulcową
Rozstaw śrub jest 5x114, 3 przeróbka otworu centrującego to jest roztoczenie dodatkowo zebranie z wewnętrze j części tarczy 1.5 mm ( bezpieczne wartości)
Grubość tarczy 30mm

Co do kwoty. Nie wiem ile kosztuje ten zestaw z CX9 ale przedstawię ceny mojego zestawu

Zaciski przód 1500zł
Zestaw naprawczy 120zł (na 2 zaciski)
Klocki hamulcowe 350zł
Tarcze hamulcowe 500zł ( komplet)
Adapter i czas ( tu akurat troszkę musiałem posiedzieć)

Jeśli chodzi o pompę hamulcową i obliczanie tego.
Średnice tłoczków w tym zacisku to 42mm czyli praktycznie standardowa wielkość tłoczka we wszystkich 4 tłokach (od 38 do 44mm)

Jesli chodzi o to czy pompa sobie poradzi, będzie brała nieco niżej, ale obejdzie się bez jej zmiany.
To że mamy 6 tłoczków więcej nie znaczy że będzie 6 razy bardziej dłuższy skok pedału.

Łatwo sobie to policzyć, mając zacisk NA JARZMIE z jednym tłoczkiem 57 mm aby urealnić jego powierzchnię trzeba pomnożyć ją x2, ponieważ jarzmo działa niejako jako drugi tłoczek, tzn przenosi siłę na drugą stronę tarczy.
Zaciski 4 tłoczkowe liczymy rormalnie.
Zatem pedał. Może łapać max 1/4 niżej ( domniemam ze z w przypadku 2 tłoków też lekko się opuścił, ponieważ takich zestawów też zakadalismy np w hondach Accord, ale była to nieodczuwalna różnica)

Czemu w cywilnym aucie? Może też przez to że zajmusie się takimi rzeczami zawodowo, i jest to szansa na pokazanie swoich zdolności.
Na pewno też aspekt wizualny i że takie zaciski kupiłem dla klienta który zdecydował się na jeszcze większe zaciski i te mi w sumie zostały.

Ja na nikim nie wymuszam że moje rozwiązanie jest NAJ ale opisuje to tutaj dlatego, że znajdą się tu ludzie którzy tego nie zrobią ale poczytają.


Przede wszystkim bezpieczeństwo. Zawsze to kilka cm krótsza droga hamowania. Te kilka cm czasami może uratować nasze bądź czyjeś życie :)
Naprawdę chylę czoła. Konkret robota :)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 15 lut 2022, 20:44 
Wtajemniczony
Offline
Od: 24.08.2021
Posty: 198
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Kilka centymetrów a nawet metrów krótszej drogi hamowania raczej nikomu życia nie uratują, raczej zdrowy rozsądek by się przydał. A złudna świadomość, że samochód stanie w miejscu może tylko generować niebezpieczne sytuacje. Poprzednim moim samochodem był Accord type r i po założeniu klocków Hawk i zmianie tarcz, samochód bardzo dobrze hamował. Do tego stopnia, że kilka razy samochody jadące za mną ledwo dawały radę . Rozumiem sens poprawienia hamulców ale te amg to sztuka dla sztuki. Tak jak pisałem wcześniej, nie jestem przeciwnikiem takich modów ale cena jaką przedstawił jest aktualna tylko w tym przypadku. Normalnie zaciski amg to pewnie z 5000 za używkę, poza tym cena klocków i tarcz które kolega zamieścił to duuuuzo poniżej średniej dla dobrych zamienników nawet przy rabatach warsztatowych. Projekt ciekawy ale jednostkowy.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 15 lut 2022, 21:05 
Wstydliwy
Offline
Od: 21.02.2021
Posty: 10
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Zdarzyli się tu użytkownicy którzy kupili gotowe zestawy które kosztują dużo więcej.
Od tego mamy forum żeby dyskutować, pozdrawiam :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 15 lut 2022, 22:18 
Wtajemniczony
Offline
Od: 24.08.2021
Posty: 198
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
dyskutujemy przecież. ale dobrze wiemy, że to projekt jednostkowy. Raczej nie do powtórzenia. Ciekawy jestem efektu końcowego


