Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 16:03

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pn, 10 lip 2017, 06:37 
Wstydliwy
Offline
Od: 14.03.2016
Posty: 12
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Witam
Mam taki problem że ubywa płynu z chłodnicy wyrzuca go do zbiorniczka wyrównawczego ale nie pobiera go z powrotem. Płyn w zbiorniczku jest ponad max a i tak muszę dolewać płynu bezpośrednio do chłodnicy.
Co możne być przyczyną ?
Dzięki za pomoc


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 10 lip 2017, 18:30 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.12.2014
Posty: 1499
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Zapowietrzony system lub awaria termostatu

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 23 lut 2018, 14:30 
Wstydliwy
Offline
Od: 14.03.2016
Posty: 12
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Byłem na akcji serwisowej w związku z wymianą zacisków hamulcowych w tylnych kołach,
przy okazji stwierdzili ze ciśnienie w układzie chłodzenia jest za wysokie i że prawdopodobnie to uszczelka pod głowicą ale nie są pewni ;-)
Objawy są takie że ciągle wyrzuca płyn do zbiorniczka a nawet poza niego, płyn jest czysty olej też jest czysty,
nic specjalnie nie kopci, ani nic nie wygląda aby coś gdzieś się przedostawało.
Jest problem z ogrzewaniem w samochodzie nie daje ciepłego powietrza dopiero jak wjadę na autostradę to po jakimś czasie bucha gorące powietrze, trochę zwolnię to zimne i potem znowu gorące, to zapewne jest spowodowane tym że brakuje cieczy w układzie chłodzenia jak uzupełnię to wszystko działa w porządku, ale zaraz po kilku dniach wywala od pół litra do litra płynu.
Czy to aby na pewno uszczelka pod głowicą ? chciałbym wykluczyć najpierw wszystkie inne możliwości.
Z góry dziękuje za wszelką pomoc.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 23 lut 2018, 16:40 
Amator
Offline
Od: 30.01.2018
Posty: 73
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Active+
LPG: Tak
Region: kujawsko-pomorski
magik396 stawiam na uszczelkę.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 23 lut 2018, 17:00 
Wstydliwy
Offline
Od: 14.03.2016
Posty: 12
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Też podejrzewam uszczelkę, jednak myślę że najpierw powinienem spróbować wymienić tańsze rzeczy, czyli korek chłodnicy i korek naczynia wyrównawczego, może tam coś jest nie tak. O ile korek chłodnicy łatwo kupić to nigdzie nie mogę znaleźć korka do naczynia wyrównawczego, czy ktoś wie gdzie mogę go zamówić ?
Dzięki


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 29 kwi 2018, 08:37 
Świeżak
Offline
Od: 22.03.2018
Posty: 35
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyMotion
Region: łódzki
100% uszczelka ppd glowica. Mialem ten sam problem.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 29 kwi 2018, 11:12 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.12.2014
Posty: 1499
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Zrob test na co2 w plynie. Jsk na moje to nie jest uszczelka , chca cie jebnac na koszta. Jak oni te cisnienie zmierzyli ni powiedz w tym ukladzie chlodzenia ;) ASO w pl to piekarze przekwalifikowani przewaznie a nie mechanicy. Korek od chlodnicy czy wyrownawczego nie ma tu nic wspolnego zreszta z tego co wiem chlodnica nie ma korka w gj tylko braki uzupelniasz przez wyrownawczy. Jedz nie do aso tylko kumatego mechanika.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 31 lip 2018, 16:56 
Nowicjusz
Offline
Od: 01.09.2014
Posty: 58
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Witam,
mam takie szybkie pytanie. Jestem na wakacjach, 500 km od domu i serwisu i zobaczyłem ubytek płynu w zbiorniku wyrównawczym chłodnicy - jest z 1 cm poniżej limitu "L". Jako że kawałek drogi przede mną, zamówiłem płyn na dolewkę ale, że niestety jestem laikiem samochodowym to nie bardzo wiem gdzie go dolać. Bezpośrednio do zbiornika, czy do chłodnicy? Z instrukcji obsługi wydaje mi się że bezpośrednio do chłodnicy (ten korek na lewo od zbiornika) ale jest to dla mnie dziwne bo w innych autach dolewało się prosto do zbiornika, a tu też jest przecież korek który wygląda tak, że można go łatwo zdjąć.
Także proszę o podpowiedź.
Przepraszam jeśli powtarzam temat ale nie bardzo mam czas przeglądać dokładnie forum, a pobieżna analiza wątków nie pomogła mi.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 31 lip 2018, 17:25 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 08.04.2013
Posty: 3306
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Dolej go tam, gdzie go brakuje czyli do zbiorniczka.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 31 lip 2018, 17:29 
Nowicjusz
Offline
Od: 01.09.2014
Posty: 58
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
dziękuję


