Teraz jest Cz, 18 kwi 2024, 13:50

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2127 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 66, 67, 68, 69, 70, 71  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Śr, 19 kwi 2023, 08:54 
Nowicjusz
Offline
Od: 03.02.2023
Posty: 48
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
Po przeczytaniu wątku wybrałem swój zestaw, tj textar plus powerstop z23.

Zaczynam zmianę od tylnej osi. O ile textar to nie problem o tyle nie wiem co z powerstop. Czy do Mazda 6 2016 2.5 sedan elektryczny ręczny ten numer będzie ok?
Powerstop - Z23-1874
Kupował już ktoś takie do elektrycznego ręcznego?


Wysłane z mojego SM-G990B przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 19 kwi 2023, 09:55 
Stały bywalec
Offline
Od: 06.02.2017
Posty: 515
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Zchęcam do używania opcji szukaj na forum.

We wrześniu w innym wątku pisałem
Q
Moje Z23 na tył z elektornicznyn ręcznym maja oznaczenie z23-1874
Uq


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 19 kwi 2023, 10:16 
Nowicjusz
Offline
Od: 03.02.2023
Posty: 48
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
Ok. Dziękuję.

Wysłane z mojego SM-G990B przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 20 kwi 2023, 08:44 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.12.2013
Posty: 3036
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: wielkopolski
Zdecydowanie ATE klocki, trochę popiskują , pylą a hamowanie super :D

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 20 kwi 2023, 15:37 
Nowicjusz
Offline
Od: 03.02.2023
Posty: 48
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
Znalazłem dystrybutora powerstop z USA. Komplet tarcz i klocków przod i tyl wyszedł 2200 netto. Okres oczekiwania do 6 tygodni. Jak przyjdą dam znać.

Wysłane z mojego SM-G990B przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 6 maja 2023, 20:10 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2107
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
W pierwszej Maździe skończyły mi się klocki (mowa o przodzie ), (ze 2 mm do końca) przy ok 70-tys przebiegu.
W drugiej jest niecałe 45tys km i dziś zmieniałem bo zmieniając kola się zdziwiłem - cieniutko , ze 2 mm waśnie.

Zero bicia w jednej i drugiej, jeździmy tak samo, wręcz druga ma lżej bo lawety nie ciągnie. Nowa trochę cięższa, muszę zważyć ile.

Więc raczej materiał klocka szybciej zużywający się w tych nowszych :-/

W pierwszej o ile pamiętam były TRW, w nowej - podpisane 'Mazda' bez producenta klocka, i jest oznaczenie GF ( ozn wg normy SAE Standard J866 ) wiec calkiem przyzwoicie.

Założyłem Ferodo Premiery (+ tarcze Zimmerman gładkie) .


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 13 maja 2023, 21:55 
Bywalec
Offline
Od: 24.11.2015
Posty: 429
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: śląski
Wymieniłem przód na ATE ceramiczne. Koszt 370zl.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 5 cze 2023, 13:51 
Wstydliwy
Offline
Od: 14.01.2020
Posty: 4
Rok produkcji: 2019
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyMotion
Region: śląski
Przejrzałem temat i nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi na pytanie: czy tłoczki z tyłu (elektryczny ręczny) na koniec należy wkręcić, czy wcisnąć ?
Przykładowo:

w 7:44 jest napisane, że nie wolno ich wkręcać, na innych filmikach znowu wkręcają. Czy ktoś wie jaka jest prawidłowa metoda ?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 5 cze 2023, 18:42 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 12.06.2017
Posty: 1200
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Zajrzyj do workshopa. Tam jest napisane aby obrócić w lewo kluczem imbusowym tłoczek aż się schowa do wewnątrz (do oporu). Po założeniu klocków w prawo, aż tłoczek dotknie klocka, a później poluzować 1/3 obrotu w lewo.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 5 cze 2023, 20:24 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 28.09.2013
Posty: 94
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Z elektrycznym hamulcem tłoczki się wciska, nie wykręca. Przy ręcznym na linkę są wkręcane.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 6 cze 2023, 12:13 
Wstydliwy
Offline
Od: 14.01.2020
Posty: 4
Rok produkcji: 2019
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyMotion
Region: śląski
5 czerwca 2023, o 18:42 dropt07 napisał(a):
Zajrzyj do workshopa.

Właśnie nigdzie nie mogę znaleźć do wersji z elektrycznym ręcznym.

5 czerwca 2023, o 20:24 pszyman napisał(a):
Z elektrycznym hamulcem tłoczki się wciska, nie wykręca. Przy ręcznym na linkę są wkręcane.

Dzięki <spoko>


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 8 lip 2023, 14:13 
Adept
Offline
Od: 22.04.2016
Posty: 128
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyMotion
Region: zagranica
Poczytalem troche watek, w 2022 zalozylo ASO nowe tarczy i klocki, po przejechaniu 3tkm ,, zostaly ubite,,, (drgania kierownicy)dlaczego sam nie wiem, przypuszczam ( woda) , reklamowalem w ASO i mnie zbyli, po urlopie pisze do Mazdy.

