Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 13:55

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2127 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62 ... 71  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pn, 28 cze 2021, 18:47 
Świeżak
Offline
Od: 29.01.2021
Posty: 23
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
Ok dzieki to w takim razie koncze dopytywania doswiadczonych z tymi Power Stop.
Podsumowujaco mam wniosek, ze to nie sa klocki ktore sie wielbi od samego poczatku, tylko czym dluzej sie uzytkuje tym bardziej sie podobaja i trudniej wrocic do klasykow :)


Ostatnio edytowano Pn, 28 cze 2021, 19:02 przez mati8686x, łącznie edytowano 1 raz

 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 28 cze 2021, 18:48 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 14.01.2020
Posty: 84
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Pewnie tak


Sent from my iPhone using Tapatalk


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 30 lip 2021, 10:58 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.05.2018
Posty: 1031
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Ja jestem właśnie po samodzielnej wymianie tarcz przód + klocków przód i tył.

Dodatkowo wyczyściłem i przesmarowałem trzpienie prowadzące, oczywiście wyczyściłem też piasty. Tłoczki przed wciśnięciem przeczyściłem w miejscach uszczelnień, głownie po to aby nie wepchnąć zanieczyszczeń do układu podczas cofania tłoczków. Jest to częsty błąd.

Na próbę zastosowałem pastę tłumiąca drgania klocków - LIQUI MOLY. Można kupić w małych saszetkach. Jedna saszetka wystarczyła na przód i tył.

Użyłem zestawu budżetowego przygotowanego wcześniej, który pokazuję w poście #1542 https://mazda6forum.pl/viewtopic.php?p=351299#p351299.
Tarcze zakupiłem Textar. Wszystko działa super, klocki nie piszczą.

Jeśli zdecydujecie się na samodzielną wymianę to pamiętajcie o odciągnięciu nadmiaru płynu hamulcowego po wciśnięciu tłoczków. Podczas wymiany wciskamy je oczywiście na otwartym zbiorniczku, aby nie powodować znacznego wzrostu ciśnienia w układzie.
Warto też mieć po rękę procedurę cofania elektrycznego hamulca ręcznego. Opisów było dużo ale najszybciej procedurę obrazuje filmik:



Przy cofaniu tłoczków tylnych pamiętamy o tym, że w tej konstrukcji, tłoczki wyłącznie pchany, nie obracamy!!!

Do smarowania prowadnic używam Textar Ceratec (uwaga tylko na połączenia metal-metal, nie nadaje się do konktaku z gumą, powoduje jej puchnięcie).
Do trzpieni prowadzących (tych z uszczelkami gumowymi) oraz uszczelki cylinderków ham. ATE Bremszylinder Paste.

Piast nie smaruje, minimalną ilość Ceratec`a tylko po obwodzie otworu centralnego piasty, czyli miejsca gdzie ma kontaktu z tarczą hamulcową, a pojawia się tam zawsze rdza.

_________________
M6 2.5L AT Machine Gray '18
O1 VRS 1.8T MT Corrida Red '03


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 1 sie 2021, 13:04 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2104
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
A tarcze tylne zostawiłeś ? z jakim przebiegiem ?
Te tarcze Textar mają jakąś warstwę zabezpieczającą miejsca niepracujace przed rdzą?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 2 sie 2021, 08:46 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.05.2018
Posty: 1031
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Tylne tarcze zostawiłem bo mają minimalny rant. Przebieg 60 900 km. Powinny zrobić pewnie setkę.
Tak, tarcze są lakierowane po obwodzie i dobrze wyglądają nawet po dłuższym czasie. W dodatku z tarczami tej marki mam same dobre doświadczenia.

Klocki tanie ale lubię takie nieorające zbytnio tarcz, a więc raczej pylące. Dlatego nie stosuję TRW czy EBC. No i TRW pomimo stosowania podkładek zawsze piszczały. Dla mnie różnic w sile hamowania nie ma w obrębie jednego rozmiaru tarcz. Piszę to oczywiście biorąc pod uwagę doświadczenia z innych samochodów, nie M6.

