Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 13:35

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1121 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 34, 35, 36, 37, 38  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: N, 9 sie 2020, 15:37 
Wstydliwy
Offline
Od: 12.07.2019
Posty: 11
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Cześć
Niestety jestem zmuszony dołączyć do wątku gdyż moja mazdę dopadł problem z wibracją podczas hamowani. Na początek jednak chciałbym przedstawić krótką historię jak do tego doszło. Przy 40 tysiącach przebiegu zaczęły kończyć się klocki więc postanowiłem je wymienić. Ze względu na fakt że hamulce w naszych autach nie są za rewelacyjne chciałem je więc troche poprawić stosują lepsze klocki hamulcowe. Wybór padła na EBC yellow stuff. Po ich zamontowaniu okazało się że hamowanie jest bardziej skuteczne więc stwierdziłem że to dobry wybór. Niestety po kilku dniach zacząłem odczuwać wibracje przy hamowaniu. Tak jak tu opisujecie przy określonych prędkościach. Jeździłem tak przez kilka tygodni raz wibracje były kilka razy nie. Wczoraj wyjazd na urlop autostrada tempomat prędkość 125km/h. Po jakiś 100 km zacząłem odczuwać leki swąd postanowiłem więc zatrzymać się na najbliższym parkingu i zobaczyć o co chodzi. Efekt obserwacji gorące koła oraz z jednego wyczuwalny zapach przegrzania. Oczywiście wibracje przy hamowaniu. Postanowiłem pojechać dalej już beż tempomatu z jak najrzadszym używaniu hamulca. Efekt wibracji ustąpił. Po kolejnych 80km postój na parkingu koła już nie tak gorące jak poprzednio. Następnie zjazd z autostrady dalsza podróż wibracje raz są raz ich nie ma. Postanowiłem wypróbować metodę szybkiego puszczania hamulca przy hamowaniu. Ze skutkowało to wyeliminowaniem wibracji. Po tej całej historii nasuwa mi się jeden wniosek a mianowicie zaciski nie odpuszczają odpowiednio mocno. Dlaczego to jest pytanie? Nadmienię jednak że wymianę klocków robiłem samodzielnie wszystko ładnie oczyszczone prowadnice przesmarowane odpowiednim smarem. Czy ktoś z Was zaobserwował podobne zachowanie? Co o tym myślicie? Jakie pomysły na naprawę?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 9 sie 2020, 16:52 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2104
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
No najwyraźniej tak jak sam wywnioskowałeś - nie odsuwają się klocki od tarcz/mają tam ciasno. Z jakiego powodu to raczej na odległość nikt nie zgadnie.
Trzeba zdjąć koło, pokręcić zobaczyć co gdzie trzyma itd.
To nie problem samochodu a montażu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 9 sie 2020, 18:04 
Wstydliwy
Offline
Od: 12.07.2019
Posty: 11
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Zadaje sobie jednak pytanie czy przypadki bicia tarcz nie są związane z nieprawidłowym działaniem układu hamulcowego np nieprawidłowym działaniem prowadnic?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 9 sie 2020, 20:33 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2104
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
Przy nieprawidłowym montażu, czy uszkodzeniach zacisku itp to pewnie tak. Ale fabrycznie raczej są dobrze poskładane, bo byłoby więcej przypadków gorących felg i smrodu klocka, a nie ma.
Przyczyn (bicia) pewnie może być wiele, ale Twój przypadek ma dość jednoznaczną - nie odbijają klocki. A wcześnej przez 40tys odbijały. Więc da się zamontować tak żeby odbijały, coś musiało pójść nie tak.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 9 sie 2020, 21:17 
Wstydliwy
Offline
Od: 12.07.2019
Posty: 11
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Nadal nurtuje mnie pytanie czy u innych użytkowników występowała podwyższona temperatura w układzie hamulcowym oraz na felgach przy prędkościach w których występowało bicie tarcz? Czy ktoś to sprawdzał i może się wypowiedzieć? W kilku wątkach pojawiła się informacja że po wymianie tarcz na nowe problem szybko się pojawiał. Pytanie dla czego?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 9 sie 2020, 21:52 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2104
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
Wg mnie głównie z powodu stylu jazdy. Ale i wadliwy montaż też może być powodem oczywiście, czy zepsuty zacisk, jednej przyczyny raczej nie ma.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 24 lis 2020, 22:10 
Wstydliwy
Offline
Od: 30.10.2018
Posty: 3
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: zagranica
Ja mam podobny problem. Kierowca drży przy hamowaniu z prędkości autostradowej. Do tej pory serwis dwa razy przetoczył tarcze co pomagało na jakieś 4 tys km. Poczym wymienili tarcze i klocki na nowe, problem wrócił znowu po 4 tys. Wkoncu serwis przyznał się że tarcze montowane po 2016 są za słabe i mazda montuje zmodyfikowane od 2019. Więc znowu wymiana na nowy komplet tych zmodyfikowanych, niestety po 6 tys problem znowu ten sam od zeszłego tyg. Ciekawe co serwis tym razem zrobi zaczyna mnie już drażnić ten temat. Czy ktoś wkoncu znalazł jakiś komplet klocki /tarcze co by działał trochę dłużej niż 10 tys. Czytałem trochę po brytyjskich forach i sporo ludzi ma ten sam problem. Niektórzy wymieniają na EBC ale różne widzę opinie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 24 lis 2020, 22:41 
Nałogowiec
Offline
Od: 10.07.2016
Posty: 1679
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
U mnie wymienili przy 33K, teraz mam 68K i nie ma problemów.

