Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 22:23

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pt, 13 lis 2015, 18:56 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2105
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
Przed zbliżającą się zimą (może jednak będzie ? ;) ) może kogoś zachęcę do montażu ogrzewania postojowego - w wersji elektrycznej, firmy DEFA (http://www.defa.com).
Nie jest to jakaś garażowa produkcja, sprawdzone produkty, sam kilka lat w Alfie 156tce z powodzeniem stosowałem.

Można modułowo dobrać do swoich potrzeb/akceptowalnych wydatków:
- ogrzewanie tylko wnętrza
- ogrzewanie tylko płaszcza wodnego silnika
- ogrzewanie wnętrza i silnika
- do powyższych ładowarka akumulatora
- różne możliwości uruchamiania
Szczegóły na http://www.defa.com albo tu z cenami:
https://www.motointegrator.pl/s/lp-defa/

Poniżej najprostsza, a dająca ciepełko i brak konieczności skrobania szyb zimą wersja Komfort Kit:
https://www.motointegrator.pl/produkty/ ... defa470066

Tam jest akurat wersja z "farelką" 1400W. Do GJ pewnie lepiej będzie pasować grzałka 1900/1150W (sama zmienia moc w zależności od temp powietrza wokół) . Ja dałem póki co 1350W bo taką miałem z poprzedniego auta. Do Alfy 156 kombi w zupełności wystarczała, tu zobaczymy.

Jest też wersja Komfort Kit 1900W - ale trzeba zamawiać nie ma na bieżąco:
http://e-katalog.intercars.com.pl/#/pro ... Items.html

Można też skompletować z kawałków - kable itp.

No i są zestawy WarmUp - ze sterownikami różnego rodzaju i ładowarkami akku.

Grzałki silnika trzeba indywidualnie dobierać. W zestawie Komfort Kit jest kabel do grzałki silnika. Grzałki nie ma. Są różne do różnych aut, dlatego.

Wracając do Komfort Kit - wszystko jest w zestawi, każda śrubka, trytytka itp. Są instrukcje i szablon do mocowania "farelki" .
W instrukcjach dokładnie są ogólne wskazówki.

Poniżej jak to w GJ zrobiłem:
1. najważniejsze jest przeciągnięcie, dość grubego bo coś ok 1-1,5cm kabla z komory silnika do kabiny.
Za akumulatorem (trzeba wyjąć) nieco do boku idzie gruba wiązka kabli, mam tamtędy z nimi puszczone kable do czujników parkowania, ale tego grubego nawet nie próbowałem tam wciskać. Może komuś się uda (trzeba by uszczelki nacinać i może? )
Wolałem wywiercić otwór obok - jest takie miejsce w grodzi chyba na siłownik sprzęgła (mam automat, w manualach proponuję gdzieś pomiędzy, ważne żeby dostęp był w miarę no i nie było nic obok co wiertło może uszkodzić.
Otwór ma mieć 2cm. W zestawie jest odpowiednia uszczelka gumowa. Ja jeszcze brzegi zabezpieczyłem Brunoxem 3 warstwy i warstwą lakieru powierzchownego. Uszczelkę DEFA założyłem na silikonie "uszczelkowym" kabel też na silikonie.
od komory silnika:
Obrazek

Od wnętrza:
Obrazek

Obrazek
Obrazek

2. Kabel we wnętrzu prowadzimy za tunelem (trzeba poszperać - np drutem miedzianym w izolacji) - na drugą stronę

Obrazek

3. Po str pasażera montujemy grzałkę. W Alfie miałem ją pod schowkiem, ale czasem pasażer zawadzał nogą, w maździe więcej miejsca na stopy w pionie nie ma wiele, więc dałem z boku na tunelu. W zestawie jest szablon i płytka mocująca. Po zimie odczepiamy i nie przeszkadza grzałka

