Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 21:39

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: N, 24 wrz 2017, 21:22 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 25.06.2016
Posty: 63
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyMotion
Region: zagranica
Witam.
Chcialbym opisac swoj "problem". Pisze w cudzyslowie, bo jak dotad wszystkie badania wykazuja, ze wszystko jest w porzadku.

Mieszkam za granica, jezdze glowniecpo autostradach, albo dorgach w dobrym stanie. Bedac na wakacjach w PL poczulem, ze wchodzac dynamicznie w zakret (niewazne jaka predkosc, wazme zeby dzialala wyzsza sila odsrodkowa) na dziurawej nawierzchni czuje, ze auto jest "niestabilne". Uczucie jakby kolo na chwile odrywalo sie od asfaltu z delikatnym bocznym szarpnieciem. Na poczatku czulem to z tylu, teraz juz z przodu.

Majac przed soba 1000 km drpgi, po czym wyjazd na wakacje i nastepny 1000 km pojechalem na Stacje diagnostyczna - sprawdzili na szarpaku i wszystko w porzadku.

Wrocilem do siebie i pojechalem do ASO. Mechanik przejechal sie ze mna, ale akurat nie bylo drogi na ktorej mogl tp wyczuc. Sprawdzil samochod na podnosniku - wszystko ok. Powiedzieli, ze lepiejcpodniesc cisnienie do 2.7 (wszystkim takie zalecaja), a jak prpblem zostanie to wina moze lezec w oponach (samochod ma przrboeg 69 tys. i oryginalne Toyo) i ze powinienem zalozyc zimowki i zobaczyc czy problrm pozostaje. Nie robilem, nie mam na to czasu.

Drazac dalej zaczalem podejrzewac amorki - pojechale, na tutejsza Stacje - wszystkie amorki spoko, w okolicach 80%.

Bylem na wakacjach, przezylem, nic nie odpadlo. Dopoki jezdze po autostradach, albo unikam ostrych zakretow raczej nic nie czuc. Ale jak mam dynamiczniej pojezdxic po kretych drogach to podswiadomie sie boje. Nie wiem kiedy to sie zacselo, bo jak pisalem prpblem pojawil sie dopiero w PL. Czy to moga bgc moje fanaberie? GJ jest przdciez znana z dobrego spprtowego zawieszenia, woec szybka jazda po zakretach nie powinna dostarczac tak skrajnych odczuc, jak odrywanie sie kol od asfaltu.

Czy ktos ma jakis pomysl?

Pzdr!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 25 wrz 2017, 08:02 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 28.07.2013
Posty: 1952
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: zagranica
Wszystko zależy od osobistych preferencji i podejścia do auta. Każdy spodziewa się czegoś innego. Kwestia porównania też z innymi autami.
Moje sugestie są takie:
Mazda GJ nie jest sportowa. To że nie jest to kanapa i dobrze bierze zakręty to jedno, ale nie przesadzajmy z tą sportową charakterystyką. Teraz wszyscy mają sportowe zawieszenia i są premium.
Po drugie jest wysoko zawieszona. Więc punkt ciężkości jest wyżej. Poza tym jak kiedyś miałem GJ zauważyłem, że na nierównym trochę koła uciekały i gubiły się, ale to w większości aut tak się dzieje na McPersonie.
Po trzecie ma wg mnie mało sprężyste zawieszenie, to znaczy sportowość to poczucie jakieś twardości, ale zawiecha potrafi przy nierównościach poprzecznych tłuc i zawieszenie goni drogę. Przód potrafił myszkować. Nie wiem jak to nazwać.
Jeśli mechanika jest sprawna to znaczy, że albo taki urok i się wjeździłeś, u nas drogi też są inne więc może takie masz uczucie, a może opony, które przy takim przebiegi też mogły stracić kompletnie swoje właściwości. Toyo to żadna rewelacja. Jeśli chodzi o komfort czy przyczepność. Mają oszczędzać paliwo. Czasem hałasu. Co różnie wychodzi. Ale przebieg taki też na opony spory.
Wg mnie mazda tam ma, że jest niezwykle czuła na wyważenie, ale też czuła na wszystko co na drodze. Jest to lekka konstrukcja, więc jakby to ująć szybciej wszystko jej przeszkadza, wszelkie niedoróbki na aucie jak i na drodze. Takie jest moje doświadczenie i przekonanie.