_________________
Obrazek
A na co dzień dłubię tutaj http://www.wedrowiec.net


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 25 lis 2020, 08:50 
Stały bywalec
Offline
Od: 25.09.2017
Posty: 810
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
przegrzane tarcze + materiał z gównolitu = bicie podczas hamowania

_________________
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
HISTORIA VIN ASO


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 25 lis 2020, 10:59 
Stały bywalec
Offline
Od: 06.02.2017
Posty: 515
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Przy bardzo agresywnym trybie jazdy bądź typowym autostradowym z dużymi prędkościami tarcze tej wielkości -297mm cudów nie zdziałają. Cokolwiek byś nie zamontował.

Był jeden użytkownik forum co przetestował dosyć dużo zestawów i nic nie dało rady przy jego stylu jazdy.

Jeżeli tarcze i klocki były poprawnie zamontowane i nadal padają zastanów się nad swapem na większe tarcze.

Masz np brembo z adapterem albo tak jak ja Mazda cx9. Większa tarcza więcej ciepła przyjmie.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 25 lis 2020, 11:10 
Stały bywalec
Offline
Od: 25.09.2017
Posty: 810
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
obawiam się, że największym problemem jest sama grubość tarczy i nadmierne działanie systemów trakcji, co powoduje przegrzewanie się tarcz.

_________________
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
HISTORIA VIN ASO


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 29 lis 2020, 09:05 
Wstydliwy
Offline
Od: 30.10.2018
Posty: 3
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: zagranica
Więc nie ma nadzieji :( tylko wykonana całego auta na inne.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 29 lis 2020, 11:55 
Stały bywalec
Offline
Od: 06.02.2017
Posty: 515
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Nie wiem gdzie mieszkasz i jakie macie przepisy odnośnie zmian w autach.
Całego auta bym nie wymieniał - tylko zmienił hamulce.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 30 lis 2020, 08:48 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 02.11.2013
Posty: 47
Rok produkcji: 2019
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: lubuski
A ja nie wiem czy na tarcze nie nie wpływa czynnik danego egzemplarza lub stylu jazdy oraz obsługiwania pojazdu przez właściciela. W mojej GH tarcze biły i wymieniałem na Zimmermany. Problemów potem brak. Potem w GJ z 2013 którą miałem 4 lata (kupioną jako trzyletnią) nie miałem żadnych problemów z tarczami. Wszystko miałem oryginalne (tarcze i klocki, klocki wymieniane w ASO na ORI). Teraz mam GL i też na razie problemów brak. Zawsze jednak pamiętam przy myciu auta aby tarcze były nie nagrzane po jeździe. Może to jest też czynnik ich nie "wichrowania"


