Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 09:28

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Wt, 7 sty 2014, 20:03 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.07.2013
Posty: 3060
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: wielkopolski
Od jakiegoś czasu (dokładnie jak po raz pierwszy odebrałem auto z serwisu w związku z niedziałającym i-stopem i i-ELOOPem - dokładnie od 31 października) mam nietypowy problem z pedałem hamulca.

Auto stoi kilka godzin. Wsiadam do auta i wciskam pedał hamulca. W momencie wciśnięcia pedału słychać taki delikatny "klik" - tak jakby pedał oderwał się od elementu do którego jest przymocowany. Dodatkowo jak wolno poruszam pedałem w górę czy dół to mam wrażanie, że nie działa płynnie no i słychać jakby coś o coś się ocierało (bardzo, bardzo cicho). Tak jakby jakieś łożysko czy mocowanie pedału do reszty samochodu wymagało smarowania.

Jak kilka razy poruszam pedałem w górę w dół to wszytko jest OK.

Następnie mogę jechać autem nie wciskając hamulca i po kilku minutach po ponownym naciśnięciu pedału znowu słychać "klik". Nacisnę kilka razy i znowu jest OK.

Zaznaczam, że mam automatyczną skrzynię biegów.

Dodatkowo wiem, że to nie jest odgłos pierwszego otarcia klocków o tarczę przy ruszaniu. Mój problem jest spokojnie do powtórzenia kiedy skrzynia jest w pozycji P.

Nie jest to WIELKI problem ale jest to ostatnia rzecz, która w jakiś sposób psuję wrażanie tego auta. To jest mój Final Problem :)

Ma ktoś jakiś pomysł? Coś można gdzieś przesmarować? Tak ma być? Dać sobie spokój? Poczekać do przeglądu auta we wrześniu? Poczekać do zjazdu? :)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 8 sty 2014, 08:50 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 17.12.2012
Posty: 2361
Rok produkcji: 2019
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: śląski
Podjechać do ASO ?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 8 sty 2014, 09:46 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.07.2013
Posty: 3060
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: wielkopolski
Wczoraj byłem w ASO (zmiana oleju po 5 tys) i serwisant po wysłuchaniu o co mi chodzi powiedział, że to normalne jest w autach z automatem. ASO dostały nawet informację od MMPOLAND aby instruować klientów, że taki dźwięk pochodzi z klocków hamulcowych w momencie kiedy odrywają się od tarcz podczas ruszania auta.

Ja wiem o jaki dźwięk chodzi serwisantowi i MMPOLAND ale u mnie to coś innego.

Dlatego pytanie do właścicieli GJ i automatu: czy też tak macie?


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 8 sty 2014, 10:40 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 28.08.2013
Posty: 165
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
U mnie takiego kliknięcia nie zaobserwowalem (diesel). To co piszesz o tym jak zachowuje się hamulec wydaje się zupełnie normalne. Jak go naciskasz to pompujesz uklad więc nie może chodzić gładko. Jeśli chodzi o to kliknięcie to aż posłucham dzisiaj w trakcie jazdy i dam znać.

_________________
szybki ale pokrak


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 8 sty 2014, 10:47 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.07.2013
Posty: 3060
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: wielkopolski
matkowpa, najlepiej to słychać jak auto chwile postoi. Możesz zanurkować do pedałów i nacisnąć pedał dłonią. Tak najłatwiej u mnie powtórzyć tą przypadłość.

matkowpa napisał(a):
To co piszesz o tym jak zachowuje się hamulec wydaje się zupełnie normalne. Jak go naciskasz to pompujesz uklad więc nie może chodzić gładko


OK rozumiem. Ale pedał hamulca podczas kilku pierwszych naciśnięć dodatkowo wydaje dźwięk chrobotania.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 12 sty 2014, 09:36 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 18.11.2013
Posty: 78
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Miałem kiedyś coś takiego w innym aucie ale z pedałem sprzęgła. Objawy te same, rozchodziło się o sprężynę odbijającą pedał.

Może masz to samo?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 12 sty 2014, 10:19 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 28.08.2013
Posty: 165
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Hej Zibix. Trochę mi zajęło żeby nauczyć się jezdzić z głową w okolicy hamulca :D. A tak zupełnie serio to posluchalem i nie ma u mnie tego kliknięcia.

_________________
szybki ale pokrak


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 12 sty 2014, 14:17 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.07.2013
Posty: 3060
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: wielkopolski
Dzięki koledzy za informacje. Zweryfikuje to jeszcze z kolegami na spocie albo zlocie i zgłoszę do ASO.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 4 lut 2017, 08:28 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 13.01.2017
Posty: 626
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: wielkopolski
Odświeżę pytaniem: Już po odbiorze swojej Mazdy 6 na początku lutegozauważyłem, że pedał hamulca jest jakby głośny, to znaczy jeśli nie odpuszczę go bardzo delikatnie tylko po prostu zdejmę nogę w zwyczajny sposób słychać takie jakby puknięcie.
Czy też tak macie ?


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 4 lut 2017, 08:36 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 22.02.2016
Posty: 454
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: opolski
Jeśli masz na myśli dźwięk "odrywania" klocka od tarczy, to tak - szczególnie, gdy jest mokro - jak teraz.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 4 lut 2017, 08:50 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 13.01.2017
Posty: 626
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: wielkopolski
Bardziej lokalizuje ten dzwięk jako dochodzący od pedału hamulca choć mogę się mylić...
Występuje również przy wciśnięciu pedału hamulca - tak jakby sam pedał halasował gdzieś dalej na wzmocnieniach, jakby nie był dokręcony czy coś..


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 4 lut 2017, 11:05 
Nałogowiec
Offline
Od: 10.07.2016
Posty: 1679
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
też tak mam, generalnie wrażenie jakbym jechał trabantem - zbieram się na wycieczkę do ASO od momentu kupna auta.

_________________
Obrazek
A na co dzień dłubię tutaj http://www.wedrowiec.net


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 4 lut 2017, 11:23 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 13.01.2017
Posty: 626
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: wielkopolski
Wedrwiec a sprawdzałeś czy auta stojące w salonie tak mają ? Daj znać co Ci powiedzieli jeśli będziesz przede mną..


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 4 lut 2017, 11:43 
Nałogowiec
Offline
Od: 10.07.2016
Posty: 1679
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Nie sprawdzałem, od momentu odbioru (1 czy 2 sierpnia 2016) jeszcze tam nie byłem. Ale właśnie chcę wsiąść w inne stojące w salonie i sprawdzić. Dam znać jak coś będę wiedział.

_________________
Obrazek
A na co dzień dłubię tutaj http://www.wedrowiec.net


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 17 lut 2017, 12:02 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 13.01.2017
Posty: 626
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: wielkopolski
Odnośnie pedału hamulca w wersji z skrzynią AT - TTTM, sprawdzałem w dwóch demo i obie miały ten sam przypadek, pedał hamulca nie należał do najcichszych przy odpuszczeniu z niego nogi.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 17 lut 2017, 12:07 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 17.03.2016
Posty: 1029
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Generalnie w MT jest przycisk pod sprzegłem. Ten sam przycisk jest pod Hamulcem w AT. Ten przycisk jest głośny i jak się przyjrzycię to ten głos zachodzi w momencie zmiany lampki Start-Stop na kolor zielony...
I tak też usłyszałem TTTM


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.