Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 22:33

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 48 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość

współzałożyciel forum
PostNapisane: Pt, 27 gru 2013, 16:34 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3437
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Obrazek

Jak świat długi i szeroki wszyscy wiedzą, że achillesową piętą naszych Mazd są hamulce. Hamują przeciętnie i do tego mają tendencje do krzywienia się co objawia się nieprzyjemnym biciem na pedale hamulca nożnego podczas zwalniania z wyższych prędkości. Ryzyko zwichrowania tarcz można zmniejszyć stosując się do kilku wskazówek. Warto by weszły one w krew ;)

Krzywienie się tarcz związane jest z pracą materiału, z którego zostały wykonane. Wysoka temperatura powoduje rozszerzanie się metalu a niska kurczenie. Nierównomierne, punktowe chłodzenie sprzyja wichrowaniu się tarcz.

Zgodnie z powyższym należy unikać:
- gwałtownego wjeżdżania w kałuże, jeśli mamy świadomość, że niedawno hamowaliśmy a nasze tarcze są rozgrzane,
- mycia kół na myjniach bezpośrednio po zjechaniu z trasy (warto poczekać kilka minut przed myciem a same felgi umyć na samym końcu),
- trzymania hamulca nożnego na czerwonych światłach itp. (tarcza pod klockiem hamulcowym stygnie dużo wolniej),

Zaleca się:
- hamować silnikiem bądź dotaczać się zbliżając się do skrzyżowań itp. dając tarczom możliwość przestygnięcia przed zatrzymaniem,
- planować manewr hamowania, tak aby zredukować go do minimum (sprzyja to również zmniejszeniu zużycia klocków hamulcowych).


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 27 gru 2013, 17:59 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 07.11.2013
Posty: 2285
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: pomorski
Tomek napisał(a):
- trzymania hamulca nożnego na czerwonych światłach itp. (tarcza pod klockiem hamulcowym stygnie dużo wolniej),


Mocno wątpliwe...Bo jak tego uniknąć przy i-stopie? Względnie mając automat ? <czekam>

Reszta Twoich zaleceń wydaje się OK.
Jakkolwiek w większości aut wyposażonych w stalowe tarcze zwichrowanie nastąpi po każdym gwałtownym hamowaniu ( przyjmijmy, ze gwałtowne to takie po którym awaryjne zaczną samoczynnie mrugać ).
Im cięższe auto, tym gorzej. Trochę mnie kosztowało, zanim nauczyłem się płynnie jeździć.


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Pt, 27 gru 2013, 20:29 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3437
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Smook napisał(a):
Mocno wątpliwe...Bo jak tego uniknąć przy i-stopie? Względnie mając automat ? <czekam>


Nie uściśliłem tego, bo przyjąłem za oczywiste, że nie dotyczy i-stop i automatu, ale masz rację ;)

Smook napisał(a):
Jakkolwiek w większości aut wyposażonych w stalowe tarcze zwichrowanie nastąpi po każdym gwałtownym hamowaniu ( przyjmijmy, ze gwałtowne to takie po którym awaryjne zaczną samoczynnie mrugać ).


Nie zgodzę się. W takim przypadku tarcze byłyby w pewien sposób jednorazowe, jeśli chodzi o sytuację awaryjną. Rozmawiałem z człowiekiem, który jest dystrybutorem Zimmeramanna i głównym problemem wichrowania się tarcz jest ich niechlujny montaż (w przypadku samochodu nowego odpada) oraz nierównomierne stygnięcie, czyli wszelkie wjazdy w kałuże czy mycie na myjni bezpośrednio po zjechaniu z trasy.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 12 maja 2014, 23:00 
Świeżak
Offline
Od: 08.02.2014
Posty: 30
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Czy przetoczenie tarcz + nowe klocki wyeliminuje nieprzyjemne bicie przy zwalnianiu z większych prędkości (prawdopodobnie krzywe tarcze) ?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 12 maja 2014, 23:07 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 28.08.2013
Posty: 165
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Tak. Do czasu aż ci się nie sfaluja ponownie :-P
Ps. Poradnik w pierwszym poście jest kretynski: najlepiej nie hamowac w ogóle. Hamulce to element bezpieczeństwa stąd nie ma czasu na zastanawianie się jak hamować. Ma to być zrobione tak, żeby o tym nie myśleć. Jakoś do tej pory udawało się zrobić we wszystkich autach, a teraz nagle potrzebny jest poradnik jak hamować. Producent oszczędza i przenosi odpowiedzialnosc na użytkownika. Tyle w temacie poradnika