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 18 sie 2018, 10:25 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 20.03.2018
Posty: 32
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Witam,

czy w obecnym okresie letnim- poziom płynu może się podnieść ?
Pytam ponieważ wcześniej stan utrzymywał się na poziomie max. ... a teraz jest trochę ponad stan max.
Nie wyświetlają się żadne kontrolki/ ostrzeżenia na tablicy komunkatów

W pierwszej wypowiedzi "magik396" napisał, że ubywa mu płyn z chłodnicy- jak to sprawdzić ?
i przez to dostaje się do zbiorniczka wyrównawczego ?
Myślałem że jak w chłodnicy brakuje płynu to w zbiorniczku wyrównawczym będzie stan min.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 7 wrz 2018, 18:58 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 01.03.2017
Posty: 51
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Witam panowie wywala mi plyn chlodniczy caly silnik jest zachlapany ale tylko przy wiekszych pretkosciach tak od 120km jako to moze byc przyczyna tylko nie mowcie ze to uszczelka pod glowica


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 8 sty 2021, 04:33 
Wstydliwy
Offline
Od: 15.09.2020
Posty: 1
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: wielkopolski
Byłem na akcji serwisowej w związku z wymianą zacisków hamulcowych w tylnych kołach,
przy okazji stwierdzili ze ciśnienie w układzie chłodzenia jest za wysokie i że prawdopodobnie to uszczelka pod głowicą ale nie są pewni ;-)
Objawy są takie że ciągle wyrzuca płyn do zbiorniczka a nawet poza niego, płyn jest czysty olej też jest czysty,
nic specjalnie nie kopci, ani nic nie wygląda aby coś gdzieś się przedostawało.
Jest problem z ogrzewaniem w samochodzie nie daje ciepłego powietrza dopiero jak wjadę na autostradę to po jakimś czasie bucha gorące powietrze, trochę zwolnię to zimne i potem znowu gorące, to zapewne jest spowodowane tym że brakuje cieczy w układzie chłodzenia jak uzupełnię to wszystko działa w porządku, ale zaraz po kilku dniach wywala od pół litra do litra płynu.
Czy to aby na pewno uszczelka pod głowicą ? chciałbym wykluczyć najpierw wszystkie inne możliwości.
Z góry dziękuje za wszelką pomoc.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 17 mar 2021, 21:44 
Wstydliwy
Offline
Od: 24.09.2020
Posty: 14
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Mam pytanie w sprawie dolewania płynu chłodniczego w naszych mazdach.
Dziś dolewałem płyn do spryskiwaczy i zobaczyłem, że zbiornik z płynem chłodniczym jest jakby pusty.
To chyba nie jest normalne.
Mam pytanie czy można dolewać płyn i w którym miejscu i czy kolor ma znaczenie w moim przypadku jest zielony.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 17 mar 2021, 21:59 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2104
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
Z boku zbiorniczka jest zaznaczone max i min (tzn od str silnika ) - najlepiej poświecić sobie latarką podnosząc ten czarny korek gdzie schodzą się te dwie gumowe rurki - pociągasz za języczek do góry widzisz wnętrze zbiorniczka.
Oryginalny płyn Mazdy jest na 10 lat.

Do dolewki dobry jest taki uniwersalny mieszalny ze wszystkim bezpiecznie (przynajmniej wg deklaracji producenta ale wygląda na to że faktycznie taki jest) - Prestone

https://www.ceneo.pl/7582907

Albo woda bo mrozów nie będzie na razie raczej.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 18 mar 2021, 08:46 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 20.03.2018
Posty: 32
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
... może uszkodzony jest termostat ?