_________________
Mazda 6 Kombi 2016 GJ, manual, SKYACTIV-D 150 i-ELOOP
Mazda 6 Kombi 2017 GL, manual, SKYACTIV-G 165 MZD 74.00.311 EU N


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 11 lip 2023, 11:12 
Nowicjusz
Offline
Od: 03.02.2023
Posty: 48
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
Czy przy wymianie klocków z tyłu trzeba jakoś programować elektryczny ręczny?

Wysłane z mojego SM-G990B przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 11 lip 2023, 11:26 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 2644
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
mrsojer
do wymiany trzeba cofnąć tłoczki

https://www.youtube.com/watch?v=nkDzoP92z4o?t=50

po montażu procedura odwrotna, nic więcej nie trzeba robić.

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 12 lip 2023, 11:36 
Nowicjusz
Offline
Od: 03.02.2023
Posty: 48
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
Super. Dzięki.

Wysłane z mojego SM-G990B przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 16 lip 2023, 14:56 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 12.06.2017
Posty: 1200
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Po przeanalizowaniu forum i swojego stylu jazdy zdecydowałem się na zakup na przód tarcz TEXTAR 92295003 za kpl. 528,36 zł oraz klocki Power Stop 17-1711, Z17 Front Ceramic Brake Pads with Hardware na Amazonie za kpl. 218,34 zł. Razem 746,70 zł.
Z własną robocizną koszt umiarkowany. Przy okazji zamierzam oczyścić, przesmarować i odnowić (odmalować) zaciski przód i tył oraz wymienić statycznie olej w skrzyni AT wraz z filtrem. Materiał i narzędzia prawie skompletowałam. Czekam na chłodniejsze dni, bliżej jesieni. Teraz za gorąco, tym bardziej, że robię to pod chmurką.
Z23 - nie kupowałem ze względu na wyższy współczynnik tarcia czego skutkiem byłoby przy moim stylu jazdy wcześniejsze zużycie tarcz niż klocków. (Obecne oryginalne tarcze zużyły się jednocześnie razem z klockami). Zaleta z Z17 to cichsza współpraca z tarczami, znacznie lepsze odprowadzanie ciepła z tarcz z uwagi na zawartą w nich miedź. No i oczywiście mniej pylą, są twardsze.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: So, 22 lip 2023, 23:27 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 2644
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
U mnie po 12kkm Zimmermann zaczął bić, w sumie nie wiem dlaczego, nie było jakiś mega hamowań z dużych prędkości, jakiegoś upalania. Jedynie co to dzisiaj po zdjęciu starych tarcz ujrzałem gruuuubą warstwę smaru miedziowego na piaście, nie wiem po kiego tak nasmarowali, a w prowadnicach sucho....tak to jest jak się samemu nie chciało robić.

Dzisiaj wjechały nowe tarcze, tym razem robiłem sam, zamontowałem Brembo. Są dobrze wykonane wizualnie, pomalowane, może będą odporne na korozje. Zimmerman też miał niby być i co? Po roku korozja na tarczach i krzywizna.

Nigdy nie miałem Brembo, większość opinii o krzywieniu jakie znalazłem były stare, zobaczymy. Nie kojarzę aby ktoś używał Brembo 320mm pod zacisk od CX9 więc będę pierwszy


ObrazekObrazekObrazekObrazek

Wysłane z mojego SM-A536B przy użyciu Tapatalka

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 23 lip 2023, 10:01 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 12.06.2017
Posty: 1200
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Jeśli dobrze pamiętam, kiedyś miałeś tarcze Textar, pytanie, czy one rdzewiały (mimo, że są kryte powłoką)?

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: N, 23 lip 2023, 11:20 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 2644
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Textara miałem w GH i nie było takich kwiatków, dlatego wykreślam Zimmermana z mojej listy, coś słaba ta ich powłoka. Brembo nigdy nie miałem dlatego testuje z ciekawości

Wysłane z mojego SM-A536B przy użyciu Tapatalka

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 23 lip 2023, 13:48 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1038
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Textar i Zimmer mają taką samą powłokę, przynajmniej wizualnie. Obie marki zaczynają zrdzewieć po zimie, po 2 powłoki niewiele zostaje.
Oby to Brembo coś sobą reprezentowało, bp jak mi się Textary pokrzywią, to chyba będzie ostatnia marka (z tych ekhm premium) co jeszcze nie testowałem.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: N, 23 lip 2023, 15:00 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 2644
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
No ja właśnie stwierdziłem, że Textar, Ate, Zm już były, czas na Brembo

Wysłane z mojego SM-A536B przy użyciu Tapatalka

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 23 lip 2023, 16:34 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 12.06.2017
Posty: 1200
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
No to masz już jakieś doświadczenia. Czy możesz każde z nich jednym zdaniem scharakteryzować i czy spełniły twoje oczekiwania.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 23 lip 2023, 19:03 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1038
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
dropt07 Wszystkie się pokrzywiły, jedyne co przetrwały urlopowe wojaże do końca to były Power Friction DS.
Moja historia:
- oryginały pokrzywione, również tył
- zimmermany również i to 2x. Najpierw oryginalne z 3 BM, potem po zmianie na hamulce z 6 GJ. Nigdy więcej tej firmy
- PowerFriction DS - same dokonały swojego żywota
- Textar - póki co OK, ale jeszcze w Europie (Niemcy) na nich nie byłem :P

