Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 09:15

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 88 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pt, 29 mar 2019, 11:54 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1297
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
To powodzenia i szczęścia życzę Tombien.
U mnie też niby nie było problemu, a okazało się, że ubyło ponad 30% czynnika prawdopodobnie w przeciągu 2 lat. Jak nic nie robiłeś od 6 lat to może masz mniej niż połowę. Niby układ zamknięty ale zawsze mogą być jakieś nieszczelności. Lepiej to sprawdzić co jakiś czas. Odgrzybianie i wymiana filtra to nie wszystko.
Mniejszej ilości czynnika nie zauważysz, jedynie może spaść wydajność chłodzenia. Dopiero spadek ciśnienia w układzie spowoduje niemożność załączenia kompresora poprzez presostat. Ale wtedy już może nie być czynnika prawie wcale.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 29 mar 2019, 12:43 
Nałogowiec
Offline
Od: 30.06.2017
Posty: 1520
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Ja miałem mniej niż 10% czynnika (jakieś 100 g). Klima nie chłodziła już wcale. Po napełnieniu działa już 5 lat. Nie wiem czy to kwestia szczęścia :D


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 29 mar 2019, 15:17 
Wtajemniczony
Offline
Od: 01.08.2015
Posty: 240
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
29 marca 2019, o 11:54 Pablos napisał(a):
Niby układ zamknięty ale zawsze mogą być jakieś nieszczelności.

Nie muszą wcale pojawić się nieszczelności, czynnik przenika, np. przez gumowe przewody.

_________________
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 29 mar 2019, 18:29 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1297
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Dokładnie, dlatego nie rozumiem, jak można na tym oszczędzać. To tylko jakieś 200 zł przynajmniej raz na dwa lata. O ile ma się jeszcze normalny czynnik, a nie ten pseudoekologiczny drogi szajs :wink:


 Zobacz profil  
Cytuj  

administrator
PostNapisane: Pt, 29 mar 2019, 23:25 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 20.05.2013
Posty: 8080
Rok produkcji: 2018
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: dolnośląski
29 marca 2019, o 18:29 Pablos napisał(a):
Dokładnie, dlatego nie rozumiem, jak można na tym oszczędzać.

Ja nie oszczędzam, po prostu nie chcę, żeby mi ktoś zepsuł coś co działa bez zarzutu np. napełniając układ zbyt dużą ilością czynnika. Nie, dziękuję. 20 lat doświadczeń w 3 samochodach jest wystarczającym czasem, aby wiedzieć co jest potrzebne a co jest w mojej ocenie tylko nadgorliwością.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 30 mar 2019, 13:16 
Nałogowiec
Offline
Od: 30.06.2017
Posty: 1520
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
tombien, mam takie samo zdanie. Dodam jeszcze , że test szczelności robi się na podciśnieniu, czyli w warunkach odwrotnych do normalnej pracy klimatyzacji, więc ryzyko uszkodzenia czegoś co jeszcze dobrze działa jest większe.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 30 mar 2019, 13:55 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1297
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Luke, tombien, proszę Was, lepiej chyba zapobiegać niż potem leczyć. Ktoś musiałby być chyba skończonym idiotą żeby napełnić układ większą ilością czynnika skoro pod maską jest wielka naklejka z informacją. Jeśli chodzi o test podciśnieniem jest to standard w maszynach do klimy i nic nie uszkadza, co najwyżej słabo wykrywa nieszczelności. Lepszym testem jest wprowadzenie azotu do układu i sprawdzenie ubytku ciśnienia ale to trwa dużo dłużej. Akurat na temat klimatyzacji trochę wiem, mam z tym styczność na co dzień i z całym szacunkiem proszę, nie piszcie głupot :wink:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 14 maja 2019, 14:09 
Wtajemniczony
Offline
Od: 15.04.2018
Posty: 230
Rok produkcji: 2018
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: Sport
Region: dolnośląski
Niedawno zrobiłem 'serwis' klimatyzacji. Pojechałem sprawdzić ile czynnika uciekło.
Po 4 latach wyciągnięto 250g czynnika z układu, a pojemność to 490.
Klimatyzacja działała elegancko, więc to, że działa, nie zawsze oznacza, że nic nie ucieka.
Nieszczelności nie stwierdzono.

Przy okazji tak wygląda porównanie filtra kabinowego nowego vs po przejechaniu 10kkm.
Ten sam model - Mann FP24009.

