Teraz jest Pt, 29 mar 2024, 09:32

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 55 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: So, 14 cze 2014, 11:23 
Amator
Offline
Od: 16.09.2013
Posty: 68
Rok produkcji: 2012
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: mazowiecki
Dzięki chłopaki za słowa otuchy i podpowiedzi.
Napisałem maila do F. Cieszkowskiego z TVN Turbo. Zobaczymy czy jest w stanie mi pomóc w mojej sprawie.
Będę relacjonował w miarę możliwości czasowych (zmieniłem robotę i nie mam czasu nawet pójść do kibla :wink:)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 14 cze 2014, 12:39 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Pozwolę sobie wtrącić pięć groszy.
Otóż rdza elementów układu wydechowego w Mazdach jest znana od lat 90 tych od modeli GE czy BA. .
Ów rdza jest tylko i wyłącznie powierzchniowa i nie jest w stanie zjeść rury na wylot czy tłumika, co innego spawy czy łączenia, bo tam może być pięta Achillesa.
Z autopsji mogę powiedzieć o tym ze nawet po 15 czy 20 latach pordzewialy ukl. wydechowy Mazdy ma się świetnie, Dodam że taki wydech nie wygląda urokliwe, a stan rdzy, ilość czy powierzchnia jest zależna od warunków nie tylko atmosferycznych ale również od wygrzania podczas jazdy.
Sądzę że wszelkie zażalenia do MMP są i będą z automatu lądować w koszu i raczej będzie to słuszna decyzja.
W rodzinie zjezdzilismy juz 6 mazd i wszystkie wydechy były pokryte w rdzy, i absolutnie żadna nie wymagała wymiany żadnego elementu ukl. wydechowego, nawet po przelotach po 300kkm przez 20 lat.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 14 cze 2014, 12:58 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.12.2013
Posty: 3035
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: wielkopolski
Millerek , ty z 5 kolumny jesteś? rzecznik MMPol?

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 14 cze 2014, 13:09 
Nowicjusz
Offline
Od: 03.05.2014
Posty: 60
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Millerek,
To dlaczego w mojej starej GF z 2001 roku przy przebiegu 235000 nie ma wcale rdzy na wydechu ?

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 14 cze 2014, 14:14 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Hehe... w moim starym klekocie GF tez nie było prawie rdzy, była jeżdżona nonstop ale mimo wszystko trzeba było się naszukac. Ale w benzynie BA LPG czy GE LPG czy BK bez LPG które jeździły dzień a stały cztery dni to był/jest standard, teraz w GH klekocie jest rdza ale znikoma, ja osobiście leje na to.... co innego jak auto stoi to normalne że rdzewieje.
Ps. dubel się zrobił wyżej,...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 14 cze 2014, 22:46 
Nowicjusz
Offline
Od: 31.10.2013
Posty: 40
Rok produkcji: 2012
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: lubuski
Musieli coś spierniczyć w fabryce, może ominęli jakiś proces produkcji czy wytrawiania. Nie mam pojęcia czy takie coś w ogóle jest ale może tak być.
Może pojechać do niemieckiego ASO, albo pisać do Europejskiego importera albo do Japonii najlepiej może ich ruszy sumienie. To że rury są pordzewiałe to norma ale ten tłumik wali po oczach. W starej 323 jest bez grama rudej, rury jak w poniemieckim bunkrze solidne i zardzewiałe.


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Pn, 7 lip 2014, 13:03 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 1926
Rok produkcji: 2016
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zagranica
he he he.
W UK ostatnio tez o tym sie mowi.
Nowa 6 (roczna) i jako ze tlumik jest ok to juz przed nim tak wesolo nie jest.

Obrazek

Oczywiscie Mazda sie do winy nie poczuwa, bo to powierzchowne :/

_________________
Obrazek
Nie wiem, nie znam sie, nie orientuję się, zarobiony jestem!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 8 lip 2014, 07:07 
Wtajemniczony
Offline
Od: 07.11.2013
Posty: 152
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: kujawsko-pomorski
Dziwne by było jakby się poczuwała. Ani tego nie widać, ani nie ma wpływu na działanie. Jeszcze nie widziałem niezardzewiałej rury.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 8 lip 2014, 11:47 
Nowicjusz
Offline
Od: 09.02.2014
Posty: 49
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Serio? Moje poprzednie auto miało mniej rdzy na tłumiku po 300kkm niz niektóre Mazdy czy Hyundaie z salonu ;) I nie nie podam marki bo to nieistotne. Faktem jest ze Mazdy lubią byc rude od spodu, ale dopóki tam sie nie zaglada to nie przeszkadza ;)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 8 lip 2014, 22:01 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 18.07.2013
Posty: 149
Rok produkcji: 2012
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Region: pomorski
Przez Was po nocach z latarką pod autem leżeć mi każecie;-)
U mnie jak na zdjeciu Zielony110, tłumik czysty a rura do niego dochodząca rudawa.
Rocznik 2012, 26000 przebieg rok używana.

