Teraz jest Pt, 19 kwi 2024, 06:30

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Wymiana sondy
PostNapisane: So, 6 cze 2020, 23:07 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 07.05.2018
Posty: 30
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: świętokrzyski
Hej,
chciałbym wymienić widoczna na zdjęciu sonde. Auto zaczęło delikatnie więcej palić i wydaje mi się że to jest winowajca bo to chyba ta sonda steruje mieszanką. Pytanie tylko czy da radę to zrobić samemu w garażu i jaki part number ma ta sonda? Są trzy i nie wiem, która to Auto to Mazda 6 kombi GJ 2.0B 165KM z 2014. Dodam, że przy odczycie błędów też mi krzyczy coś o katalizatorze ale "naprawę" chce zacząć od tej sondy. Jak to nie pomoże to będę myślał o dalszych krokach.
PS co sie stanie jak odepnę tą sondę i odpale silnik ?Obrazek

Wysłane z mojego SM-N960F przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 9 cze 2020, 16:49 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 07.05.2018
Posty: 30
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: świętokrzyski
To będzie to? https://allegro.pl/oferta/sonda-lambda- ... e=facebook



Wysłane z mojego SM-N960F przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 9 cze 2020, 16:56 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 10.01.2019
Posty: 510
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
Niesprawna sonda wywali checka , a jak nie to podaj pod elm zakres pracy sondy, napisze ci czy działa sprawnie, na ślepo bym nie wymieniał.
sprawna sonda działa w zakresie od 0,1v do 1v bez przestojów a sonda za katem to już odwrotnie, powinna mieć jak najmniejsze wachania.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 9 cze 2020, 17:09 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 07.05.2018
Posty: 30
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: świętokrzyski
@Grek77 W SDPROG da się to wyciągnąć? Generalnie po czytaniu błędu wywala P0421 i Check oczywiście co jakiś czas się uaktywnia

Wysłane z mojego SM-N960F przy użyciu Tapatalka
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Ostatnio edytowano Wt, 9 cze 2020, 18:03 przez VanderKark, łącznie edytowano 4 razy

 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 9 cze 2020, 18:00 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 07.05.2018
Posty: 30
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: świętokrzyski
@Grek77 udało mi się coś takiego zrzucić z SDProgObrazekObrazekObrazekObrazek

Wysłane z mojego SM-N960F przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 9 cze 2020, 18:00 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 07.05.2018
Posty: 30
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: świętokrzyski
@Grek77 udało mi się coś takiego zrzucić z SDProgObrazekObrazekObrazekObrazek

Wysłane z mojego SM-N960F przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 9 cze 2020, 18:56 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 10.01.2019
Posty: 510
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
Z tego co wychodzi z wykresu sondy za katem bo rzad 1 czujnik 2 to sonda za katem to taki szerok zakres pracy i sam bląd jaki ci wywala oznacza kat do wymiany.
Jak pada sonda to wywala inny błąd , można wymienić sondę ale to raczej nic nie da
Przegoń mazdę na wysokich obrotach na autostradzie może coś kata wypalisz ale to raczej niewiele daje.
sonda za katem powinna mieć stałą wartośc lub działac w bardzo wąskim zakresie np. 0,3 do 0,42v. - oczywiście na ciepłym układzie wydechowym i kacie.
2 sonda niema wpływu na skład mieszanki ale zatkany kat ogranicza spaliny i może dlatego ci spalanie wzrosło.
Przy padniętym kacie auto też słabiej się wkręca na wysokie obroty.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 9 cze 2020, 18:59 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 07.05.2018
Posty: 30
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: świętokrzyski
A może to też powodować szarpniecia pprzy zmianie biegów ? I pytanie, który to katalizator pierwszy ten przy kolektorze czy drugi ? :/

Wysłane z mojego SM-N960F przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 9 cze 2020, 19:20 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 10.01.2019
Posty: 510
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
Nie znam budowy ukladu mazdy, tego nie wiem.
jaki masz przebieg ?
Szarpanie może wynikać z innych przyczyn, jak paliwo, świece, cewki czy nieszczelności
problemy z katem a szarpanie ? może tego nie wiem.
Na pewno spadek mocy, rano mogą byc problemy z odpalaniem auta czy wzrost spalania, kopcenie itp, mogą być jakieś objawy ale nie musza.

Coś znalazłem podobnego, inny silnik ale objawy podobnych twoich.

https://www.[inne forum].pl/forum/viewtop ... 6&t=185061


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 9 cze 2020, 22:09 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 07.05.2018
Posty: 30
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: świętokrzyski
Grek77 napisał(a):
Nie znam budowy ukladu mazdy, tego nie wiem.
jaki masz przebieg ?
Szarpanie może wynikać z innych przyczyn, jak paliwo, świece, cewki czy nieszczelności
problemy z katem a szarpanie ? może tego nie wiem.
Na pewno spadek mocy, rano mogą byc problemy z odpalaniem auta czy wzrost spalania, kopcenie itp, mogą być jakieś objawy ale nie musza.

Coś znalazłem podobnego, inny silnik ale objawy podobnych twoich.

https://www.[inne forum].pl/forum/viewtopic.php?f=466&t=185061
Coś nie działa ten link, podeslesz priv ?


Wysłane z mojego SM-N960F przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 9 cze 2020, 22:20 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 07.05.2018
Posty: 30
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: świętokrzyski
Myślałem, że dlatego wywala ten błąd bo np ta sonda która steruje mieszanką podaje zbyt bogatą i przy zmianie biegów dostaje "strzała". Problemów z odpaleniem nie mam. Jedynie co to ten wyskakujacy Check i spalanie na poziomie 8l przy spokojnej jeździe, gdzie wcześniej udawało się nawet zejść do 5,9l. Przebieg to 160k km
I na dole jeszcze błąd
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.