Kloccki jakie używam to PowerStop Z23 lub Z17, obecnie Z17

Auto ma 9 lat i 140kkm przebiegu. Piasty proste, łożyska OK, tarcze za każdym razem ustawiane do czujnika zegarowego i przekręcane tyle razy, żeby max wychylenie nie przekroczyło 1/2 maksymalnej wartości dopuszczalnej przez producenta


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: N, 23 lip 2023, 19:50 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 2644
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
No właśnie dla mnie jak na razie to Textar był najlepszy. Chciałem spróbować Power Friction ale nie ma ich w wersji 320mm.

Wysłane z mojego SM-A536B przy użyciu Tapatalka

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 23 lip 2023, 22:22 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 12.06.2017
Posty: 1200
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Dzięki za ocenę. Choć wichrowanie tarcz to w głównej mierze kwestia (nie jedyna) stylu jazdy i odpowiedniego dopasowania do niego zestawu tarcze-klocki. Niekiedy trzeba wyjść poza sferę budżetową o jakiej tu mówimy lub szukać kompromisów, co jest znacznie trudniejsze. Ja nigdy nie miałem tego typu problemów, nigdy też nie wymieniałem samych tarcz czy samych klocków. Zawsze zestaw.
Pytałem o rdzewienie, bo w moim przypadku to kwestia 6-12 lat eksploatacji, nie roku, dwóch czy trzech lat. W moim przypadku dobór zestawu sprowadza się praktycznie do tego aby nie był gorszy od poprzedniego, jeśli chodzi o tempo zużycia, jak i skuteczności hamowania (w ramach zestawów budżetowych). Chociaż z doświadczenia wiem, że drugi komplet zużywa się szybciej niż pierwszy. No chyba, że wymienię zestawy przód i tył jednocześnie. No ale wiadomo tył zużywa się przeciętnie dwa razy wolniej i rzadko kto przy normalnej eksploatacji wymienia oba kpl.

_________________
Obrazek


Ostatnio edytowano N, 23 lip 2023, 22:28 przez dropt07, łącznie edytowano 1 raz

 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: N, 23 lip 2023, 22:27 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 2644
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
dropt07
Ja gdybym katował tego Zimmermana to rozumiem ale na prawdę nie miał trudno. Także u mnie może był problem montażowy, niestety wyjątkowo nie robiłem sam...pierwszy raz w życiu musiałem zmienić tarczę z innego powodu niż zużycie. :wink:

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 23 lip 2023, 22:29 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 12.06.2017
Posty: 1200
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Rozumiem.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 24 lip 2023, 10:19 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1038
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
23 lipca 2023, o 21:27 maciekelga napisał(a):
dropt07
Ja gdybym katował tego Zimmermana to rozumiem ale na prawdę nie miał trudno.


U mnie to samo, tarcze bez problemu przeżyły połowę urlopu, mocno dostawały w d.. i było ok. Wracałem A4, ledwo 120km do przejechania, ulewa że niewiele widać. Jazda dziadkowa, woda w koleinach, kałuże, hamowanie baaardzo delikatne - nie przeżyły. Potem pierwsze kilometry na zimnych hamulcach ok, potem już tylko gorzej. Przetoczenie nic nie dało, nawet koleś mówił że proste. Po tygodniu nie dało się już jeździć, poszły na śmietnik po 4 miesiącach i jakichś 6kkm.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 24 lip 2023, 10:42 
Nałogowiec
Offline
Od: 30.06.2017
Posty: 1523
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
22 lipca 2023, o 23:27 maciekelga napisał(a):
U mnie po 12kkm Zimmermann zaczął bić, w sumie nie wiem dlaczego, nie było jakiś mega hamowań z dużych prędkości, jakiegoś upalania.

Mam dokładnie tak samo. Reklamuj te Zimmermany. Ja będę reklamował.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 24 lip 2023, 14:40 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 12.06.2017
Posty: 1200
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Zimmermanów z tego względu nie brałem pod uwagę. Stosunkowo mało narzekań, tu na forum, w ramach tzw. budżetowych tarcz, było na Tekstar’y. Dlatego je zakupiłem. Myślę, że „same z siebie” się nie pokrzywią.
A tu parę słów o prawidłowym docieraniu klocków powerstop np. Z-17, które uzmysławiają jak łatwo zwichrować tarcze już przy prędkościach rzędu 50 km/h.
„Poprawne przeprowadzenie procedury dotarcia nowych klocków i tarcz hamulcowych Power Stop jest kluczowe dla poprawnego funkcjonowania całego układu. Poprawne jej wykonanie pozwala zapobiec wykrzywianiu się tarcz hamulcowych!”
https://amcarparts.pl/blog/procedura-docierania-hamulcow-power-stop

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2127 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 66, 67, 68, 69, 70, 71  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.