Teraz jest Pt, 29 mar 2024, 00:45

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Wt, 6 mar 2018, 11:17 
Nowicjusz
Offline
Od: 23.01.2018
Posty: 53
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: mazowiecki
Witam wszystkich,

Z powodu smordu, smogu i innego syfu zawartego "ostatnimi czasy" w powietrzu, pojawia sie u mnie problem z parujacymi szybami. Otoz, zeby nie wdychac tego ustrojstwa z zewnatrz, chcialbym jezdzic caly czas na obiegu zamnietym. Wiaze sie to jednak z nieustannie parujacymni szybami.

Kilka szczegolow:
Samochod garazowany,
Nawiew na szybe lub szyba+nogi,
Temperatura 20-21 stopni,
Na dworze temperatury ujemne,
Samochod kupiony 12.2017 wiec filtr przeciwpylkowy nowy.

Paruje zarowno na AC jak i zwyklym nawiewie przy obiegu zamknietym. Chociaz nie jestem pewien czy AC wlacza sie przy temperaturach ujemnych ? Obieg otwarty spoko. Ale smierdzi.

Jakies sugestie, rady od doswiadczonych uzytkownikow ? Co robicie aby nie wdychac smrodu z zewnatrz.
Dramat jakis.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 6 mar 2018, 11:24 
Nałogowiec
Offline
Od: 30.06.2017
Posty: 1520
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Filtr węglowy?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 6 mar 2018, 11:33 
Nowicjusz
Offline
Od: 23.01.2018
Posty: 53
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: mazowiecki
Zmienic na weglowy ? Moge wymienic, jesli rzeczywiscie pomoze.
Tobie pomoglo i nie czules zapachow z zewnatrz ?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 6 mar 2018, 11:42 
Nałogowiec
Offline
Od: 30.06.2017
Posty: 1520
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Ja nie mam węglowego. Zmieniłem na jesieni na jakiś normalny, tani. Zapachów nie czuję. Tzn. czuję, ale mi to nie przeszkadza. Smogu nie czuję.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 6 mar 2018, 11:42 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 14.09.2014
Posty: 927
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
Rodzaj zastosowanego filtra kompletnie nie ma znaczenia przy parowaniu szyb - chyba że tylko dla sprzedawcy lub klienta, który chce mieć akurat węglowy bo wyłapuje więcej zanieczyszczeń w tym zapachów.
Odradza się ciągłą jazdę z obiegiem wewnętrznym - chyba piszą o tym nawet w książkach serwisowych.
Chodzi oczywiście o bezpieczeństwo ( np. zaśnięcie za kółkiem spowodowane wzrostem CO2 w kabinie).
Parowanie w obiegu zamkniętym przy różnicy temperatur jest zjawiskiem normalnym zwłaszcza gdy w środku siedzi kierowca lub inna istota wydzielająca pot bądź inne... np. "wyziewy".
Pozostaje więc stosowanie preparatu "antypara" utrzymywanie szyb w czystości od środka ale co ważne należy pamiętać aby nie przesadzać z jazdą na ob. zamkniętym.
Pozdr. :wink:

_________________

"Gdzie wszyscy myślą tak samo, nikt nie myśli zbyt wiele"


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 6 mar 2018, 12:01 
Nowicjusz
Offline
Od: 23.01.2018
Posty: 53
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: mazowiecki
Luke napisał(a):
Ja nie mam węglowego. Zmieniłem na jesieni na jakiś normalny, tani. Zapachów nie czuję. Tzn. czuję, ale mi to nie przeszkadza. Smogu nie czuję.

adrian41 napisał(a):
Odradza się ciągłą jazdę z obiegiem wewnętrznym - chyba piszą o tym nawet w książkach serwisowych.


No smogu tez bezposrednio nie czuje, bo jednak nie ma on zbyt intensywnego zapachu. Chodzi mi bardziej o kwestie zdrowia - CO2 wydaje sie mniej szkodliwy w porownaniu do powietrza zima.

A jesli chodzi o zapachy, to wjezdzajac na moja wioske, gdzie wszyscy pala smieciami, brunatnym i kamiennym - jest dramat. Dym na ulicy i smrod. Gorzej niz w Paradyzu.

adrian41 napisał(a):
Pozostaje więc stosowanie preparatu "antypara" utrzymywanie szyb w czystości od środka ale co ważne należy pamiętać aby nie przesadzać z jazdą na ob. zamkniętym.


Czyli tylko mazanie szyb jakims preparatem. No chyba nie pozostaje mi nic innego..


