Mazda 6 Forum https://mazda6forum.pl/ |
|
Różna wysokość zawieszenia lewa/prawa strona https://mazda6forum.pl/viewtopic.php?f=66&t=11501 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | sajmon [ Pn, 9 wrz 2019, 21:53 ] |
Tytuł: | Różna wysokość zawieszenia lewa/prawa strona |
Cześć Mam nową 6tkę kombi. Zaobserwowałem tarcie/stuk w lewym przednim kole podczas pokonywania progów zwalniających. Dodatkowo obserwując zawieszenie zwróciłem uwagę, że lewa strona auta jest jakieś 0.5cm niżej niż prawa. Serwis poinformował mnie, że a - wysokość zawieszenia w innych egz. które mają na serwisie też jest różna dla lewej/prawej strony; b - odgłos podczas przejeżdżania przez progi mogą usunąć instalując jakieś silikonowe nakładki na sprężyny. Czy ktoś z Was spotkał się z podobnym problemem i tłumaczeniem/rozwiązaniem ze strony serwisu? Dziwi mnie różna wysokość zawieszenia w nowym aucie. Jeszcze bardziej zastanawia mnie konieczność montowania nakładek silikonowych, żeby wyeliminować ocieranie/tarcie sprężyn w zawieszeniu. Pozdrawiam Szymon |
Autor: | szymonpoznan1 [ Pn, 9 wrz 2019, 22:54 ] |
Tytuł: | Re: Różna wysokość zawieszenia lewa/prawa strona |
U mnie zawieszenie też stuka na progach od nowości, ale nie chciało mi się jechać z tym na serwis, a też uznałem że pewnie ten typ tak ma. Myślałem żeby to ruszyć na pierwszej wymianie oleju przy 20kkm, choć zakładałem że odprawią mnie z kwitkiem - w sumie dobrze że mają jakieś rozwiązanie, bo na tych progach to czuje się czasem jakbym jechał 20-letnim samochodem z wytrzaskanym zawieszeniem |
Autor: | Zbyk [ Pn, 9 wrz 2019, 23:24 ] |
Tytuł: | Re: Różna wysokość zawieszenia lewa/prawa strona |
Witam. Różnice wynikają z sił przenoszonych przez sprężyny. Po prostu nie da się wykonać 2 identycznych sprężyn, nawet sam drut na sprężyny ma nie jednorodną strukturę i dla każdej sprężyny są małe różnice. (Mimo, że drut do tych sprężyn jest bardzo starannie wykonany z odpowiednimi specyfikacjami, normami i tp) Do tego dochodzi tolerancja wykonania sprężyny, czyli - wysokość, średnica ze zwojami przyłożonymi na dole i górze oraz średnica na średniej wysokości i specjalna obróbka cieplna np. wielokrotne hartowanie i odpuszczanie w specjalnych osłonach gazowych. Czyli te nasze 5mm. Pozdrawiam. |
Autor: | sajmon [ Wt, 10 wrz 2019, 06:57 ] |
Tytuł: | Re: Różna wysokość zawieszenia lewa/prawa strona |
Dzięki Panowie za odpowiedzi. Jest to jednak zastanawiające, że przy takich dokładnościach przy produkcji pojazdów mogą wystąpić rozbieżności w wysokości sprężyny. Poza tym producent podaje wymiary pojazdu, włącznie np. z prześwitem. U nas chyba 160mm i nie ma tu chyba miejsca na tolerancję, przynajmniej ja się nie spotkałem z tolerancją wymiarów pojazdu. Pozdrawiam Sz. |
Autor: | Zbyk [ Wt, 10 wrz 2019, 09:23 ] |
Tytuł: | Re: Różna wysokość zawieszenia lewa/prawa strona |
Witam. Kolego to nie bolid formuły 1, tylko produkcja seryjna aut. Wiadomo auta droższe technologia lepsza i tak np. Widziałeś montaż na filmikach np. BMW, wszędzie autonomia i montaż w firmie DACIA gdzie aby elementy pasowały naginane są kolanami i młotkiem. Taka ciekawostka, nasza Madzia 6 ma wymiar około 4850mm długości ale w temp. 20 stopni C. Wystarczy, że temperatura wzrośnie o 1 stopień i nasze auto urośnie o 0,06mm. Niby nie dużo ale dla 40 stopni C to mamy już 1.2mm. Pozdrawiam. |
Autor: | fabek [ Pt, 15 lis 2019, 10:49 ] |
Tytuł: | Re: Różna wysokość zawieszenia lewa/prawa strona |
Sprężyny mają być identyczne i tak dobrane twardością aby nie było różnic w wysokości. Po prostu zostały wykonane z gównianego materiału i "poddały". A czemu lewa strona niżej? Bo zawsze kierowca jest obecny. Oczywiście należy jechać na gwarancję niech wymienią na nowe. |
Autor: | sajmon [ Pn, 25 lis 2019, 22:57 ] |
Tytuł: | Re: Różna wysokość zawieszenia lewa/prawa strona |
Mazda wypowiedziała się w temacie zawieszenia. Dostałem materiały mówiące gdzie i jak mierzyć. Poinformowali mnie, że tolerancja między lewą, a prawą stroną może wynosić nawet do 10mm. W moim przypadku mieszczę się. W sumie temat odpuściłem / zarzuciłem / przyzwyczaiłem się. Przestałem na codzień widzieć i czuć różnicę i po prostu cieszę się autem. Choć przyznaję, że wysokość zawieszenia to jeden z małych kamyczków, który zdecydował o wyborze mazdy, a nie np nowej toyoty corolla ts. W mazdzie zawieszenie to jakieś 16.5cm, co pozwala spokojniej parkować przy krawężnikach. Toyota miała jakieś 13.5cm.... trochę mało na nasze drogi i krawężniki. No chyba że ktoś jeszcze ma podobny problem i inaczej go rozwiązał :-) Poza tym na początku miałem stuki / dziwne odgłosy z zawieszenia z przodu przy pokonywaniu progów. Zamontowanie nakładek silikonowych na sprężyny (cokolwiek to jest) przez serwis na gwarancji rozwiązało temat. Narazie jest cicho i stukanie się skończyło. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |