Teraz jest Wt, 2 cze 2020, 22:30

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 46 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Śr, 28 sie 2019, 13:22 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 1345
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Ja sam sobie wymieniłem te sprężyny, jestem laikiem w tych sprawach;). Z tylu to żaden problem, z przodu trochę trudniej trzeba mieć imadło i ściągacze do sprężyn które kupiłem za Ok 20e. Mi za wymianę zaśpiewał 120e jak dobrze pamietam. Po kupieniu ściągacza do sprężyn i jakiś tam dwóch kluczy zaoszczędziłem 90e. No i mam ogromną satysfakcję że sam to zrobiłem. To naprawdę nie jest trudne :wink:

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 182.000 km ON board, Egr off.
Dodatki: diesel kleen,archoil AR6900-D Max


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 28 sie 2019, 13:30 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.12.2014
Posty: 1394
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Sprezyny i sciagacze z ebay za grosze, to nie jest najlepsze rozwiazanie. Lubia sobie wyskoczyc :) a jak juz wyskakuja ,to sie dzieje :D .Pozadne narzedzia to podstawa. Sam zabieg trudny nie jest, to fakt. Troszke wyobrazni potrzebne tylko.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 23 wrz 2019, 10:07 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 11.11.2018
Posty: 284
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Słuchajcie, czy przy wymianie sprężyn z przodu trzeba koniecznie wymieniać górne mocowanie amorów ?
Bo coś mi chyba mechanicy kit wciskają, twierdzą że przy rozłożeniu najprawdopodobniej kulki się wysypią z lożyska i koniecznie muszę mieć nowe mocowania na przód.
Coś mi się nie chce w to wierzyć.
Zadzwoniłem do kilku warsztatów i wszędzie ta sama śpiewka.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 23 wrz 2019, 13:56 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 1345
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Yyyy Jakie kulki ?? Wyjmujesz kolumnę mcpersona odkrecasz śrubę, wykonujesz sprężynę i wsadzasz nową eibach'a. Skrecasz w odwrotnej kolejności. Sam robiłem u siebie wiec wiem :wink:

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 182.000 km ON board, Egr off.
Dodatki: diesel kleen,archoil AR6900-D Max


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 23 wrz 2019, 14:13 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 11.11.2018
Posty: 284
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
No właśnie, zazwyczaj tak jest :)
Mocno mnie zdziwiło to co mówią mechanicy z warsztatów na temat konieczności wymiany poduszek/łożysk górnych, dlatego też wolałem zapytać.
:idea:

Na tyle tylko odpinałeś wahacz od piasty i sprężyna wyszła ?


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 23 wrz 2019, 14:29 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.12.2014
Posty: 1394
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Normalna sprawa. Ja zmieniajac sprezyny i wyjmujac mcpersona, prewencyjnie wymienilbym mocowania i lozyska. Chyba ze auto ma znikony przebieg. Ale mocowania sa z gownolitu i trzeszcza juz przy 75k km. Jesli od nowego jezdzisz na eibachu.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 23 wrz 2019, 14:31 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 11.11.2018
Posty: 284
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Mam niecałe 70 tys przebiegu.
Muszę przemyśleć, może rzeczywiście zmienie i będzie spokój na jakiś czas.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 23 wrz 2019, 14:37 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 1345
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
23 września 2019, o 15:29 poxtazo napisał(a):
Normalna sprawa. Ja zmieniajac sprezyny i wyjmujac mcpersona, prewencyjnie wymienilbym mocowania i lozyska. Chyba ze auto ma znikony przebieg. Ale mocowania sa z gownolitu i trzeszcza juz przy 75k km. Jesli od nowego jezdzisz na eibachu.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


Mozna i tak ale i tak tam będziesz musiał zajrzeć za jakiś czas, przy wymianie amortyzatorow. Ja przy wymianie sprężyn bym ich nie wymieniał. Tym bardziej przy takim przebiegu :wink:

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 182.000 km ON board, Egr off.
Dodatki: diesel kleen,archoil AR6900-D Max


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 23 wrz 2019, 15:33 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.12.2014
Posty: 1394
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Amortyzatory dojezdza bez problemu 150k, no chyba ze maja wyjatkowo ciezki zywot. Wiem ze swojego przypadku, od nowości na eibachu i 19. A mocowanie i samo lozysko to wyjatkowy gownolit