Przyjrzałem się też dobrze piastom w M6. No cóż, rozumiem dlaczego niektórzy mogą mieć z problemy z biciem. Piasty są cieniutkie, wyglądają na liche, nigdy nie spotkałem się z tak delikatnymi piastami. Podejrzewam, że mały błąd w montażu, brak odpowiedniego czyszczenia i problem bicia gotowy. Na szczęście nie mam problemów z tym u mnie ale warto przy wymianie postępować z głową i robić to dokładnie. Kiedyś o tym pisałem i nadal uważam, że dociągnięcie krzywych, kiepskiej jakości tarcz do takich piast może po rozgrzaniu całości spowodować trwałe odkształcenia. Widząc jak to jest zaprojektowanie w żadnym stopniu mnie to nie dziwi. Zbyt delikatne to jest, nie ma marginesu, a już totalnie odradzam jakieś swapy tarcz, itp.

_________________
M6 2.5L AT Machine Gray '18
O1 VRS 1.8T MT Corrida Red '03


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 2 sie 2021, 10:27 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2104
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
U mnie tył przy jakoś 90tys km zmieniałem - tarcze zwłaszcza od wewnątrz nieciekawie wyglądały.

Co do tej etiologii bicia to zły montaż czy montaż krzywych tarcz raczej w fabryce nie wchodzi w rachubę , a zdarzały się narzekania na efekt bicia w autach gdzie jeszcze nikt poza fabryką tarcz nie dotykał. Celowo pisze _efekt bicia_ bo uważam, że w przynajmniej części to bicie spowodowane nie deformacją tarczy czy piasty, a nierównym transferem materiału klocka na tarczę (noga na hamulcu na gorących tarczach i klockach po wcześniejszej jeździe typu na glonojada czy testach hamulców bez wychłodzenia później) .


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 2 sie 2021, 11:12 
Nałogowiec
Offline
Od: 10.07.2016
Posty: 1679
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
U mnie 75kkm i tarcze i klocki tył do wymiany - klocka zostało 3mm, tarcze pordzewiałe na rancie. Będę szukał chyba zamienników, sama wymiana w ASO. Mogę jeszcze wg. nich z 5kkm przejechać, nie wiem czy auta nie będę zmieniał niedługo więc temat do przemyślenia. Najwcześniej po wakacjach.

_________________
Obrazek
A na co dzień dłubię tutaj http://www.wedrowiec.net


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 2 sie 2021, 11:42 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.05.2018
Posty: 1031
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Pojemność cieplna tych niezbyt dużych tarcz może być za mała dla niektórych ostro hamujących. W pewnej japońskiej marce miałem tez do czynienia z masową serią wadliwych tarcz, wymieniali każdemu na gwarancji. Tu w M6 hamulce są na styk, to jest minus tego auta dla niektórych.

Wszystko zatem prawda. Ja jeżdżę szybko ale nie mam tej głupiej tendencji do hamowania bez potrzeby, jakiejś nadgorliwości, itd. Lubię szybką ale płynną jazdę. Da się jeździć tak, żeby trochę przewidywać i ostro nie hamować.
No i problemów do tej pory zero z hamulcami.