W poprzedniej Maździe (GG) miałem hocki klocki z klimatyzacją, bo poprzedni właściciele jej nie serwisowali w ogóle. Nie mówiąc już o wielkiej dziurze w atrapie wpuszczającej wszelki syf do skraplacza, przez co rozpadł się.
Tutaj planuję serwisować co roku i wymieniać filtr co 10kkm.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 14 maja 2019, 14:52 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
durin90, w jakim mieście jeździsz? Strasznie wygląda ten filtr, mój był lekko zabrudzony po 10k... :/

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 14 maja 2019, 15:16 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 10.01.2016
Posty: 1636
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
A ten po lewej to nie jest węglowy a po prawej zwykly?

_________________
Konrad Maksymilian Bąk <pucu> >> Moja Szóstka <<


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 14 maja 2019, 15:57 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Napisał że to ten sam model :geek:

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 14 maja 2019, 15:59 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 10.01.2016
Posty: 1636
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Widze.co napisal. Ale nie sadze by tak rowno mogl sie czarny zrobic...

_________________
Konrad Maksymilian Bąk <pucu> >> Moja Szóstka <<


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 14 maja 2019, 19:43 
Wtajemniczony
Offline
Od: 15.04.2018
Posty: 230
Rok produkcji: 2018
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: Sport
Region: dolnośląski
Na zdjęciu już jest wytrzepany z syfu, którego było więcej. Nie, oba są węglowe. I tak, ten po lewej wyglądał tak jak ten po prawej, gdy go wkładałem :)

popielasty ja po mieście nie jeżdżę, tylko po wioskach w Hertfordshire i Essex :D. Żona natomiast jeździ po przedmieściach Londynu (do drogi A406, północnej obwodnicy wewnętrznego Londynu).

Też jestem zadziwiony, że tyle syfu wyzbierało po 10kkm.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 15 lis 2019, 16:43 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Ktoś ostatnio wklejał zdjęcia filtrów kabinowych firmy XXX (nie pamiętam nazwy), nie był to filtr Knecht Mann Filtron itp.

To były filtry które chciałbym zakupić, ale nie mogę znaleźć informacji...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 15 lis 2019, 17:06 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2104
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
Ale czym się charakteryzował ten który chcesz kupić ?
Jeśli chodzi o węglowe to Corteco.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 15 lis 2019, 17:16 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Corteco, o ten właśnie mi chodziło.
Ktoś zachwalał gdzieś w temacie....


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 15 lis 2019, 17:20 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 05.05.2019
Posty: 1140
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
LPG: Tak
Region: wielkopolski
A jaką macie opinię o oryginalnym filtrze węglowym od Mazdy? Wczoraj świadomie dałem się naciągnąć w ASO przepłacając dwukrotnie, ale chciałem już to mieć przy okazji przeglądu, a nie zamawiać z Internetów, bawić się potem w wymianę. Czy poza tym że drogi to jest ok? Czy jednak na przyszłość szukać na własną rękę?


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 15 lis 2019, 17:31 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
W Rachubę wchodzi kwota prawie 100zl.
Mazdowski to (chyba) Knecht-Mahle który w sklepie potrafi kosztować około 80zl.
Musiałbyś sprawdzić dokładne ceny.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 15 lis 2019, 19:07 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2104
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
A oryginalny jest węglowy? Mój z 2015 nie był. Może teraz wprowadzili.
Co do wymiany to nie wiem czy istnieje samochód w którym ta wymiana jest łatwiejsza. Podobnie jak powietrza silnikowego.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 15 lis 2019, 19:15 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 05.05.2019
Posty: 1140
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
LPG: Tak
Region: wielkopolski
Trzy razy pytałem czy będzie węglowy i niby jest. Nawet na fakturze proforma było wyszczególnione że to będzie węglowy, na właściwej też jest - dlatego właśnie wziąłem. A nie wiem jaki był fabrycznie zamontowany.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 15 lis 2019, 20:27 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2104
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
Jak nie było czuć zapachów to węglowy. Mnie w nowej zastanowiło to że czuć właśnie było.
Pewnie klienci się domagali i wysłali umyślnego z ASO do Intercarsu po stosik Corteco.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 19 lis 2019, 13:26 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 07.11.2013
Posty: 2285
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: pomorski
Idąc za radą Andrzeja kupiłem Corteco, wsadziłem i...nie widzę różnicy, wysypisko obok szosy jak capiło tak capi, jazda za Folcwagenem wciąż niemiła. Narobiłem sobie nadzieji a tu takie rozczarowanie. Może ten węgiel trzeba jakoś aktywować?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 19 lis 2019, 13:41 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2104
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
:) no chyba nie . Może Mazda ma jakieś przedmuchy :)
Albo to Coteco bez węgla ?
Albo się ociepliło i wysypisko zwiększyło emisję zapaszków .


