Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 09:39

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 53 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pn, 9 cze 2014, 20:30 
Avatar użytkownika
Wstydliwy
Offline
Od: 12.08.2013
Posty: 5
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Jako że nadeszły prawie afrykańskie upały to zauważyłem pewien problem. Mianowicie, samochód po postoju mając nagrzane wnętrze bardo dużo czasu (ok 25 min) potrzebuje na uzyskanie w miarę komfortowej temperatury 22 st. Tryb A/C Auto - wewnętrzny obieg powietrza. To co jest naprawdę dziwne to e temperatura powietrza z wylotów jest dosyć wysoka nawet do 15-20 min po odpaleniu. I to mnie właśnie dziwi - w poprzednich samochodach, czy to Superb, Pasek, Mondeo -przy podobnych warunkach mocno nagrzanego wnętrza temp. powietrza z wylotów klimy była bardzo niska praktycznie w kilka chwil po odpaleniu auta.
Zatem pytanie moje jest zasadnicze: czy ten typ tak ma, czy też wybrać się na wycieczkę do ASO celem usunięcia tego bądź co bądź -gorącego :) - problemu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 9 cze 2014, 21:14 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 14.08.2013
Posty: 316
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Powiem szczerze ,ja tak nie mam,wczoraj auto stało na pełnym słońcu(mam czarne auto) w środku była patelnia,włączyłem klimę na auto,21 stopni,obieg otwarty,pamiętaj ze w aucie jest 60 stopni spokojnie,a na dworze 31 stopni,więc na początku zawsze mniej obieg otwarty (szybciej się schłodzi),u mnie jest to chwila z 30sek i leci zimne powietrze :idea:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 9 cze 2014, 21:24 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 24.10.2012
Posty: 660
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Chyba zamknięty :cool:
Ja przy upałach tego typu klikam auto, i zawsze świeci się kontrolka obieg zamknięty
I zaraz mam przyjemny chłodek w aucie


 Zobacz profil  
Cytuj  

administrator
PostNapisane: Pn, 9 cze 2014, 21:44 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 20.05.2013
Posty: 8080
Rok produkcji: 2018
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: dolnośląski
Tak zgadza się. Klima najpierw zamyka obieg, a jak się już ochłodzi otwiera. :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 9 cze 2014, 22:46 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 14.08.2013
Posty: 316
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Teraz daliście mi do myślenia,jutro muszę sprawdzić :oops:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 10 cze 2014, 17:57 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 14.08.2013
Posty: 316
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Dzisiaj sprawdziłem,jak włączam auto ,które stało długo na słońcu,obiekt mam otwarty a nie zamknięty,więc nie wiem od czego to zależy. :idea:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 10 cze 2014, 21:45 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 11.03.2014
Posty: 940
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: opolski
Też odniosłem wrażenie że klima jest jakoś mało wydajna jak na takiej wielkości auto. U mnie na auto włącza się obiekt zamknięty ale po ochłodzeniu nie przełącza sie na otwarty.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 10 cze 2014, 21:52 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 16.09.2013
Posty: 2161
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: mazowiecki
pierwszą rzecz jaką robie to otwieram wszystkie drzwi na moment by przewiało te 60 st a potem klima potrzebuje 2-3 min i jest ok
więc Frodziak jak tak długo Ci chłodzi to wal do aso


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 11 cze 2014, 07:29 
Amator
Offline
Od: 16.10.2013
Posty: 70
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
U mnie tak jak u Adamusa.
Max 30 sek i leci powietrze bardzo zimne.
Potem 2-3min i temp w aucie to 20 stopni.
I to jest normalne. 20-25min to gorzej niż absurd i ewidentnie coś jest nie tak.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

administrator
PostNapisane: Śr, 11 cze 2014, 07:55 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 20.05.2013
Posty: 8080
Rok produkcji: 2018
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: dolnośląski
tatahani napisał(a):
U mnie na auto włącza się obiekt zamknięty ale po ochłodzeniu nie przełącza sie na otwarty.

Wszystko zależy od temperatury jaka jest w samochodzie i nastawionej przez Ciebie. Jeżeli różnica jest duża będzie na zamkniętym. Można to łatwo sprawdzić kręcac potencjometrem od temperatury i obserwować co się dzieje, jak komputer to przełącza. :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 11 cze 2014, 08:01 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.12.2013
Posty: 3035
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: wielkopolski
Ponawiam pytanie jak jest różnica między AC a ACeco, oraz ACeco a zwykłym nawiewem(przy minimalnych ustawieniach i na auto)????????

