Teraz jest Pt, 19 kwi 2024, 12:46

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1121 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 34, 35, 36, 37, 38
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: N, 14 sie 2022, 11:54 
Stały bywalec
Offline
Od: 06.02.2017
Posty: 515
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
arjo1
- sprawdzenie bicia Piast
- sprawdzenie hamulców tył - były przypadki na forum, ze zła praca tyłu powodowała bicie na kierownicy ( przy sprawnym przodzie )

Jak nie pomoże - to trzeba się zastanowić czy po prostu zestaw hamulców nie jest dostosowany do twojego stylu jazdy - wtedy niezależnie od tego co wsadzisz to będzie bić po chwili.

Rozwiazanie to wieksze hamulce np bbk brembo albo zestaw cx9


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 14 sie 2022, 15:28 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 11.11.2018
Posty: 790
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
@arjo1 mam u siebie praktycznie taki sam zestaw jak Twój, przy czym ja mam tarcze gładkie Zimmerman. Klocki żółte EBC. Jak montowałem zestaw, to ja przed założeniem tarcz wykonałem wszystkie te czynności które Ty wykonałeś po 3-4 tysiącach. Dodatkowo zrobiłem całą procedurę docierania, którą ktoś gdzieś tutaj opisywał (przejechałem 60km w czasie tej procedury). Na zestawie zrobione 25 tys (2 lata równo, bo zakładałem w lipcu 2020) i zero problemów z biciem.

Także zestaw w M6 się sprawdza.

_________________
Moja M6: https://mazda6forum.pl/viewtopic.php?t=10585


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 14 sie 2022, 17:32 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2107
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
@arjo1 - zdarzało Ci się zatrzymać z nogą na hamulcu na baaaaardzo rozgrzanych tarczach? (tuż po serii ostrych hamowań bez dłuższego schłodzenia później)? bo jakby tarcza byla fizycznie zwichrowana to toczenie powinno pomóc? a efekt bicia wiem że pojawia się gdy część tarczy przyjmnie przetransferowany materiał klocka (gorąca po zatrzymaniu) a pozostała nie/mniej - normalnie z powodu zwykłego hamowania czy po "docieraniu".


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 16 sie 2022, 15:15 
Nałogowiec
Offline
Od: 30.06.2017
Posty: 1523
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Mnie pokrzywiły się Zimmermany po jakiś 20.000... Mój styl jazdy jest bardzo spokojny, zawsze hamowałem silnikiem, klocki wytrzymywały chyba z 50 tys.
No i taki zonk... Oczywiście bicie występuje przy rozgrzanych tarczach, więc domyślam się, że toczenie niewiele pomoże (na zimnych tarczach jest OK).
Ktoś kiedyś polecał jakieś tarcze, które są mniej podatne na wichrowanie, tylko nie pamiętam jakie to były.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 19 sie 2022, 12:49 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2107
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
Zimmerman wlasnie... Moje zimmerman z klockami TRW aktualnie coś około 70 tys i gładko i jeszcze grubości jeszcze na trochę starczy .

A śruby koła tzn nakrętki w Mazdzie , nie poluzowały się ?
Równolegle na innym forum rozkminiany temat bicia w stelvio 280KM po 15 tys km na fabrycznych tarczach - nówka auto , a tam wielgachne tarcze.
Różne teorie od podróbek w pudełkach po jedno zatrzymanie z nogą silnie na hamulcu na porządnie rozgrzanych tarczach po serii ostrych hamowan bez schłodzenia. Czy montaż zły. Trudno zgadnąć.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 24 sie 2022, 20:52 
Wstydliwy
Offline
Od: 12.07.2019
Posty: 11
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Przez ostatnie 10 dni przejechałem autem jakieś 1500km trochę miasto, trasy lokalne oraz trasa Łódź Legnica i z powrotem. Generalnie bici ustało, nie jest wyczuwalny przy jeździe w mieście oraz na drogach lokalnych, na S8 oraz A4 pojawiło się delikatne wibracji może kilka razy przy lekkim hamowaniu. Na razie nic nie ruszam zobaczymy co będzie dalej.
Wnioski jaki mi się nasuwają:
- bicie pojawia się po wymianie zestawu hamulcowego a jego przyczyną jest nieprawidłowe oczyszczenie miejsca styku tarczy z piastą. W mazdach czyszczenie piasty jest utrudnione ze względu na szpilki które to są wmontowane na stałe w tarcze.
Czy ktoś spotkał się może z biciem tarcz w nowym samochodzie na oryginalnym fabrycznym zestawie hamulcowym?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 4 wrz 2022, 09:18 
Wstydliwy
Offline
Od: 02.09.2022
Posty: 1
Rok produkcji: 2020
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: TS
LPG: Tak
Region: dolnośląski
Witam,

Przeczytałem wątek ale nurtuje mnie jedno pytanie, czy bicie tarcz występuje również w najnowszym polifcie czyli od 2018 roku? Z tego co czytałem wątek to nie widziałem użytkownika który miałby z tym problem w najnowszym polifcie.

Czy ktoś to może potwierdzić lub zdementować?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 14 wrz 2022, 12:14 
Wstydliwy
Offline
Od: 13.08.2017
Posty: 8
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
@maciejkrk Tego chyba nikt nie potwierdzi, przy splocie niekorzystnych warunków zawsze może dojść do pokrzywienia tarcz. Jednak zostało to ulepszone w ramach lifta i to chyba nawet już od 2017.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 14 wrz 2022, 12:58 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2523
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
A ja poważnie nie wiem czemu oni po prostu nie dadzą troszkę większych hamulców. I tak 90% ludzi kupuje klocki i tarcze poza ASO wiec żaden to zarobek.

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 19 mar 2023, 18:26 
Wstydliwy
Offline
Od: 02.10.2019
Posty: 1
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: wielkopolski
@maciejkrk Potwierdzam, że w wersji po lifcie 2018 problem nadal występuje. Na oryginalnych tarczach przejechałem ok. 70 tys. od nowości, ale generalnie od ok. 10 tys. było lekkie bicie na rozgrzanych tarczach. Mimo to dało się jeździć i dojechałem aż do wspomnianych 70 tys. Wymiana nastąpiła na TRW i niestety po ok. 10 tys. od wymiany gdy się rozgrzeją to walą tak niemiłosiernie, że kierownicę chce wyrwać z rąk, a cała buda się trzęsie jakby się miała zaraz rozpaść - dramat. Obecnie płynie do mnie przez "wielką kałużę" zestaw z CX-9. Liczę, że to rozwiąże problem.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 19 mar 2023, 18:42 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 26.07.2014
Posty: 328
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: podkarpacki
maciejkrk, problem występuje również w ostatnim lifcie, u mnie po raz pierwszy tarcze wymieniane były przy około 8 tys km


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1121 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 34, 35, 36, 37, 38

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.