_________________
szybki ale pokrak


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Pn, 12 maja 2014, 23:39 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3437
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
matkowpa napisał(a):
Ps. Poradnik w pierwszym poście jest kretynski: najlepiej nie hamowac w ogóle


Nie wiem czy jest późno i nie zrozumiałeś czy jest jakaś inna przyczyna takiej oceny, ale proponuję przeczytać jeszcze raz i spróbować zrozumieć to co chciałem przekazać pierwszym postem.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 13 maja 2014, 06:58 
Weteran
Offline
Od: 22.10.2012
Posty: 6352
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
matkowpa zaręczam Ci, że jak się rozbujasz, walniesz ostro w heble i wpadniesz w kałużę, to w WIĘKSZOŚCI aut skończysz ze zwichrowaną tarczą. To samo się tyczy trzymania nogi na hamulcu, mycia kół... to są wszystko dobre rady, które nie dotyczą tylko naszych Mazd. Zapytaj w pierwszym lepszym warsztacie i dowiesz się tego samego.

Nikt nie napisał, że masz nie hamować.


 Zobacz profil  
Cytuj  

administrator
PostNapisane: Wt, 13 maja 2014, 07:51 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 20.05.2013
Posty: 8080
Rok produkcji: 2018
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: dolnośląski
Tomek - dopiero teraz przeczytałem ten poradnik, wcześniej go nie widzałem.
Fajnie to opisałeś, zawsze stosowałem te zalecenia, ale do tej pory zupełnie nieświadomie ;)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 13 maja 2014, 08:19 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 28.08.2013
Posty: 165
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
A jaka masz dobrą radę na jazdę w ulewnym deszczu w koleinach? Przednie tarcze masz rozgrzane zawsze. Kto poza tym wjeżdża w głębokie kałuże - to nie jest auto do brodzenia. Woda musi mieć ze 30cm żeby sięgnąć tarczy, a jak pada to zawsze masz wodę na tarczy. I co wtedy? Może poczekać aż przestanie padać?
Sorry, falujace tarcze to ewidentna wada produkcyjna i nikt mnie nie przekona, że to wina uzytkownikow, bo nie potrafią hamować.

_________________
szybki ale pokrak


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 13 maja 2014, 09:27 
Weteran
Offline
Od: 22.10.2012
Posty: 6352
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
matkowpa to ja Ci przykład dam. Kiedyś miałem Civica (2008). Jechałem dość szybko, ktoś mi wyskoczył z boku i musiałem dać ostro po heblach. Naprawdę ostro. A potem była wielka kałuża, przez którą przejechałem (nawet nie mocno szybko), ale rozbryzg spod kół trafił na tarcze i zobaczyłem tylko kupę pary wodnej. Tarcze miałem do toczenia/wymiany, bo nie dało się jechać.

Czy przy tych warunkach w Hondach też jest wada konstrukcyjna? Nie żartuj, stary. Chyba jednak nie zrozumiałeś o co chodzi Tomkowi.


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Wt, 13 maja 2014, 10:21 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 1752
Rok produkcji: 2011
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: zagranica
matkowpa napisał(a):
nagle potrzebny jest poradnik jak hamować

wydaje mi się, że nie do końca zrozumiałeś wątek. To nie jest poradnik JAK HAMOWAĆ, tylko poradnik jak DBAĆ o tarcze. Tomek przypomniał wszystkim kilka oczywistych porad, wskazówek, które mogą przyczynić się do dłuższej i bezproblemowej eksploatacji komponentów odpowiedzialnych za hamowanie.
matkowpa napisał(a):
falujace tarcze to ewidentna wada produkcyjna

widocznie to jest wada konstrukcyjna, skoro tego typu problemy zgłaszają użytkownicy mazdy 6 (w CX-7 również) i właśnie z tego powodu, że takie historie się zdarzały, ten temat powstał. W związku z tym nie uważam żeby pierwszy post był kretyński.

_________________
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Wt, 13 maja 2014, 10:43 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 2506
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: zagranica
matkowpa napisał(a):
Sorry, falujace tarcze to ewidentna wada produkcyjna


I tak i nie. Nie posuwałbym się do stwierdzenia, że każda krzywa tarcza w maździe to wina producenta. Część na pewno tak ale jeśli ktoś jedzie na myjnie bezdotykową po dobrym pałowaniu no to nie ma przeproś.