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  

administrator
PostNapisane: Śr, 11 cze 2014, 08:06 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 20.05.2013
Posty: 8080
Rok produkcji: 2018
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: dolnośląski
koliber1960 - odpowiedź na Twoje pytanie padła zaraz po tym jak je zadałeś - na Eco sprężarka pracuje z ograniczoną mocą, ale nie jest to czysty nawiew bez klimy.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 11 cze 2014, 08:13 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.12.2013
Posty: 3035
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: wielkopolski
Na czym polega ograniczona moc? Normalne AC ustawiona na auto - sprężarka działa tak aby utrzymywać zadaną temperaturę tak? czyli nie cały czas. Jak w takim razie działa AC eco ? na czym polega ,,ograniczona moc"?na odłączaniu sprężarki? czy całkowitym wyłączeniu sprężarki? A jeśli ustawisz nawiew na minimum i włączysz auto bez klimy to co? system też będzie dążył do zadanej temperatury zwiększając nawiew więc po co AC eco?i dlatego pytanie jak działa?

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  

administrator
PostNapisane: Śr, 11 cze 2014, 08:24 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 20.05.2013
Posty: 8080
Rok produkcji: 2018
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: dolnośląski
System zawsze dąży do uzyskania nastawionej temperatury, na AC robi to z pełną mocą, na AC Eco z ograniczoną, a bez AC tylko nawiewem.

Zauważ, że jak wciśniesz AUTO i jest bardzo ciepło załączy się od razu AC, jak jest chłodniej i system nie musi dużo energii włożyć w chłodzenie to system ustawi na AC Eco. :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 11 cze 2014, 08:26 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.12.2013
Posty: 3035
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: wielkopolski
Ale nadal nie wiem na czym polega ,,ograniczona moc" AC eco.

-- Dodano: Śr, 11 cze 2014, 08:34 --

SORRY ZA UPIERDLIWOŚĆ

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  

administrator
PostNapisane: Śr, 11 cze 2014, 08:57 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 20.05.2013
Posty: 8080
Rok produkcji: 2018
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: dolnośląski
Wytłumaczę przez analogię:
Jak przyśpieszasz możesz trzymać silnik na wysokich obrotach i w tym zakresie zmieniać biegi - wtedy docelową prędkość osiągniesz w minimalnym czasie. Możesz też to samo zrobić zmieniając biegi na niskich obrotach. Osiągniesz to samo, ale przy jeździe Eco z wykorzystaną mocą silnika w minimalnym stopniu i w dłuższym okresie czasu. Teraz rozumiesz? :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 11 cze 2014, 09:02 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.12.2013
Posty: 3035
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: wielkopolski
Dzięki i jeszcze raz sorki

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 24 cze 2014, 21:27 
Avatar użytkownika
Wstydliwy
Offline
Od: 12.08.2013
Posty: 5
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Problem rozwiązany. Przy okazji akcji serwisowej zgłosiłem problem z klimą. Najpierw usiłowano mnie przekonać, że to normalne itd itp. Jednak uparłem się - mają to sprawdzić. Koniec, końców wyszło na to, że .... ubyło czynnika chłodzącego. Stąd takie kiepskie chłodzenie. Nieszczelności układu jednak nie stwierdzili i uznali że zdarza się w procesie produkcji za mała ilośc czynnika. Dziwne. Ale póki co najważniejsze ,że klima działa .Uzupełnili czynnik w ramach gwarancji, przeprosili za swoją "pewność że to norma".


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 24 cze 2014, 21:45 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 16.09.2013
Posty: 2161
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: mazowiecki
a gdzie tzn w którym aso sprawdzałeś ? u mnie kima czasem tez tak bez przekonania działa


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 25 cze 2014, 06:28 
Avatar użytkownika
Wstydliwy
Offline
Od: 12.08.2013
Posty: 5
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
W Bemo Motors Al. Krakowska.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 12 maja 2017, 20:17 
Bywalec
Offline
Od: 30.12.2016
Posty: 316
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: łódzki
Widzę że wątek umarł.
Zrobiło się ciepło i moja Klima odmówiła posłuszeństwa

Pojechałem do mechanior a dodał czynnika i okazało się że prawie pusto a żeby było śmiesznie to jak już miał ciśnienie to sprężarka nie chce ruszyć więc pewnie będzie to jakaś grubsza robota w tamtym roku słabo już chodziła ale dawała radę .
Gość mówi że niby 20% na rok ucieka czynnika ale to.zobaczymy jak będziemy po weekendzie dzialac

Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka

_________________
oɔsǝʇ ʍ ʎɹnʇɐıʍɐןʞ ǝıɔɾndnʞ ǝıu


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 15 maja 2017, 16:19 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2016
Posty: 1066
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: wielkopolski
Co? 20% rocznie? To chyba w ulepie z Niemiec. W poprzednim aucie przez 5 lat nic nie było dopełniane (przynajmniej na FV nie było takiej pozycji), a po 5 latach przy okazji awarii sprzęgła klimy, które pociągnęło za sobą awarię kompresora trzeba było czynnik wymienić.
Nie mniej klima po wyjeździe z salonu i 4 lata później działała tak samo dobrze.

_________________
Pozdrawiam,
Jordan
https://skyisthelimit.aero


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 16 maja 2017, 15:52 
Bywalec
Offline
Od: 30.12.2016
Posty: 316
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: łódzki
No i jest diagnoza : zatarta sprężarka klimatyzacji zjaralo uszczelniacz i gaz poszedł w pizdu na lekko licząc to nie wiem czy 2 tys wystarczy :-(

Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka

_________________
oɔsǝʇ ʍ ʎɹnʇɐıʍɐןʞ ǝıɔɾndnʞ ǝıu


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 16 maja 2017, 18:56 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 17.03.2016
Posty: 1029
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
No właśnie ja bym nie ryzykował i jednak maks co 2 lata wymieniłczynnik ma także w sobie smar. Druga sprawa jest taka, że 20% rocznie to w sumie nic nadzwyczajnego i czasem jest lepiej czy gorzej. Tak po 5 latach klima może normalnie działać jak jordan mówi, ale spadek jest zawsze te instalacje nie są w 100% szczelne.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 16 maja 2017, 19:29 
Bywalec
Offline
Od: 30.12.2016
Posty: 316
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: łódzki
No gość ewidentnie dał mi do zrozumienia że to wina braku smarowania ponieważ olej w czynniku się wypracowuje i na sucho idzie i dupa po sprężarce do tego nowy osuszacz płukanie układu z metali i jak będzie kicha to jeszcze chłodnica klimy do wymiany chyba że będzie połączona chyba szeregowo to może się wyplucze kur... zawsze cos

Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka

_________________
oɔsǝʇ ʍ ʎɹnʇɐıʍɐןʞ ǝıɔɾndnʞ ǝıu


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 16 maja 2017, 20:51 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 23.11.2016
Posty: 184
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: pomorski
Luki97 masz dodatkową pseudo-gwarancję? Właśnie sprawdziłem u siebie i jest wspomniane coś o klimie. Obejmuje ona kompresor, kondensator, wentylator, sterownik, parownik i moduł obsługi. Wsio.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 16 maja 2017, 22:20 
Bywalec
Offline
Od: 30.12.2016
Posty: 316
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: łódzki
Ja kupiłem auto roczne i nie bylo tego przy zakupie załatwione . A później już się nie dało dokupić tak mi w serwisie mówili .



Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka

_________________
oɔsǝʇ ʍ ʎɹnʇɐıʍɐןʞ ǝıɔɾndnʞ ǝıu


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 18 maja 2017, 12:58 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 23.11.2016
Posty: 184
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: pomorski
Możliwość dokupienia nie obejmowało osób, które odkupiły mazdę nawet na gwarancji? Hmm jeśli tak to kurewstwo. Tak to byś się pewnie załapał na naprawę z ubezpieczenia a tak już ASO zaciera łapska <slabo>


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 18 maja 2017, 21:00 
Bywalec
Offline
Od: 30.12.2016
Posty: 316
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: łódzki
W życiu nie pojadę z tym do aso bo by mi 5 tysia brakło . Mam serwis klimatyzacji tylko auta robią z płukaniem układu 800 zł robota chłodnica klimy 650zl z osuszaczem i kompresor nowy 3 tys a od złodzieja 700 z fv i gwarancja :-) plus mazd jest taki że cały osprzęt pasuje o 3, cx5 , cx9 nawet od diesla dopasować idzie

Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka

_________________
oɔsǝʇ ʍ ʎɹnʇɐıʍɐןʞ ǝıɔɾndnʞ ǝıu


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 19 maja 2017, 06:40 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 23.11.2016
Posty: 184
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: pomorski
Aaaa no chyba, że tak :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 53 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.