Teraz jest Pt, 29 mar 2024, 07:15

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pn, 9 wrz 2019, 21:53 
Wstydliwy
Offline
Od: 27.07.2019
Posty: 4
Rok produkcji: 2019
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Cześć

Mam nową 6tkę kombi.
Zaobserwowałem tarcie/stuk w lewym przednim kole podczas pokonywania progów zwalniających.
Dodatkowo obserwując zawieszenie zwróciłem uwagę, że lewa strona auta jest jakieś 0.5cm niżej niż prawa.
Serwis poinformował mnie, że a - wysokość zawieszenia w innych egz. które mają na serwisie też jest różna dla lewej/prawej strony; b - odgłos podczas przejeżdżania przez progi mogą usunąć instalując jakieś silikonowe nakładki na sprężyny.

Czy ktoś z Was spotkał się z podobnym problemem i tłumaczeniem/rozwiązaniem ze strony serwisu?

Dziwi mnie różna wysokość zawieszenia w nowym aucie. Jeszcze bardziej zastanawia mnie konieczność montowania nakładek silikonowych, żeby wyeliminować ocieranie/tarcie sprężyn w zawieszeniu.

Pozdrawiam
Szymon


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 9 wrz 2019, 22:54 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 05.05.2019
Posty: 1140
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
LPG: Tak
Region: wielkopolski
U mnie zawieszenie też stuka na progach od nowości, ale nie chciało mi się jechać z tym na serwis, a też uznałem że pewnie ten typ tak ma. Myślałem żeby to ruszyć na pierwszej wymianie oleju przy 20kkm, choć zakładałem że odprawią mnie z kwitkiem - w sumie dobrze że mają jakieś rozwiązanie, bo na tych progach to czuje się czasem jakbym jechał 20-letnim samochodem z wytrzaskanym zawieszeniem :D


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 9 wrz 2019, 23:24 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 03.06.2015
Posty: 517
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: łódzki
Witam.
Różnice wynikają z sił przenoszonych przez sprężyny.
Po prostu nie da się wykonać 2 identycznych sprężyn, nawet sam drut na sprężyny ma nie jednorodną strukturę i dla każdej sprężyny są małe różnice. (Mimo, że drut do tych sprężyn jest bardzo starannie wykonany z odpowiednimi specyfikacjami, normami i tp)
Do tego dochodzi tolerancja wykonania sprężyny, czyli - wysokość, średnica ze zwojami przyłożonymi na dole i górze oraz średnica na średniej wysokości i specjalna obróbka cieplna
np. wielokrotne hartowanie i odpuszczanie w specjalnych osłonach gazowych.
Czyli te nasze 5mm.
Pozdrawiam.

_________________
Pierwsza Madzia sprzedana, druga to: Madzia 6 GL kombi Snowflake White.
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 10 wrz 2019, 06:57 
Wstydliwy
Offline
Od: 27.07.2019
Posty: 4
Rok produkcji: 2019
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Dzięki Panowie za odpowiedzi.

Jest to jednak zastanawiające, że przy takich dokładnościach przy produkcji pojazdów mogą wystąpić rozbieżności w wysokości sprężyny. Poza tym producent podaje wymiary pojazdu, włącznie np. z prześwitem. U nas chyba 160mm i nie ma tu chyba miejsca na tolerancję, przynajmniej ja się nie spotkałem z tolerancją wymiarów pojazdu.

Pozdrawiam
Sz.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 10 wrz 2019, 09:23 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 03.06.2015
Posty: 517
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: łódzki
Witam.
Kolego to nie bolid formuły 1, tylko produkcja seryjna aut.
Wiadomo auta droższe technologia lepsza i tak np.
Widziałeś montaż na filmikach np. BMW, wszędzie autonomia i montaż w firmie DACIA gdzie aby elementy pasowały naginane są kolanami i młotkiem.
Taka ciekawostka, nasza Madzia 6 ma wymiar około 4850mm długości ale w temp. 20 stopni C. Wystarczy, że temperatura wzrośnie o 1 stopień i nasze auto urośnie o 0,06mm.
Niby nie dużo ale dla 40 stopni C to mamy już 1.2mm.
Pozdrawiam.

_________________
Pierwsza Madzia sprzedana, druga to: Madzia 6 GL kombi Snowflake White.
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 15 lis 2019, 10:49 
Stały bywalec
Offline
Od: 25.09.2017
Posty: 810
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
Sprężyny mają być identyczne i tak dobrane twardością aby nie było różnic w wysokości. Po prostu zostały wykonane z gównianego materiału i "poddały". A czemu lewa strona niżej? Bo zawsze kierowca jest obecny. Oczywiście należy jechać na gwarancję niech wymienią na nowe.

_________________
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
HISTORIA VIN ASO


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 25 lis 2019, 22:57 
Wstydliwy
Offline
Od: 27.07.2019
Posty: 4
Rok produkcji: 2019
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Mazda wypowiedziała się w temacie zawieszenia. Dostałem materiały mówiące gdzie i jak mierzyć. Poinformowali mnie, że tolerancja między lewą, a prawą stroną może wynosić nawet do 10mm.
W moim przypadku mieszczę się. W sumie temat odpuściłem / zarzuciłem / przyzwyczaiłem się. Przestałem na codzień widzieć i czuć różnicę i po prostu cieszę się autem. Choć przyznaję, że wysokość zawieszenia to jeden z małych kamyczków, który zdecydował o wyborze mazdy, a nie np nowej toyoty corolla ts. W mazdzie zawieszenie to jakieś 16.5cm, co pozwala spokojniej parkować przy krawężnikach. Toyota miała jakieś 13.5cm.... trochę mało na nasze drogi i krawężniki.

No chyba że ktoś jeszcze ma podobny problem i inaczej go rozwiązał :-)

Poza tym na początku miałem stuki / dziwne odgłosy z zawieszenia z przodu przy pokonywaniu progów. Zamontowanie nakładek silikonowych na sprężyny (cokolwiek to jest) przez serwis na gwarancji rozwiązało temat. Narazie jest cicho i stukanie się skończyło.


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.