_________________
Samochodami się albo jeździ albo się je kocha, fajnie jak jest jedno i drugie


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 25 wrz 2017, 10:36 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 17.03.2016
Posty: 1029
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
crow napisał(a):
Mazda GJ nie jest sportowa.

Jeździłem zastępczą Insignią. To była kanapa w porównaniu GJ. Wszystko zależy do czego porównujesz...
Jeździłem też ostatnio Masarati 4200 GT, to miało z kolei zawieszenie twardę tak bardzo, że plomby wypadały z zębów. Ustawienie na miękkie dawało tylko efekt, że było podobne do tego co ma GJ.
Dlatego ogólnie tak GJ ma coś co inni producenci nazwaja sportowym zawieszniem w standardzie. Jestem ciekawy jak jest na obniżonym...

KshysieK Co do samochodu to czy to ostrzejsze wejście w zakręt u ciebie jest poprzedzonę przerzuceniem masy samochodu na przód w dowolny sposób? Inny sposób to delikatniejsze rozpoczęcie zakrętu. Bo jeśli nie to pewnie Jest to co crow opisuje w drugim punkcie. M6 jest wysoko zawieszona i mimo twardości, jak wchodzisz dość agresywanie bez przerzucenia masy, to masz takie dziwne uczucię mi to uczucię przypominało próbe wyrzucenia mnie z zakrętu, więc porównał bym do twojego szarpnięcia.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 25 wrz 2017, 10:52 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 28.07.2013
Posty: 1952
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: zagranica
Jeździłem klika lat hot hatchem 300PS i dla mnie mazda taka sportowa nie była. To że twarda to jedno, ale na zakrętach ją trochę nosi. Przy większych prędkościach nie jest dla mnie aż taka stabilna. Ale to bardziej kwestia właśnie wysokości i masy. szuki masz rację, coś takiego się działo, że na nierównym zwłaszcza był taki efekt. Może wyząbkowane opony.

_________________
Samochodami się albo jeździ albo się je kocha, fajnie jak jest jedno i drugie


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 29 wrz 2017, 09:57 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 25.06.2016
Posty: 63
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyMotion
Region: zagranica
No wlasnie takie odczucie jakby mi dupe wynosilo na zewnatrz zakretu. Jakby kola odrywaly sie na chwil i pozniej znowu spadaly na asfalt ale pare cm na zewnatrz. Niewazne jak wchodze w zakret - czy to ostrzejszym skreceniem kierownicy czy juz np. bedac w dlugim zakrecie i najezdzam np. na tory tramwajowe.
Pozostaje mk tylko wierzyc, ze skoro mechanicznie sszystko jest ok 9sprawdzane niezaleznie przez kilka osob roznymi metodami) to jest to rzeczywiscie moje widzimisie. Zobaczymy jak bedzie na zimowkach chociaz cudow sie nie spodziewam bo mam 16" <hahaha>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 29 wrz 2017, 20:20 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 04.04.2013
Posty: 1935
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
A wyłączcie sobie dla testu systemy kontroli trakcji i wtedy poczyńcie obserwacje .
Być moze systemy za was wykonują robotę fajnego wpisywania sie w tor jazdy :) ???

_________________
pozdrawiam, Mirek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: So, 30 wrz 2017, 08:51 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 2506
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: zagranica
Przecież widać kiedy trakcja pracuje a kiedy nie...