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 24 wrz 2019, 16:15 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 11.11.2018
Posty: 284
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
OYODO, mogę mieć łożyska tej firmy. Będą OK?
W sumie mam układ w sklepie taki, że mam 7 dni na zwrot w razie jeśli się okaże że nie muszę wymieniać
Mały wybór jest z tych łożysk do GJ.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 24 wrz 2019, 17:48 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.12.2014
Posty: 1394
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Wloz nowe, ale mocowanie amortyzatora tez. Samo w sobie lozysko nie pada szybko
Przy einachu szybko umiera mocowanie amora. Pstrykaci trzeszczy sobie tak dziwnie przy kreceniu kierownica i wolnym pokonywaniu nierownosci, tez myslale ze te cudowne teflonowe lozyska, a jednak nie. Obstawialem tez przytarte sworznie na wahaczu , tez zmienilem, choc wahacz jeszcse by pojezdzil. Okazuje sie ,ze samo mocowanie sie poddaje, daje sie wyczuc przy obrotach kierownica jak zlapiesz za srube amortyzatora na mcpwrsonie.delikatna wibracje i pukanie. Ze wnatrz nie slyszalne a wewnatrz strasznie irytujace. Skorupa tego padla przenosi strasznie te trzeszcznie.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 6 paź 2019, 09:56 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 11.11.2018
Posty: 284
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Moje spostrzeżenia po 200 km ze sprężynami Eibach:
- zauważalne mniejsze przechyły na łukach (np. wjazdy/zjazdy z S-ek)
- przód nie nurkuje podczas hamowania
- jadąc po nierównej drodze czuć twardość i nie ma tego "płynięcia" jakie było na standardzie, wtedy najbardziej czuć większość sztywność
- pokonując pojedyńcze przeszkody typu spowalniacze, leżący policjanci, tory, jest OK - można je pokonywać z taką samą prędkością jak na standardowym zawieszeniu
- czekam jeszcze jak będzie reagować na trasach na silne boczne podmuchy wiatru
- nie wymaga większej siły przy kręceniu kierownicą przy manewrach

Może komuś się to przyda jeśli rozważa taką modyfikację

Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 1 lut 2020, 12:01 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 11.11.2018
Posty: 284
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Mam zagadkę jeśli chodzi o przekrzywienie kierownicy. Tak jak widać wyżej, w październiku założyłem sprężyny Eibach.
Jeździłem wtedy na kołach 19 cali OEM. Z tego co pamiętam nie zauważyłem nic dziwnego w prowadzeniu, jak również nie pamiętam żebym miał przekrzywioną kierownicę.
Po założeniu kół zimowych 17 cali OEM (opony z 2013 roku), mam kierownice lekko skręconą w prawo jak auto jedzie prosto. Jak wyprostuje kierownicę to auto leci na lewo.
W listopadzie byłem na przeglądzie i zawieszenie jest OK.
Dziś byłem na zbieżności. Została ustawiona zgodnie z zaleceniami "komputera" dla mojego modelu auta. Ale jak wracałem do domu to brak zmian co do położenia kierownicy. Dalej jest lekko skrzywiona.
Myślicie że może to być wina opon? Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 1 lut 2020, 15:09 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6347
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Najprędzej wina opon, i zastosowanego bieżnika.
Felgi nie mają raczej nic wspólnego.
Jakie tam oponki leżą na tych 17", podejrzewam że niesymetryczny Bieżnik , do tego kierunkowy, jak i starość opon robi robotę.

_________________
...były; BA B3, GE RFCX, GE F5, GF RF2A, BK Z6, GY RF5C, GH RF7J... No i jest GL PE. Wszystkie to Mazdy? Niemożliwe...
In God we trust, all others must bring data.
P-D-C-A, Kejzen, 8D? The future is yesterday.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 1 lut 2020, 15:59 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 11.11.2018
Posty: 284
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Kierunkowe symetryczne - Semperit Speed Grip 2.
Więc opcje rotacji są minimalne, tylko przód-tył. Lewa prawa już się nie zamieni.
No oponki swoje lata mają, produkcja 2013 ale mały przebieg, na koniec ubiegłego sezonu zimowego miały 5,5 mm. Auto na nich z salonu wyjechało.
Przełożył bym na chwilę letnie, ale muszę pół piwnicy wynieść żeby się do kół dostać, więc mi się odechciewa

Ale ciekawe też jest, że zbieżność z fabrycznej dodatniej przez tyle lat zmieniła się w ujemną... czyli chyba rzeczywiście warto co jakiś czas to sprawdzić.
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 20 lut 2020, 15:54 
Świeżak
Offline
Od: 06.05.2017
Posty: 30
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: świętokrzyski
26 sierpnia 2019, o 09:28 pyby napisał(a):
2 sierpnia 2019, o 11:45 kutamarcin napisał(a):
Gdyby ktoś był zainteresowany to teraz w intercars jest promocja i po 570zl mozna zakupić zestaw sprężyn Eibach pro-kit, moje doszły dzisiaj ;) pewnie w przyszłym tygodniu montaż.


a droga sprawa taki montaż? to skomplikowany zabieg?


Prawdę mówiąc kupiłem i tak sobie leżały bo ciagle czasu nie miałem, ostatnio obdzwonilem troche lepsze warsztaty w okolicy Kielc i wołają około 500zl netto za komplet. Moze ktoś ma ewentualny polecany ale troche tańszy zakład w Kielce/Warszawa ? Prawdę mówiąc za wymianę która nie jest jakaś czasochłonna i skomplikowano to duzo sobie wołają. Spodziewałem sie jednak Maks 400zl brutto.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 46 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.