Obrazek
Obrazek

4. gniazdko zewnętrzne. Defa załącza elementy do 2 roadzajów mocowania :
- w płaszczyźnie - np wiercąc otwór w zderzaku
- na czymś poziomym - ja wybrałem górną listwę grila obok znaczka Mazda (z doświadczenia poprzednich lat wiem że im wyżej tym wygodniej podłaczyć i odłączyć kabel i nie ma co przesadzać z ukryciem go.
Robiłem to bez demontażu grila , co jest dość upierdliwe bo ciasno, ale się jak widać da. kabel idzie w dół pomiędzy zderzakiem a chłodnicami, póżniej na lewo , pod czujnikami parkowania i wychodzi obok skrzynki bezpieczników - jest tam fajne miejsce. Aby go przeprowadzić trzeba ręki ginekologa, przynajmniej amatora ;) , trzeba zdjąć nadkole częściowo przynajmniej (akurat to wyjątkowo łatwe w GJ) a najlepiej jeszcze koło. Lub być może z kanału po zdjęciu osłon dolnych, ale nie mam kanału więc nie wiem.
Kabel tan jak i we wnętrzu gdzie się da mocujemy , bo ciężki jest , żeby nie dyndał i się nie przecierał.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

To odchylamy aby mieć dostęp do przeciągania kabla:

Obrazek

Tak widać przez tą szczelinę - to ten czarny gruby błyszczący "karbowany" kabel:
Obrazek



5. Na końcu powyższego kabla zasilającego mocujemy rozdzielacz - jedno wyjście tegoż łączymy z klablem do kabiny, drugie jest

do grzałki silnika
6. podłączamy gdzieś do masy kabelek odchodzący z końcówki zasilającego (ja podłączyłem do klemy minusowej, nie chiałemn

wiercić czy zdzierać z farby blach w komorze)

No i tyle.

Obrazek

(ten zielony kabel jest w komplecie)

Sterowanie - w zeszłe lata używałem programatora (ogrzewanie służy porannym odjazdom do szkoły - sztywne godziny) . W

zależności od porannego szykowania się - można odpalcać pilotem gniazda zdalnie sterowanego (porządne Zamel coś koło stówki).

Grzałka silnika - dobra rzecz, dla silnika przede wszystkim (zimne rozruchy to największe obciążenie, więskze niż "pałowanie"

ale ciepłego) , dodatkowo silnik szybciej sięnagrzewa i szybciej leci ciepłe powietrze do kabiny).
Na razie w Maździe jej nie montuję, i na tą zimę chyba odpuszczę. Są na stronie defy dokładne instrukcje (jakiś korek - śrubę

sięodkręca i w to miejsce ją wkręca w blok silnika chyba? W Alfie była na wężu od chłodnicy.

Na motointegratorze nie znalazłem grzałki silnika do GJ, ale jest taka, na stronie producenta trzeba kod znaleźć (tam jest,

wraz z dokładną instrukcją montażu) i zamówić. Nie wiem jaka cena , pewnie ok 200-300zł.

Najwięcej czasu zajmuje schnięcie antykorozji na otworze (przynajmniej w przypadku brunoxa, taki miałem pod ręką )
Poza tym dość przyjemny montaż, choć trzeba się pogimnastykować miejscami :)

Ale można poznać swoją GJ bliżej - np odkryłem filtr kabinowy za schowkiem pasażera - jak banalny dostęp!
Sprawdziłem filtr powietrza - również banalny, w porównaniu z poukrywanymi w Alfach to po prostu te są na wierzchu.
Oleju też zdaje się. Szykuje się tanie w obsłudze autko :)
(swoją drogą filtr powietrza warto sobie czasem wyjąc i choć odkurzyć, bo na 40tys jest przeznaczony a u mnie po 10tys już

dość zasyfiony był, to samo kabinowy)

Oczywiście warunek podstawowy aby to wszystko działało - dostęp do prądu w pobliżu parkowania jest konieczny.


