Teraz jest Cz, 24 maja 2018, 03:03

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 713 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 20, 21, 22, 23, 24
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Wt, 15 maja 2018, 10:44 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 19.12.2013
Posty: 2239
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: wielkopolski
ja mam po prostu pomalowane,
a jeżdżę nadal na klockach Ashiki i jest dobrze a po wymianie zacisków hamulca ręcznego nie wiem dlaczego ale mam wrażenie ,że jeszcze lepiej hamuje autko.... a na pewno jest większa kontrola,pedał hamulca nie jest tak twardy jak poprzednio :) :) :)

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 15 maja 2018, 10:46 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 19.12.2014
Posty: 944
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Postojowy i nozny hamulec nie maja nic wspolnego ze soba ;)

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 15 maja 2018, 10:59 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 19.12.2013
Posty: 2239
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: wielkopolski
nie jestem fachowcem :wink: choć przejeździłem już ogromną ilość kilometrów i użytkowałem kilkanaście samochodów ........ale przy ręcznym , prawdziwym ręcznym,nie automatycznym mimo wszystko jest związek pomiędzy hamulcem nożnym a postojowym ....bo ma wpływ jeden na drugi co można odczuć w trakcie hamowania i jazdy...kiedy nam się te hamulce zapiekały,a miało to wpływ i na zużycie klocków i większy apetyt auta na paliwo i mam wrażenie jednak też na to jak auto hamuje o czym pisałem wyżej :)

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  

administrator
PostNapisane: Wt, 15 maja 2018, 11:01 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 20.05.2013
Posty: 6962
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
15 maja 2018, o 11:46 poxtazo napisał(a):
Postojowy i nozny hamulec nie maja nic wspolnego ze soba

Poza tym, że mają mają wspólny zacisk i tymi samymi klockami hamują. ;)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 15 maja 2018, 11:03 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 19.12.2014
Posty: 944
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Taaa ale mechanizmy sa 2 rozne,pozatym. Wiec jesli zapieka sie dzwigienka od recznego badz zrywa sprezynka ,to jedyny wplyw ze moze opor stawic . Na sile hamowania nie ma zadnego wplywu bo od tego jest pompa i serwo

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


Ostatnio edytowano Wt, 15 maja 2018, 11:04 przez poxtazo, łącznie edytowano 1 raz

 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 15 maja 2018, 11:06 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 19.12.2013
Posty: 2239
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: wielkopolski
no to gdzie tu nie ma związku? :)

-- Dodano: 15 maja 2018, o 12:06 --

pozwolę sobie nie zgodzić się..... ponieważ auto zupełnie inaczej się zachowuje podczas hamowania po wymianie zacisków niż przed....może doszli do wniosku,że tamte były do dupy a może TTTM :)

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 15 maja 2018, 11:06 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 19.12.2014
Posty: 944
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
koliber1960 napisał(a):
no to gdzie tu nie ma związku? :)
No taki ze postojowy to mechaniczny hamulec. Linka sprezynka dzwigienka. A nozny to uklad hydrauliczny. I to ze ci dzwigienka od recznego sie zapiekla nie ma zadnego wplywu na sile hamowania. Bo to 2 odzielne systeny ktory maja wspolny klocec hamulcowy i tarcze
Moze sie on zablokowac i tak hamowac auto zuzywac kolocek i tarcze. Ale napewno naprawa tej usterki nie poprawia wydsjnosci hamowania
Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


Ostatnio edytowano Wt, 15 maja 2018, 11:08 przez poxtazo, łącznie edytowano 1 raz

 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 15 maja 2018, 11:11 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 19.12.2013
Posty: 2239
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: wielkopolski
użytkuję Mazdę prawie 5 lat coś mogę powiedzieć o drganiach,hamulcach,hałasie i jak to poprawić we własnym zakresie
jak za czasów Fiata 126p <hahaha>
no ale nie będę się upierał ani spierał z fachowcami :D

-- Dodano: 15 maja 2018, o 12:11 --

czekam na odczucia innych użytkowników ,którzy mieli wymieniane zaciski tylne :)