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 30 lis 2020, 10:19 
Nałogowiec
Offline
Od: 30.06.2017
Posty: 1520
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Jarom1973, oczywiście że tak. Są ludzie co parę razy wymieniają tarcze i dalej im bije. Ale jak czytam, że narzekają że im nie wytrzymują parokrotnego hamowania ze 180 do 80 raz po raz, to wszystko staje sie jasne :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 30 lis 2020, 10:33 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 02.11.2013
Posty: 47
Rok produkcji: 2019
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: lubuski
30 listopada 2020, o 10:19 Luke napisał(a):
Jarom1973, oczywiście że tak. Są ludzie co parę razy wymieniają tarcze i dalej im bije. Ale jak czytam, że narzekają że im nie wytrzymują parokrotnego hamowania ze 180 do 80 raz po raz, to wszystko staje sie jasne :)
Coś prawdy w tym jest...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 30 lis 2020, 11:00 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1297
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Jak ktoś jeździ zero jedynkowo to tak potem ma, ludzie nie mają na co kasy wydawać chyba.
Ja mam jeszcze tarcze oryginalne od nowości, przebieg 130 tys. km. Drugi komplet klocków założony oryginalny z ASO. Nic się nie dzieje, wszystko działa, jak trzeba, ale auto jest traktowane odpowiednio.
Teraz pewnie następnym razem wymienię już tarcze z klockami, nie wiem, czy nie kupię takich samych, po co przepłacać skoro spełniają swoją rolę. Raczej nie będę już ich brał z ASO, za wysoką marżę jednak mają.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 30 lis 2020, 11:33 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 31.08.2013
Posty: 1654
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: zagranica
ono czasamy tie klopoty z bieciem tarcz konplikuja i kola. U mnie jak uz bilo mocno , zmienilem na zimowky i bicie razem bardzo slabe, choc po pare miesacach bylo gorzej, zmienone tarcze poprawili problem ale nie na 100%, wedlug mnie jak by nie tylko wyna tarcz . Podwozie troche wiecej wrazliwe a wystarczy moze kombinacia lekkego bicia tarc, newywazonych opon lub cos tam i bije mocno

_________________
M6 G145 kombi, MT, 2013


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 30 lis 2020, 11:46 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2104
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
Wg mnie głównie styl jazdy.
Po pierwesze niedostosowany do wozu (jazda na czyimś ogonie z ciągłym deptaniem lub choćby trzymaniem nogi lekko na hamulcu - np bo jak na ognie to trzeba być w ciągłym napięciu i gotowości na przyhamowanie) . Ci z takim stylem i na tarcze grube powyżej 300mm dalej narzekają.
Po drugie automat i po cyklu porządnego grznia zatrzymanie z nogą na hamulcu - na gorących tarczach to gotowe bicie
Woda - kałuże itp wg mnie nie mają znaczenia aż takiego jak się uważa.
Myjnia - tu druga strona przsadzania - po myjni / myciu, czy w zimie co jakiś czas , warto zrobić serię przyzwoitych hamowań dla osuszenia wszysktkiego i niedopuszczenia do nalotu na tarczach i niezapiekania klocków .. tak, pobrudzi się autko , trudno :)
No i w czasie jazdy - lepiej raz a dość dobrze (nie żeby pasażer na szybie lądował ale przyzwoicie) hamować niż dłuuuugo delikatnie.
Generalnie - trzeba pozwolić hamulcom działać , niestety kłoci się to trochę z extremalną eko jazdą z hamowaniami tylko silnikiem, i jeździć zgodnie z tym, do czego auto jest skonstuowane. I musi być dobrzre.
(bicia od opon to co innego , mowa o biciu _tylko_ podczas hamowania)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 30 lis 2020, 15:45 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 31.08.2013
Posty: 1654
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: zagranica
"(bicia od opon to co innego , mowa o biciu _tylko_ podczas hamowania)" jak pisalem, po wymiane kol przestali tyle bic przy HAMOWANIU . To mi doradzil clowiek od fachu spobowac i naprawde pomoglo. Minimalnie sie tak stalo u mojego samochodu. Dla mnie dziwne ale tak bylo