8 stycznia 2021, o 04:33 marcincyranek napisał(a):
Byłem na akcji serwisowej w związku z wymianą zacisków hamulcowych w tylnych kołach,
przy okazji stwierdzili ze ciśnienie w układzie chłodzenia jest za wysokie i że prawdopodobnie to uszczelka pod głowicą ale nie są pewni ;-)
Objawy są takie że ciągle wyrzuca płyn do zbiorniczka a nawet poza niego, płyn jest czysty olej też jest czysty,
nic specjalnie nie kopci, ani nic nie wygląda aby coś gdzieś się przedostawało.
Jest problem z ogrzewaniem w samochodzie nie daje ciepłego powietrza dopiero jak wjadę na autostradę to po jakimś czasie bucha gorące powietrze, trochę zwolnię to zimne i potem znowu gorące, to zapewne jest spowodowane tym że brakuje cieczy w układzie chłodzenia jak uzupełnię to wszystko działa w porządku, ale zaraz po kilku dniach wywala od pół litra do litra płynu.
Czy to aby na pewno uszczelka pod głowicą ? chciałbym wykluczyć najpierw wszystkie inne możliwości.
Z góry dziękuje za wszelką pomoc.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 18 mar 2021, 12:33 
Wstydliwy
Offline
Od: 24.09.2020
Posty: 14
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
17 marca 2021, o 21:59 Andrzejsr napisał(a):
Z boku zbiorniczka jest zaznaczone max i min (tzn od str silnika ) - najlepiej poświecić sobie latarką podnosząc ten czarny korek gdzie schodzą się te dwie gumowe rurki - pociągasz za języczek do góry widzisz wnętrze zbiorniczka.
Oryginalny płyn Mazdy jest na 10 lat.

Do dolewki dobry jest taki uniwersalny mieszalny ze wszystkim bezpiecznie (przynajmniej wg deklaracji producenta ale wygląda na to że faktycznie taki jest) - Prestone

https://www.ceneo.pl/7582907

Albo woda bo mrozów nie będzie na razie raczej.


To mam pytanie czy zbiornik który widać powinienem widzieć gołym okiem płyn , bo niestety jakby był pusty nie otwierałem jeszcze według twoich zaleceń


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 18 mar 2021, 12:43 
Nałogowiec
Offline
Od: 30.06.2017
Posty: 1520
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
18 marca 2021, o 12:33 andrzelo1 napisał(a):
To mam pytanie czy zbiornik który widać powinienem widzieć gołym okiem płyn

Tak, ale trzeba się przyjrzeć, z boku i może trzeba trochę poruszać zbiorniczkiem, żeby zobaczyć linię płynu. Bardzo możliwe że masz płyn poniżej zbiorniczka i wtedy nie zobaczysz.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 6 lis 2021, 14:06 
Świeżak
Offline
Od: 20.09.2020
Posty: 28
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: śląski
magik396 napisał(a):
Byłem na akcji serwisowej w związku z wymianą zacisków hamulcowych w tylnych kołach,
przy okazji stwierdzili ze ciśnienie w układzie chłodzenia jest za wysokie i że prawdopodobnie to uszczelka pod głowicą ale nie są pewni ;-)
Objawy są takie że ciągle wyrzuca płyn do zbiorniczka a nawet poza niego, płyn jest czysty olej też jest czysty,
nic specjalnie nie kopci, ani nic nie wygląda aby coś gdzieś się przedostawało.
Jest problem z ogrzewaniem w samochodzie nie daje ciepłego powietrza dopiero jak wjadę na autostradę to po jakimś czasie bucha gorące powietrze, trochę zwolnię to zimne i potem znowu gorące, to zapewne jest spowodowane tym że brakuje cieczy w układzie chłodzenia jak uzupełnię to wszystko działa w porządku, ale zaraz po kilku dniach wywala od pół litra do litra płynu.
Czy to aby na pewno uszczelka pod głowicą ? chciałbym wykluczyć najpierw wszystkie inne możliwości.
Z góry dziękuje za wszelką pomoc.

Mam tak samo, poziom płynu w zbiorniczku pod korek. Test co2 wykazał zabarwienie na zielono, więc głowica lub uszczelka. Dodatkowym objawem jest wolne ogrzewanie kabiny


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 10 paź 2023, 18:48 
Amator
Offline
Od: 17.09.2016
Posty: 93
Rok produkcji: 2012
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
LPG: Tak
Region: podlaski
Czy ktoś z kolegów wymieniał już płyn chłodniczy jak spuścić cały płyn nie tylko z chłodnicy ale także z silnika i nagrzewnicy poprzednio jak zmieniałem weszło tylko ponad nieco 2 litry czyli to co jest w chłodnicy mechanik który to robił mówił że nie ma w bloku silnika żadnego korka spustowego do płynu chłodzenia czy ktoś wie jak zlać cały płyn bo wg instrukcji wchodzi 7,3 litra z manualną skrzynią biegów do silnika 2.0


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.