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 15 maja 2018, 11:11 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 19.12.2014
Posty: 944
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
koliber1960 napisał(a):
użytkuję Mazdę prawie 5 lat coś mogę powiedzieć o drganiach,hamulcach,hałasie i jak to poprawić we własnym zakresie
jak za czasów Fiata 126p <hahaha>
no ale nie będę się upierał ani spierał z fachowcami :D
Ja rowniez 4 lata mecze te auto. Drgania od hanulcy z tylu wyczuwasz ? To dobre jest. Bo z tylu to ciezko czasem krzywa felge lub slabo wage kola wyczuc. Ale hamulce? Zreszta jak tyle jezdzisz to powinienes wiedziec jaki jest rozklad sily hamowania ;)

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 15 maja 2018, 11:16 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 19.12.2013
Posty: 2239
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: wielkopolski
nic takiego nie twierdzę,nie rób ze mnie ignoranta
drgania karoserii to jedno a drgania podczas hamowania(i konieczność wymiany przednich tarcz)to drugie :)
uważam też ,że wymiana klocków hamulcowych na inne nie mazdowskie zmieniła dużo :)

-- Dodano: 15 maja 2018, o 12:16 --

czekam na opinie i wrażenia innych wymieniaczy klocków i zacisków tylnych :)

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 15 maja 2018, 11:18 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 19.12.2014
Posty: 944
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
koliber1960 napisał(a):
nic takiego nie twierdzę,nie rób ze mnie ignoranta
drgania karoserii to jedno a drgania podczas hamowania(i konieczność wymiany przednich tarcz)to drugie :)
uważam też ,że wymiana klocków hamulcowych na inne nie mazdowskie zmieniła dużo :)
To ze oem mazdy to papier wiadomo od dawna. Ale drgan przy hanowaniu z tylu nie masz. Tylko czujesz je na kierownicy bo wystepuja na przedniej osi. Pozatyn w takich pudelkach jak nasze mazdy rola tylny hamulcy jest mala. Tam trafia nir wiecej niz 30% sily hamowania. Drgania nadwozia w tym aucie wystepuja nawet przy duzych predkoaciach czy silnym wietrze bocznym. Mala masa =podatnosc na czynniki zewnwtrzne plus dziury i niedoskonaloaci opon i felg. Za to zawieszenie jest bardzo zywotnr z racji wielowahacza z tylu i lekkiej konstrukcji. No moze procz lozysk mcpersona. Te nawet 80k km nie dotrwaly.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 15 maja 2018, 11:26 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 17.12.2012
Posty: 1644
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
Region: śląski
@poxtazo
To, że "zapieczony ręczny" powoduje nagrzanie układu (tarcz) nie ma wpływu na siłę (skuteczność) hamowania ?

_________________
GHObrazek
BJObrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 15 maja 2018, 11:27 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 19.12.2014
Posty: 944
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Jak sie zapiecze tak ze ho zblokuje to inna kwestia. A to ze przyciera albo nie zawsze odbije. Znikome znaczenie. No chyba ze masz citroena i nasz recznybz przodu

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 15 maja 2018, 11:28 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 19.12.2013
Posty: 2239
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: wielkopolski
pisałem o przednich czytaj PRZEDNICH tarczach :)

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 15 maja 2018, 11:29 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 19.12.2014
Posty: 944
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Koliber odpowiadam koledzy wyzej. Z przodu z tarczami jest niestety porazka. Dlatego zaraz sie pozbywam tego pieknego pudelka ;)

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 15 maja 2018, 11:35 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 19.12.2013
Posty: 2239
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: wielkopolski
poxtazo miałeś kiedyś zapieczony tylny ręczny?(nie koniecznie w Maździe) przy dobrze zapieczonym i rozgrzanym może cię obrócić ...nie ma wpływu na nic?
a gdzie bezpieczeństwo?