_________________
Optimal Сasual Dating


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 14 maja 2014, 09:36 
Nowicjusz
Offline
Od: 10.03.2014
Posty: 52
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
Chodzi o to żeby nie hartować tarcz czyli poddawać nagrzewaniu i gwałtownemu schładzaniu wodą w kałuzy czy na myjni. Aczkolwiek nie zawsze musibyc problem. Odkształcenia i pękniecia hartownicze zależa od wielu czynników i mogą wytępować w większym lub mniejszym zakresie, nie mozna to generalizować. Np. im lepszy materiał z którego odlana jest tarcza ty mniej się będzie odkształcał, geometria tarcz też nie jest bez znaczenia itd, itd . Ja na przykład kila razy się, zpomniałem i wjechałem na automat mujący prawie z czerownymi tarczami. Para z kół poszła aż po sufit, ale nic... :arrow: teraz się tym nie przejmuje i za kazdym razem jadę na myjnie prosto z trasy bo tak mi po drodze, para sobie z kół bucha jak z parowozu, a moje tarcze są dalej proste. Widocznie dostawca tarcz używa dobrego stopu do odlewania tarcz.
A hamulce w Maździe nie sa takie złe - jasne że jak sie przejedziesz innym autem to wydają sie bardziej "tępe", ale IMHO to tylko kwestia słabszego wspomagania. Nie pamietam wyników ale sprawdzałem kiedyś drogi hamowania i w GH był porównywalne jak u konkurencji , a GJ było nawet lepiej.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 14 maja 2014, 09:41 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.07.2013
Posty: 3060
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: wielkopolski
Katkes napisał(a):
Para z kół poszła aż po sufit

Jeszcze mi się nie zdarzyło :) No ale mało jeżdżę i raczej po ostrym hamowaniu nie leje wody na tarcze :)

Katkes napisał(a):
drogi hamowania i w GH był porównywalne jak u konkurencji , a GJ było nawet lepiej

Pewnie dlatego, że GJ jest lekka.

Ja mam 8 tys przejechane i nie mam problemu z tarczami i klockami. W marcu, przy zmianie opon, dokładnie obejrzałem tarcze i prawie nie ruszone są :)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 21 lis 2014, 08:47 
Wstydliwy
Offline
Od: 24.02.2014
Posty: 13
Witam. W kwestii bicia układu hamulcowego powiem jedna ale dla wielu pewnie ciekawa rzecz. To co Panowie odczuwacie hamujac jako bicie pedalu hamulcowego to nie krzywa tarcza tylko zmienna grubosc tarczy. Prowadze warsztat i na setki zestawow zakladanych rocznie mialem w przeciagu 3 lat tylko 1 reklamacje. Pisze o 3 latach poniewaz wtedy przeszlismy szkolenia w zakresie ukladow hamulcowych i racje ma Tomek piszac ze w 99% tzw bicie to efekt blednego montazu.

_________________
Using Tapatalk


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 21 lis 2014, 08:52 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 05.11.2013
Posty: 772
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Powiedz gdzie masz ten warsztat :)

Wysłane z mojego super fona.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 21 lis 2014, 09:04 
Wstydliwy
Offline
Od: 24.02.2014
Posty: 13
Sorki ale nie pisalem tego w celu reklamy.

_________________
Using Tapatalk


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 21 lis 2014, 09:11 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 05.11.2013
Posty: 772
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Chciałem skorzystać z usług no ale co poradzić :)

Wysłane z mojego super fona.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 21 lis 2014, 09:55 
Offline
tomaszbasinskipl
Zapraszamy do zostania Partnerem naszego Forum :wink: <spoko>


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 21 lis 2014, 20:56 
Wstydliwy
Offline
Od: 24.02.2014
Posty: 13
Przepraszam, jestem ignorantem i nie wiem z czym sie je pozostanie Partnerem.

_________________
Using Tapatalk


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 21 lis 2014, 21:02 
Offline
Przejrzyj ten wątek :wink: viewforum.php?f=55


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 21 lis 2014, 21:31 
Wstydliwy
Offline
Od: 24.02.2014
Posty: 13
Nie odpala mi link ale dogrzebalem sie do zakladki Partnerzy. Prosze mnie poprawic jezeli sie myle, ale rozumiem ze tam moge zostawic info o warsztacie, jezeli bede zainteresowany.
BTW jestem zafascynowany problemem z hamulcami, dodatkowo w kontekscie iz mam zamiar, a raczej zoncia kupic 6 w benzynce 2.5.
Mam paru klientow jezdzacych sportowo ale takich problemow z hamulcami nie mam. Fakt jeden wymienia klocki z regularnoscia co 16 do 25kkm ale to raczej problem ze zle zaprojektowanym klockiem (zbyt mala powierzchnia). Co ciekawe najkrocej uzywal ATE quasiceramic. :)

_________________
Using Tapatalk


Ostatnio edytowano Pt, 21 lis 2014, 21:35 przez tomaszbasinskipl, łącznie edytowano 1 raz

 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 21 lis 2014, 21:34 
Avatar użytkownika
Stary wyjadacz
Offline
Od: 20.09.2013
Posty: 3961
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
To nie masz Tomaszu wyjścia :)

_________________
Zoom-zoom to czyste emocje... soul red GJ 6 2.5 G AT kombi skypassion

JESTEM UBEZPIECZONY W D.A.S.

Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 25 mar 2016, 08:08 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 03.04.2015
Posty: 1469
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: dolnośląski
schildkroete napisał(a):
Tak, potem nie wygladaja rudo po 3 wiekszych deszczach. Jak sie kupi niemalowane a ma sie takie felgi ze widac tarcze to samemu trzeba malowac, inaczej okropnie to wyglada. Tutaj te robote wykonal producent. pozdr


wystarczy przelecieć bębny farbą, a tarcze to wiadomo - wystarczy jedno hamowanie i ruda znika ;P chyba, że mówimy o rancie, no to wtedy może faktycznie takie coś zdaje egzamin ;)

-- Dodano: Pt, 25 mar 2016, 08:08 --

KOVAL napisał(a):
Właśnie dzisiaj zaczęły mi bić tarcze z przodu. Zimmermann z sport po przejechaniu trochę ponad 20 tys. km. Nawet nie zdarzyłem wymienić klocków...musze to sprawdzić dokładnie, ale jest bicie na pedale hamulca i kierownica trzęsie podczas hamowania


czasem tarcza potrafi się lekko wygiąć jak np. podczas hamowania wjeżdżasz w kałużę, rozgrzana tarcza + zimna woda, gwałtowne schłodzenie i słyszałem o takich przypadkach już parę razy.


Ostatnio edytowano Pt, 25 mar 2016, 12:40 przez khad, łącznie edytowano 1 raz

 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 25 mar 2016, 09:09 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 30.03.2013
Posty: 57
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: małopolski
Kałuża to raczej mit ostro hamowałem przed wjechaniem w kałużę i nic,nawet na myjce bardzo rozgrzane polane wodą się nie pokrzywiły. Na pewno wszystkie pokrzywiłem hamując ostro na autostradzie.Tarcze raczej krzywią się przy obciążeniu klocek trzyma a koło ciągnie a rozgrzany materiał się deformuje.Przykład kawałek prostego płaskownika jak rozgrzejemy do czerwoności i wrzucimy do wody nie skrzywi się,ale za to rozgrzanego można bez problemu wygiąć.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 25 mar 2016, 11:19 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 06.09.2015
Posty: 116
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Twoja teoria i porównanie byłyby prawdziwe jeśli w jednej chwili cała tarcza wpadałaby pod wodę, a taka kałuża narobiłaby innych szkód... Woda z kałuży właśnie nierównomiernie chłodzi i przez różnice temperatur może się pokrzywić a nawet pęknąć... Btw. weź ten płaskownik zamocz częściowo i sprawdź czy będzie taki idealny - przypominam, że na tarczy nie musi się mocno odkształcić żeby biło.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 25 mar 2016, 13:05 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 30.03.2013
Posty: 57
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: małopolski
To dlaczego mi nie narobiła szkód? W rajdzie też wpadają w duże kałuże i tarcze się im nie krzywią.Ja dwa komplety tarcz sportowych EBC USR i Zimerman Sport pokrzywiłem na autostradzie,5 osób prędkość powyżej 200km/h parę ostrych hamować i po tarczach bez kałuży :hahahaha:


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 25 mar 2016, 13:14 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 03.04.2015
Posty: 1469
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: dolnośląski
Przechodzenie od szczegółu (Twój przypadek) do ogółu jest sprzeczne z logiką, nie sądzisz?


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 25 mar 2016, 13:34 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 30.03.2013
Posty: 57
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: małopolski
Nie sadzę aczkolwiek rozumiem nie jeździcie z takimi prędkościami.Najlepiej nie hamujcie jak na drodze są kałuże bo pokrzywicie tarcze.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 25 mar 2016, 14:49 
Świeżak
Offline
Od: 25.04.2014
Posty: 31
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Active
LPG: Tak
Region: małopolski
Zazwyczaj arogancja i przesadna pewność siebie przechodzi z wiekiem i z doświadczeniem.


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 48 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.