Mazda 6 Forum
https://mazda6forum.pl/

Różna wysokość zawieszenia lewa/prawa strona
https://mazda6forum.pl/viewtopic.php?f=66&t=11501
Strona 1 z 1

Autor:  sajmon [ Pn, 9 wrz 2019, 21:53 ]
Tytuł:  Różna wysokość zawieszenia lewa/prawa strona

Cześć

Mam nową 6tkę kombi.
Zaobserwowałem tarcie/stuk w lewym przednim kole podczas pokonywania progów zwalniających.
Dodatkowo obserwując zawieszenie zwróciłem uwagę, że lewa strona auta jest jakieś 0.5cm niżej niż prawa.
Serwis poinformował mnie, że a - wysokość zawieszenia w innych egz. które mają na serwisie też jest różna dla lewej/prawej strony; b - odgłos podczas przejeżdżania przez progi mogą usunąć instalując jakieś silikonowe nakładki na sprężyny.

Czy ktoś z Was spotkał się z podobnym problemem i tłumaczeniem/rozwiązaniem ze strony serwisu?

Dziwi mnie różna wysokość zawieszenia w nowym aucie. Jeszcze bardziej zastanawia mnie konieczność montowania nakładek silikonowych, żeby wyeliminować ocieranie/tarcie sprężyn w zawieszeniu.

Pozdrawiam
Szymon

Autor:  szymonpoznan1 [ Pn, 9 wrz 2019, 22:54 ]
Tytuł:  Re: Różna wysokość zawieszenia lewa/prawa strona

U mnie zawieszenie też stuka na progach od nowości, ale nie chciało mi się jechać z tym na serwis, a też uznałem że pewnie ten typ tak ma. Myślałem żeby to ruszyć na pierwszej wymianie oleju przy 20kkm, choć zakładałem że odprawią mnie z kwitkiem - w sumie dobrze że mają jakieś rozwiązanie, bo na tych progach to czuje się czasem jakbym jechał 20-letnim samochodem z wytrzaskanym zawieszeniem :D

Autor:  Zbyk [ Pn, 9 wrz 2019, 23:24 ]
Tytuł:  Re: Różna wysokość zawieszenia lewa/prawa strona

Witam.
Różnice wynikają z sił przenoszonych przez sprężyny.
Po prostu nie da się wykonać 2 identycznych sprężyn, nawet sam drut na sprężyny ma nie jednorodną strukturę i dla każdej sprężyny są małe różnice. (Mimo, że drut do tych sprężyn jest bardzo starannie wykonany z odpowiednimi specyfikacjami, normami i tp)
Do tego dochodzi tolerancja wykonania sprężyny, czyli - wysokość, średnica ze zwojami przyłożonymi na dole i górze oraz średnica na średniej wysokości i specjalna obróbka cieplna
np. wielokrotne hartowanie i odpuszczanie w specjalnych osłonach gazowych.
Czyli te nasze 5mm.
Pozdrawiam.

Autor:  sajmon [ Wt, 10 wrz 2019, 06:57 ]
Tytuł:  Re: Różna wysokość zawieszenia lewa/prawa strona

Dzięki Panowie za odpowiedzi.

Jest to jednak zastanawiające, że przy takich dokładnościach przy produkcji pojazdów mogą wystąpić rozbieżności w wysokości sprężyny. Poza tym producent podaje wymiary pojazdu, włącznie np. z prześwitem. U nas chyba 160mm i nie ma tu chyba miejsca na tolerancję, przynajmniej ja się nie spotkałem z tolerancją wymiarów pojazdu.

Pozdrawiam
Sz.

Autor:  Zbyk [ Wt, 10 wrz 2019, 09:23 ]
Tytuł:  Re: Różna wysokość zawieszenia lewa/prawa strona

Witam.
Kolego to nie bolid formuły 1, tylko produkcja seryjna aut.
Wiadomo auta droższe technologia lepsza i tak np.
Widziałeś montaż na filmikach np. BMW, wszędzie autonomia i montaż w firmie DACIA gdzie aby elementy pasowały naginane są kolanami i młotkiem.
Taka ciekawostka, nasza Madzia 6 ma wymiar około 4850mm długości ale w temp. 20 stopni C. Wystarczy, że temperatura wzrośnie o 1 stopień i nasze auto urośnie o 0,06mm.
Niby nie dużo ale dla 40 stopni C to mamy już 1.2mm.
Pozdrawiam.

Autor:  fabek [ Pt, 15 lis 2019, 10:49 ]
Tytuł:  Re: Różna wysokość zawieszenia lewa/prawa strona

Sprężyny mają być identyczne i tak dobrane twardością aby nie było różnic w wysokości. Po prostu zostały wykonane z gównianego materiału i "poddały". A czemu lewa strona niżej? Bo zawsze kierowca jest obecny. Oczywiście należy jechać na gwarancję niech wymienią na nowe.

Autor:  sajmon [ Pn, 25 lis 2019, 22:57 ]
Tytuł:  Re: Różna wysokość zawieszenia lewa/prawa strona

Mazda wypowiedziała się w temacie zawieszenia. Dostałem materiały mówiące gdzie i jak mierzyć. Poinformowali mnie, że tolerancja między lewą, a prawą stroną może wynosić nawet do 10mm.
W moim przypadku mieszczę się. W sumie temat odpuściłem / zarzuciłem / przyzwyczaiłem się. Przestałem na codzień widzieć i czuć różnicę i po prostu cieszę się autem. Choć przyznaję, że wysokość zawieszenia to jeden z małych kamyczków, który zdecydował o wyborze mazdy, a nie np nowej toyoty corolla ts. W mazdzie zawieszenie to jakieś 16.5cm, co pozwala spokojniej parkować przy krawężnikach. Toyota miała jakieś 13.5cm.... trochę mało na nasze drogi i krawężniki.

No chyba że ktoś jeszcze ma podobny problem i inaczej go rozwiązał :-)

Poza tym na początku miałem stuki / dziwne odgłosy z zawieszenia z przodu przy pokonywaniu progów. Zamontowanie nakładek silikonowych na sprężyny (cokolwiek to jest) przez serwis na gwarancji rozwiązało temat. Narazie jest cicho i stukanie się skończyło.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/