-- Dodano: 15 maja 2018, o 12:32 --

a ja jeżdżę Mazdunią ...bo jeździ się teraz bardzo dobrze,nic nie drży,nie telepie,lepiej hamuje i jest ciszej :D
dobrze,że po gwarancji po leasingu i im mniej kontaktu z ASO i MMPol tym lepiej

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 15 maja 2018, 14:34 
Stały bywalec
Offline
Od: 10.07.2016
Posty: 688
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Ja tak pisałem że nie biją i pięknie... no to zaczęły bić :D Przy lżejszym/lekko średnim hamowaniu drżenia na kierownicy, jak się dociśnie to ustępuje. Prędkość 90-100 do 130-140, powyżej nie biją. Ale że przegląd już za 3 miechy to się wstrzymam, zobaczymy co "fachowcy" powiedzą, zwłaszcza że niby ferrodo(?) się pojawiły to do tego czasu może w PL będą w normalnej sprzedaży.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 15 maja 2018, 14:55 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 19.12.2013
Posty: 2239
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: wielkopolski
jeżeli masz blisko nie czekaj, nie zwlekaj zgłoś i jedź może zakwalifikują do wymiany a przegląd ? .... to przegląd :)

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 15 maja 2018, 15:50 
Stały bywalec
Offline
Od: 10.07.2016
Posty: 688
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
W sumie jeszcze felgi zaczęły się łuszczyć.... . <bach> no i klapa bagażnika coraz wolniej się otwiera i coraz niżej się zawiesza... dobra, namówiłeś, jutro dzwonię. A później kopanie tego wątku w poszukiwaniu alternatyw. To ferrodo były? Tarcze i klocki?

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 15 maja 2018, 15:53 
Nowicjusz
Offline
Od: 23.03.2018
Posty: 37
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
6 maja 2018, o 14:44 Adam1003 napisał(a):
Najprawdopodobniej dyskutujecie o klockach https://hamulcesklep.pl/o/GDB3632
To właśnie ten drugi wariant ;)


Znalazłem fajny katalog: https://www.xportautoparts.com/

Po numerach OEM wychodzi że pasują właśnie TRW GDB3583.

Te które wskazałeś, czyli po OEM GMY0-26-43ZB podchodzą do GL, czyli młodsze niż maj 2016.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 16 maja 2018, 10:48 
Wtajemniczony
Offline
Od: 17.05.2015
Posty: 248
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: wielkopolski
15 maja 2018, o 15:34 Wedrowiec napisał(a):
Ja tak pisałem że nie biją i pięknie... no to zaczęły bić :D Przy lżejszym/lekko średnim hamowaniu drżenia na kierownicy, jak się dociśnie to ustępuje. Prędkość 90-100 do 130-140, powyżej nie biją. Ale że przegląd już za 3 miechy to się wstrzymam, zobaczymy co "fachowcy" powiedzą, zwłaszcza że niby ferrodo(?) się pojawiły to do tego czasu może w PL będą w normalnej sprzedaży.


Są w normalnej sprzedaży od pięciu miesięcy :D Tu na forum już kilkanaście osób korzysta, mogły by zdać relacje :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 23 maja 2018, 14:55 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 15.04.2015
Posty: 849
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Kto wie gdzie kupić i jakie klocki na tył do FL1, gdzie jest elektryczny ręczny? Jest jakaś alternatywa poza ASO?

_________________
Petycja - problemy z GJ/GL
https://www.petycjeonline.com/mazdomaniacy_prosz_o_wysuchanie


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 23 maja 2018, 21:33 
Nowicjusz
Offline
Od: 23.03.2018
Posty: 37
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Mogę Ci tylko powiedzieć, że katalogi kłamią. Dwa posty temu sprawdzałem po super katalogu potrzebne klocki pod wersję FL1 i podają bzdury. Okazało się że inny kolega parę postów wyżej miał rację. Odczytałem numery ze swoich klocków na aucie i są to te: https://hamulcesklep.pl/o/GDB3632

Na tył nic lepszego nie potrzeba. Jak masz większe potrzeby to sprawdź powerstop Z16 na brakestock.pl lub amazon.com (wersja US a nie DE)

Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 713 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 20, 21, 22, 23, 24

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.