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 15 lut 2022, 22:56 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2106
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
15 lutego 2022, o 22:05 Marcin1993 napisał(a):
Zdarzyli się tu użytkownicy którzy kupili gotowe zestawy które kosztują dużo więcej.
Od tego mamy forum żeby dyskutować, pozdrawiam :)


Chyba jeden dość specyficzny użytkownik, potrafiący zajechać i potężne hamulce ;)

co do dyskusji jak najbardziej, dobrze znać opcje różne , plusy i minusy. Ja osobiście zasadności BBK nie widzę , ale przy pewnym stylu jazdy - generującym ciepło w potężnych ilościach, bez studzenia , na pewno zasadny.

Na jedno bym tylko zwrócił uwagę - te klocki za 350 - na nic taki zestaw przy cywilnych klockach, i tak po nich po kilku z rzędu porządnych hamowaniach (co jest celem BBK bo na drogę pojedynczego hamowania wpływu nie ma) . Więc warto doliczyć jakieś przyzwoite, choć prawdę mówiąc to nie wiem jakie bo tak - cywilne klocki będą tracić wsp tarcia szybciej niż dane temperatury zaszkodziłyby , a racingowe są niedopuszczone do ruchu (choć to akurat przy takiej zmianie hamulców w razie W najmniejszy problem pewnie) , i poza prawnym aspektrem w jeździe cywilnej gdy bywa że auto stoi długo czy w solne zimy się nie sprawdzają dobrze.
Jeszcze jedna sprawa - balansu przód tył
Ja używam takiego kalkulatora:

brakepower.com

aby wustalić średnicę pompy na przód i na tył do danych powierzchni tłoczków i całej reszty zmiennych, ale to do prostszych aut, kompletnie mechanicznych, bez korektorów/absów, z regulacją balansu przód - tył właśnie doborem średnicy pomp i później poprzeczką między pompami .
W każdym razie. jeśli zmieni się powierzchnia tłoczków, to i ten balans przó tył się zmieni jeśli pompa zostaje ta sama? czy może jakiś korektor automatyczny w Maździe jest korygujący ten zaburzony balans przód tył ? (nie kpię, nie wiem)

Tzn powinien on się przenieść bardziej na przód, więc w normalnych warunkach nie zaburzy stabilności na hamowaniu, wręcz przeciwnie ją poprawi bo tył będzie słabiej hamował, ale paradoksalnie może wydłużyć drogę hamowania właśnie przez to (nasze mazdy całkiem całkiem tyłu używają mimo FWD , wysokiego prześwitu itd .
Warto i to do dyskusji dodać

Aha, ile cięższy na koło jest taki zestaw ( dystans, dłuższe / dodatkowe śruby, tarcza, adapter , zacisk, klocki) w porównaniu do oryginalnego ?
Też warto wiedzieć i czy na tyle żeby ten dodatek masy nieresorowanej wpłynął niekorzystnie na prowadzenie i przyczepność na nierównościach.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 16 lut 2022, 00:20 
Wtajemniczony
Offline
Od: 24.08.2021
Posty: 198
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
też mi się wydaje, że zmiana (taka radykalna) może mieć całe mnóstwo dodatkowych niuansów wpływających nie tylko na hamowanie (np nie chciał bym niżej biorącego pedału hamulca, nieobliczonej i przez to nieobliczalnej skuteczności hamowania przód względem tyłu) oraz przez zwiększoną masę nieresorowaną i zmianę jej rozkładu na zachowanie stabilności jazdy. Samo założenie dystansów lub zmiana et w felgach już zakłóca pracę zawieszenia (o większym obciążeniu łożysk nawet nie wspomnę). Faktem jest jednak, że Mazda 6 gj ma te hamulce nawet z wyglądu delikatne. ok 300mm średnicy tarczy to tak na styk. 320mm dało by odczuwalną poprawę hamowania i odporności na fading no i poprawiło by wygląd.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 16 lut 2022, 07:27 
Wstydliwy
Offline
Od: 21.02.2021
Posty: 10
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Zacisk jest aluminiowy, tłoczki kompozytowe, jeśli chodzi o wagę napisze dokładne wartości.
Tarcza ze względu na średnicę już bez ważenia zakłada wyższą wagę niżeli seria

Jeśli chodzi o klocki hamulcowe jest ich szeroki wybór, dostępnych w każdym sklepie.