_________________
M6 G145 kombi, MT, 2013


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 6 kwi 2021, 17:41 
Wstydliwy
Offline
Od: 05.04.2021
Posty: 2
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyDream
Region: wielkopolski
TiDzeJ napisał(a):
Powiem tak. Jeżdżę tak jak wcześniej, nie przejmowałem się pierdołami typu coś mi szumi jak hamuje lub nie. Jeśli szumia to robią to w takim stopniu jak stare lub w tak minimalnym stopniu że pomimo normalnie ustawionego radia nie wykrywam takich przypadlosci. A radia naprawdę nie słucham głośno wożąc przy okazji bąbelki na tylnych siedzeniach. Jeśli miałbym w przyszłości wymieniać to wybrałbym znowu ten sam zestaw.

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka


Jak z perspektywy czasu spisuje Ci się zestaw Rotinger GT i EBC Green? Tarcze nie biją?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 30 cze 2021, 08:34 
Amator
Offline
Od: 23.03.2018
Posty: 67
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
12 kwietnia 2019, o 17:00 kaboniarz napisał(a):
Mój zestaw: tarcze power friction ds + klocki powerstop z23, bicie pojawiło się po 15kkm. Masakra. Zastanawiam się czy zmieniać na coś innego czy po prostu się z tym biciem pogodzoc


Mam ten zestaw 3 lata (80k przejechane). Zero bicia. Klocki mają jeszcze ~5mm.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 5 wrz 2021, 13:49 
Świeżak
Offline
Od: 20.05.2018
Posty: 16
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: opolski
Dam updated mojej historii z biciem kierownicy i drżeniem hamulca. Po 5 zestawie i toczeniu tarcz się poddałem i uznałem że ten typ tak ma i nie ma co walczyć. Ostatnio przypomniałem sobie że kiedyś mechanik powiedział mi że mam lekko pęknięte tuleje wahacza ale bez tragedii. Przejechałem kilka kompletów tarcz ponad 50 tys km .Pojechałem do innego mechanika i spytałem jak te tuleje ( na szarpakach spoko było ) uznał że faktycznie dalej lekko pęknięte ale jak chce to mogę wymienić ( ASO oferuje tylko wymianę całych wahaczy dlatego tego nie robiłem wcześniej ). Wymieniłem tuleje i sworzeń. Wsiadam do auta trochę sztywniej się zrobiło ale coś się zmieniło się coś jeszcze... kiera nie bije , hamulec nie drży...tarcze, klocki zostały te same a przed wizytą telepalo fest, czy to od początku były te tuleje ? Nie wiem, czy wywaliłem kupę kasy na tarcze niepotrzebnie bo tak sugerowało ASO?niee wiem. Cieszę się natomiast że nic nie bije i mogę normalnie jeździć( póki co 10 tys km)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 5 wrz 2021, 16:42 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 17.12.2012
Posty: 2361
Rok produkcji: 2019
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: śląski
Może tuleje zostały wybite przez pierwsze hamulce, a potem już latały każde ;-)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 5 lut 2022, 23:28 
Świeżak
Offline
Od: 25.02.2021
Posty: 34
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Active
Region: śląski
Jestem właścicielem mazdy 6 od 8 miesięcy. Przy zakupie wymieniłem Klocki I tarcz przód. Po kilku tysiącach tarcze zaczęły bić I wymienione zostały na gwarancji razem z piszczacymi klockami . Był to komplet trw. Po kolejnych 4 tysiącach problem powrócił. W przeciągu 8 miesięcy 2 komplety tarcz I klocków.
Przy pierwszej wymianie wymieniłem również łożysko w jednym przednim kole.
Mechanik stwierdzil ,że bicie powróciło bo trzeba wymienić łożysko z drugiej strony.
Co wy na to ?