_________________
Optimal Сasual Dating


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 30 wrz 2017, 09:06 
Wstydliwy
Offline
Od: 05.08.2015
Posty: 12
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Ja jeździłem wcześniej Alfą 159 i w porównaniu do niej Mazda to jest kanapa na kołach. Jest tak niestabilna, szczególnie przy dużych prędkościach, że dziwię się, gdy piszecie tutaj o dobrym zawieszeniu. Przejedźcie się autem, które dobrze wchodzi w zakręty i porównajcie do Mazdy. Pomijam kwestię rzucania autem po drodze przy bocznym wietrze i tragicznych hamulców bo to osobne tematy.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 30 wrz 2017, 18:35 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 25.06.2016
Posty: 63
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyMotion
Region: zagranica
Damianko napisał(a):
Przecież widać kiedy trakcja pracuje a kiedy nie...

Problem w tym ze mam uczucie ze mnie wyrzuca z zakretu - mam nadzieje, ze esp dziala w druga strone <hahaha>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 2 paź 2017, 20:21 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 04.04.2013
Posty: 1935
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
DamiankoMasz rację pewnie , bo ze mnie żaden rajdowiec :) ale przy przednim napędzie ja czuję jakby była nadsterowna i myślę sobie , że moze to systemy tak kontrolują temat , że czuję się fajnie jak ona sama w zakręt jakby się układała :)
Nie wiem ... nie próbowałem wiele , bo nie chcę się rozwalić udając Hołka :D

_________________
pozdrawiam, Mirek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 1 maja 2019, 19:25 
Wstydliwy
Offline
Od: 15.10.2018
Posty: 11
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: wielkopolski
Mam podobne objawy z Mazdą, czy ktoś zna już przyczynę, że auto jest takie niestabilne? Nerwowe na nierównościach? Czy to taka natura jej?


Ostatnio edytowano Pt, 3 maja 2019, 10:28 przez tombien, łącznie edytowano 1 raz
Poprawiono wypowiedź pod względem estetycznym i stylistycznym (regulamin, pkt 4).


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 1 maja 2019, 20:27 
Offline
Myślę, że dużo tu robią nasze przyzwyczajenia. Jak się przesiadłem z 2.5 letniej CR-V, to mam wrażenie, że moja 6 to się klei do asfaltu na zakrętach. ;)


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 3 maja 2019, 10:29 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 31.08.2013
Posty: 1654
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: zagranica
1 maja 2019, o 20:25 Roger1986 napisał(a):
Mam podobne objawy z Mazdą, czy ktoś zna już przyczynę, że auto jest takie niestabilne? Nerwowe na nierównościach? Czy to taka natura jej?


u mnie po wymiane tylnych amortyzatorow - jeden juz byl bez oleju, jest mazda wiecej stabilna na autostrade, jedze lepsie prosto

_________________
M6 G145 kombi, MT, 2013


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 4 maja 2019, 18:48 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 25.06.2016
Posty: 63
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyMotion
Region: zagranica
Sprawdzilem wszystko co mozliwe w 3 roznych miejscach. Ten typ tak ma <spoko>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 8 maja 2019, 13:10 
Adept
Offline
Od: 11.06.2018
Posty: 131
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
U mnie też coś takiego jest ale jakoś mi to nie przeszkadza , nigdy w tej sytuacji ESP nawet nie migało i samochod trzyma tor , według mnie jak sie wyłączy trakcje to podskakuje mniej .
system GVC ( G-Vectoring Control ), możne coś tu mieszać. U mnie jak wchodzę w zakręt jest wyraźne działanie elektroniki , jak by auto samo dokręcało , a siły odśrodkowe maleją . Ciężko to opisać ale jest to bardzo wyczuwalne . Po wyłączeniu trakcji samochód zachowuje się zupełnie inaczej. Kto ma podobne odczucia ?

Ps. miałem sytuacje w zimie na bardzo śliskiej nawierzchni , i po przesiadce wtedy z Toyoty yaris( :D) , byłem blady i widziałem bandę ( ok 70km/h i oblodzonej białej drodze, przyczepność drastyczna) tymczasem auto z "gracją" wyszło z zakrętu , nie dotykałem hamulca tylko gas i kierownica. To był mój szok jak dobrze to auto trzyma się drogi , poczciwym Yarisem dawno był bym w rowie :D.


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.