 Zobacz profil  
Cytuj  

administrator
PostNapisane: Pt, 13 lis 2015, 19:47 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 20.05.2013
Posty: 8080
Rok produkcji: 2018
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: dolnośląski
Ja tu widzę tylko jeden zasadniczy minus tego rozwiązania w stosunku do piecyka typu webasto, skąd na parkingu wytrzasnę gniazdo z 230V?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 13 lis 2015, 20:57 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2105
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
No to jasne przecież.
Webasto spalinowe jest znacznie lepsze. Lecz dla mających dostęp do gniazdka czy jest lepsze >9 razy ? (9 tys vs 0,7-1tys) - do indywidualnego rozważenia.
Nam się to przez lata sprawdzało - szkoła, przedszkole rano, pośpiech, bez skrobania, kabel ciach, i jazda. Żona przeszczęśliwa itd. Wieczorem po spacerze z psem kabel podłączam i gotowe (między gniazdkiem a kablem - programator).

Nie ma na parkingu publicznym 230 V .

Przedłużacz od kosiarki i ewentualnie pod pejnsjonatem zimą również można, kwestia dogadania i odległości.

Główne zastosowanie - domek/szeregówka/parking pod małym blokiem itd. czy jeśli garaż zajmuje coś ciekawszego niż GJ, no i służy to wyłącznie porannemu nieskrobaniu/ciepłu wewnątrz.

Popołudniowemu pod pracą np. - już nie.

Zastosowanie jest ograniczone i nie każdy ma swój podjazd/bliskość gniazdka, ale też sprawa nie kosztuje te 9tys a 700-1000zł a zapewnia jednak 50-70% potrzeb grzania.

Zresztą co do garażu i Mazdy to trzeba uważać - sól z wodą rozpuszczona i temp dodatnie w garażu przyspieszają procesy w tym korozji. Lepiej dla blach nocować autku pod chmurką zimą, jeśli jest ono w ciągłym użytku i jest ono Mazdą czy innym podatnym na korozję modelem.


 Zobacz profil  
Cytuj  

administrator
PostNapisane: Pt, 13 lis 2015, 23:21 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 20.05.2013
Posty: 8080
Rok produkcji: 2018
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: dolnośląski
Zgadza się, nie krytykuję rozwiązania, jest tanie w stosunku do ogrzewania z paliwa samochodu i się sprawdza, pod tym jednym znaczącym warunkiem - dostęp do prądu.

Tak czy inaczej fajnie, że to zamieściłeś na forum, do tej pory nie wiedziałem, że jest jakaś alternatywa i to za ułamek ceny rozwiązania akcesoryjnego. :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 14 lis 2015, 00:16 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2105
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
podobno sa kraje gdzie gniazdka sa na parkingach. Pewnie Norwegia skad ta DEFA jest. U nas nie.

Musze jeszcze poszukac hamerykanskiego rozwiazania na lato - zdalne odpalanie auta, klima zalaczona np na 22st. Musi byc super sprawa. U nas przepisy ze 1min silnik na postoju itd... Bla bla :) zreszta te mazdy tak cicho chodza, ze nie wiadomo czy chodzi czy nie :)
jak to mawial Wojak Szwejk : nie wolno ale mozna ;)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 6 sty 2019, 12:17 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 17.11.2018
Posty: 96
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: małopolski
Andrzejsr Jaki czas podgrzewasz silnik? 2,3 godz?

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: N, 31 sty 2021, 20:30 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 20.01.2013
Posty: 385
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: opolski
Andrzejsr napisał byś jak Ci się sprawuje zestawik. Super to opisałeś.
Zastanawiam się nad kupnem tego modelu defa.
Po ostatnich temp -14 zapaliła Madzia bez problemu Ale trzymała dziwne obroty i zgasła i tak z 8 razy gasła.
Szkoda mi było tego silnika trzęsło nim.
Odnośnie Twojego zestawu pisałeś że grzałki niemontowaleś bo nie było.
Ja znalazłem takie cos:
Obrazek
I montaz taki :
Obrazek
Teraz zastanawia mnie jak to wszystko połączyć, jaki zestaw kit by pasował
Powiedzmy taki zestaw kit:
Obrazek

I żeby pasował do tej grzałki.
I jeszcze na zdjęciach nie rozumiem w którym miejscu taką grzalkę zamontować pod miską? Na odwrotnej stronie , czyli grzałka będzie podgrzewać miskę?