_________________
Moja Mazda


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 18 lip 2014, 14:34 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 05.11.2013
Posty: 772
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Postanowiłem zajrzeć u siebie co tam piszczy przy wydechu no i jest podobnie.

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Czy może jednak trochę lepiej niż u kolegów?

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 18 lip 2014, 15:19 
Offline
Jest OK. Delikatny, rdzawy nalot to normalka...u mnie jest podobnie.


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 22 sie 2014, 22:41 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.12.2013
Posty: 3035
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: wielkopolski
u mnie też delikatnie, ale rdzewieje, nie wiem czy niezbyt szybko jednak

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 23 sie 2014, 20:54 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 31.08.2013
Posty: 1654
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: zagranica
za 2-3 lata to bedze rude cale, nic z tym niezrobime.

_________________
M6 G145 kombi, MT, 2013


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 6 maja 2020, 11:13 
Wstydliwy
Offline
Od: 06.05.2020
Posty: 3
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Witam Was, Chcę odświeżyć ten wątek, bo innego nei znalazłem. Mam problem nie tyle z rdzewiejącym tłumikiem lecz łączeniami i odcinkami rur.
Proszę was o opinie i uwagi. Po roku byłem w Aso ale mnie zbyli. Jeżdżę głównie po mieście ale co kilak miesięcy także dłuższe trasy po Polsce.
Czy mam dochodzić wymiany ufając ze się w ASO dla dobra klienta łaskawie zgodzą, czy przy przeglądzie 3 letnim, za poł roku po prostu wnosić o wymianę ?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 6 maja 2020, 11:37 
Stały bywalec
Offline
Od: 06.02.2017
Posty: 515
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
A szczelne są te łączenia? Podejrzewam ze dopóki nie przepuszczają spalin to bedzie gadka, ze powierzchowna korozja jest normalna i układ wydechowy działa prawidłowo.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 6 maja 2020, 13:04 
Wstydliwy
Offline
Od: 06.05.2020
Posty: 3
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
mz3 1.jpg

szczelne są ale zaraz nie będą

-- Dodano: 6 maja 2020, o 13:00 --

i jeszcze szcegół

-- Dodano: 6 maja 2020, o 13:04 --

sam tłumik wygląda ok


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 6 maja 2020, 13:28 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Spokojnie, prędzej flansza się urwie na spawie z rurą, niż uszczelka na łączeniu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 6 maja 2020, 13:35 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 17.12.2012
Posty: 2361
Rok produkcji: 2019
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: śląski
Spokojnie z 15 lat jeszcze pojezdzi...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 6 maja 2020, 13:46 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Jak nie więcej.
Ostatnio patrzyłem z kanału na wydech mojej Mazdy którą sprzedałem znajomemu.
Mimo wszech obecnej rdzy, w ilości przekraczającej zdrowy rozsądek, wydech był jak dzwon, nie uginał się na łączeniach czy na spawach, był sztywny jak kiedyś.
Mimo już 22 narodzin tej mazdy, nie było się do czego doczepić, oprócz rdzy


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 6 maja 2020, 17:56 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 06.05.2015
Posty: 2703
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
tomaszc, raczej norma. Choć jak na 2lata jazdy dość rudo... U mnie podobnie jest po 5. Generalnie możesz się boksować ja bym przetarł i pomalował czymś na rdzę i tyle... Z 10lat spokoju...

_________________
Obrazek <pucu>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 6 maja 2020, 18:56 
Wstydliwy
Offline
Od: 06.05.2020
Posty: 3
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
gzesiolek, dzieki tak zamierzam na razie zrobić, poczekałem do wiosny, teraz jakiś kanał i do przegladu dotrwa.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 6 maja 2020, 19:26 
Nałogowiec
Offline
Od: 30.06.2017
Posty: 1520
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
gzesiolek, a pamiętasz jak tłumik rdzewiał w Lancerze? U mnie zardzewiał po 3 miesiącach od odbioru z salonu. I w takim brązowym kolorze przejeździł następne 9 lat :)


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 6 maja 2020, 21:45 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 06.05.2015
Posty: 2703
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Luke, tak jest, ale w Lancerze było specyficznie, bo nalot był już w salonie, ale po kolejnych 5latach nadal był to nalot, niewiele większy...
Dziś Lancerowi leci 12rok i nadal ori tłumik u teściów...
Ale z Hondy Civic jeszcze poprzedniej mam doświadczenie, że tłumik rudy, ale cały i sprawny wytrwał, a łącznik do niego puścił i wstyd było tak nagle jechać na pseudo "przelocie" :P Ale to było u 15letniej Hondy...

_________________
Obrazek <pucu>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 14 maja 2020, 18:00 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 10.01.2019
Posty: 510
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
Zdjęcie z najnowszego test Posshwe 2020 680 ps. z youtobe

Porsche Cayenne Turbo S e Hybrid Coupe - test i recenzja - Jest Pięknie za kierownicą

https://www.youtube.com/watch?v=Yt12NQNpO7A

auto ma kilka miesięcy i kosztuje 20x mazda 6.

Więc rdza to norma.

Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 55 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.