Zdam info, dodatkowo z sił hamowania i rozkładu:)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 16 lut 2022, 07:36 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 14.11.2016
Posty: 571
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: śląski
15 lutego 2022, o 21:44 ultracar napisał(a):
Kilka centymetrów a nawet metrów krótszej drogi hamowania raczej nikomu życia nie uratują

Ty tak serio? <hahaha>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 16 lut 2022, 08:57 
Wtajemniczony
Offline
Od: 24.08.2021
Posty: 198
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Jeżeli wg ciebie kilka centymetrów różnicy w drodze hamowania może komuś uratować życie, to TAK, serio.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 16 lut 2022, 09:14 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 14.11.2016
Posty: 571
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: śląski
Hah dobre <brawo> <brawo> <brawo> <brawo>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 16 lut 2022, 10:09 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 07.11.2013
Posty: 2285
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: pomorski
Po drogach jeżdżą nowe auta które zahamują ze 100 km/h na odcinku 30m jak i powyżej 50m. Prawie nikt kupując auto do normalnej eksploatacji nie analizuje danych technicznych drogi hamowania, bowiem ta zmienia się wraz z liczbą przewożonych pasażerów a nawet walizek, nie mówiąc już o stanie nawierzchni,porze roku czy wreszcie ogumienia. Również uważam, że wyszarpywanie centymetrów z drogi hamowania przez abstrakcyjnie dopasowywane elementy układu to szczególne hobby.
Nie wydaje mi się aby statystyka wypadków wskazywała na wybitną rolę półmetrowych tarcz w ratowaniu ludzkości.
Co więcej, od wielu lat jest obowiązek stosowania ABS, który w większości przypadków wręcz wydłuży drogę hamowania.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 16 lut 2022, 11:13 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2106
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
Na tą drogę hamowania to jedyny wpływ ma opona.
Duże zestawy mają na pojemność cieplną, czyli któreś z kolei hamowanie bez studzenia pomiędzy - te kolejne będą słabsze . Choć tu potężnie od klocków zależy.
Ale generalnie szukając krótszej drogi hamowania to oponami w 1wszej kolejności trzeba się zająć . BBK to tak hobbystycznie faktycznie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 16 lut 2022, 11:35 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 17.12.2012
Posty: 2361
Rok produkcji: 2019
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: śląski
16 lutego 2022, o 12:13 Andrzejsr napisał(a):
Na tą drogę hamowania to jedyny wpływ ma opona.

Na podstawie mojej dupohamowni bym się kłócił (przesiadka w GH z fabryki na MPS na przodzie)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 16 lut 2022, 13:43 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2106
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
No to najważniejszy i najprostszy to czynnik (opona) na jaki mamy wpływ.
A na przegrzewanie - klocki.

Natomiast _odczucia_ rzekomo lepszego hamulca są na przykład lepsze gdy zwiększymy wspomaganie.
Ale to tylko kwestia siły nacisku stopą. Przy awaryjnym hamowaniu trzeba walnąć w pedał ile wlezie - kto tak robi ? A jak zrobi - poczuje zaraz ABS - czyli puszcza opona, i od tego momentu nic więcej hamulec zrobić nie może.
Wsumie trochę się dziwię, że producenci nie ładują tak silnego wspomagania , tak aby kierowca tylko dotykając pedału otrzymywał odczucia potężnego hamowania, zaraz by były peany na cześć takich aut były. No może gorzej w korkach, wiec jakiś kompromis musi być.


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 674 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.