Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 16:20

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Wt, 10 kwi 2018, 01:09 
Wstydliwy
Offline
Od: 09.04.2018
Posty: 2
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zagranica
Witam
Mam problem. Od czasu do czasu podczas jazdy zapala się czerwona kontrolka płynu chłodzącego wraz z informacją "temperature coolant is too high" i auto automatycznie traci moc. Zazwyczaj po kilku sekundach kontrolka znika i wszystko wraca do normy i odzyskuje moc, ale jest to o tyle niebezpieczne że zdarza się również podczas wyprzedzania.
Gdy pojawiła się ta informacja po raz pierwszy zatrzymałem się i sprawdzałem silnik i płyn nie było żadnych wycieków oraz nie wyglądało na to aby płyn się gotował lub coś.
Z góry serdecznie dziękuję za pomoc.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 11 kwi 2018, 06:54 
Wtajemniczony
Offline
Od: 01.08.2015
Posty: 240
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Czy sprawdzałeś może temperaturę interfejsem podczas jazdy? Wydaje mi się, że może to być wina uszkodzonego lub zacinającego się termostatu.

_________________
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 11 kwi 2018, 16:34 
Wstydliwy
Offline
Od: 09.04.2018
Posty: 2
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zagranica
Dzięki za odpowiedź. Po twojej radzie sprawdziłem i okazuje sie ze temperatura dziwnie skacze podczas jazdy od 70 do nawet 120 C. Ale na dobrą sprawę nie widać gdy sprawdzałem aby woda sie gotowala lub cos wrecz przeciwnie. Teraz czeka mnie dłuższa droga w trasie jak tak ma sie dziać przez większość drogi to oszaleje.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 29 kwi 2018, 08:35 
Świeżak
Offline
Od: 22.03.2018
Posty: 35
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyMotion
Region: łódzki
Kup na allegro aprzed to wykrywania nieszczelnosci CO2 w silniku (pomaga ustalic czy nie jest uszkodzona uszczelka pod glowica. Sam to kupilem jak odbieralem swoja po tych samych objawach co ty masz)

Kosz w Polsce to jakies 40zl


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 25 wrz 2019, 11:12 
Wstydliwy
Offline
Od: 25.09.2019
Posty: 1
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Active
Region: dolnośląski
10 kwietnia 2018, o 01:09 popek578 napisał(a):
Witam
Mam problem. Od czasu do czasu podczas jazdy zapala się czerwona kontrolka płynu chłodzącego wraz z informacją "temperature coolant is too high" i auto automatycznie traci moc. Zazwyczaj po kilku sekundach kontrolka znika i wszystko wraca do normy i odzyskuje moc, ale jest to o tyle niebezpieczne że zdarza się również podczas wyprzedzania.
Gdy pojawiła się ta informacja po raz pierwszy zatrzymałem się i sprawdzałem silnik i płyn nie było żadnych wycieków oraz nie wyglądało na to aby płyn się gotował lub coś.
Z góry serdecznie dziękuję za pomoc.



Witam.

Dokładnie mam ten sam problem. Dodam, że komunikat o zbyt wysokiej temperaturze płynu chłodzącego pojawia się na sekundę lub nawet krótszy okres czasu i zaraz znika.
Pierwszy raz kiedy pojawił się zatrzymałem auto i sprawdziłem ci się dzieje pod maską. Oczywiście poza komunikatem nic nie wskazywało na to, że coś dzieje się nie tak. Stan plynu jest w normie i ani kropli nie wyrzucił na zewnątrz zbiornika wyrównawczego.

Zaraz po tym jak podczas jazdy wyskoczy ten komunikat auto jakby było słabsze a na wyświetlaczu od biegów tym po lewej stronie system nakazuje aby zredukować bieg na niższy. Mi osobiście takie rzeczy działy się na autostradzie przy prędkości około 175km/h jednak kiedy żona jeździła po mieście sytuacja była identyczna.

Czy ktoś więcej miał podobne problemy z Madzią i znalazł rozwiązanie tego problemu?

Moja Madzia to 2.2d 150km skrzynia manual.

Pozdrawiam


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 26 wrz 2019, 21:34 
Wstydliwy
Offline
Od: 07.07.2019
Posty: 6
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: świętokrzyski
Witam,
Mam dokładnie ten sam problem ze swoją Mazda. 2.2 D Automatyczna skrzynia.
Panowie jak rozwiązaliście problem? Co było przyczyną?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 28 wrz 2019, 20:59 
Świeżak
Offline
Od: 22.03.2018
Posty: 35
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyMotion
Region: łódzki
U mnie koszt naprawy opiał na 3500 euro. Okazało się, że uszczelka pod głowicą padła rok temu, dealer ją niby naprawił, ale po 3 miesiącach wywaliło mi błąd z ikonką poślizgu. Auto trafiło do salonu Mazda, tam dostałem wiadomość iż auta mi nie oddadzą chybs że na lawecie, bo nie pozwolą mi jeździc autem w tym stanie bo moge sie zabic.