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 6 mar 2018, 12:26 
Nałogowiec
Offline
Od: 30.06.2017
Posty: 1520
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Kup filtr węglowy, załóż i pojeździj z obiegiem otwartym. Zobaczysz, czy w dalszym ciągu coś Ci przeszkadza. Jeżeli nie, to oznacza, że filtr węglowy w Twoim przypadku zadziałał.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 6 mar 2018, 12:58 
Amator
Offline
Od: 30.11.2017
Posty: 93
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: mazowiecki
Nie wiem dokładnie jak to jest z AC, bo ona osusza powietrze i generalnie przy włączonej nie powinny parować szyby. Myślę że jak mrozy odpuszczą i faktycznie AC zacznie działać problem powinien zniknąć...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 6 mar 2018, 13:22 
Nałogowiec
Offline
Od: 30.06.2017
Posty: 1520
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Ale tak jak ktoś wcześniej napisał, nie powinno się jeździć z włączonym obiegiem wewnętrznym non-stop. Czy CO2 jest zdrowsze od zanieczyszczonego powietrza? No nie powiedziałbym, jak zaśniesz za kierownicą i przydzwonisz w drzewo... :D


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 6 mar 2018, 14:02 
Nowicjusz
Offline
Od: 23.01.2018
Posty: 53
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: mazowiecki
A to CO2 usypia ?

W pylach zawieszonych - mam tu na mysli smog CO2 tez sie zawiera. Wiec wydaje mi sie na zdrowy rozsadek, ze samo CO2 mniej szkodliwe.
Tak czy inaczej, dziekuje za pomoc.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 6 mar 2018, 14:26 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 14.09.2014
Posty: 927
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
Prawda to, że klimatyzacja osusza powietrze lecz to nie działa efektywnie przy obiegu zamkniętym.
CO2 to gaz śmiercionośny nie jest ani lepszy ani gorszy od smogu.
Nadmiar CO2 w szczelnym samochodzie uśpi nie tylko czujność kierowcy ale w konsekwencji stwarza zagrożenie dla innych uczestników ruchu.
Konkluzja jest taka, że lepiej ratować się filtrem węglowym co by nie wdychać smogowego smrodu :cygaro: Istnieje jeszcze jedno wyjście :idea:
Aparat tlenowy :wink: :wink: coś w rodzaju jak mają ratownicy górniczy.
Oddychać wówczas można pełną piersią przy rurze wydechowej papa <hahaha> <hahaha> <hahaha>

_________________

"Gdzie wszyscy myślą tak samo, nikt nie myśli zbyt wiele"


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 6 mar 2018, 19:03 
Amator
Offline
Od: 30.11.2017
Posty: 93
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: mazowiecki
Precyzując, to nie CO2 usypia, tylko brak tlenu, dlatego w powietrzu ze smogiem może być tyle samo CO2, ale za to jest więcej tlenu ;P


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 6 mar 2018, 20:06 
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.11.2013
Posty: 2163
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: mazowiecki
Przyjmując, że kabina auta to zamknięte pomieszczenie a zatem ilość zawartego w nim powietrza jest constans; więc w procesie oddychania powietrzem organizm (płuca) zamienia część wdychanego tlenu na dwutlenek węgla. W konsekwencji tlenu pozostaje coraz mniej kosztem zwiększania się ilości dwutlenku węgla.

_________________
Nie odkładaj do jutra tego, co możesz zrobić pojutrze!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 6 mar 2018, 21:51 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 14.09.2014
Posty: 927
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
No nie jest ta ilość stała.
Kabina jest szczelna ale nie aż tak.
Lecz ob. Zamknięty znacznie ogranicza dopływ powietrza z zewnątrz.

_________________

"Gdzie wszyscy myślą tak samo, nikt nie myśli zbyt wiele"


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 10 kwi 2018, 13:39 
Wstydliwy
Offline
Od: 04.04.2018
Posty: 3
Rok produkcji: 2014
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Active
Region: mazowiecki
Czy ktośpodpowie, dlaczego szyby parują po odgrzybianiu klimy?

-- Dodano: 10 kwietnia 2018, o 12:08 --

Trochę za długo to już trwa..... :roll: :roll:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 10 kwi 2018, 14:03 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 16.11.2015
Posty: 27
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Czy Twój egzemplarz jest wyposażony w gumowe czy materiałowe dywaniki? Jeżeli materiałowe, to parowanie szyb może być spowdowane wilgocią zgromadzoną w dywanikach w trakcie zimy. Zdemontuj je i porządnie wysusz.


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.