Wysłane z mojego SM-A217F przy użyciu Tapatalka


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 31 sty 2021, 21:42 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2105
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
No te objawy to chyba dieslowe - na zimno reakcje i ropę niezimową ? diesle mi obce m.in, z takiego względu, więc nie wiem, czy ta grzałka miski olejowej pomoże. Ale na pewno silnikowi ułatwi i będzie mu lepiej na ciepłym oleju startować .
Ciekawa swoją drogą i nieinwazyjna ta grzałka - jeśli dobrze widzę ze zdj to po prostu przylega ona od dołu do miski oleju, nic się nigdzie nie wkręca, nie utrudnia przepływu, nic nie pocieknie , nieszczelności nie będzie.

Co do mojej defy to wciąż w aucie ale prawie nieużywana - częstotliwość spadła ze wzrostem dzieci :) ich samodzielnymi wyjściami do szkół no i delikatniejszymi zimami poprzednimi. Gdy były dość regularne poranne wyjazdy z rozwożeniem do szkoły i przedszkola to chodziła często. Poprzedniej zimy może raptem kilka razy, tej jeszcze tej farelki nie włożyłem i nie podpiąłem :) . Ale jak chodziła i były zimy to naprawdę faja sprawa. Teraz bym się zaopatrzył w jakieś gniazdo elektr na pilota czy wifi sterowane żebu nie klikać na programatorze gniazdkowym.
No chyba że webasto potaniały ? nie wiem. Ale one aku żrą i na krótkich odcinkach może się nie dość doładowywać.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pn, 1 lut 2021, 08:43 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
31 stycznia 2021, o 20:30 basyl napisał(a):
Po ostatnich temp -14 zapaliła Madzia bez problemu Ale trzymała dziwne obroty i zgasła i tak z 8 razy gasła.


To słabe paliwo w którym wytrąciły się kryształki parafiny, moja przy -22 jakie mieliśmy jednej nocy w styczniu odpaliła od strzała i byłem sąsiadem nr 1 na osiedlu, odpalałem kilka samochodów i każdy robił oczy jak 5 zł jak mówiłem, że mam 2.2 diesel i odpaliłem od strzała, w ogóle to jest jakiś ewenement jeśli chodzi o diesla - ten silnik nigdy nie kręcił mi dłużej niż 3-4 sekundy w zimie. Tylko ja mam jedną zasadę - jak tylko widzę, że temperatura spada od razu na stację jadę - nie ważne ile mam paliwa, generalnie główny problem to jak ktoś zatankuje jak jest +5 stopni i przez 2-3 tygodnie jeździ na tym samym paliwie i temperatura spada nagle do -15. Dolewam też ciągle dodatek do paliwa Archoil, nie wiem czy to coś daje ale przynajmniej działa to na moją głowę - że robię coś dobrego dla tego silnika :D

Odnośnie samego ogrzewania postojowego - chętnie bym skorzystał, bo często jest tak że jadę gdzieś i czekam 1 godzinę na żonę w samochodzie, tak jak teraz knajpy są zamknięte to lipa, nie ma co ze sobą zrobić a w aucie zimno... Natomiast odstrasza mnie cena tego rozwiązania. Jakoś nie czuję, że u nas jest aż tak arktyczny klimat, żeby to się opłacało...