Multum czesci do wymiany, praktycznie calkowity remont silnika poszedl. Obecnie jezdze juz 4 miesiecy po naprawie i nic sie nie dzieje. Serwis pokazal mi czesci ktore nie byly naprawione a dealer poprostu zatuszowal naprawe na chwile. Moge podeslac wam zdjecie czesci co bylo wymienione w aucie


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 29 wrz 2019, 06:53 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 16.04.2014
Posty: 718
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
:D dawno sie tak z rana nie usmialem :D . Co za kur ci opiał te koszty naprawy ? <hahaha> .
..
Przepraszam ale nie moglem sie powstrzymac :)
Olivier na drugi raz pisze sie opiewał. Pozdrawiam

_________________
był:
- Rover 420 SDi,
- Focus mk2 2.0 TDCi.
- Mazda 6 Kombi 2.0 165KM e-loop (2014),
Jest:
- Mazda 6 Sedan 2.0 165KM e-loop (2017/18),
- Mazda CX-5 2.0 165KM 6MT (2020/21).
„Płynie się zawsze do źródeł, pod prąd, z prądem płyną śmiecie”.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: N, 29 wrz 2019, 08:20 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Olivier podeślij zdjęcie z listą części.

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 30 maja 2021, 13:55 
Wstydliwy
Offline
Od: 30.05.2021
Posty: 4
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: Sport
Region: podkarpacki
Witam, czy ktoś mógłby się podzielić co było przyczyną? Czy to termostat czy może czujnik temperatury? Pozdrawiam


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 30 maja 2021, 13:59 
Wstydliwy
Offline
Od: 07.07.2019
Posty: 6
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: świętokrzyski
Uszczelka pod głowicą


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 30 maja 2021, 14:17 
Wstydliwy
Offline
Od: 30.05.2021
Posty: 4
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: Sport
Region: podkarpacki
brychu7 a jak miałeś z płynem w zbiorniczku wyrównawczym? U mnie się zrobiło grubo ponad stanem


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 30 maja 2021, 14:18 
Wstydliwy
Offline
Od: 07.07.2019
Posty: 6
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: świętokrzyski
U mnie tak samo. Nawet go „wypluwał”.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 30 maja 2021, 14:21 
Wstydliwy
Offline
Od: 30.05.2021
Posty: 4
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: Sport
Region: podkarpacki
brychu7 a po wymianie wszystko wróciło do normy? Miałeś jeszcze jakieś objawy? Dziś sprawdzałem temperatura w korku około 110 stopni przy wyprzedzaniu 117 a przy jeździe autostrada z prędkością około 160km/h spadło do 94 stopnie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 30 maja 2021, 14:28 
Wstydliwy
Offline
Od: 07.07.2019
Posty: 6
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: świętokrzyski
W zimie nie dawał ciepłego powietrza z nawiewu. Zimno w samochodzie było nawet po kilkudziesięciu km. Zobacz czy daje Ci ciepło do wnętrza.

U mnie po rozebraniu okazało się jeszcze ze mam bardzo wytarty wałek rozrządu wydechowy. To tez musiałem wymienić.

To było rok temu w kwietniu. Na początku pandemii. Od tamtej pory spokój póki co.
Aa przepraszam w styczniu regenerowała turbosprężarkę :) bo się klapka urwała i wpadła do wirnika


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 30 maja 2021, 14:32 
Wstydliwy
Offline
Od: 30.05.2021
Posty: 4
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: Sport
Region: podkarpacki
brychu7ciepło daje normalnie, ja spróbuję na początek wymienić termostat, jeśli nie pomoże to będę się zagłębiał dalej.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: N, 30 maja 2021, 16:54 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
U mnie też temperatura rośnie, ale pilnuję tego i nie dam przekroczyć 98-99 stopni. Normalnie jest ok 85-90. Raz mi wywaliło płyn na górną pokrywę silnika. Przybywa płynu w zbiorniczku, regularnie przelewam do chłodnicy ze zbiorniczka i wszystko jest ok do kolejnej "ostrej" jazdy lub mega korków. U mnie test na CO2 pozytywny. Mam graty do roboty, ale zanim zdejmę głowicę sprawdzimy jeszcze chłodnicę EGR. Generalnie nie ma typowych objawów uszczelki pod głowicą (masło pod korkiem oleju, zmiany poziomu płynu / oleju, brak dymienia). Zaczniemy od chłodnicy EGR. Jeśli będzie szczelna to zrzucamy głowicę, przy okazji zmienię napęd pompy oleju na poprawiony.

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 6 cze 2022, 08:59 
Wstydliwy
Offline
Od: 04.03.2019
Posty: 6
Rok produkcji: 2016
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Ostatnio zaobserwowałem ciekawą rzecz.
Temperaturę mierzę aplikacją i standardowo mam 85-88. Kiedyś widziałem 92.
Postałem sobie troszkę w korku i zobaczyłem 98.
Ruszyłem więc temperatura wróciła do 86.
Teraz pytanie:
Czy ktoś wie przy jakiej temperaturze powinny się włączyć wentylatory?
Czy już mam problem?

-- Dodano: 6 czerwca 2022, o 09:59 --

Chyba sam mogę sobie odpowiedzieć.
Temperatura w stojącym w miejscu samochodzie doszła do 100 po czym spadła do 94 i znowu zaczęła rosnąć.


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.