_________________
M6 2.5L AT Machine Gray '18
O1 VRS 1.8T MT Corrida Red '03


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 2 sie 2021, 12:07 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2104
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
Zgadza się co do stylu jazdy. Dodam jeszcze ze skromnego torowego doświadczenia, które warto przenieść na drogi (poza przewidywaniem szeroko pojętym) że lepsze porządne krótkie hamowanie niż ciągłe "tarcie" czy powtarzane krótkie łagodne czy serie nerwowych przyhamowywań. No i chłodzenie i nietrzymanie nogi na gorących hamulcach.
Ani jednego kpl a conieco ich zeszło z biciem w torowych warunkach nie zaznałem. Z otoczenia innych jeżdżących także nie zauważyłem narzekań na bicie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 2 sie 2021, 18:22 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.05.2018
Posty: 1031
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
To się też tyczy innych aspektów użytkowania auta ale nie będę za dużo pisał bo ktoś uzna, że się wymądrzam, itd.
Jedno co napiszę jest pewne. Większość ludzi niepoprawnie obsługuje auto, nie ma podstawowej wiedzy technicznej więc nie może mieć pojęcia, że takim czy innym zachowaniem niemiłosiernie skraca żywotność pojazdu. Hamulce to dobry przykład.

_________________
M6 2.5L AT Machine Gray '18
O1 VRS 1.8T MT Corrida Red '03


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 19 wrz 2021, 22:59 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 07.11.2019
Posty: 134
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: podkarpacki
Po wielu problemach z hamulcami z przodu w mojej maździe (stuki, bicie, pylenie) zdecyduje się na zmianę tarcz i klocków poza ASO. Myślę nad zestawem Zimmermann sport + klocki Zimmermann na przód, lecz zastanawiam się nad tyłem. Myślicie że jest sens zmieniać też tył przy przebiegu 18k?


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 20 wrz 2021, 09:11 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2501
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Nie żartuj z tym tylem. Klocki się dopiero dotarły :wink:

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 20 wrz 2021, 09:42 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1297
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
gloxiak, ten samochód hamuje raczej przodem. Widać to po ilości pyłu, z przodu jest, z tyłu go prawie nie ma. Ja mam z tyłu jeszcze oryginalne tarcze a nalotu już prawie 140tys. km. Drugi komplet klocków siedzi od jakiś 45tys. km. I dopiero teraz się zastanawiam czy to w przyszłym roku zmieniać. Całkiem nowy przód tarcze Textar plus klocki TRW wjechał dopiero na początku tego roku. Jako, że się sprawdza to na tył też powędruje, o ile będzie taka potrzeba, okaże się na przeglądzie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 20 wrz 2021, 09:57 
Stały bywalec
Offline
Od: 06.02.2017
Posty: 515
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
A aktywny tempomat nie hamuje tyłem ? W lexusach z tego co pamietam tylne klocki szybko padają w hybrydach właśnie z tego powodu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 20 wrz 2021, 10:02 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 14.01.2020
Posty: 84
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Ja mam z przodu właśnie taki zestaw, a tył fabryczny. Daje radę.


Sent from my iPhone using Tapatalk


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 20 wrz 2021, 10:16 
Nałogowiec
Offline
Od: 10.07.2016
Posty: 1679
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
U mnie niecałe 80K przebiegu i na przeglądzie powiedzieli że tył do wymiany - klocki użyte, tarcze pordzewiałe na rancie.

_________________
Obrazek
A na co dzień dłubię tutaj http://www.wedrowiec.net


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 20 wrz 2021, 15:53 
Nałogowiec
Offline
Od: 30.06.2017
Posty: 1520
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
W ASO to różne rzeczy mówią... Mi rok temu chcieli klocki z przodu wymieniać. Okazało się że jeszcze prawie połowa była... Wymieniłem dopiero teraz, czyli jeszcze przejechały jakieś 22.000...
Tył miałem cały wymieniany w ramach akcji serwisowej w chyba 2018 roku i od tego czasu ani tarcze ani klocki nie były wymieniane. Jeszcze mają się zupełnie dobrze, a przejechałem pewnie na nich jakieś 70.000 km.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 20 wrz 2021, 19:20 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2104
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
Przy 18 tys km to trochę wcześnie.
Ja tył zmieniałem przy coś 90tys (w pierwszej GJ bez aktywnego tempomatu) i w odniesieniu do innych przednionapędowych z jakimi mam do czynienia, to akurat moim zdaniem tył całkiem sporo hamuje. Ale różnie jeździmy - jednoosobowo, z ovonymi tyłami, przyczepami itp., dlatego nie przebieg a ocena stanu powinna decydować. (u mnie grubość klocków jeszcze jako tako była, ale tarcze nierówno pracujące - zaciski, jarzma nierówno już chodziły, trzeba wyczycić przy takiej wymianie prowadnice, ładnie poskładać itd.

-- Dodano: 20 września 2021, o 20:20 --

Aha , @gloxiak - to w Rzeszowskim ASO miałeś tyle petypetii że na przestrzeni 18tys km kilka wizyt w serwisie wymusiły te hamulce ? Ja nie miałem do tego aso zastrzeżeń dotąd, ale za wiele z autem nie robili, a hamulce zmienialem sam. Natomiast mnie ostatnio zdenerwowali bo się po 6 latach w końcu lusterko zmazdowiło , liczyłem że "ok znamy problem, proszę przyjść za trydzień zmienimy" a tu jakieś filmy, fotografowanie, protokoły do centrali, fochy że olej , filtry sam zmieniam nie u nich , no nie po to mazdy kupuję żeby do serwisu jedzić przecież. Chyba liczą na odpłatną wymianę , ale zawsze można odłączyć składanie, ot taki zgrzyt mały. Zwsze uważałem że serwisy mazdy to albo pralnia pieniędzy (bo nie mają szans na siebie zarobić przez bezawaryjnosć mazd ;) ) albo będą musiały zacząć naciągać na banalnych czynnościach eksploatacyjnych, no i chyba zaczęły.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 21 wrz 2021, 20:28 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.12.2013
Posty: 3035
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: wielkopolski
W związku z koniecznością wymiany tylnych tarcz bo po 185 tys.i trochę się już zużyły :wink: :lol:
zmieniłem też klocki ........tym razem na ATE,zarówno tył jak i przód :)
Pierwsze wrażenia pozytywne. Hamuje inaczej niż Ashika :idea: ,szybciej i mniej trzeba cisnąć. Co nie znaczy,że Ashika hamowała źle. Po prostu inaczej. Jak się nie jeździ zerojedynkowo to spoko. Co do ATE to poczekam aż się dotrą i opiszę. Ja aktualnie Mazdą nie jeżdżę,jeździ w tej chwili syn i mówi,że lepiej :)
zobaczymy <pucugg> .
Naprawdę pierwszy raz wymiana tarcz z tyłu :D

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 21 wrz 2021, 21:04 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 14.01.2020
Posty: 84
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Miałem ATE, klocki zarąbiste. Jak dla mnie miały jedną wadę: strasznie pyliły! Jeżeli Ci to nie przeszkadza, to będziesz zadowolony. Pozdrawiam


Sent from my iPhone using Tapatalk


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 22 wrz 2021, 07:59 
Nałogowiec
Offline
Od: 10.07.2016
Posty: 1679
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Cytuj:
koliber1960
zużyły się ale starły czy też były pordzewiałe na rancie? Zastanawiam się, czy wymieniać tylko klocki czy komplet... bo na grubość niby zostało tylko właśnie pordzewienie (rozwarstwienie?) na krawędzi zgłosili...

_________________
Obrazek
A na co dzień dłubię tutaj http://www.wedrowiec.net


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 22 wrz 2021, 11:26 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.12.2013
Posty: 3035
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: wielkopolski
Moje tylne tarcze po 185 tys.były już pordzewiałe także od środka z pordzewiałym rantem i niestety z :idea: dziwnym garbikiem,nie rowkiem od wewnętrznej strony.
Ze względu na ogólne zużycie i przebieg wymieniłem tarcze i dałem nowe klocki :) ATE a jeżeli będą pylić to mi nie przeszkadza. Przy okazji też ATE na przód bo tam tarcze były wymieniane jakieś kilkanaśiei tys.km wcześniej wiec nówki.
Przejechałem się, hamują bardzo sprawnie :)
Syn jeździ i mówi ,że jest lepiej niż było.
Sporadycznie cicho popiskują i to też nie zawsze :) Może muszą się dotrzeć .

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 22 wrz 2021, 11:37 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2501
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Ja mam na przodzie i z tylu klocki i tarcze ATE nigdy nawet raz nie piszczaly. Możliwe że to przez tarcze innej firmy.

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 22 wrz 2021, 21:15 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.12.2013
Posty: 3035
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: wielkopolski
Właśnie rozmawiałem z synem,już nie piszczą. :D
Byle jak to wyglądało. :sad:
https://www.facebook.com/photo/?fbid=92 ... 4409401381

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 28 paź 2021, 23:20 
Wstydliwy
Offline
Od: 09.07.2020
Posty: 4
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: mazowiecki
Przyszedł i u mnie czas na wymianę, na razie tylko przód.

Poszło zamówienie:
Nowe tarcze: Textar PRO 92257403
Nowe klocki: Power Stop Z16 Evolution 16-1711
+ płyn hamulcowy DOT4.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 29 paź 2021, 10:33 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 07.11.2013
Posty: 2285
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: pomorski
Gdzie zamawiałeś i po ile?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 29 paź 2021, 11:47 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 05.05.2019
Posty: 1140
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
LPG: Tak
Region: wielkopolski
Ja właśnie po raz kolejny zamówiłem Powerstop Z23-1711 z amerykańskiego amazonu - wysyłka express z USA i wyszło 370zł (bez express wyszłoby chyba 20zł mniej). Oczywiście ponad połowa tej kwoty to wysyłka i podatki. Zamówiłem we wtorek o 22:30 a paczka była u mnie w czwartek w południe :)
W Polsce życzą sobie po 600-700zł, często na zamówienie 2-4 tygodnie, więc nie ma sensu. Nawet patrząc na to że niby w Polsce dają FV23% to biorąc pod uwagę jak się rozlicza koszty samochodu, lepiej brać bez FV z USA za dużo niższą cenę.

Niestety klocki na tył - pomimo że na amazonie jest oznaczenie że wysyłają do PL to po dodaniu do koszyka wyrzuca je, bo niby jednak nie wysyłają :(

Ogólnie po 30kkm na tych klockach mogę śmiało powiedzieć że wymiatają. Z moim stylem jazdy - często dość szybkim nigdy nie miałem sytuacji żebym bał się że hamulce nie zadziałają jak należy. A na fabrycznych klockach, wystarczyły 2-4 mocniejsze hamowania z wyższych prędkości i kolejne wydawało się że nie wyrobią... :/ Gdybym jeszcze raz kupował Mazdę (choć bym nie kupił :lol: ) to zaraz po wyjeździe z salonu wymieniłbym te fabryczne na Z23.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 29 paź 2021, 13:00 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2501
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
A tarcze ?? Nie maja znaczenia ??

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 29 paź 2021, 13:51 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 05.05.2019
Posty: 1140
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
LPG: Tak
Region: wielkopolski
Tarcz nie wymieniałem, mam ciągle fabryczne - więc u mnie klocki bardzo poprawiły hamowanie (może tarcze dały by jeszcze lepszy efekt), a może żeby nie było - nie tyle hamowanie, co wytrzymałość klocków i odporność na temperaturę. Bo fabryczne z tego co pamiętam hamowały minimalnie gorzej ale do przeżycia, natomiast tak jak pisałem, 2-3 hamowania z autostradzie ze 160-200* jak ktoś wyjechał zza tira i kolejne hamowania już nie były takie pewne. A na powerstopach bez obaw.

Wiem, wiem ze 160-200 to sie nie hamuje hamulcami itp., ale niestety takie są realia że czasem trzeba, a czasem nawet często.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 29 paź 2021, 14:23 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2501
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Właśnie zamówiłem tarcze do tych klocków powerstop Z23. Sam się przekonam co one warte ;). W sumie już to, że będę miał felgi czyste to duży atut <spoko>

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2127 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62 ... 71  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.