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: N, 6 lut 2022, 00:58 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 2640
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Normalną rzeczą jest że rozbita piasta uszkodzi prędzej czy później tarcze. Dlatego ważny przy montażu nowych tarcz jest pomiar bicia, on obrazuje stan piast oraz samych tarcz.

Oczywiście nieumiejętna eksploatacja potrafi ubić bardzo szybko tarcze, trzeba pamiętać że to nie jest sportowe auto i hamulce są jakie są.

Wysłane z mojego Redmi Note 7 przy użyciu Tapatalka

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 6 lut 2022, 09:32 
Świeżak
Offline
Od: 25.02.2021
Posty: 34
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Active
Region: śląski
Tylko Piasta nie daje żadnych oznak zużycia.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: N, 6 lut 2022, 10:34 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 2640
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Mechanik mierzy bicie po montażu nowych tarcz? Piasty dokładnie oczyszczone przed montażem?

Pamiętaj że nowa tarcza nie oznacza że jest prosta, ja reklamowałem Zimmermana, tarcze były krzywe od początku, dlatego pomiar to ważny krok.

Wysłane z mojego Redmi Note 7 przy użyciu Tapatalka

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 6 lut 2022, 11:59 
Świeżak
Offline
Od: 25.02.2021
Posty: 34
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Active
Region: śląski
Dwie różne marki tarcz początkowo bez bicia później z biciem:)
Ostatnio przy wymianie tarcza była mierzona no i okazało się że jest krzywa . Delikatnie.
Strasznie mnie to wkurza


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 14 sie 2022, 10:37 
Wstydliwy
Offline
Od: 12.07.2019
Posty: 11
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Cześć
Chciałbym krótko opisać moją historię z układem hamulcowym. W połowie marca zostały wymienione tarcze oraz klocki na zestaw: tarcze EBC gładkie z klockami EBC Yellow Stuff. Po 3-4 tysiącach przeje-chanych na nowym układnie hamulcowym zaczęło pojawiać się lekkie bicie na kierownicy przy hamowa-niu. Z upływem kilometrów bicie narastało i było już na tyle uciążliwe że należało cos z tym zrobić..
Poniżej czynności które zostały wykonane aby usunąć problem oraz ich efekt działń:
1. Sprawdzenie prowadnic, smarowanie, oczyszczenie miejsc w jarzmie odpowiedzianych za prowadze-nie klocków, oczyszczenie krawędzi klocków w miejscach gdzie pracują na prowadnicy. Bicie nadal po-zostało.
2. Rozebrałem układ hamulcowy ściągając tarcze. Zaobserwowana lekka korozja na styku tarcza - piasta. Czyszczenie piast oraz tarczy hamulcowej na stuku z piastą. Złożenie układu hamulcowego. Efekty po tym zabiegu. Pierwsze kilka lekkich hamowań brak drgań na kierownicy, niestety z czasem drgania powracają. Mówi tu o spokojnej jeździe w mieście lub na drogach poza miastem, układ nie obciążony.
3. Ponowne rozebranie układu hamulcowego, zdjęcie tarcz i toczenie. Diagnoza tokarza tarcza nr1 delikatnie zwichrowana, tarcza nr 2 zwichrowana w większym stopniu od wewnętrznej strony aczkolwiek nie ma tragedii. Obie tarcze przetoczone + przetoczone miejsce stuku z piastą. Układ ponownie wyczyszczony, zmontowany. Efekt jak w punkcie nr 2 kilka pierwszych hamowań raczej ok z czasem poja-wiają się wibracje na kierownicy. Dodam również że został sprawdzony układ zawieszenia pod kontem ewentualnych luzów - wszystko ok.
Zastanawiam się również nad możliwości krzywej piasty aczkolwiek na starym zestawie hamulcowym nie było takich problemów więc nie sądzę że w tak krótkim czasie piasty się pokrzywiły.
Powiem szczerzę nie wiem co można jeszcze zrobić aby układ w aucie Mazda 6 zaczął normalnie pracować. Czy macie może jeszcze jakiś pomysł, sugestię? Z góry dziękuje.


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1121 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 34, 35, 36, 37, 38  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.