Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 14:33

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2127 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39 ... 71  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość

moderator
PostNapisane: Pn, 11 mar 2019, 06:30 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.12.2016
Posty: 2306
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: śląski
Luke dokładnie w takiej sytuacja jaką opisujesz, faktycznie winny może być nieprawidłowy montaż.
W tej sytuacji potrzeba jeszcze trochę kilometrów i dopiero będzie można ocenić.

_________________
Honda Civic VI MA8 1.4 90KM -> Mazda 6 GH 2.5 170KM TOP -> Citroen C5 -> Honda Accord VII CL9 2.4 i-VTEC 190KM 5AT Executive


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 11 mar 2019, 14:47 
Bywalec
Offline
Od: 17.05.2015
Posty: 301
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: wielkopolski
Docieranie tarcz to faktycznie 300-500 km ale ta warstwa antykorozyjna znika po pierwszych kilku hamowaniach, po 60km nie ma prawa być po niej śladu jeżeli układ działa prawidłowo.


 Zobacz profil  
Cytuj  

administrator
PostNapisane: Pn, 11 mar 2019, 19:09 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 20.05.2013
Posty: 8080
Rok produkcji: 2018
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: dolnośląski
Adam1003 wszystko zależy ile razy i jak mocno w ciągu tych 60 km został użyty hamulec.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 12 mar 2019, 12:11 
Bywalec
Offline
Od: 17.05.2015
Posty: 301
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: wielkopolski
W teorii ;) W praktyce musiałbyś po pustyni chyba przejechać 60 km bez użycia hamulca by nie została starta ta farba :)


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 12 mar 2019, 12:29 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 24.04.2016
Posty: 1847
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: łódzki
Znalazłem taką procedurę docierania tarcz:

Cytuj:
Docieranie układu hamulcowego.

Można tego uniknąć, wykonując nieskomplikowaną procedurę docierania nowych klocków do tarcz. Nie zapomnij, zastosować jej od razu po wyjechaniu z serwisu.

Wybierz bezpieczny odcinek, poza drogami z szybkiego ruchu, który pozwoli Ci spokojnie przyśpieszać i spowalniać prędkość bez stwarzania zagrożenia innym kierowcom. Jeżeli obok stacji obsługi technicznej, nie ma potrzebnego odcinka drogi - dojedź do żądanej lokalizacji przy niskiej prędkości z lekkim, przerywanym hamowaniem.

Do zakończenia procedury docierania nie należy używać hamowań awaryjnych i długotrwałych oraz całkowitego zatrzymania pojazdu. Skrajnie koniecznie jest przeprowadzenie docierania w suchych warunkach drogowych.

Rozpędź się do prędkości około 60 km/h i od razu, spowolnij do 5-10 km na godzinę. Hamuj delikatniej, z siłą około 20-30% mniejszą,w porównaniu do pełnego nacisku.
natychmiast nabierz prędkości do 60 km/h i znów wyhamuj do 5-10 km/h .
Przeprowadź 10 takich cykli: rozpędź się - zwolnij, nie dając ostygnąć hamulcom.
Pod koniec docierania, może pojawić się lekki zapach "palącego się" układu frykcyjnego klocka hamulcowego – jest to całkiem normalnie i świadczy o tym, że wszystko robisz poprawnie!
Pozwól ostygnąć hamulcom podczas jazdy. Nie zatrzymuj się i przez co najmniej 5 km - unikaj mocniejszych wyhamowań.
Prędkości podane są w przybliżeniu i można trzymać się ich orientacyjnie.

W ŻADNYM RAZIE NIE ZATRZYMUJ SAMOCHODU CAŁKOWICIE PODCZAS DOCIERANIA, PONIEWAŻ GORĄCY KLOCEK HAMULCOWY, MOŻE NAŁOŻYĆ FRAGMENTY WARSTWY NA POWIERZCHNIĘ TARCZY, ZMIENIAJĄC PRZY TYM JEJ GRUBOŚĆ.

Docieranie, to proces tzw. "tarcia lepkiego", który na powierzchni tarczy tworzy cienką warstwę chroniącą przed nierównomiernym przyklejaniem się klocka hamulcowego.

Niewłaściwie dotarty klocek, uszkadza tarczę, co wywołuje wibrację przy hamowaniu. Prawidłowe dotarcie, da nam określony przez producenta, maksymalny współczynnik hamowania.

Pamiętaj! Brak należytego docierania nowych komponentów hamulcowych może doprowadzić do wibracji przy hamowaniu, niskiej efektywności, a nawet do zniszczenia tarcz i klocków!

źródło

_________________
Moja 6 GG


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 16 mar 2019, 14:57 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 06.08.2016
Posty: 102
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyMotion
Region: śląski
Witam po przerwie,
Jutro przymierzam się do wymiany klocków i tarcz przednich w mojej M6.
Na co mam zwrócić szczególną uwagę? Nadmienię, że będę to robił pierwszy raz (kiedyś to musi nastąpić ;P)
Mam nowe tarcze, nowe klocki, smar do hamulców, odtłuszczacz textara, szczotkę metalową na wiertarkę, kompresor i inne narzędzia.
Czym wcisnąć tłoczek jeśli nie mam zacisku stolarskiego typu [


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 16 mar 2019, 18:16 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2104
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
Porządny młot do oderwania przyrdzewiałych tarcz do piast. Poważnie, z tym mi najdłużej zeszło (wymiana po >70tys km) .
Tłoczki jak pamiętam przenie nie wymagają wkręcania więc tylko wcisnąć. Choć ja używam zestawu do wkręcania/wciskania tłoczkó , za 30zł są teraz - w allegro jak wpiszesz mnóstwo wyskoczy.


 Zobacz profil  
Cytuj  

administrator
PostNapisane: N, 17 mar 2019, 08:44 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 20.05.2013
Posty: 8080
Rok produkcji: 2018
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: dolnośląski
16 marca 2019, o 18:16 Andrzejsr napisał(a):
Porządny młot do oderwania przyrdzewiałych tarcz do piast.

A po co? Wystarczy wkręcić śrubę (nie pamiętam teraz czy M6 czy M8) w nagwintowany otwór w tarczy i sama odchodzi. :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 17 mar 2019, 14:23 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2104
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
:oops:

To się zabrałem jak Clarkson za to najwyraźniej :)

Ale czy tam otwór był ? Mazda ma szpilki w piastach nie musi mieć otworu na śrubkę do ustabilizowania tarczy. Swoją drogą taka śrubka to też tragedia jak przyrdzewieje. W Alfach (nie ma szpilek ) już miałem kilka razy problemy z takową, przestałem ich używać. No ale jak jest to warto użyć. Jednak na 2gi raz bez młota nie podchodzę :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 17 mar 2019, 18:02 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 17.11.2018
Posty: 96
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: małopolski
Potwierdzam, elegancko odchodzi po wkreceniu śrubki. Po to ten otwór :D

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 20 mar 2019, 19:16 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 10.01.2019
Posty: 510
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
Wiem że było ale nie znalazłem tej informacji, tylne klocki są identyczne os 2012- 2017 ? wersja z normalnym ręcznym i elektro.
W sklepach podają tylko tylne klocki mazda 6 ... 2012-2018 - czyli bez podziału, jak to jest.


 Zobacz profil  
Cytuj  

administrator
PostNapisane: Śr, 20 mar 2019, 20:19 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 20.05.2013
Posty: 8080
Rok produkcji: 2018
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: dolnośląski
Przednie są te same dla wszystkich 2012-2018, tył jest inny dla 2012-2014 a inny dla 2015-2018,


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 20 mar 2019, 20:56 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 10.01.2019
Posty: 510
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
Na wszystkich aukcjach jest podane bez podziału. :|
Albo pisze klocki do GL/Gj albo
2012- do teraz

https://www.czesciauto24.pl/trw/7620106

https://allegro.pl/oferta/klocki-tyl-tr ... 7293134287

https://allegro.pl/oferta/zimmermann-ta ... 6704585693

https://allegro.pl/oferta/brembo-klocki ... 7675912608


 Zobacz profil  
Cytuj  

administrator
PostNapisane: Śr, 20 mar 2019, 23:08 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 20.05.2013
Posty: 8080
Rok produkcji: 2018
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: dolnośląski
Grek77, nie mam numeru OE, ale znalazłem pasujące (elektryczny ręczny) z wymiarami klocka:
https://powerbrakes.pl/pl/wtblog/24_Klocki-hamulcowe-Mazda-6-GJ-ty%C5%82-elektryczny-r.html
lub
https://brakestock.pl/klocki-hamulcowe/9808.html


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 21 mar 2019, 12:46 
Bywalec
Offline
Od: 17.05.2015
Posty: 301
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: wielkopolski
Ciężko jednoznacznie określić czy zmienili to w pewnym momencie czasu czy dla elektrycznego postojowego, raczej staramy się dobierać zawsze do nr VIN.

Najczęściej kombi po 15 roku z elektrycznym ręcznym miały ten drugi typ klocków tylnych, o takie: https://hamulcesklep.pl/szukaj/GMY02643ZB


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 3 kwi 2019, 18:55 
Nowicjusz
Offline
Od: 22.09.2018
Posty: 52
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: podkarpacki
Cześć muszę wymienić tarczę i klocki z przodu. Trochę poczytałem i co do klocków to mam pewność-powerstop z16. Mam natomiast niepewność co do tarcz. Czy brać nacinane i nawiercane ebc, 400 zł sztuka czy dac sobie spokój i założyć textar pro 220 zl sztuka. Co polecacie? Z góry dziękuję


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 4 kwi 2019, 05:51 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 02.10.2016
Posty: 479
Rok produkcji: 2019
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: podkarpacki
Foster oprócz EBC Grooved discs są też USR, które są tylko nacinane - możesz je również wziąć pod uwagę, skoro masz na oku Grooved.
Z tego, co mi udało się dowiedzieć o tarczach, to nacinane mają więcej sensu niż nawiercane. Dodatkowo USR mają mieć tak ustawione rowki, żeby za bardzo nie hałasować.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 4 kwi 2019, 08:54 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2104
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
Ani nacinane ani nawiercane nie mają sensu. Gładkie jakieś przyzwoite, z pewnego źródła , a nie nomame (textar powinny ok być) i będzie git. A różnicę w cenie na lepsze opony lepiej przeznaczyć,


 Zobacz profil  
Cytuj  

administrator
PostNapisane: Cz, 4 kwi 2019, 09:15 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 20.05.2013
Posty: 8080
Rok produkcji: 2018
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: dolnośląski
Ostatnio trochę pomęczyłem swój zestaw (Textar Pro + Z16), który ma ponad 5 tys. km.
Podczas mocnego hamowania ze 150 km do 80 km miałem uczucie, że samochód dobrze hamuje (jak nigdy) a moja noga nie musiała wywierać zbytniego nacisku na pedał, stąd też naciskałem coraz mocniej a samochód coraz szybciej wytrącał prędkość. Oczywiście, żadnych drgań. Pylenia też brak. :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 4 kwi 2019, 18:56 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2501
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Fajnie, czyli z klockami z23 auto powinno jeszcze lepiej hamować :wink:

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 5 kwi 2019, 07:49 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 07.11.2013
Posty: 2285
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: pomorski
Te z16/z23 to twarde są czy miękkie? Gdzie się te zety kupuje?


 Zobacz profil  
Cytuj  

administrator
PostNapisane: Pt, 5 kwi 2019, 08:37 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 20.05.2013
Posty: 8080
Rok produkcji: 2018
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: dolnośląski
Smook nie wiem czy są miękkie czy twarde - ceramiczne, Z16 są to typowo drogowe, Z23 to już bardziej sportowe.

Tu cała seria:
https://www.powerstop.com/products/


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 5 kwi 2019, 10:26 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 07.11.2013
Posty: 2285
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: pomorski
Dzięki, znalazłem.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 5 kwi 2019, 21:39 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 15.01.2019
Posty: 106
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Pytanie z innej beczki, samochód mam w trakcie przedłużonej gwarancji. Muszę wymienić klocki z przodu bo już prawie ich nie ma, mogę zrobić to poza ASO i zachować gwarancje? Zadzwoniłem do ASO i Pani stwierdziła ze muszę w ASO ... co myślicie ??


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 5 kwi 2019, 22:08 
Nałogowiec
Offline
Od: 30.06.2017
Posty: 1520
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Mi na normalnej gwarancji powiedzieli że mogę wymienić gdziekolwiek, ale stracę gwarancję na owe klocki (co jest logiczne). Na tarcze pewnie również. Ale już na inne części samochodu -nie. Ale ponieważ koszt robocizny wymiany klocków w ASO był ok. 120 zł, to nie kombinowałem i wymieniłem u nich, przynosząc tylko własne klocki.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 5 kwi 2019, 22:11 
Wtajemniczony
Offline
Od: 12.07.2017
Posty: 163
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: lubelski
Nie za bardzo w to wierzę. Szczególnie, że rozszerzona gwarancja obejmuje silnik i skrzynię. Nie wspomnę już, że tarcze/klocki są wyłączone nawet z podstawowej gwarancji i jak ktoś ma problemy wówczas często wchodzi w rachubę gest handlowy a nie gwarancja.

Dla ASO jest alternatywa aby zachować gwarancję ale nie wiem czy się opłaca w razie wystąpienia problemów tracić czas i nerwy na dochodzenie swoich praw. Dla spokojnej głowy napisz zapytanie do MMPol przez formularz kontaktowy z pytaniem co się stanie gdy wymienisz klocki sam. Tam będziesz miał czarno na białym raczej bez ściemy.

Niektórzy twierdzą też, że warto wymiany robić w ASO bo w razie problemów potrafią nawet po gwarancji mile zaskoczyć.

-- Dodano: 5 kwietnia 2019, o 22:11 --

Luke przecież na klocki/tarcze nie ma podobno gwarancji :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 6 kwi 2019, 09:44 
Nałogowiec
Offline
Od: 30.06.2017
Posty: 1520
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Gwarancja na klocki w sensie że jak coś będzie obcieralo, skrzypiały, grzało się itp. czyli np. błędy montażu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 6 kwi 2019, 10:06 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1297
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Wiesz co, miałem podobny dylemat. W końcu oba komplety wymieniłem w ASO. Kosztowało to trochę więcej, ale zakładając na oryginalne tarcze miałem pewność, że się to wszystko dogada razem. Z drugiej strony pierwsze komplety klocków przeżyły 90 tys. więc myślę, że drugie tyle samo. Nie chciało mi się też kombinować i szukać innych klocków. Może jak przyjdzie do wymiany tarcz to wtedy się rozejrzę za alternatywą. Ale to jeszcze chyba odległa pieśń przyszłości.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 6 kwi 2019, 20:53 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 15.01.2019
Posty: 106
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Dzieki za informacje, tez chyba tak zrobię, klocki jeszcze w ASO a przy tarczach jak przyjdzie czas się zastanowię.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 7 kwi 2019, 18:03 
Amator
Offline
Od: 22.02.2015
Posty: 62
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Ja w końcu zdecydowałem się na zestaw EBC USR + EBC Yellow Stuff i jestem na tą chwilę bardzo zadowolony poza małym szczegółem: czasami cichutko popiskują jak np. lekko hamuje, przy prędkości około 15 km/h(toczę się na hamulcu :)). Trzeba dodać, że nie zawsze też to występuje. Może jeszcze mało na nich przejechałem (około 1tys km)? :idea:


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2127 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39 ... 71  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.