Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 22:13

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: N, 1 lis 2020, 20:18 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 11.11.2018
Posty: 789
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Cześć,

Rok temu obniżyłem auto sprężynami Eibach. Wszystko generalnie działa i hula jak należy :)
Ale po zmianie sprężyn pojawiły się dziwne odgłosy, które są słyszalne przy manewrach parkingowych i tylko kiedy kręcę kierownicą prawie do końca obrotu w lewo lub w prawo. Dźwięki słychać tylko i wyłącznie w kabinie.
Poczytałem trochę w necie i pooglądałem zdjęcia zawieszenia przedniego. Przypuszczam, że są to odgłosy wynikające z naprężeń stabilizatora lub łączników stabilizatora.
Wcześniej zupełnie nie brałem tego pod uwagę, ale patrząc tak na logikę:
- górny punkt mocowania łącznika stabilizatora nie zmienił się
- ale stabilizator jest teraz niżej o 25-30mm
- dolne mocowanie łącznika stabilizatora również nie zmieniło się
- czyli stabilizator po obniżeniu auta jest pod zupełnie innym kątem, pod takim w jakim pojawiał się czasami podczas przechyłu budy przy standardowym zawieszeniu.

Czyli co, wypadało by założyć dłuższy łącznik stabilizatora żeby pozycja położenia stabilizatora wróciła do pozycji stockowej ?
Co myślicie ?

Zrobiłem taki odręczny schemacik:

_________________
Moja M6: https://mazda6forum.pl/viewtopic.php?t=10585


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 1 lis 2020, 23:37 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 20.12.2014
Posty: 121
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Wydawałoby się ze raczej krótszy powinien być.

Dolne mocowanie łącznika jest w tym samy miejscu co przy oryginalnych sprężynach.
Po obniżeniu samochodu obniżyło się mocowanie stabilizatora a punkt połączenie stabilizatora z łącznikiem jest zbyt wysoko co może powodować naprężenia na nim

Tak mi się wydaje ale może ktoś się wypowie co się zna na tym bardziej

_________________
Jest: Mazda 6 2015 FL Kombi SkyPassion 2.2 SKYACTIV-D 175 KM AT AWD SOUL RED 103 000
Była: Mazda 6 2010 FL SportKombi 2.2 MRZ-CD 180 KM MT


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 2 lis 2020, 07:21 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 11.11.2018
Posty: 789
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Zrobiłem wczoraj taki odręczny schemat. Czyli łącznik powinien być dłuższy o ten żółty kwadrat czyli tyle ile jest niżej auto? Obrazek

_________________
Moja M6: https://mazda6forum.pl/viewtopic.php?t=10585


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 2 lis 2020, 11:27 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2105
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
Ale przecież stabilizator się obraca w swej długiej osi, skąd naprężenia? byłyby gdyby obniżyć tylko jedną stronę auta, a tak to się po prostu obróci wyżej / niżej tak jak to robi na dziurach czy przy ostrym hamowaniu jak zawieszenie pracuje jadąc na wprost i przód się obniża.
Jeśli o coś zawadza łącznik to ślady powinny być?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 2 lis 2020, 15:11 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 11.11.2018
Posty: 789
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
No masz rację. Nie pomyślałem o tym że przecież stabilizator jest ruchomy a może się zapiekł w tych gumach? Może biaym smarem tam psiknę?
To co innego może sprawiać takie dźwięki? Łożyska amora zakładałem od razu nowe, więc to nie one. Na dziurach jadąc prosto jest cichutko. Te odgłosy są tylko i wyłącznie przy manewrach parkingowych.
Gdzieś czytałem że warto jest po obniżeniu auta poluzować wszystkie gumowe połączenia i skręcić na nowo. Nie wiem ile w tym prawdy.

_________________
Moja M6: https://mazda6forum.pl/viewtopic.php?t=10585


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 2 lis 2020, 15:52 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2105
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
Z tym luzowaniem to pewnie chodzi o to co czasem jest zalecane np przy wymianie wahaczy - lekko skręcić na podnośniku, a dokręcić jak stoi , żeby w pozycji neutralnej guma w tulei metalowo gumowej nie była naprężona - co przy dalszym zakresie pracy w kierunku powodującym to naprężenie mogłoby ją nadwyrężać i wcześniej by się miała rozwulkanizować. Ale czy tak jeast w maździe to nie wiem no i to by luzy były raczej .
Jak są takie zagwozdki to trzeba na jakąś stację diagnostyczną może coś znajdą? bo pewnie mnóstwo przyczyn może być, od niedokręconego koła, po jakieś osłony itp.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 3 lis 2020, 12:32 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2501
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
mirpo Jak tak właśnie miałem, dziwny dźwięk przy manewrach na parkingu. Okazało się że osłona nadkola ta plastikowa się powyginala troszkę i dotykała opony. Dosłownie koniuszkiem. Naprawiłem ciepłym powietrzem z pistoletu i zimna woda :).
Jak wymieniłeś amorki z przodu, tam jest taki gumowy odboj. Wymieniłeś to też?? Między amorkiem i lozyskiem?? Często on ma luzy i wydaje dźwięki....

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 3 lis 2020, 13:13 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 11.11.2018
Posty: 789
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
U mnie to na bank nie wina nadkola. To nie jest dźwięk związany z plastikowymi częściami.
Tego odboja nie wymieniałem, został tak jak był. Na poprzednich sprężynach nie dawał dźwięków.
No chyba że ten odbój się jakoś inaczej ułożył że sprężyną... Aczkolwiek już górne mocowanie było sprawdzane. Jedna osoba przykładała ucho do obydwu kielichów, a ja kręciłem kierą. Ja słyszałem te głosy, a przy kielichach była cisza.
Na koniec miesiąca jadę na przegląd, to pomęczę diagnostę i może coś się znajdzie.

_________________
Moja M6: https://mazda6forum.pl/viewtopic.php?t=10585


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 24 mar 2021, 22:06 
Wstydliwy
Offline
Od: 02.09.2020
Posty: 2
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: małopolski
U mnie po zmianie sprężyn na eibach takie same ciche i głuche stuki się pojawiły.
Znalazł ktoś może przyczyne?


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.