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 19 lis 2019, 14:34 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
U mnie Corteco węglowy nie filtruje tak zapachów z zewnątrz... Może jest trochę lepiej niż ze zwykłym, ale to nie jest tak, że nie czuć smrodu.

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 19 lis 2019, 20:55 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2104
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
Do zera nie zredukuje, bo (przynajmniej moja) Mazda nie zamyka obiegu wewnętrznego sama przy zwiększonym stężeniu spalin w korku. Ale w innych autach używałem węglowych (akurat nie Corteco , jakieś Filtrony itp, ale ich w ofrcie do Mazdy nie znalazłem) i przesiadając się tego samego dnia do Mazdy na fabrycznym bezwęglowym to było wyraźnie "wyczuwalna" różnica. Od czasu stosowania węglowego w Maździe jakoś nie zauważam takiej różnicy, więc uważam że działa.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 20 gru 2019, 17:37 
Adept
Offline
Od: 19.10.2015
Posty: 142
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: podkarpacki
Przestał mi działąś przycisk "auto" w panelu klimatyzacji.Mogę manulanie nastawiać temperature- nie podświetla się jednak przycisk auto.
czy może być jakaś inna przyczyna niz fizycznie zepsuty przycisk?
Jak się do niego dobrać??Gdzie odkręcić??


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 8 cze 2020, 21:04 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 10.01.2019
Posty: 510
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
14 maja 2019, o 15:09 durin90 napisał(a):
Niedawno zrobiłem 'serwis' klimatyzacji. Pojechałem sprawdzić ile czynnika uciekło.
Po 4 latach wyciągnięto 250g czynnika z układu, a pojemność to 490.
Klimatyzacja działała elegancko, więc to, że działa, nie zawsze oznacza, że nic nie ucieka.
.


Jak jest pewien spadek czynnika w układzie to najpierw kompresor będzie częściej się włączać by utrzymać temperaturę a jak bedzie już zbyt mało czynnika w układzie to bedzie leciało co raz cieplejsze powietrze.
Jeśli ustawimy temp na najzimniej i na 2 biegu dmuchawy bedzie z kratek koło 3-5 stopni to jest ok, przy czym kompresor powinien dzialac cylkicznie co jakiś czas a nie non stop.

Robiłem pomiar i dziwne to.
Jak ustawilem temp na 21 na 2 stopniu dmuchawy to miałem temp z środkowego nawiewu po praru minutach w czasie jazdy koło 3-6 stopni ( chodzi o obroty silnika, bo na wolnych obrotach spada wydajność kompresora )
Jak ustawiłem na 16 stopni to miałem -3 stopnie - nie powinno tak być.
Robiłem test temp jak i odstepy działania kompresora klimy na ustawieniach Eco i normal i dziwne jest to że nie ma różnicy , pytanie co daje eco klima jak temp jest taka sama z nawiewów i kompresor działa tak samo , chodzi o
częstotliwość włączania się i długość działania kompresora.

Zastanawiam się czy po 3 latach nie dobić klimy i nie chodzi tylko o ilość czynnika ale olej co w 65% jest w kompresorze a reszta w układzie i odpowiada za smarowanie - zawsze część ubywa i przy dobijaniu olej też jest dodawany.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 18 lip 2020, 18:24 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 05.03.2017
Posty: 525
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Region: zagranica
Właśnie nie dawno wróciłem z serwisu klimy w Norauto w Hiszpanii .Po siedmiu latach czynnika zostało 340 g. Klima w samochodzie cały czas na auto, myślę że nie było źle jak na 7 lat. Koszt też nie taki duży 59€,Belgii musiał bym zapłacić około 100 bez odgrzybiania i około 120 full service. Serwisant mówił że za dwa, trzy lata należałoby pomyśleć o wymianie jakichś elementów uszczelnienia i chyba osuszacza bo w zasadzie powoli zbliża się na to czas nawet jeśli ciągle to funkcjonuje. Na obecną chwilę wszystko jest sprawne a ubytek po tylu latach raczej normalny.


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 88 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.