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 1 lut 2021, 09:24 
Stały bywalec
Offline
Od: 21.08.2018
Posty: 519
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: małopolski
Też mam defa u siebie, moja mazda przyjechała ze Szwecji z tym systemem. Mam farelke ale grzałki nie widziałem. Wymieniałem olej i od spodu na misce nic zauważyłem.
Jak nie miałem garażu to fajna sprawa. Średnio chodziła u mnie godzinę przed wyjazdem do pracy, przy temp - 5 ran wystarczyło i wsiadałem do auta gdzie było już złamane powietrze


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 1 lut 2021, 09:41 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2105
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
Co do ceny , to tu powyżej Kolega wkleił jakiś full zestaw - z programatorem i wyświetlaczem i chyba z łądowarką akumulatora (? to pudełko )
Taki podstawowy - kable wewnętrzne i zewnętrzny + grzałka wnętrza ("farelka") to o ponad połowę tańszy :

https://www.ebay.pl/itm/DEFA-470066-TER ... SwrVRfxUnI

No ale sens jest jak faktycznie ma okazję chodzić, ja to miałem w poprzednim "rodzinnym" aucie i teraz Maździe (Łatwo przełożyć), no i jak wspomniałem - częstość używania spadła .


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: So, 6 lut 2021, 21:07 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 20.01.2013
Posty: 385
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: opolski
Udało mi się kupić taki zestaw
Warmup futura. Termini, MultiCharger, Programator Fututa.
Cena zestawu 1499 zł W CarClimat.
Temat na tą chwilę jest 50% rozpracowany.
Obrazek
Tak jak Andrzejsr wpuścił kabel do kabiny to mi się nie udało.
Wykorzystałem otwory z lewej strony. Ale to pokaże na filmiku jak go poskładam.

Ale taki dylemat mam odnośnie tego chargera niby ma być w pionie A przewody musza iść od niego w linii prostej.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Kurczę nigdzie niema miejsca że by to wcisnąć.

Zastanawiam się czy to nie położyć w poziomie obok tego modułu. Żółty prostokącik.
Obrazek
Zaznaczyli że musi być w pionie ze względu na odwadnianie ,ale czego?

Obrazek

Wysłane z mojego SM-A217F przy użyciu Tapatalka


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 6 lut 2021, 23:00 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2105
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
Myślę że chodzi o to żeby gniazda były u dołu i woda w nich nie stała, nawet jak uszczelniane, ale woda to woda. Lepiej żeby grawitacyjnie nie miała szans podejść do styków w gniazdach.
Jak jest w poziomie to wosa po kablu do gniazda spłynie. W pionie gdy gniazda na górze - to samo.
A jak są u dołu to sama ładowarka stanowi "daszek" i jak nawet z niej coś spływa to dalej po kablach w dół do zagięcia i kapie niżej, nie podejdzie do wtyczek. A tam jednak trochę prądu jest :) Nie znam komory diesla, ale po zdjęciu patrząc - może tam między ABS a wlotem do zbiornika płynu do szyb gdzieś ?


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 9 lut 2021, 22:28 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 20.01.2013
Posty: 385
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: opolski
Ok wracając do grzałki niby jest na stronie defa Ale w Polsce jej nigdzie niema do kupienia.
Zastanawiam się nad grzalka montowaną na jakiejś rurce elastycznej.
Jest to możliwe w naszych GJ ? ,bo firma defa nie podaje że można użyć w mazdach.
ObrazekObrazek


Albo taka grzałeczka.

ObrazekObrazek

Wysłane z mojego SM-A217F przy użyciu Tapatalka


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 10 lut 2021, 00:36 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2105
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
A na ebayu niemieckim czy innym ? 10 E czy jakoś tak przesyłka, niedawno kilka rzeczy niedostępnych w PL mi przyszło. Innej to bez znajomości połączeń układu chłodzenia (bo to chyba w niego się wpina tą inną?) to bym się obawiał zakładać. Ale jak ktoś zna, wie jak tam , kiedy płynie , czy nie utrudni przepływu, odpowietrzyć się później po założeniu da dobrze itp to może można..


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.